Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
79 --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Sports --- Articles de sport --- Aspect économique --- Industrie et commerce --- 1990-....
Choose an application
Sport en media hebben in beginsel een hele heldere relatie. Wanneer een persoon of team uitblinkt in een sport, volgt automatisch de aandacht in de media. In de loop der jaren is het media-aanbod echter enorm uitgebreid. Van het weekblad tot het dagblad, via de radio naar de televisie. Sport bleek een populair en dankbaar onderwerp en de alsmaar groeiende aandacht heeft ertoe geleid dat sport en media langzamerhand met elkaar vergroeid zijn geraakt. De nieuwe sportwereld is dan ook het verhaal van de wereld van de mediasport. Een wereld waarin door sport-, marketing- en omroeporganisaties op commerciële basis voor de televisie gereconstrueerde topsport wordt geleverd. Dit heeft de sportwereld in veel opzichten voor altijd veranderd. En zo ook zijn volgelingen. Voor een sportevenement hoeft de sportfan zijn stoel niet meer uit te komen. Maar ziet dit mediasportpubliek wel dezelfde wedstrijd als het stadionpubliek? En wat voor gevolgen heeft dit voor de sportliefhebber, de media en de sport zelf? De nieuwe sportwereld portretteert de wereld van het mediasportpubliek en biedt een helder inzicht in het ontstaan en het groeien van de opmerkelijke relatie tussen sport en media. (Bron: covertekst)
371.333 --- 79 --- 654 --- Sport --- Media --- 101420.jpg --- Sport en media --- Audiovisuele methoden --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Telecommunicatiediensten
Choose an application
79 --- #KVHA:Economie --- #KVHA:Voetbal --- Nederland --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Soccer --- 619.12 --- sport --- voetbal --- Association football --- English football --- European football --- Football (Soccer) --- Football
Choose an application
Waar zijn de moderne sporten ontstaan? Waarom is cricket enkel populair in het Gemenebest? Waarom zijn basketbal en volleybal niet zo populair in het Verenigd Koninkrijk en Scandinavie? Waarom is wielrennen en veldrijden volgens de Belgen een wereldsport, eigenlijk een regionale sport? Waarom is de regionale sport schaatsen volgens de Nederlanders een wereldsport? Wat is de invloed van de Olympische Zomer- en Winterspelen op de verspreiding van sporten? Waarom is rugby zo populair in landen met Engelse immigranten? Waarom is in de VS American Football populairder dan voetbal? Deze en nog andere vragen worden in dit boek op een wetenschappelijke manier benaderd en beantwoord. Inhoudstafel Deel 1. Het begrip sport Hoofdstuk 1 : Sport: definitie en taalkundige verklaring Hoofdstuk 2 : De evolutie van traditionele naar moderne sporten Deel 2. De innovatie: moderne sport Hoofdstuk 1 : Ontstaan van moderne sport Hoofdstuk 2 : De internationalisering van de moderne sporten Deel 3. De ruimtelijke verspreiding van de moderne sport Hoofstuk 1 : Inleiding Hoofdstuk 2 : De ruimtelijke diffusie van de moderne sporten Hoofdstuk 3 : De impact van nationalisme op de sport Hoofdstuk 4 : Sport en hegemonische structuren Deel 4. Het huidige wereldsportstelsel Hoofdstuk 1 : Homogenisatie of heterogenisatie Hoofdstuk 2 : Het wereldsportstelsel Deel 5. De voetbalsporten in dit kader Hoofdstuk 1 : De historische ontwikkeling van de voetbalsporten Hoofdstuk 2 : De globalisering van de voetbalsporten 217 Hoofdstuk 3 : De internationale "voetbal" organisaties Hoofdstuk 4 : De andere voetbalsporten
Ball games --- Balle et ballon (Jeux) --- Ballgames --- Balsport --- 617.11 --- Sport; geschiedenis --- 110715.jpg --- Sport ; geschiedenis --- Sportsociologie --- 79 --- Sport --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Geschiedenis. --- Sports --- Dispersal --- History
Choose an application
De sportwereld is in de afgelopen dertig jaar ingrijpend veranderd. Was het vroeger voor zowel deelnemers als toeschouwers een plaatselijke zaterdagmiddagactiviteit, nu vindt sport elke avond op nationaal en internationaal niveau plaats en kan de sportliefhebber het live of via de media volgen. Sportliefhebbers tonen hun trouw aan de sport steeds vaker door middel van de producten die ze kopen, de literatuur die ze lezen en de programma’s die ze bekijken. Vandaag de dag is sport een uit meerdere facetten bestaande multimediabranche met toenemende aantrekkingskracht op een groeiend aantal belanghebbenden. Wat ooit een duidelijk afgebakende, stabiele activiteit was, is nu een zeer complexe bedrijfstak in beweging. Dit is de omgeving waarbinnen de huidige generatie sportmarketeers zich moet bewegen.Strategische sportmarketing is in eerste aanleg bestemd voor docenten en studenten sportmarketing. De vele voorbeelden en stappenplannen maken het echter tot een dermate praktische handleiding én theoretisch naslagwerk, dat deze uitgave ook voor belanghebbenden buiten het onderwijs van grote betekenis is. De theoretische achtergronden en schema’s worden ondersteund en verhelderd door uitgebreide (inter)nationale sport cases. Doordat de auteurs sportmarketing in een context van algemene strategische besluitvorming hebben geplaatst, is dit boek onmisbaar voor eenieder die zich beroepshalve met sportmarketing bezighoudt.
Marketing --- Sport en economie. --- Sport. --- 658.88 --- 79 --- Toegepaste marketing --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Applied marketing --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sportmarketing --- 617.12
Choose an application
Sport --- Sports --- #SMV:voetbal --- #SMV:112000 --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- #SMV:universeel --- #SMV:encyclopedie --- #SMV:geschiedenis --- Ontspanning Spel Sport Lichamelijke expressie.
Choose an application
Choose an application
Trudo Dejonghe behandelt in vier delen de belangrijkste punten uit de sporteconomie. De basis wordt in deel 1 gelegd, waarin wordt aangetoond dat de relatie tussen sport en economie een snelgroeiend studiedomein is. Sla de krant open op de sportpagina's en in de meeste gevallen is wel ergens een artikel te vinden over sponsorcontracten, sportinfrastructuur, transferbedragen et cetera. In het tweede deel analyseert Dejonghe de vraag naar en het aanbod van sport. De verhouding tussen vrije tijd, inkomen en sportparticipatie en -consumptie wordt uitgelegd, alvorens gekeken wordt naar economische variabelen als prijs en inkomen. Deel 3 gaat over de professionele teamsporten en de Europese en de Amerikaanse benadering van het fenomeen professionele teamsport. Het laatste deel ten slotte behandelt de financiële ontwikkelingen van en studies naar megasportevenementen, zoals de Olympische Spelen. Aan de hand van het WK voetbal in 2006 wordt uitgelegd hoe je de economische impact van een sportevenement kunt meten. (Bron: covertekst)
Industrial economics --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- 79 --- 301.595 --- sport --- vrijetijd --- macro-economie --- markteconomie --- media --- sportmanagement --- Sport --- Economie --- 617.12 --- Media --- 100899.jpg --- Sport en economie --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Sociologie van de sport
Choose an application
De mens is van oudsher een speler: de historicus Johan Huizinga heeft hiervoor zelfs de term 'Homo Ludens' bedacht. Inspelen op de 'speellust' van de mens is voor communicatie niet nieuw. Het spel deed al heel lang geleden zijn intrede. Op het gebied van reclame en klantenbinding zijn mooie voorbeelden bewaard gebleven die inmiddels meer dan honderd jaar oud zijn. Er is vrijwel geen onderdeel van het brede communicatievakgebied, waar spellen en games geen rol van betekenis kunnen spelen. Mensen betrekken, spelenderwijs voorlichten, traffic genereren, leren zonder gevaar lopen in de praktijk en ga zo maar door. De huidige stand van de techniek - denk aan mobiele, digitale communicatie en Web 2.0 - maakt het alleen maar makkelijker op het spel (of de game zoals het tegenwoordig heet) in te zetten. Toch worden spellen nog veel minder vaak ingezet dan je zou vermoeden. Het werk laat zien hoe je spellen kunt inzetten in de communicatiepraktijk, van kleine aanpassingen van bestaande spellen tot games die speciaal voor de situatie worden ontwikkeld
Communicatie. --- games --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- spelen --- communicatie --- Mass communications --- Massacommunicatie --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Communicatie --- Communicatiemiddelen --- Vrijetijdsbesteding --- Methodologie --- Spelen --- Werkvormen --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- 499.4 --- S20090027.JPG --- spel --- 007 --- 379 --- Communicatiemiddel --- Recreatie --- Spel --- Werkvorm
Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|