Listing 1 - 10 of 82 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
kunst --- kunstonderwijs --- kunstpedagogie --- onderwijspraktijk --- 373.67
Choose an application
E070187.jpg --- Lesvoorbereidingen --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- #gsdbP --- lesvoorbereiding --- Didactic evaluation --- Teaching --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijspraktijk --- Didactiek. --- Lesvoorbereiding.
Choose an application
Leraren worden tegenwoordig geconfronteerd met tal van uitdagingen en zelfs bedreigingen. Denk maar aan administratieve verplichtingen, de druk om voortdurend verantwoording af te leggen en de digitale vervreemding. Velen ervaren dat ze niet meer ten volle de rol van leraar kunnen vervullen.Wat een leraar tot leraar maakt schetst een portret van de leraar dat de waarde van het leraarschap positief benadrukt. Het vat leraar zijn op als een specifieke manier om in het leven te staan. Pas als we deze zijnswijze goed begrijpen en een rijke taal ontwikkelen om het leraarschap te beschrijven, kunnen we de genoemde uitdagingen aanpakken die leraren belemmeren in waar het in lesgeven werkelijk om draait.Dit boek brengt een aantal kernideeën bijeen die nodig zijn om te verhelderen waarin het leraar zijn zich onderscheidt van andere beroepen. Het gaat meer bepaald over vorming, educatieve gelijkheid, zaakgericht onderwijzen en het belichamen van liefde voor een gedeelde wereld.https://www.lannoocampus.be/nl/wat-een-leraar-tot-leraar-maakt
Onderwijs --- Leraar --- Beroepsprofiel --- Professionele houding --- Onderwijspraktijk --- Vakmanschap --- Expertise --- Beeldvorming --- Kennisontwikkeling --- Autonomie --- Authenticiteit --- Pedagogiek --- Didactiek --- Digitale didactiek --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- lerarenberoep --- didactiek --- coaching --- onderwijspraktijk --- leraren --- leraren-leerling relatie --- lerarenbegeleiding
Choose an application
Choose an application
Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijspraktijk --- onderwijsbegeleiding --- Enseignement --- Methodologie --- Méthodologie --- Onderwijs --- 450.4 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- #ECO:03.16:industrie en onderneming personeel --- Onderwijskunde
Choose an application
jenaplanonderwijs --- Educational sciences --- onderwijs --- opvoeding --- 453.6 --- Jenaplanonderwijs --- didactiek --- leidinggeven --- pedagogiek --- 433.1 ) * OPVOEDINGSSTIJLEN --- 453.6 ) Jenaplanonderwijs --- onderwijsmethode --- onderwijspraktijk --- onderwijsstijlen --- pedagogie
Choose an application
Enseignement --- Onderwijs --- #PEDA *1.048 --- pedagogie: onderwijspraktijk --- Lerarenopleiding --- Sociale agogiek --- algemeen --- jeugdwerk- en beleid --- School management --- algemeen. --- jeugdwerk- en beleid. --- Algemeen. --- Jeugdwerk- en beleid.
Choose an application
De kwaliteit van het onderwijs is vooral afhankelijk van de kwaliteit van de leraren: hun professionaliteit, gedeelde verantwoordelijkheid voor het leren van de leerlingen, de onderlinge samenwerking en het resultaatgerichte werken bepalen in hoge mate de leeropbrengsten van de leerlingen. Het boek beschrijft hoe leraren in samenwerking met elkaar, met een gevoel van gedeelde verantwoordelijkheid en al handelend hun school ontwikkelen tot een professionele leergemeenschap waarin alle leerlingen op het hoogst mogelijke niveau leren.
didactiek --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Leraren --- Teamwerk --- Onderwijs --- Onderwijspraktijk --- Professionele ontwikkeling --- Leergemeenschappen --- 450.7 --- Leerresultaten --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
Van leertheorie naar onderwijspraktijk vertaalt leerpsychologische inzichten en onderzoeksresultaten naar bruikbare leerprincipes voor het basis- en voortgezet onderwijs. Een must voor iedere (toekomstige) leerkracht! In 'Van leertheorie naar onderwijspraktijk' worden vragen beantwoord als: ‘Hoe kan ik leerlingen een bepaald gedrag aan- of afleren?’ en ‘Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren of feiten onthouden?’ Naast de belangrijkste leertheorieën, schenkt het boek aandacht aan de rol van het geheugen tijdens het leerproces en aan probleemoplossend handelen. Met de aandacht voor concepten als competentieleren en werkplekleren sluit het boek goed aan op scholen en regionale opleidingscentra die deze concepten vaak als uitgangspunt nemen voor de vormgeving van hun onderwijs.Deze zevende editie van Van leertheorie naar onderwijspraktijk is geactualiseerd op basis van nieuwe inzichten op het vlak van leertheorie en recente ontwikkelingen binnen de onderwijspraktijk. Deze nieuwe inzichten, ontwikkelingen en nieuwe verwijzingen zorgen ervoor dat het boek past bij de hedendaagse visie op onderwijs. Zo is er in deze nieuwe editie ruime aandacht voor digitale leermiddelen en het gebruik van internet als inspiratiebron.
Cognitive psychology --- Educational psychology --- Teaching --- leertheorieën --- onderwijspraktijk --- lesgeven --- Leertheorieën --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerproces --- Competentieleren --- Probleemoplossend leren --- Onderzoekend leren --- Samenwerkend leren --- Werkplekleren --- Didactiek
Choose an application
Dit boek wil beleidsmakers inspireren en leerkrachten ondersteunen om - in verbinding met alle actoren - werk te maken van inclusief onderwijs.Als we spreken over inclusief onderwijs, dan hebben we het over mensenrechten: het recht op goed onderwijs, in de eigen nabije regio, met kinderen uit de buurt. Zijn we ons goed bewust van onze verantwoordelijkheid in onderwijs wetende dat segregatie in onderwijs vaak leidt tot segregatie in de rest van het leven? Een inclusieve school is namelijk geen einddoel, het is een middel om cultuur te beleven, om zich te ontplooien, om vriendschappen en sociale vaardigheden te ontwikkelen en om kennis op te doen. Inclusie gaat over rechtvaardigheid en over het lef hebben om samen te zoeken naar de sleutel om een kind te laten floreren in de eigen omgeving, nu en in de toekomst.Inclusief onderwijs vraagt om een transformatie van ons huidige onderwijs: met ruimte voor samenwerking binnen en buiten de klas, met aandacht voor diverse perspectieven en complexiteit, lef, creatieve routes en onverwachte oplossingen.Het gaat niet om inclusief, inclusiever, inclusiefst, maar om een 'echt' streven naar eerlijke samenwerking en inclusie. Nepparticipatie is wat vermeden moet worden: daarom zetten we 'belonging' in dit boek centraal. Er mogen zijn, is niet genoeg. Het gaat om erbij horen, van betekenis kunnen zijn.Diverse stemmen weerklinken in het boek: kinderen, ouders, leraren en andere onderwijsprofessionals, onderzoekers, wetenschappers. We gaan hierbij de complexiteit van de realiteit niet uit de weg. De verschillende perspectieven schuren en nodigen de lezer uit om mee te stappen in de ongemakkelijkheid van deze realiteit en om verantwoordelijkheid op te nemen.https://gompel-svacina.eu/product/perspectieven-op-inclusief-onderwijs/
Inclusief onderwijs --- Onderwijsbeleid --- Inclusie --- Recht op onderwijs --- Interprofessioneel werken --- 720 Onderwijs --- 750 Onderwijspersoneel --- School management --- onderwijsbeleid --- inclusief onderwijs --- Sociology of education --- Orthopedagogics --- onderwijsorganisatie --- onderwijspraktijk
Listing 1 - 10 of 82 | << page >> |
Sort by
|