Listing 1 - 10 of 104 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
TIME is a global media brand built on 100 years of unparalleled trust and authority, with an audience of more than 100 million people worldwide across our platforms. Created in 1923, TIME began as the first weekly news magazine: a digest of world events, for busy people to read. TIME’s mission is to provide trusted guidance about the ideas and people who shape and improve the world. This promise lives at the center of our award-winning editorial work, fast-growing new divisions, innovative new products, and partner solutions.
Informatieve tijdschriften. --- Zonder onderwerpscode --- actualiteit --- Periodicals --- Actualiteit --- Politiek --- Taal --- Actualiteit. --- Internationaal nieuws. --- Nieuws.
Choose an application
, 229 p.
Journalism --- Journalism. --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Fake news --- Nieuws --- Radio --- Nieuwsgaring --- Journalistiek --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Journalistiek is verworden tot een ordinaire nieuwsfabriek, waar kijkcijfers, lezersaantallen, advertentie-inkomsten en winst gelden als onbetwiste graadmeters voor succes. Doel is de burger permanent gebiologeerd te houden met spectaculaire, vermakelijke of anderszins aandachttrekkende berichten - niet om inzicht te kweken in de wereld om ons heen. Van genocide in Afghanistan tot de nieuwste haardracht van BV's: alles wordt zonder enige maatstaf van publiek belang de ether ingeslingerd, als krachtvoer in een kippenhok vol doelloos zappende nieuwsconsumenten. Of iets belangrijk is doet er niet toe, als er maar over gepraat wordt.De auteur fileert hier de mechanismen achter deze aandachtseconomie. Op karakteristieke wijze legt hij de ware aard van de moderne nieuwsvoorziening bloot. Hoe ze in de ban is geraakt van doelgroepdenkers en marketeers. Hoe ze dwingt tot instant-opinies en visieloze politiek. En bovenal: hoe ze burgers ontmoedigt om nog na te denken
perswetenschappen --- Journalism --- Sociology of culture --- #KVHA:Mediakritiek --- Het bereik, de theorie, het belang van de pers. Betrekking tot andere beroepen --- Nieuwsgaring --- Nieuwsberichtgeving --- Commercialisering --- nieuws --- nieuws. --- Mediakritiek --- Journalistiek en commercialisering --- Nieuwsberichtgeving ; Nederland --- Nieuws. --- Journalistiek --- Media --- Nieuws --- Filosofie --- Wereldbeeld --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek --- 070.1 --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
Wat geeft een artikel nieuwswaarde? Hoe haalt een reportage de voorpagina? Wat is nieuws? biedt een matrix om nieuwswaarde van gebeurtenissen in kaart te brengen en besteedt vervolgens aandacht aan een nog nieuwswaardiger presentatie van de feiten. De tegenstelling bijvoorbeeld, is een belangrijk journalistiek stijlmiddel om nieuwswaarde te verhogen. Dit boek biedt een minutieuze inkijk in de werkwijze van journalisten, inzicht in de achterliggende theorie en een verklaring van journalistieke trends.
Mediabeleid. --- Persberichten. --- Perscontacten. --- Persfunctionarissen. --- Journalism --- Philosophy --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Media --- Journalistiek --- Nieuwsgaring --- Nieuws --- Trends --- Trend --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Hoe kunnen offline successen van nieuwsorganisaties gecontinueerd worden in digitale omgevingen ? Is er sprake van ontwrichting van het medialandschap ? Wat doen redacties online ? Op verschillende manieren zijn nieuwsredacties op zoek naar oplossingen om oude en nieuwe media met elkaar te combineren. Uitgevers en hoofdredacteuren bedenken en ontwikkelen nieuwe strategieën en concepten om in te kunnen spelen op een crossmediale toekomst. Veel nieuwsorganisaties zoeken het antwoord in een geïntegreerde redactie waarbij journalisten van verschillende mediaplatformen gemeenschappelijk de online en offline berichtgeving verzorgen. Wat betekent de introductie van deze vorm van mediaconvergentie voor de manier waarop nieuwsredacties van oudsher zijn georganiseerd en voor de werkzaamheden van journalisten en hoofdredacteuren ? Klaske Tameling deed etnografisch onderzoek op de redacties van de Volkskrant, NOS Nieuws en de FD Mediagroep en analyseerde het crossmediale nieuwsproces. Zij interviewde in totaal 120 journalisten, inclusief hoofdredacteuren, over de veranderingen die mediaconvergentie teweegbrengen. Het onderzoek legt de worsteling van de hoofdredacties met een nieuwe werkelijkheid bloot. Journalistieke routines blijken lastig te veranderen. De prioriteit van redacteuren, verslaggevers en zelfs van crossmediale coördinatoren ligt bij de krant, radio of televisie. Ondanks concepten als internet first en een paywall is de aandacht voor online nog beperkt. De terugkerende vraag En wat doen we online ? typeert de zoektocht van een (hoofd)redactie die moeite heeft met het bepalen van een online strategie en de nieuwe crossmediale werkwijze.Bron : http://www.boomlemma.nl
nieuwsberichtgeving --- journalistiek --- Journalism --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Sociale media --- Journalistiek --- Internetjournalistiek --- Nieuws --- Nieuwsgaring --- Media --- Nieuwe media --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Of ik het niet mis, is de immer weerkerende vraag. Een vraag die zich niet zo een-twee-drie laat beantwoorden. Zelf wil ik het er namelijk nooit over hebben, over de wereld van klatergoud en nieuwigheden die ik heel bewust de rug heb toegekeerd. Mijn allergie was er immers niet alleen een voor de schmink, maar ook een voor het medium en bij uitbreiding voor de media. Zodra mensen je in een doosje hebben gestopt, etiket erop en klaar, raak je er niet meer uit. Dus zat ik daar nog altijd, in dat nieuwsdoosje dat me zo beknelde, en kon ik evengoed een poging wagen om de zaak uit te leggen. Hoe dat beter doen dan een blik achter de schermen bieden? Geen intellectuele betogen, wel mijn werkelijkheid, mijn reactie op het nieuwsbedrijf, onmiddellijk en minimaal gefilterd weergegeven door middel van mijn dagboeknotities.Bron : http://www.vanhalewyck.be
Journalistiek --- Nieuws --- Nieuwsberichtgeving --- Openbare omroep --- Vlaanderen --- Televisie --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Nieuwsanker --- Spruyt, Sigrid --- Dutch literature --- Reizen --- Ziekte --- Emigratie --- Vliegen (werkwoord)
Choose an application
Journalism --- #VCV monografie gratis 2004 --- C4 --- media --- verslaggeving --- volkscultuur --- volksontwikkeling --- Media en communicatie --- Media --- Mediahypes --- Nieuws --- Sociologie --- Cultuur --- Cultuursociologie --- Mediahype --- Toerisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
From an author highly knowledgeable in the field, News is a handy and accessible guide that examines the history of news, both as newspapers and radio, and as entertainment and information, and introduces students to the key concepts and issues that surround the news.Using up-to-date case examples such as the Hutton Report and embedded journalists, from across a range of media including print, radio, television and the internet, Jackie Harrison explains the different theoretical approaches that have been used to study the news, as well as providing an accessible intro
#KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Nieuws --- #KVHA:Media en communicatie --- Journalism. --- Broadcast journalism. --- Broadcast news --- News broadcasting --- Broadcasting --- Journalism --- Press --- Writing (Authorship) --- Literature --- Publicity --- Broadcast journalism --- Fake news --- Journalism & Communications
Choose an application
"Herbert J. Gans is the Robert S. Lynd Professor of Sociology at Columbia University."--BOOK JACKET.
Journalism --- #KVHA:Media --- #KVHA:Journalistiek; Verenigde Staten --- #KVHA:Nieuws --- Journalisme --- Mass communications --- United States --- New journalism --- Journalism - United States --- Etats-Unis
Choose an application
Basisboek Journalistiek is al jaren hét basisboek voor beginnende journalisten. Een standaardwerk dat zijn bruikbaarheid in de praktijk bewezen heeft. Het biedt student én professional een stevige theoretische basis en leert hen journalistieke vaardigheden succesvol in de praktijk toe te passen. Glashelder geïllustreerd met duidelijke praktijkvoorbeelden. Een aantrekkelijke en compacte introductie, compleet met het laatste nieuws op de ondersteunende website. Aan bod komen onder andere journalistiek denken en werken, nieuws vergaren en verwerken, bronnen, journalistieke ethiek, journalistiek schrijven en de belangrijkste journalistieke genres. Uitgebreide aandacht krijgen: (online) nieuwskanalen, multimediaal werken, social media en online research. De vijfde editie gaat nadrukkelijk in op de veranderingen in het vakgebied, waaronder de online ontwikkelingen, freelance- en burgerjournalistiek. Nog meer dan in vorige edities bespreekt het boek de ontwikkelingen in de professionele journalistiek.
Journalistiek --- Dagbladsector --- Schrijven --- Nieuwsgaring --- Nieuws --- Journalistieke ethiek --- Journalistiek. --- #KVHA: Journalistiek --- #KVHA: social media --- #KVHA: Communicatie --- PXL-Media & Tourism 2015 --- journalistiek --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Sociale media --- #KVHA:Communicatie
Listing 1 - 10 of 104 | << page >> |
Sort by
|