Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of social education --- General ethics --- France --- Education morale --- Moral education --- Morele opvoeding --- Education --- Ethics --- Morale
Choose an application
3e druk
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Morele Opvoeding. --- pedagogiek --- Educational sciences --- ethische opvoeding --- General ethics --- Waardevorming --- Opvoeding --- 37.017 --- #GBIB:IDGP --- 433.2 --- morele opvoeding --- morele vorming --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- morele en religieuze opvoeding --- Morele- en religieuze opvoeding --- Morele opvoeding --- Morele opvoeding: kleuters --- Waardenopvoeding --- 37.013 --- Ethiek --- Kinderen --- Samenleving
Choose an application
Lange tijd zag men morele opvoeding graag als het streven bij de opvoedeling goede eigenschappen te ontwikkelen of bij hem het bewustzijn van waarden aan te kweken. Steutel (1948, hoofddocent vakgroep Pedagogiek Vrije Universiteit) signaleert echter in de Angelsaksische wijsgerige ethiek de laatste 20 jaar een sterke herleving van de eerdere opvatting dat morele opvoeding zich richt op de deugden. In zijn naar methode en terminologie wetenschappelijke studie, waarin hij veel literatuur verwerkt, analyseert hij de verschillende opvoedingsdoelen, zoals liefde voor de medemens en liefde voor morele waarden, en deugden als wilskracht en morele eigenschappen. Zo wordt duidelijk dat de deugdenbenadering, omdat de opvoeder daarbij zowel gezindheden zal cultiveren als de ontwikkeling van specifieke oordeelsvermogens zal stimuleren, een perspectief biedt, dat de centrale opvoedingsdoelen van de andere benaderingen omsluit.(Biblion recensie, J. Kleisen.)
Education morale --- Moral education --- Morele opvoeding --- zedelijke opvoeding --- ethiek --- #GSDBP --- 37.03 --- 17 --- Moral education. --- Virtue. --- Virtues --- Addresses, essays, lectures
Choose an application
#GSDBP --- morele opvoeding --- verantwoordelijkheid --- waardeopvoeding --- waarden --- onderwijs --- 433.2 --- 456.8 --- Onderwijs --- Opvoeden --- Verantwoordelijkheid --- Waarden --- Waardenoriëntatie --- morele en religieuze opvoeding --- Vormingsgebieden --- (zie ook: teleonderwijs) --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen.
Choose an application
Education morale --- Ethics --- Ethiek --- Ethique --- Moral education --- Morele opvoeding --- Moral education. --- Ethics. --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Education --- Religious education --- Deontology --- Ethics, Primitive --- Ethology --- Moral philosophy --- Morality --- Morals --- Philosophy, Moral --- Science, Moral --- Philosophy --- Values
Choose an application
In dit boek gaat het over de morele ontwikkeling van het kind en hoe ouders en opvoeders het daarbij kunnen helpen zelfstandig te worden, verantwoordelijkheid te dragen en te leren wat goed en kwaad is. Lickona hanteert in zijn betoog geen droge theorieën. Op levendige wijze illustreert hij zijn boek met talrijke voorbeelden uit eigen gezins- en werksituatie. Behalve de visie van de bekende psycholoog Kohlberg spelen ook de ideeën van andere wetenschappers een rol, waardoor een breed georiënteerd boek is ontstaan. Er zijn drie hoofddelen: de morele opvoeding en ontwikkeling van het kind, van baby tot kleuter, van de eerste levensjaren tot in de volwassenheid.
37.017 --- morele opvoeding --- morele ontwikkeling --- waarden --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- zedelijke opvoeding --- Differentiële opvoeding. --- pedagogiek --- kinderopvoeding --- kinderpsychologie --- 37.03 --- 37 --- 159.987 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische theorieën. --- Didactische theorieën.
Choose an application
Educational sciences --- Christian moral theology --- Didactics of social education --- Christelijke ethiek --- Education --- Ethique chrétienne --- Ethique philosophique --- Opvoeding --- Wijsgerige ethiek --- 37.017.93 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pedagogie --- #GSDBP --- Academic collection --- C6 --- christendom --- ethiek --- moraaltheologie --- opvoeding --- morele opvoeding --- opvoeden --- 433.2 --- pedagogiek --- moraalpedagogiek --- morele vorming --- 232.4 --- Deugden --- Morele opvoeding --- Waarden --- Opvoedkunde: moraalpedagogiek --- Godsdienstige opvoeding --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- morele en religieuze opvoeding --- Morele- en religieuze opvoeding --- Pedagogiek --- Ethiek --- Gezinsopvoeding --- Onderwijs --- Pastoraal --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- Algemeen. --- #BSCH: vak: moraal --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pedagogie
Choose an application
ethiek --- morele ontwikkeling --- deugd --- General ethics --- ethische opvoeding --- Deugd --- Developpement moral --- Education morale --- Ethisch bewustzijn--Ontwikkeling --- Moral development --- Moral education --- Moreel bewustzijn--Ontwikkeling --- Morele opvoeding --- Sens moral--Développement --- Vertu --- Virtue --- Zedelijke ontwikkeling --- Conduct of life --- Ethics --- Human acts --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Education --- Religious education --- Ethical development --- Child psychology --- Faith development --- Moral development. --- Moral education. --- Virtue.
Choose an application
Education morale --- Moral education --- Morele opvoeding --- Education, Higher --- -Moral education --- Character education --- Ethical education --- Child rearing --- Education --- Ethics --- Religious education --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- History --- -Education --- Aristoteles. --- Moral education. --- -Aristoteles. --- Aristoteles --- Aristote --- Aristotle --- Aristotile --- Education [Higher ] --- Italy --- To 1500 --- Aristotle.
Choose an application
This is your essential teaching companion that offers a broad understanding of modern psychology and how ideas from psychological theory and research can be relevant to any classroom.Explore robust, current ideas and contemporary findings from different psychological disciplines, such as cognitive psychology, developmental psychology, social psychology, personality theory and systems theory, and learn new insights to enhance your teaching. Deepen your knowledge of how students and young people develop as individuals and how a greater understanding of human behaviour can make you a more effective teacher. Each chapter includes ?teacher takeaways? offering practical advice on how to translate up-to-date psychological ideas into effective teaching techniques.The perfect read for teachers and those training to teach school students of any age.https://uk.sagepub.com/en-gb/eur/the-psychology-of-great-teaching/book274409
Opgroeien --- Opvoeding --- Jongere --- Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Persoonlijkheid --- Nature-nurture-debat --- Epigenetica --- Puber --- Hechting (psychologie) --- Rouwen --- Rouwproces --- Rouwtherapie --- Morele opvoeding --- Media --- Slechtnieuwsgesprek --- Intelligentie --- Intelligentietest --- Cognitieve ontwikkeling --- Systeemtheorie --- Taalverwerving --- Leesontwikkeling --- Lichamelijke ontwikkeling --- Seksuele ontwikkeling --- Mediaconsumptie --- Spelontwikkeling --- Bronfenbrenner, Urie --- Opvoedingsstijl --- Pesten --- Vriendschap --- Waarneming --- Vooroordeel --- Leren --- Studiemethode --- Creativiteit --- Executieve functies --- Assertiviteit --- Veerkracht (weerbaarheid) --- Motivatie --- Behaviorisme --- Nudging --- Verslaving --- Waardevorming
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|