Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
De hofnar en de kanarie onderweg : leeftijdsbewust personeelsbeleid als antwoord op ontgrijzing en vergrijzing
Authors: ---
ISBN: 9789046519981 Year: 2009 Volume: 2009/1 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De mantra van de vergrijzing is ondertussen welgekend. Steeds minder mensen op de arbeidsmarkt moeten zorgen voor steeds meer mensen op rust. Op die arbeidsmarkt wordt de groep 50+ bovendien steeds groter. De auteurs kiezen niet voor de klaagzang, maar voor het positieve lied. Niet om de problemen te minimaliseren, wel om te vertrekken van de krachten van 50+ers. Want die zijn er ondubbelzinnig. Waar zestig jaar geleden mannen gemiddeld stierven op 65, beginnen 65+ers nu met zeilen of een cursus Spaans. Daarom is de stelling in dit boek dan ook dat dé uitdaging voor de arbeidsmarkt niet de vergrijzing is, maar de ontgrijzing!Zoals de kanarie in de mijn aangeeft wanneer er gevaar dreigt, gaan de auteurs ervan uit dat signalen van individuen cruciale inzichten geven in de nodige veranderingen voor de organisatie. En net zoals het geen goed idee is om de kanarie gewoon te verwijderen en door te werken in de mijn, moeten op dezelfde manier de signalen van 50+ers in de organisatie worden aangegrepen om veranderingen door te voeren.Zoals de hofnar de interne keuken van het paleis kent en op vele manieren de waarheid kan zeggen en een spiegel kan voorhouden, zo ook kan/moet het personeelsbeleid het voortouw nemen in de onderneming


Book
De Balanced Scorecard in de praktijk : een leidraad voor strategische prestatiemeting
Authors: ---
ISBN: 9062156398 9789062156399 Year: 1999 Publisher: Antwerpen Maklu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek analyseren de auteurs hoe met behulp van het BSC-concept de missie, de doelstellingen en de strategie van de onderneming vertaald kunnen worden in prestatiemaatstaven. Ze reiken ideeën en ervaringen aan om in de praktijk een betere invulling aan de BSC te kunnen geven. Er wordt vooral aandacht geschonken aan nieuwe vormen van prestatiemeting op financieel vlak en op het vlak van integrale bedrijfsprocessen.Verder komt het meten van klanten- en personeelstevredenheid en het lerend en innovatief vermogen van de onderneming expliciet aan bod. Er wordt ook aandacht besteed aan het meten van de milieuprestaties van een onderneming. Het boek is ook doorweven met voorbeelden van indicatoren en implementaties van de BSC in diverse organisaties (industrie, dienstensector en non-profit).

Keywords

Arbeids- en organisatiepsychologie --- management. --- BSC (balanced scorecard) --- bedrijfsorganisatie --- Business policy --- prestatiemetingsystemen --- 65.01 --- management --- balanced scorecard --- innovatiemanagement --- prestatiemeting --- strategisch management --- value management --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- (zie ook: bsc) --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:001.HIVA --- #A9906A --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Client Klant --- Mesure Maat --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Contrôle Controle --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Management (cas concrets) Concreet management --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- 658.012.123 --- AA / International- internationaal --- 650 --- Kwaliteitszorg --- Managers --- e070345.jpg --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Systeemanalyse binnen het bedrijf --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Scorecard --- Managementtechnieken --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Kritieke succesfactoren --- Value based management --- Klantentevredenheid --- Arbeidsvreugde --- Management. --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator --- Kritieke succesfactor --- Bedrijfsadministratie

Listing 1 - 2 of 2
Sort by