Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Video games --- History. --- #SBIB:309H17 --- History --- Computer- en videogames --- 527.4 --- game --- game design --- video games --- computerspellen --- gamen --- videospellen --- gamegeschiedenis --- 20ste eeuw --- Gamegeschiedenis
Choose an application
#SBIB:309H1024 --- #SBIB:309H524 --- #SBIB:309H1523 --- Mediaboodschappen met een ideologische en spiegelfunctie (beeld vrouw, migranten …) --- Audiovisuele communicatie: semiotiek --- Radio- en/of televisieprogramma's met een informatieve functie --- Media --- Beeldvorming --- Nieuws --- Reclame --- Film --- Speelgoed --- Stripverhalen --- Gamen --- Kunsten --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Cultuursociologie --- Mediatisering --- Film (cinematografie) --- Stripverhaal --- Gaming --- Kunst
Choose an application
De nieuwe media ? Facebook, Instagram, Snapchat, WhatsApp ? overrompelen ons. Wie wil, kan altijd en overal in verbinding zijn met anderen. ?Wijsheid? ligt één muisklik van je verwijderd en winkels zijn dichterbij dan de straathoek. Vervelen lijkt haast niet meer mogelijk.Maar de balans slaat stilaan door. Kinderen worden geconfronteerd met massa?s informatie die ze moeten verwerken. Mensen liken maar praten niet, gamen is een manier geworden om uit de ?echte? wereld te ontsnappen. Sociale media beginnen kinderen te overheersen. Hoe ga je daar als ouder mee om? En hoe zet je je kind op pad naar een gezond socialemediagebruik?In #Help! Mijn kind leeft online houden Lieve Swinnen en Stefaan Lammertyn het basic, zodat niet alleen diehards, maar ook dummy?s aan de slag kunnen. Lieve en Stefaan brengen hun professionele expertise in dit boek samen en mixen kennis over media en opvoeden in een gezonde cocktail.
Jongeren en internet. --- Computer. Automation --- massacommunicatie --- Educational sciences --- mediawijsheid --- sociale media --- Mass communications --- opvoeding --- Kinderen en computers --- games --- internet --- kinderen --- Sociale media --- 37 --- Child rearing --- Social media and teenagers --- Internet en kinderen --- Kinderen en media --- digitale media --- Opvoeding --- Jeugd --- Internet --- Computerspelen --- Gamen --- Jongeren & Media --- Mediawijsheid --- Computerspel --- Gaming --- Jongere --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Onderwijs --- Film --- Ethics and addiction --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- verslaving --- digitale geletterdheid
Choose an application
#SBIB:316.7C551 --- #SBIB:309H17 --- #SBIB:309H240 --- Sport en beleid --- Computer- en videogames --- Andere media (theater, plastische kunsten, strips, affiches, speelautomaten...) --- 527 --- game --- gamen --- videogames --- games --- game design --- computerspellen --- virtuele wereld --- recht --- computerspelindustrie --- economie --- Specifieke toepassingen van informatica --- informatica - specifieke toepassingen
Choose an application
Goede hulpverlening aan kinderen, jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Voor het werken met kinderen, jongeren en gezinnen zijn er verschillende kwaliteitsvolle diagnostische modellen beschreven, zoals bijvoorbeeld het handelingsgerichte diagnostische model van Pameijer en van Beukering of het model van de diagnostische cyclus zoals beschreven door de Bruyn, Ruijssenaars, Pameijer en van Aarle.Dit handboek vertrekt vanuit deze modellen om de clinicus concrete, state-of-the-art handvatten te bieden om het diagnostisch handelen inhoudelijk te sturen. Dit boek is het vierde in een reeks waarmee de auteurs hulpverleners willen informeren over het diagnostische proces en over recente inzichten in de (ontwikkeling van) gedrags- en emotionele problemen die de diagnosticus nodig heeft om een kwaliteitsvol diagnostisch onderzoek uit te voeren. Dit handboek is dan ook relevant voor studenten én voor hulpverleners die een antwoord trachten te vinden op de hulpvragen van kinderen, jongeren en gezinnen.In dit vierde en laatste deel zoomen de auteurs in op diagnostiek bij een breed scala aan specifieke klachten. Deze klachten kunnen te maken hebben met emotionele problemen zoals angst, depressie, eetstoornissen en (niet-) suïcidale zelfbeschadiging, met gedragsproblemen zoals hechtingsstoornissen of overmatig gamen, of met ontwikkelingsgerelateerde problemen zoals ADHD of autismespectrumstoornis. Voor alle klachten schetsen de auteurs de nodige theoretische achtergrond. Vervolgens beschrijven zij instrumenten en strategieën om aan handelingsgerichte diagnostiek te doen op de niveaus van onderkenning, verklaring en indicatiestelling. Bron : www.acco.be
Diagnostiek --- Kinderen. --- Jongeren. --- Gezinnen. --- # BIBC : Academic collection. --- #KVHB:Kinderpsychiatrie. --- #KVHB:Orthopedagogie. --- #KVHB:Psychodiagnostiek. --- 419.2 --- Diagnostiek. --- Kinderpsychiatrie. --- diagnose --- diagnostiek. --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychiatrie. --- psychodiagnostiek. --- Psychotechnisch onderzoek. --- 61. --- 616. --- ethiek --- psychiatrische diagnostiek --- beroepsgeheim --- Orthopedagogics --- deontologie --- kinderen --- orthopedagogiek --- jeugd --- interculturele communicatie --- Kinderen ; psychodiagnostiek --- Jongeren ; psychodiagnostiek --- # BIBC : Academic collection --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- psychodiagnostiek --- 419.7 --- psychiatrie --- gezinnen --- Psychotechnisch onderzoek --- Diagnosis --- Handbooks, manuals, etc. --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Gedragstherapie --- #KVHB:Orthopedagogie --- Psychodiagnostiek --- Kinderpsychiatrie --- 616 --- diagnostiek --- 61 --- Orthopedagogiek --- ontwikkelingspsychologie --- psychopathologie --- orthopedagogie --- gedragsproblemen --- emotionele problemen --- PXL-Education 2019 --- methodisch handelen --- PXL-Social Work 2014 --- #KVHB:Gedragstherapie. --- Psychodiagnostiek. --- gezinnen. --- kinderen. --- psychiatrie. --- Kinderen --- Gezinnen --- Hulpverlening --- Psychodiagnose --- Jeugd --- Ontwikkelingspsychologie --- Gedragsproblemen --- ADHD --- Autisme --- Psychotische stoornissen --- Gender --- Leerstoornissen --- Dyscalculie --- Dyslexie --- Dwangstoornissen --- Angststoornissen --- Depressie --- Zelfverwonding --- Zelfmoord --- Kindermishandeling --- Eetstoornissen --- Gamen --- Drugs --- Incontinentie --- Gehechtheid --- Hechtingsproblemen --- Dissociatieve stoornissen --- Psychische stoornissen ; adolescenten --- 467 --- psychische stoornissen --- psychische stoornissen. --- diagnostische modellen --- gedrags- en emotionele problemen --- Kind --- Gezin --- Diagnose --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ouderenzorg --- Gedragsprobleem --- Psychotische stoornis --- Leerstoornis --- Dwangstoornis --- Angststoornis --- Eetstoornis --- Gaming --- Hechting (psychologie) --- Hechtingsprobleem --- Dissociatieve stoornis --- ouder --- Jongere --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
De digitale revolutie heeft onze manier van denken en leven voorgoed veranderd, op een manier die vergelijkbaar is met eerdere, cruciale transformaties in onze geschiedenis, zoals de verlichting, de romantiek en de renaissance. Maar lopen we niet het risico om onze menselijkheid te verliezen in dit digitale tijdperk? Waar en wanneer begon het digitale tijdperk en waarheen leidt het ons? Als een archeoloog onderzoekt de Italiaanse meesterverteller Alessandro Baricco de mijlpalen van deze revolutie - van de internetpioniers tot de uitvinder van de iPhone - in zijn kenmerkende toegankelijke en anekdotische stijl. Hij probeert antwoorden te vinden op deze vragen zonder angst te zaaien en zonder een waardeoordeel te vellen. Het resultaat is een scherpzinnig, bevlogen en uiteindelijk hoopvol boek over onze toekomst. Bron : http://www.debezigebij.be
Digitalisering --- Verandering --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- Toekomstbeeldvorming --- Trends --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of culture --- BPB1907 --- Technologie numérique --- Internet --- Интернет --- internet --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- digitale Technologie --- teknoloġija diġitali --- digitalna tehnologija --- digitaalitekniikka --- tecnología digital --- digitale technologie --- tehnologie digitală --- digital teknologi --- digitální technologie --- teknologji dixhitale --- цифрова технология --- digital teknik --- digital technology --- digitálna technológia --- ψηφιακή τεχνολογία --- tecnologia digitale --- ciparu tehnoloģija --- digitaaltehnoloogia --- technologia cyfrowa --- skaitmeninė technologija --- tecnologia digital --- digitális technológia --- дигитална технологија --- Digitaltechnologie --- digitalteknik --- 528.59 --- digitalisering --- digitale revolutie --- informatietechnologie [IT] --- technologie --- technologische evolutie --- cultuur --- Cultuurfilosofie --- cultuurgeschiedenis --- cultuurkritiek --- gamen --- Games --- ludologie --- spellen --- bordspellen --- gezelschapsspellen --- computerspellen --- game studies --- game design --- 905.2 --- geschiedenis --- internet - overige ontwerpen --- cultuurfilosofie, -psychologie en -sociologie --- Maatschappelijke ontwikkeling --- Toekomstvisie --- Trend --- Idirlíon --- teicneolaíocht dhigiteach --- Technologie numérique
Choose an application
Waarom klikt het zo tussen jongeren en sociale media? Welke kansen bieden sociale media hen en met welke risico's krijgen ze te maken? Wat kun je doen om jongeren hierbij zo goed mogelijk te begeleiden?... Heel wat ouders, leraren, jeugdwerkers en andere begeleiders van jongeren stellen zich deze vragen.Dit werk gaat in op de unieke kansen die sociale media aan jongeren bieden op persoonlijk en sociaal vlak. Zo kunnen sociale media een rol spelen in de ontwikkeling van vriendschaps- en liefdesrelaties. Jammer genoeg kan het soms ook fout lopen. Jongeren kunnen geconfronteerd worden met cyberpesten of grooming. Intieme berichten, zoals sexting, kunnen misbruikt worden. Deze en andere risico's komen aan bod, om ze beter te begrijpen en jongeren te begeleiden om hiermee om te gaan.'Mediawijs online' focust ook op hoe men jongeren bewust kan maken van hun digitale voetafdruk om hun onlinereputatie en privacy te beschermen. De gids werd opgesteld in samenwerking met leraren en praktijkdeskundigen uit talrijke organisaties die dagelijks beroepsmatig geconfronteerd worden met e-safetyproblemen. Hierdoor komen bij ieder thema ook praktijkgerichte tips aan bod om kansen en problemen te herkennen, bespreekbaar te maken en jongeren bij te staan met advies.www.lannoocampus.be
Sociale media --- Jongeren. --- #SBIB:309H401 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:309H103 --- 528.51 --- sociale media --- internet --- cyberpesten --- gaming --- communicatie --- 433.5 --- voorlichting --- preventie --- 454.52 --- Cyberpesten --- Internet --- Sociale netwerken --- 004.738 --- Pesten --- Gamen --- Preventie --- Internet; gebruik door kinderen --- Mediawijsheid --- 371.39 --- 193 Kinderrechten en Media --- Publieksgroepen in de verschillende media (pers, omroep, film, boekenindustrie, ...): gebruikersgroepen, gebruikersonderzoek --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- sociale netwerken --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- jongerencultuur --- Educational sciences --- mediawijsheid --- Social media --- Social media and teenagers --- Online social networks --- Social aspects --- Security measures --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogiek --- Computerarchitectuur. Operating systems --- Media --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- PXL-Education 2014 --- sociale psychologie --- begeleiding --- jongeren --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Mediaopvoeding --- Privacy --- Veiligheid --- Informatievaardigheden --- Kinderen en jeugd --- Seksualiteit --- Reputaties --- Profiel en imago --- Misbruiken --- Jeugd --- 371.300 --- Thuis --- Kind --- Reputatie --- Profiel --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Imago --- Misbruik --- jeugd --- Jongere --- computerondersteund onderwijs --- digitale geletterdheid
Choose an application
Computergames staan onmiskenbaar en in toenemende mate in de belangstelling. Games zijn sinds hun ontstaan, ongeveer 40 jaar geleden, geëvolueerd van een subcultureel en "nerdy" nicheproduct naar een mainstream cultuurproduct met een breed doelpubliek. Ondanks hun ondertussen respectabele leeftijd, hun plaats in de (jeugd)cultuur en hun economische impact, kampen games echter tot op de dag van vandaag met een opvallend negatief imago. Met de regelmaat van een klok, en vaak gevoed door mediagenieke en spraakmakende incidenten, worden games en de gamecultuur in de publieke opinie en het politieke discours beladen met de zonden van Egypte. Vier Vlaamse specialisten gaan in op de effecten van games en op de mogelijkheid die ze bieden voor het creëren van nieuwe sociale netwerken en educatieve kansen. In een eerste deel onderzoeken de auteurs of de morele paniek rond games in de media gefundeerd is. Vervolgens wordt dieper ingegaan op de 'bijzondere' aantrekkingskracht die games kunnen uitoefenen, en op de rol die ze kunnen spelen bij het ontstaan van nieuwe gemeenschappen en netwerken. Daarnaast besteden de auteurs uitvoerig aandacht aan de verschillende omgevingen waarbinnen het gamen plaatsvindt, aan de gevaren van online gamen en aan de maatregelen door de overheid. Het derde deel is gewijd aan computergames in educatie en onderwijs. Het medium van de videogames wordt hier onder meer gesitueerd binnen recente ontwikkelingen rond geletterdheden. Een interessant boek, waaruit blijkt dat er een grote behoefte is aan een grootschalig onderzoek naar het gamen als maatschappelijk feit en cultureel fenomeen. Het boek wordt besloten met verwijzingen naar wetenschappelijke literatuur, websites en de vigerende Belgische wetgeving
Video games and children --- Computers and children --- Internet games --- Social aspects --- Computerspellen. --- Consumer behavior --- robots --- Sociology of culture --- games --- jongerencultuur --- sociale netwerken --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Affective and dynamic functions --- jeugd --- Age group sociology --- 316.723 --- #PBIB:+117.50 --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H17 --- #SBIB:309H402 --- 663 Jeugd --- 840 Samenleving en staat --- gaming --- audiovisuele opvoeding --- computerspellen --- 37.02 --- lerarenopleiding --- vakdidactiek --- 433.5 --- ICT --- jeugdcultuur --- Computerspelen --- Jeugd --- Cybercrime --- Cyberpesten --- Games --- Jongeren --- Onderwijs --- Sociale netwerken --- Videogame --- Videospelletjes (games) --- Jongeren en ICT --- Media --- Sociale media --- informatica --- S20080772.JPG --- opvoeding --- 316.723 Subculturen --(sociologie) --- Subculturen --(sociologie) --- Muzische vorming : Media & ICT --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Computer- en videogames --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Audiovisuele opvoeding --- (zie ook: teleonderwijs) --- 362.8 --- 37 --- departement Beeldende Kunst 09 --- maatschappelijke veiligheid --- computergame --- KI (kunstmatige intelligentie) --- Kinderen en jeugd --- Vrijetijdsbesteding --- Cultuursociologie --- Netwerken --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugdculturen --- Gamen --- Educatie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- jongeren --- Computerspel --- Sociaal netwerk --- Kind --- Recreatie --- Netwerk (ict) --- Opvoeding --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jeugdcultuur --- Gaming --- Duurzaamheid --- App --- Netwerk (relationeel) --- Jongere --- Internet games - Social aspects --- AI (artificiële intelligentie)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|