Listing 1 - 10 of 98 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Crossculturele psychologie is een vakgebied dat zich richt op het onderzoeken van culturele verschillen en gelijkenissen in het menselijk denken, voelen en handelen. Het erkent dat de meeste kennis in de psychologie gebaseerd is op onderzoek binnen WEIRD (Western, Educated, Industrialised, Rich & Democratic)-populaties, wat betekent dat die niet noodzakelijk geldt voor andere culturele contexten. Het is daarom belangrijk om te begrijpen in hoeverre gevestigde psychologische kennis universeel is en waar culturele verschillen optreden, vooral in een samenleving met steeds meer culturele diversiteit.Dit boek begint met het introduceren van de belangrijkste begrippen en theorieën binnen de crossculturele psychologie, evenals de methoden die worden gebruikt in crosscultureel onderzoek. Vervolgens worden belangrijke psychologische thema?s vanuit een crosscultureel perspectief bekeken. Elk thema wordt behandeld aan de hand van actuele crossculturele vragen en wetenschappelijke literatuur die ons inzicht geeft in hoe cultuur onze psychologie mee vormgeeft.In het derde deel van het boek worden de bevindingen uit de eerste twee delen vertaald naar de praktijk. Hier wordt besproken wat de gevonden culturele vari-aties betekenen voor psychologen en psychologisch consulenten die werken in een cultureel diverse samenleving. Het is essentieel dat professionals zich bewust zijn van hun eigen culturele bril en in staat zijn om mensen met verschillende achter-gronden te ondersteunen.Dit boek is bedoeld als een helder en toegankelijk overzicht van crossculturele psychologie, specifiek gericht op studenten (toegepaste) psychologie. Het kan ook dienen als naslagwerk voor iedereen die geïnteresseerd is in culturele gelijkenissen en verschillen in de psychologie. Het biedt een actuele kijk op het vakgebied en benadrukt het belang van interculturele competenties in een diverse samenleving.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789464149999/Crossculturele-psychologie
Interculturele psychologie --- Psychologie --- Culturele diversiteit --- Acculturatie --- Casestudy
Choose an application
Accountancy --- Praktijk --- Casestudies --- 371.67 --- 657 --- Schoolboeken --- Bedrijfsboekhouding --- Casestudy
Choose an application
p.
Didactics of economy --- Didactics of higher education --- Casestudy (methode) --- Economie --- Methodologie --- Casestudy --- GESTION DE L'ENTREPRISE --- ETUDE DE CAS
Choose an application
De anatomische structuren die bijdragen aan strekking van de knie bevinden zich aan de voorzijde van het been, rond de knieschijf. Tijdens hardlopen en springen worden zij zwaar belast.Dit boek behandelt de meest voorkomende vormen van pathologie aan de voorzijde van de knie. Er wordt onder andere aandacht besteed aan patella-instabiliteit, het patellofemoraal pijnsyndroom, het plicasyndroom, hoftis, de ziekte van Osgood Schlatter, de jumpers knee, fracturen en osteochondrosis dissecans.
Orthopaedics. Traumatology. Plastic surgery --- kinesitherapie --- orthopedie --- bewegingsstoornissen --- gewrichten --- knieën --- Knie --- Casestudy --- Gezondheidszorg
Choose an application
Waar bedrijven bij elkaar komen en samen een nieuw bedrijf vormen, gebeurt er van alles : de vorming van nieuwe processen en structuren, nieuwgierigheid, botsende culturen, medewerking, tegenwerking, hoop en angst. Dat overkwam ook het Interpolis concern, dat zich rond de eeuwwisseling begon te formeren vanuit de oude verzekeraar Interpolis. De markt wilde integrale dienstverlening en samenhangende pakketten van verschillende producten. In het jaar 2001 waren uiteindelijk twaalf bedrijven toegevoegd aan Interpolis, wat daarmee niet meer een klassiek verzekeringsbedrijf was. Het nieuwe Interpolis concern, oorspronkelijk gevestigd in Tilburg met nog een paar kantoren elders in het land, werd een ander soort dienstverlener, met kantoren op meer dan honderd plekken door heel Nederland, met andere werksoorten, nieuwe producten, verschillende culturen, achtergronden, distributiekanalen en marges. Onbekend maakt onbemind. Daarom ide Sociale Verzekeringsbank (SVB) vorig jaar begonnen met een grootschalig identiteitstraject. Zowel extern als intern heeft de SVB inmiddels een flink aantal trajecten doorlopen. Sociale Verzekeringsbank voor het leven is het nieuwe motto van de SVB dat vanaf januari 2003 aan alle medewerkers is gepresenteerd en vanaf die periode ook zichtbaar is geworden voor haar klanten, relaties en sollicitanten. "Het is weer een drukke ochtendspits. Er staat 250 km file. Behalve de dagelijkse files, staat er op de ...". Wie 's morgens de radio aanzet, zal zich over dit soort berichtgeving nauwelijks verbazen. En dan te bedenken dat voornamelijk de files op rijkswegen worden vermeld. Ook op veel provinciale en gemeentelijke wegen is het in de spits overvol. Nederland slipt dicht. Vervoermanagement is één van de oplossingen, maar hoe krijg je dit tussen de oren van overheid en bedrijfsleven, inclusief de werknemers? Stimuleren van fietsen naar het werk is een aantrekkelijke laagdrempelige methode om de dagelijkse portie beweging van werknemers structureel te verhogen. Voordelen van fietsen naar het werk zijn : fietsen is gezond, het dringt de automobiliteit in Nederland terug, het levert een bijdrage aan de verkeersveiligheid, en voor velen is het een prettige en recreatieve manier van ontspannen.
Communicatie ; organisaties --- Communicatie --- Casestudies --- Verzekeringen --- Transport --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:042.AANKOOP --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Casestudy --- Verzekering
Choose an application
De IM-campagne van Gasunie : Sinds twee jaar voert de NV Nederlandse Gasunie een reclamecampagne in de Nederlandse dagbladen met een duidelijk afwijkende aanpak. De omvang van de advertenties is opvallend, de inhoud varieert van informatie over producten tot het aansnijden van issues. De verschijningsfrequentie vertoont geen regelmaat en de campagne is wars van glamour en uitgevoerd in zwart-wit. De conceptuele keuzes waren lastig vanwege allerhande beperkende of conflicterende omstandigheden, waardoor de vrijheidsgraden minimaal waren. Door middel van schematisering in matrixvorm is een oplossing tot stand gekomen. Communicatiegeweld met de metro : Het Rotterdamse vervoerbedrijf RET vervoert dagelijks 600.000 reizigers. Een belangrijk deel van die reizigers gebruikt de metro. Zoals vaker het geval is bij een onderwerp als veiligheid, blijkt ook bij de Rotterdamse metro een groot verschil te zitten tussen de objectieve veiligheid en de veiligheid zoals die door de reizigers beleefd wordt. Vooral omdat de RET, net als andere gemeentelijke bedrijven ernaar streeft om een marktgerichte, klantvriendelijke organisatie te zijn, staan zaken als veiligheid en aantrekkelijkheid hoog in het vaandel bij de uitvoering van de dienstverlening. Waterschappen Hollands Noorderkwartier : In april 1999 mochten bijna 1 miljoen inwoners van Noord-Holland, woonachtig van Amsterdam-Noord tot en met Texel, stemmen voor de waterschapsverkiezingen. De Noord-Hollandse waterschappen Hollands Kroon, Groot-Geestmerambacht, Westfriesland, Het Lange Rond en De Waterlanden en het hoogheemraadschap van Uitwaterende Sluizen, werkten voor de organisatie en de communicatie van deze waterschapsverkiezingen twee jaar intensief samen onder de naam "Waterschappen Hollands Noorderkwartier". Zes waterschappen zouden zes nieuwe besturen krijgen. Hoe beweeg je mensen om een stem uit te brengen voor het bestuur van een organisatie waarvan de meeste inwoners slechts een vaag beeld hebben? En dat tegen de achtergrond van een teruglopende belangstelling voor zowel gemeentelijke, provinciale, landelijke en Europese verkiezingen.
Communicatie ; organisaties --- #SBIB:309H02 --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Communicatie --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Communicatie --- Casestudies --- Reclamecampagnes --- Geweld --- Sensibilisering --- Casestudy --- Reclamecampagne
Choose an application
15 p.
bedrijfsimago --- imago --- Advertising. Public relations --- Sociology of culture --- Marketing --- publieke opinie --- merkimago --- bedrijven --- Issue management --- Issues --- Crisismanagement --- Casestudies --- Casestudy --- Bedrijfsorganisatie
Choose an application
marketingbeleid --- Product strategy --- productmanagement --- Management --- Productmanagement --- Economie --- Positionering --- Productontwikkeling --- Casestudies --- 658.84 --- Productintroductie --- 658.5 --- Productie : management --- Productstrategie --- Casestudy
Choose an application
Een unieke, persoonlijke en eerlijke inkijk in een Vlaamse ondernemersfamilie. Rijkelijk geïllustreerd met uniek beeldmateriaal. Van het allereerste Vlaamse korset tot de frivole ontwerpen van Marie Jo anno 2011. Net na Wereldoorlog I richten Margaretha en Achiel Van de Velde een eenvoudig atelier op voor het maken van korsetten. Door de combinatie van keihard werken en geïnspireerd ondernemerschap is Van de Velde uitgegroeid tot een succesvol en beursgenoteerd Vlaams bedrijf. Vandaag is het o.a. met zijn merk Marie Jo een van de grootste spelers op de wereldmarkt.Bron : http://www.boekenbank.be
Van de Velde. --- mode --- ondergoed --- Manufacturing technologies --- Flanders --- Familiebedrijven --- Geschiedenis --- Merken --- Merkstrategieën --- Merkbeleid --- Casestudies --- Kledingsector --- Familiebedrijf --- Merk --- Merkstrategie --- Casestudy --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
615.8 --- 617 --- Orthopedie --- 617.3 --- Fysiotherapie. Fysische therapie. Radiotherapie. Andere niet-medicinale therapeutische behandelingen --- Orthopedie. Oftalmologie --- Casestudies --- Bewegen --- Spierziekten --- Gezondheidszorg --- Casestudy --- Beweging --- Spierziekte --- Plezier --- Verpleegkunde
Listing 1 - 10 of 98 | << page >> |
Sort by
|