Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
82:37 --- 82:37 Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- Teaching --- Didactics of Dutch --- Dutch literature --- interculturaliteit --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- Netherlands
Choose an application
Au moment où l'enseignement littéraire serait en crise, une idée guide les auteurs de ce livre : la nécessité d'enseigner la littérature, à la fois comme un facteur d'épanouissement personnel, comme un plaisir et comme un besoin pour la société tout entière. Cet ouvrage dresse l'état des lieux de cet enseignement, en France et au sein de l'Europe. Il en retrace l'histoire depuis ses origines, mettant ainsi en perspective la situation contemporaine des Lettres dans l'Ecole. Il en développe les enjeux et les démarches, cruciaux pour notre présent. Ce plaidoyer un faveur d'une certaine idée de l'enseignement littéraire tente d'expliciter les enjeux d'une pratique bien vivante aujourd'hui mais vivement soumise à débats
Literature --- Littérature --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- Study and teaching. --- 82:37 --- BPB0605 --- 82:37 Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- Littérature --- Literature - Study and teaching. --- Litterature --- France
Choose an application
French literature --- Youth in literature --- History and criticism --- 82:37 --- Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- 82:37 Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- French literature - 19th century - History and criticism --- French literature - 20th century - History and criticism
Choose an application
Criticism --- Literature --- 82:37 --- 82:37 Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- Evaluation of literature --- Literary criticism --- Rhetoric --- Aesthetics --- Study and teaching (Higher) --- Technique --- Evaluation --- Didactics of languages --- Didactics of higher education
Choose an application
Literature --- Study and teaching (Higher). --- -82:37 --- #KVHA:Taalonderwijs; Engels --- #KVHA:Literatuuronderwijs; Engels --- Belles-lettres --- Western literature (Western countries) --- World literature --- 82:37 Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- Study and teaching (Higher) --- 82:37 --- Littérature anglaise --- --Pédagogie --- --Littérature --- --Study and teaching (Higher) --- Literature - Study and teaching (Higher) --- Pédagogie --- Littérature
Choose an application
literatuuronderwijs --- Educational psychology --- literatuurwetenschap --- didactiek --- Didactics of languages --- Letterkunde --- Littérature --- Literature --- Study and teaching (Elementary) --- Study and teaching (Secondary) --- -Literature --- -82:37 --- Belles-lettres --- Western literature (Western countries) --- World literature --- Philology --- Authors --- Authorship --- Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen --- Study and teaching (Elementary). --- Study and teaching (Secondary). --- (vak)didactiek talen. --- 82:37 Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- 82:37 --- Literature - Study and teaching (Elementary) --- Literature - Study and teaching (Secondary)
Choose an application
Culturele verscheidenheid is iets moois. Toch we willen ook weten wat ons bindt. Daarom vinden we dat kinderen moeten kennismaken met de grote namen en gebeurtenissen uit het vaderlandse verleden. En dan komt de literatuur eveneens aan bod, met de wens dat er weer gedegen literatuuronderwijs moet komen, ‘zoals vroeger’. Waar hebben we het dan over? Gert-Jan Johannes laat zien dat het onderwijs in de vaderlandse letterkunde pas rond 1800 ontstond. Maar toen ging het ook snel. Literatuurgeschiedenis rukte op in klaslokalen, met lucide titels als Schets van de geschiedenis der Nederlandsche letterkunde, Beknopte geschiedenis van de Nederlandsche letterkunde of zelfs Schets van de beknopte geschiedenis der Nederlandsche letterkunde. Tientallen bloemlezingen presenteerden de teksten uit heden en verleden. Kreten als ‘Jantje zag eens pruimen hangen’, ‘Constantijntje, saligh kijndje’ of ‘Hoofden van Lebak!’ galmden uit talloze jonge monden. Intussen was het vaak niet zo duidelijk wat het literatuuronderwijs nu eigenlijk beoogde. Wat moesten de kinderen weten en waarom? Feitelijk duurt die onduidelijkheid tot op de dag van vandaag voort. Het is daarom hoog tijd dat er helderheid wordt geschapen. Dit moet u niet onverschillig wezen!
History of education and educational sciences --- Dutch literature --- anno 1800-1899 --- Netherlands --- 372.882 --- 82:37 --- Literatuuronderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- 82:37 Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- 372.882 Literatuuronderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Flemish literature --- Study and teaching --- History --- Littérature néerlandaise --- Étude et enseignement --- Étude et enseignement (secondaire) --- Pays-Bas --- 19e siècle
Choose an application
82.085.43 --- 82:3 --- 82:37 --- Literaire receptie --- Literatuur en maatschappijwetenschappen --- Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- 82:37 Literatuur en opvoeding. Literatuur en onderwijs --- 82:3 Literatuur en maatschappijwetenschappen --- 82.085.43 Literaire receptie --- Education [Humanistic ] --- Great Britain --- Media literacy --- Books and reading --- Reading --- Publishers and publishing --- English language --- Study and teaching --- Political aspects --- English literature
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|