Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Jodendom --- 081 Godsdienst --- Antisemitisme --- 668.7 Racisme --- Philosophy and psychology of culture --- Political philosophy. Social philosophy --- Jewish religion
Choose an application
In de tweeëntwintig bijdragen in dit boek worden diverse aspecten van de nieuwe Belgische antidiscriminatiewet behandeld. Deze wet houdt een arsenaal aan bepalingen in om discriminatie tussen burgers op grond van geslacht, ras huidskleur, afkomst, nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, geboorte, fortuin, leeftijd, geloof of overtuiging, gezondheidstoestand of handicap, te bestrijden. In het eerste deel wordt de wet gesitueerd in een ruim historisch, antropologisch en rechtstheoretisch kader. Het tweede deel van het boek buigt zich over de antidiscriminatiewet en de wetgevingsmethoden, de horizontale werking van het discriminatieverbod in de antidiscriminatiewet, de botsing van de wet met de grondrechten, en de relatie van de wet met de antiracismewet. Het derde deel bevat bijdragen over een aantal toepassingsgebieden van de wet, discriminatiegronden en mogelijke conflicten met andere grondrechten. Het vierde deel behandelt tot slot de Belgische antidiscriminatiewet en de Nederlandse Algemene Wet Gelijke Behandeling in een rechtsvergelijkend perspectief.
Sociology of minorities --- Human rights --- Belgium --- Netherlands --- 342.722 --- Academic collection --- 342.722 <493> --- 342.722 <492> --- 657 Vrouwenemancipatie --- 311.1 Grondwettelijke rechten en vrijheden --- 668.7 Racisme --- gelijke kansen --- Burgerlijke en politieke gelijkheid --- 342.722 Burgerlijke en politieke gelijkheid --- Provincie West-Vlaanderen --- discriminatie --- E-books --- Disability --- Equal opportunities --- Homosexuality --- Migration background --- Anti-discrimination laws --- Education --- Labour law --- Legislation --- Book
Choose an application
Academic collection --- #SBIB:309H1713 --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- internet --- Didactics of technology --- Jeugd --- Jeunesse --- jeugd --- automatisering --- #A9706A --- computerondersteund onderwijs --- 454.52 --- 668.7 --- E-mail --- Informatiesnelweg --- Telnet --- Usenet --- onderwijs --- handleiding --- #A9703A --- Internet --- World Wide Web
Choose an application
681.3 *C2 --- 529 --- 668.7 --- Computernetwerken --- Internet --- 681.3 *C2 Computer communication networks: data communications; OSI; security and protection --- Computer communication networks: data communications; OSI; security and protection --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- hardware --- WAN (wide area network) --- Internet ( computernetwerken ).
Choose an application
Racialization has become one of the central concepts in the study of race and racism. It is widely used in both theoretical and empirical studies of racial situations. There has been a proliferation of texts that use this notion in quite diverse ways. It is used broadly to refer to ways of thinking about race as well as to institutional processes that give expression to forms of ethno-racial categorization. An important issue in the work of writers such as Robert Miles, for example,concerns the ways in which the construction of race is shaped historically and how the usage of that idea forms a
Race awareness. --- Race. --- Racism. --- Bias, Racial --- Race bias --- Race prejudice --- Racial bias --- Prejudices --- Anti-racism --- Critical race theory --- Race relations --- Physical anthropology --- Awareness --- Ethnopsychology --- Ethnic attitudes --- Race --- Race awareness --- Racism --- #SBIB:316.8H16 --- 668.7 Racisme --- Welzijns- en sociale problemen: migranten, rassenrelaties
Choose an application
Uitspraken en teksten die als racistisch worden opgevat, vormen een heet hangijzer. Vaak wordt het strafrecht bij deze kwesties betrokken. Die strafwetgeving staat in dit boek centraal. Het gaat in het bijzonder om de Antiracismewet van 1981 en de Negationismewet van 1995. De auteur biedt een gedetailleerde analyse van de tumultueuze ontstaansgeschiedenis van de wetgeving. De intern verdeelde rechtspraak die zich rond de bepalingen heeft gevormd wordt eveneens grondig ontleed. Wat dit werk vooral uniek in zijn genre maakt is dat het licht werpt op de effecten van de strafwetgeving rond racisme en negationisme. Door middel van gesprekken met klagers en aangeklaagden gaat de auteur na of de strafbaarstellingen in de praktijk doen wat de wetgever beoogt. De resultaten van dat onderzoek zijn ontnuchterend: de wetgeving verwezenlijkt zelden haar doelstellingen en geeft vaak aanleiding tot averechtse effecten. Het boek omvat concrete aanbevelingen voor de rechterlijke macht en de wetgever. Ook pleit de auteur voor een herziening van de rol van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding.
Human rights --- Criminal law. Criminal procedure --- Belgium --- 668.7 Racisme --- Discrimination --- Hate crimes --- Minorities --- Law and legislation --- Criminal provisions. --- Social aspects --- Legal status, laws, etc. --- Ethnic minorities --- Foreign population --- Minority groups --- Persons --- Assimilation (Sociology) --- Ethnic relations --- Majorities --- Plebiscite --- Race relations --- Segregation --- Bias crimes --- Bias-related crimes --- Hate-motivated crimes --- Hate offenses --- Crime --- Bias --- Interpersonal relations --- Toleration --- Law and legislation&delete& --- Criminal provisions --- Legal status, laws, etc
Choose an application
60
Lerarenopleiding --- algemeen. --- internet --- Educational psychology --- kinderen --- opvoeding --- computergebruik --- 681.3*K3 --- #GSDBP --- 37 opvoeding --- 654 ICT --- computers --- 433.5 --- audiovisuele opvoeding --- gaming --- media --- multimedia --- 668.7 --- pedagogiek --- 454.52 --- Audiovisuele vorming --- Computer-kinderen --- Computers --- Computerspelen --- Internet --- Internet-kinderen --- Opvoeding --- 433.9 --- 529 --- Gezinnen --- Internet; gebruik door kinderen --- Computers en kinderen --- 681.3*K3 Computers and education --- Computers and education --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Pedagogische psychologie --- 420 --- kind en computer --- pédagogie
Choose an application
Civilisation --- Science --- 001 --- 001.891 --- 378.4 <493 KUL> --- Academic collection --- #SBIB:052.AANKOOP --- #SBIB:3 G --- #gsdbF --- Aanwinstenlijst november 05 --- 081 Godsdienst --- 096 Informatica --- 668.7 Racisme --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 061 Ethische problemen --- 640 Taal --- 090 Exacte wetenschappen --- Toekomst --- Cultuurgeschiedenis --- Wetenschap en ethiek --- Wetenschap en wereldbeeld --- Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 001 Wetenschap en kennis--(algemeen)
Choose an application
Dé blauwdruk voor een inclusieve, veilige en toegankelijke taal voor iedereenEen nieuwe tijd vraagt om een nieuwe taal. Maar wie weet eigenlijk nog wat je wel en niet tegen wie kunt zeggen? In Je mag ook niets meer zeggen maakt Mounir Samuel met humor duidelijk op welke manieren een taal kan uitsluiten en wat we daaraan kunnen doen. Hij zet je aan het denken en schuwt geen taboe of ongemak. Dit is een boek voor iedereen die streeft naar een inclusieve, veilige en toegankelijke omgeving, op het werk, in de klas, het theater, de dokterspraktijk of thuis. Het is geen checklist of verbodenwoordenlijst, maar een heldere gids die ons leert hoe we waardegericht met elkaar kunnen omgaan. Dit is dé blauwdruk voor een Nederlandse taal van en voor iedereen.bron: https://www.standaardboekhandel.be/
Taalgebruik --- Inclusieve samenleving --- Interculturele communicatie --- Inclusie --- Mass communications --- Lexicology. Semantics --- Pragmatics --- Dutch language --- Sociology of minorities --- woordenschat --- inclusief beleid --- diversiteit --- Sociologie --- Uitsluiting --- Nederlands --- Humor --- Diversiteit. --- Sociale integratie. --- Taalnormen. --- 062 Cultuurfilosofie --- woke --- 668.7 Racisme --- gender --- Genderidentiteit --- Communication Communicatie --- Langage Taalgebruik --- Message Boodschap --- Expression (communication) Uitdrukking (communicatie) --- Sociology of culture --- Historical linguistics --- maatschappijkritiek --- Race --- Disability --- Gender --- Sex --- Queer --- Racism --- Romantic and sexual orientation --- Social class --- Sociology --- Language use --- Book --- Culture --- Diversity policy
Choose an application
Secondary education --- Computer assisted instruction --- European Union --- Enseignement secondaire --- Europa --- Europe --- Information --- Internet --- Middelbaar onderwijs --- Voorlichting --- Education, Secondary --- -Internet in education --- -World Wide web --- #PEDA *1.696 --- 454.52 --- 668.7 --- ICT --- Secundair onderwijs --- Web for Schools --- World wide web --- WWW --- World Wide Web --- internet: didactiek secundair onderwijs --- W3 (World Wide Web) --- Web (World Wide Web) --- World Wide Web (Information retrieval system) --- WWW (World Wide Web) --- Hypertext systems --- Multimedia systems --- Internet (Computer network) in education --- Education --- Children --- High school education --- High school students --- Secondary schools --- High schools --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Datacommunicatie --- Education (Secondary) --- Internet in education --- World Wide Web. --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen. --- Education [Secondary ]
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|