Listing 1 - 10 of 76 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Didactics of religion --- catechetisch materiaal --- kerkelijk jaar --- 245.8 --- Godsdienst --- Jongeren --- Kerkelijke feesten --- Kinderen --- 244.5 --- god (ler) --- Catechese --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Godsdienstige opvoeding --- J-244.5 --- 472.87 --- gebeden --- SMV:België --- SMV:agogiek --- SMV:filosofie --- SMV:categorie --- Gebeden - Meditaties --- Geloofsleven --- Kleuteronderwijs --- Gebeden --- SMV:België --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Geloofsopvoeding --- Gebed
Choose an application
Spiritualiteit werpt licht op het mysterie van het bestaan. Goed onderwijs kan niet zonder deze invalshoek. Leraren willen hun leerlingen en studenten immers niet alleen kennis, vaardigheden en gedrag bijbrengen, maar hen ook doen groeien in een grondhouding van eerbied voor het leven. Spiritualiteit brengt in contact met de dragende kracht van het bestaan. Spiritualiteit is vormend en omvormend, voedend en confronterend. Aangesproken door het mysterie leert een mens vertrouwen op zichzelf, op de ander en op wat er geheimvol groeit. Spiritualiteit biedt richting, maakt gevoelig voor wat goed en waarachtig is, zowel in het individuele als gemeenschappelijke leven. Vanouds werd dit werkelikehidsgebied via godsdienst en filosofie ter sprake gebracht. Maar voor velen is deze taal betekenisloos geworden, met als gevolg dat de dimensie van het mysterie in onze samenleving nauwelijks nog wordt onderkend.
School management --- Christian spirituality --- 268.222 --- 244.5 --- 268.222 Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Schoolcatechese. Godsdienstonderwijs--(doelstellingen; inhoud; methodes) --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Christelijke spiritualiteit --- Onderwijsorganisatie --- Spiritualiteit --- Onderwijs --- Leraren --- Pedagogisch klimaat --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
De opgenomen verhalen en gedichten zijn speciaal voor dit boek door diverse auteurs geschreven en gebruikt in IKON-radiouitzendingen op de zondagmorgen. Ze zijn een goed voorbeeld van zeven aanbevolen manieren om een bijbelverhaal te vertellen. Deze worden uitgewerkt in een drietal inleidende hoofdstukken, gevolgd door een samenvattend hoofdstuk. Als rode draad dient het in de titel genoemde lied van de zevensprong, al lijkt dat er soms wat met de haren bijgesleept. Bij de eerste manier, het navertellen van het bijbelverhaal, worden twee voorbeelden geleverd, voor de leeftijdsgroep van 6+ en voor 10+. Voor de andere manieren wordt steeds een verhaal geleverd, verteld vanuit een terugblik, als een raamvertelling, een monoloog, poezie en een eigentijds verhaal, met als laatste het bekende spiegel-, of zoals de samenstellers het liever noemen, sleutelverhaal. Naast de voorbeelden in het boek zelf worden ook verschillende uit bestaande kinderbijbels genoemd. Daarmee wordt de bruikbaarheid van dit door diverse kunstenaars in zwart-wit geillustreerde boek in de godsdienstige opvoeding vergroot. Een zeer bruikbaar boek voor de godsdienstige opvoeding, waarbij de manier van het vertellen van bijbelverhalen in het middelpunt staat.
Didactics of religion --- Bible --- Bijbel --- Godsdienstige opvoeding --- Lager onderwijs --- Oude Testament --- Nieuwe Testament --- Bijbelverklaringen --- Basisonderwijs --- #gsdb11 --- 244.5 --- bijbelvertellen (ler) --- Bijbel en jeugd --- Catechese ; onderwijs --- Bijbelverhalen : vertellen --- 222.0 --- verhalen --- kinderverhalen --- religie --- geloof --- Geloofsopvoeding --- Bijbelverklaring
Choose an application
Een boek waarin op een zeer heldere manier wordt ingegaan op de inhoud van het christelijk geloof en waarbij een hele lijst van veel gestelde vragen in verband met geloof en geloofsopvoeding een antwoord krijgen.
Didactics of religion --- geloofsopvoeding --- getuigenis --- geloofsleven --- religieuze ervaring --- godsbeeld --- gebed --- catechese --- C3 --- 2 geloof --- 244.5 --- geloof --- Geloofsbeleving --- Geloofsgetuigenis --- Geloofsopvoeding --- Kunst en cultuur --- Godsdienst --- Geloofsleven --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
658.56 --- 658.818 --- 657.244.5 --- 65.027 --- 64.032 --- Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- Service to customer. After-sales service --- Warrants (for goods or money) --- Delivery conditions. Guarantees --- Consumer needs, research and advice generally. Quality and costs of household goods. Comparison of prices etc. --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Service management --- Warrant --- management --- Service management. --- Warrant. --- management. --- 64.032 Consumer needs, research and advice generally. Quality and costs of household goods. Comparison of prices etc. --- 65.027 Delivery conditions. Guarantees --- 657.244.5 Warrants (for goods or money) --- 658.818 Service to customer. After-sales service --- 658.56 Quality control. Control of tool issue, materials, products etc. --- Management.
Choose an application
Vele kinderen komen erin voor, maar vanzelfsprekend ook de hele familie, de ouders en de grootouders, maar eveneens de hond, de auto, het huis en het dagblad. Er wordt verteld over spelen en werken, over school en vrije tijd, over vrienden en vijanden. Kortom, heel het leven, zo kleurrijk als het is, komt in dit boek ter sprake. Daarnaast komen er heel wat bijbelse verhalen in voor : over Mozes en David, over Jezus en zijn goede boodschap, verhalen over Maria, over de kerk, over de sacramenten en over de heilige geest.
Didactics of religion --- Doctrine of God (christianism) --- #GROL:SEMI-KC --- #gsdb11 --- catechese --- kinderen --- verhalenbundel --- Z++93/01 --- Z24 --- 244.5 --- 245.8 --- geloofsleven --- katholicisme --- kinderverhalen --- 222 --- Bijbelverhalen --- Geloofsleven --- Godsdienst --- Godsdienstige verhalen --- Bijbel : spiegelverhalen --- Bijbelverhalen : hertaling en achtergrond --- 478.64 --- katholicisme - catechese, catechismussen en godsdienstonderwijs --- katholicisme - stichtelijke lectuur --- Bijbelbewerkingen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Dit onderzoek vertrekt van de vraag hoe jongeren tussen 10 en 15 jaar in een pluralistische maatschappelijke context omgaan met levensbeschouwing. Hier is weinig grootschalig empirisch onderzoek naar gebeurd terwijl er wel nood aan is omdat de samenleving ingrijpend is veranderd, ook op levensbeschouwelijk vlak. Uit de resultaten blijkt dat bij kinderen vanaf tien jaar verschillende levensbeschouwelijke profielen voorkomen: de diversiteit is even groot als bij volwassenen. Er is ook een samenhang te constateren tussen levensbeschouwelijke profielen en andere persoonlijkheidskenmerken zoals het welbevinden, de houding tegenover etnocentrisme en de houding tegenover morele thema's. En tot slot is gebleken dat het levensbeschouwelijk profiel en de houding en aanpak van de leerkracht levensbeschouwing er wel degelijk toe doet: uit de resultaten valt af te leiden dat de kinderen/jongeren anders scoren naargelang van het profiel, de houding en de aanpak van de leerkracht. Uit deze resultaten kunnen relevante praktijkgeoriënteerde conclusies getrokken worden voor lessen rooms-katholiek onderwijs in het lager en secundair onderwijs en voor de lerarenopleidingen. (Bron: www.peeters-leuven.be)
Didactics of secundary education --- Didactics of religion --- Didactics of primary education --- levensbeschouwing --- geloof --- catechese --- kinderen --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- 244.5 --- Academic collection --- 268.922 --- Levensbeschouwelijke opvoeding ; onderwijs --- 111946.jpg --- Catechese ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Catechese ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- Godsdienstsociologie en catechese van de jeugd --- 268.922 Godsdienstsociologie en catechese van de jeugd
Choose an application
Dit is het derde en laatste deel van 'De kleine theologie' voor ouders en katecheten over de geloofsopvoeding van kinderen. In dit deel over Jezus Christus wordt veel aandacht besteed aan het probleem en de zin van de feesten voor de kinderen in de maand december, Sinterklaas en Kertmis.
Didactics of religion --- religieuze opvoeding --- #GOSA:XXI.Alg.M --- 268.21 --- #gsdb6 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Jongeren --- #GGSB: Geloof --- Catechese --- C1 --- geloofsleer --- kinderen --- 268.21 Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Kerken en religie --- 244.5 --- theologie --- Godsdienstige opvoeding --- Geloof-kinderen --- 433.2 ) * GODSDIENSTIGE OPVOEDING --- geloofsbeleving --- geloven --- gezinsklimaat --- godsdienstpedagogiek --- waardenopvoeding --- Geloof: kinderen --- Geloofsopvoeding --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Jongeren --- Geloof
Choose an application
Catechese --- Catéchèse --- Enfants --- Kinderen --- Manuels scolaires --- Schoolboeken --- 268.21 --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Godsgeloof --- #gsdb11 --- 244.5 --- Geloof --- Geloofsleven --- Kinderen en geloof --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- geloofsbeleving --- gevoelens --- gezinsklimaat --- godsdienstpedagogiek --- Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- 268.21 Godsdienstige opvoeding van het kleine kind --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Godsgeloof --- Didactics of religion
Listing 1 - 10 of 76 | << page >> |
Sort by
|