Narrow your search
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
The gestation of German biology : philosophy and physiology from Stahl to Schelling
Author:
ISBN: 9780226520797 9780226520827 022652082X 022652079X Year: 2018 Publisher: Chicago, Ill. The University of Chicago Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Penser l'ordre juridique médiéval et moderne : regards croisés sur les méthodes des juristes: actes du colloque organisé les 21 et 22 janvier 2016, École de droit de l'Université d'Auvergne
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782275046822 2275046828 Year: 2016 Publisher: Issy-les-Moulineaux LGDJ, une marque de Lextenso

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'ordre juridique qui se met en place, en France, aux derniers siècles du Moyen Âge a encore tout récemment été l'objet de riches débats : l'auto-développement des coutumes, l'autorité des droits savants et l'interventionnisme du roi de France ont notamment été au coeur de vives controverses historiographiques. La lecture des sources est à l'origine de querelles interprétatives, auxquelles s'ajoutent des difficultés méthodologiques que rencontrent les historiens du droit.Tandis que l'historien n'a accès qu'à une proportion infime du concret, celui-ci s'efforce de combler ces lacunes, parfois même à l'aide d'une projection des catégories juridiques contemporaines. Cet anachronisme des concepts - parfois couplé à un anachronisme des faits - ne constitue-t-il pas l'un des vices rédhibitoires de la discipline ? Cette méthode ne présente-t-elle pas, à l'inverse, une indéniable vertu heuristique et disciplinaire ?Certains estiment alors que la théorie du droit est anhistorique, quand d'autres critiquent l'emploi par les historiens des concepts contemporains, comme la hiérarchie des normes, la souveraineté ou encore l'État. Outre de telles projections, c'est le sens donné à certains signifiants médiévaux ou modernes qui peut être relativisé, comme c'est le cas notamment pour les notions de droit positif, de droit commun ou encore de loi. Ces difficultés révèlent aussi à certains égards l'ambivalence de l'histoire du droit, écartelée entre science historique et dogmatique juridique.Ce livre propose alors une réflexion épistémologique sur l'un des grands enjeux de l'historiographie juridique contemporaine : peut-on penser l'ordre juridique médiéval et moderne à partirdes catégories juridiques contemporaines ?


Book
Writings in architectural education : how will the demands of the information society and "new knowledge" affect on the demand of relevant or necesssary "know-how" in architectural education? EAAE prize 2003-2005
Author:
ISBN: 2930301228 2930301392 9782930301396 9782930301228 Year: 2005 Volume: 26 26 Publisher: Copenhagen EAAE

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Compte-rendu des interventions lors de la conférence de l'EAAE/ARCC intitulée "Changed of Paradigms in the Basic Understanding of Architectural research qui s'est déroulée du 25 au 28 juin 2008 à Copenhague au Royal Danish Academy of Fine Arts, School of Architecture.


Book
Les sciences sociales au Congo-Kinshasa cinquante ans après : quelques repères
Author:
ISBN: 274759730X 9782747597302 Year: 2005 Publisher: Paris : L'Harmattan,


Book
Language proficiency in native and non-native speakers : theory and research
Author:
ISBN: 9789027213259 9789027213242 9789027269027 9027213240 9027213259 9027269025 1322979073 Year: 2015 Volume: 41 Publisher: Amsterdam John Benjamins Publishing Company

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book, written for both seasoned and novice researchers, presents a theory of what is called Basic and Higher Language Cognition (BLC and HLC), a theory aimed at making some fundamental issues concerning first and second language learning and bilingualism (more) empirical. The first part of the book provides background for and explication of the theory as well as an agenda for future research, while the second part reports on selected studies of language proficiency in native speakers, as well as non-native speakers, and studies of the relationship between literacy in a first and second language. Conceptual and methodological problems in measuring language proficiency in research on second language acquisition and bilingualism are also discussed. Further, the notion of levels of language proficiency, as rendered by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is critically examined, suggesting ways of empirically investigating a number of questions that the CEFR raises but is not capable of answering.

Keywords

Psycholinguistics --- taalbeschouwing --- Research on teaching --- taalleerproblemen --- taalbeheersing --- Native language --- Language and languages --- Language acquisition --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Ability testing --- Psychological aspects --- Research --- Langues --- Langage --- Psycholinguistique --- Lexicographie --- Etudes et enseignement --- Acquisition --- 800.7 --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Study and teaching. --- Foreign speakers. --- Ability testing. --- Psychological aspects. --- Research. --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Acquisition du langage. --- Etudes et enseignement. --- Psycholinguistique. --- Lexicographie. --- Acquisition of language --- Developmental linguistics --- Developmental psycholinguistics --- Language development in children --- Psycholinguistics, Developmental --- Interpersonal communication in children --- Language assessment --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Language and education --- Foreign language study --- Language schools --- Native language - Study and teaching --- Language and languages - Study and teaching - Foreign speakers --- Language and languages - Ability testing --- Language and languages - Study and teaching - Psychological aspects --- Language acquisition - Research --- Language and languages Study and teaching

Diffusion of innovations
Author:
ISBN: 0743222091 9780743222099 Year: 2003 Publisher: New York Free Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ch. 1 Elements of Diffusion Ch. 2 A History of Diffusion Research Ch. 3 Contributions and Criticisms of Diffusion Research Ch. 4 The Generation of Innovations Ch. 5 The Innovation-Decision Process Ch. 6 Attributes of Innovations and Their Rate of Adoption Ch. 7 Innovativeness and Adopter Categories Ch. 8 Diffusion Networks Ch. 9 The Change Agent Ch. 10 Innovation in Organizations Ch. 11 Consequences of Innovations Glossary Bibliography Name Index Subject Index


Book
Bronnengids architectuuronderwijs Vlaanderen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789081326384 9081326384 Year: 2012 Volume: *4 Publisher: Antwerpen VAi

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Archieven van architectuurscholen zijn waardevol cultureel erfgoed. Het zijn unieke bronnen die de ontwikkeling van het architectuurveld, netwerken van architecten en de brede architectuurcultuur belichten. Ze bevatten informatie over de evoluerende onderwijspraktijk, over generaties docenten en studenten. De 'Bronnengids Architectuuronderwijs Vlaanderen' brengt voor het eerst een overzicht van wat er waar bewaard is van zeven architectuurscholen in Vlaanderen en Brussel. Het boek gaat in op het wettelijke kader dat het architectuuronderwijs reguleert, de geschiedenis van de types architectuuronderwijs en de evolutie van elke school. Aangevuld met een uitgebreide bibliografie en een index is dit boek een onmisbaar naslagwerk. De 'Bronnengids Architectuuronderwijs Vlaanderen' is niet alleen opgevat als naslagwerk maar heeft uitdrukkelijkook een sensibiliserende functie. Opleidingsverantwoordelijken, docenten en archiefverantwoordelijken zijn zich niet noodzakelijk bewust van de waarde van het archiefmateriaal dat ze aanmaken.

Keywords

Archivistics --- History --- fonds [collections] --- history [discipline] --- geschiedenis --- Architecture --- Documentation and information --- architecture [discipline] --- archieven --- architectuur --- Higher education --- Flanders --- Schools of architecture --- Ecoles d'architecture --- Archival resources --- Directories --- Research --- Study and teaching --- Fonds d'archives --- Répertoires --- Recherche --- Etude et enseignement --- Architectural education --- Study and teaching. --- History. --- Etudes et enseignement --- Ruimtelijke planning en ruimtelijk ontwerp --- Opleiding --- Architectuuronderwijs --- Vlaanderen --- 930.25 <493-17> --- C6 --- 72 <493> --- 930.25 <036> --- 72 <493-17> --- bronnencommentaar --- onderwijsinstellingen --- 373.67(493) --- 083.8 --- Architectuuronderwijs ; Vlaanderen ; Brussel ; archieven --- Architectuurarchieven ; Vlaanderen --- Vlaams Architectuur Instituut (VAI) ; uitgaven --- Archiefwetenschap. Archivistiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Architectuur. Bouwkunst--België --- Archiefwetenschap. Archivistiek--Gidsen. Inleidingen --- Architectuur. Bouwkunst--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; België --- Architectuur ; inventarissen --- geschiedenis. --- Opleiding. --- 72 <493-17> Architectuur. Bouwkunst--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 930.25 <036> Archiefwetenschap. Archivistiek--Gidsen. Inleidingen --- 72 <493> Architectuur. Bouwkunst--België --- 930.25 <493-17> Archiefwetenschap. Archivistiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Geschiedenis. --- Répertoires --- Study and teaching (Higher) --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Bibliography --- Etudes et enseignement. --- 373.67.03(493) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Directories. --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België

Les frontières religieuses en Europe du 15e au 17e siècle: actes du 31e Colloque international d'études humanistes
Authors: ---
ISSN: 04184459 ISBN: 2711610691 9782711610693 Year: 1992 Volume: 55 Publisher: Paris Vrin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Didactica historica : revue suisse pour l’enseignement de l’histoire
Author:
ISSN: 22355324 Year: 2001 Publisher: Neuchatel Lausanne Alphil Antipodes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Histoire --- Études et enseignement --- Recherche --- Étude et enseignement --- Periodicals --- Analyse historique --- Science historique --- Sciences historiques --- Musées d'histoire --- Médias et histoire --- Tourisme historique --- Géographie et histoire --- Arts et histoire --- Astrologie et histoire --- Civilisation --- Droit et histoire --- Et l'histoire --- Féminisme et histoire --- Histoire des événements --- Histoire et critique --- Historiens --- Individu et histoire --- Jeux historiques --- Langage et histoire --- Légendes et histoire --- Littérature et histoire --- Monuments historiques --- National-socialisme et histoire --- Philosophie de l'histoire --- Plantes et histoire --- Préhistoire --- Reconstitutions historiques --- Sciences auxiliaires de l'histoire --- Exemple historique --- Culture --- +*-9990......- 1500......+:Jusqu'à 1500: --- +* 1400......- 1599......+:Renaissance: --- +* 1500......- 1800......+:1500-1800: --- +* 1789......- 1815......+:1789-1815: --- +* 1800......- 9900......+:1800-....: --- Anthropologie historique --- Biographies --- Chroniques --- Chronologie historique --- Colonies --- Conspirations --- Découvertes géographiques --- Émeutes --- Événement --- Droit --- Femmes --- Géographie historique --- Histoire constitutionnelle --- Histoire du temps présent --- Histoire économique --- Histoire sociale --- Histoire universelle --- Historicité --- Historiographie --- Massacres --- Migrations de peuples --- Restaurations (politique) --- Révolutions --- Scandales --- Sites historiques --- Sociologie historique --- Villes --- Sciences humaines --- Origines --- Jeux vidéo et histoire --- Erreurs et falsifications historiques --- discipline --- Étude et enseignement

Listing 1 - 10 of 10
Sort by