Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Als je met coachen daadwerkelijk iemand vooruit wilt helpen bij het werk of in het privleven, doe je meer dan ondersteunen of acties opvolgen. Dan coacht u de clint primair bij de ontwikkeling van het zelfsturend vermogen. Dit vermogen helpt de clint om zelf een nieuwe taak op te pakken of een uitdaging aan te gaan. Rudy Vandamme geeft in het Handboek Ontwikkelingsgericht coachen aan hoe u alles wat een persoon doet meer zelfsturend kunt maken. Ontwikkelingsgericht coachen is geen nieuwe vorm van coachen, maar een stap verder in het helpen van mensen. Het boek vormt een leidraad voor de aankomende ontwikkelingsgerichte coach. Het bevat de methodiek om patronen te zoeken die zelfsturing belemmeren, de manieren om zelfsturing te bevorderen, een coachingstraject in fasen en een model met niveaus van zelfsturing. De uitgebreide cases geven een beeld van de rol van de coach in het coachingsgesprek en de ontwikkeling van de gecoachte. Voor wie? Dit boek is geschreven voor coaches en coachopleiders. Daarnaast is er een grote groep mensen die anderen begeleidt, voor wie dit boek interessant is: verzorgenden, verpleegkundigen, artsen, therapeuten, hulpverleners, maatschappelijk werkers, (gezins)begeleiders, adviseurs, leiddinggevenden, teamleiders, managers, en hen die los van hun beroep genteresseerd zijn in anderen helpen.
Arbeids- en organisatiepsychologie --- Personeelsbeleid en -opleiding. --- Personnel management --- mondelinge communicatie --- coaching --- zelfsturing --- HRM (human resource management) --- Didactic strategies --- E-books --- departement Algemeen 11 --- coachen --- #SBIB:316.334.2A553 --- Coaching Coaching --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Handboeken TP --- 366.41 --- dienstverlening --- Coachen --- 371.39 --- Coaching --- Communicatie --- Methodiek --- Persoonlijke ontwikkeling --- Zelfsturing --- 489.4 --- cliënt-hulpverlener-relatie --- leiding geven --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Leidinggeven --- Personeelsmanagement --- Zelfstudie
Choose an application
p.
Behaviorism (Psychology) --- Organizational behavior --- Human behavior --- Bedrijfspsychologie --- Sociologie --- Management --- Psychologie --- Gedrag --- Gedragscodes --- Organisatieleer --- Organisatiesociologie --- #KVHB:Gedrag --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Coaching --- #SBIB:316.334.2A553 --- Neuro linguistisch programmeren (neuro linguistisch programma, NLP) --- 316.6 --- 316.6 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33}) --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- organisatie --- 366 --- Gedragspatronen --- personeelsmanegement --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Gedragscode --- Man --- Volwassene
Choose an application
In dit boek vind je de fundamenten om een coach te worden die het persoonlijke aspect methodisch kan hanteren, zoals de methodiek om patronen te zoeken, de manieren om de zelfsturing te bevorderen, een coachingstraject in zeven fasen, en een model met vijf niveaus van zelfsturing. De modellen zijn oorspronkelijk en het resultaat van jarenlang onderzoek. De essentie van de ontwikkelingsgerichte aanpak wordt duidelijk gemaakt door schema's, cartoons en vier uitvoerige casussen uit diverse sectoren.
Didactic strategies --- Personnel management --- zelfsturing --- mondelinge communicatie --- coaching --- HRM (human resource management) --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Zelfsturend leren --- Begeleiding --- Personeelsmanagement --- Agogiek --- Coaching --- Communicatie --- Hulpverlening --- Methodiek --- Leerproces --- coachen --- communicatie --- 366.41 --- 417 --- projecten --- zelfsturend leren --- Coachen --- 366.4 --- Management --- persoonlijkheidsvorming --- Leidinggeven --- Persoonlijkheidsleer --- 658.31 --- 37.03 --- Coaching Coaching --- 051614.jpg
Choose an application
Middelen is een gesprek waarin je samen over een verschilpunt praat. Daarbij maak je de keuze om elkaars standpunt, gevoel, belang en inzet eerst te erkennen. Als die erkenning goed gebeurt, is er meer kans dat je er samen uitgeraakt. Eerst wederzijdse erkenning, dan praten over oplossingen! Met deze methode kun je zelf aan de slag onder partners, familie, jongeren, buren, collega's, leidinggevenden en medewerkers, vertegenwoordigers, enz. Bemiddelen is een gesprek onder leiding van een geschoold iemand. De bemiddelaar helpt je middelen rond een verschilpunt. Daarom is middelen de basis van elke bemiddeling. Dat betekent dat de bemiddelaar eerst voor wederzijdse erkenning zorgt
gespreksmodellen --- gesprekstechnieken --- conflictbemiddeling --- Mass communications --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Conflicten --- Conflicthantering --- Bemiddeling --- Coaching --- 341.62 --- S20080333.JPG --- bemiddeling --- 341.62 Verzoening. Goede diensten. Bemiddeling --- Verzoening. Goede diensten. Bemiddeling --- 007 --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Conflict
Choose an application
Dit boek reikt modellen aan uit de neuolinguïstiek om de relaties met anderen succesvol te laten verlopen, een beter evenwicht hierin te bereiken en meer plezier te beleven in het leven. De lezer vindt in dit boek hoe hij zijn leven beter in eigen handen kan nemen, hoe zijn emoties hem hierbij kunnen helpen en hoe hij met meer mensenkennis succesvoller door het leven kan gaan.
Psychology --- #PBIB:2000.1 --- emotionele intelligentie --- psychologie --- 415.3 --- communicatie --- emoties --- neuro-linguïstiek --- sociale vaardigheden --- 37.032 --- Communicatie --- Emoties --- Emotionele intelligentie --- Persoonlijkheid --- Relaties --- 305.9 --- D100900.jpg --- Uitvoerende functies --- Intelligentie --- 070 Psychologie --- neurolinguïstiek --- Gevoelens --- Lichaamstaal --- Neurolinguistiek --- Zelfsturing --- 415.4 --- praktijkboek --- Hogere geestelijke functies --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- Emotie --- Psychologie
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|