Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe voelen kinderen zich thuis? Hoe ervaren zij de werksituatie van hun ouders? Helpen kinderen met huishoudelijke taken? Spelen ze vooral in de buurt Hebben ze er veel vriendjes? Wat vinden ze over hun vrije tijd? Wat met voor- en naschoolse opvang? Dit zijn enkele topics uit een onderzoek bij 1798 kinderen. Ook hun ouders en leerkrachten werden ondervraagd. Het geheel geeft een duidelijke kijk op de leefsituatie van kinderen op lagereschoolleeftijd.
Age group sociology --- maatschappij --- kinderpsychologie --- kinderopvang --- arbeid --- gezin --- jeugdliteratuur --- Flanders --- Belgium --- Children --- Ontwikkelingspsychologie --- Social conditions --- Lagere schoolleeftijd. --- Gezin --- Kinderen --- Kinderen en maatschappij. --- Vlaanderen. --- 308 ) Jeugd --- enquête --- gezinssituatie --- kinderen 6-12 jaar --- kinderen en ouders --- lagere school --- leefsituatie --- schoolsituatie --- vrijetijdsbesteding --- -053.5 --- (493=393.2) --- $?$97/03 --- 308.4 --- 314.6 --- 416.23 --- gezinssociologie --- Kinderen : leefsituatie . Vlaanderen --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- D081290.jpg --- onderwijssociologie: lagere school --- #SBIB:314H340 --- #KVHB:Gezin --- #KVHB:Gezinspsychologie --- #KVHB:Gezinsrelaties --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- Gezin 314.6 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Onderwijs 37 --- Vrouwenproblematiek 396 --- 316.4 --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- #A9705A --- #A9706A --- 316.4 Sociale processen --- Sociale processen --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Families --- Life cycle, Human --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: kinderen: algemeen --- Famille --- Enfants
Choose an application
Literatuurlijst - I. Het gerechtelijk deskundigenonderzoek : definitie - kwalificerende criteria - II. Het gerechtelijk deskundigenonderzoek : een (poging tot) kwalificatie - III. De gerechtsdeskundige : functie en statuut - IV. De beslissing tot aanstelling van een gerechtsdeskundige - V. Het deskundigenonderzoek "ad futurum" - VI. Deskundigenonderzoek in kort geding - VII. Het deskundigenonderzoek bevolen op eenzijdig verzoekschrift - VIII. Wie kan worden aangesteld als deskundige ? - De opdracht van de gerechtsdeskundige - X. Het verbod van overdracht van rechtsmacht door de rechter aan de deskundige - XI. Verzoening - XII. Het college van deskundigen - XIII. Het vereenvoudigd deskundigenonderzoek ("Light-expertise") - XIV. Het beschikkingsbeginsel in het deskundigenonderzoek - XV. De installatievergadering - XVI. (De consignatie van) het voorschot - XVII. Deskundige en BTW - XVIII. Rechtsbijstand en het deskundigenonderzoek - XIX. De medewerkingsplicht aan de bewijsvoering - XX. Plichten van de gerechtsdeskundige - XXI. Tegenspraak - XXII. Nuancering van de tegenspraak bij botsing met andere grondrechten - XXIII. Derden in het deskundigenonderzoek - XXIV. Het beroepsgeheim van de deskundige - XXV. Taalgebruik in het deskundigenonderzoek - XXVI. De relatie tussen de gerechtsdeskundige en de andere procesactoren - XXVII. Wraking van de gerechtsdeskundige - XXVIII. Vervanging van de deskundige - XXIX. Het deskundig verslag - verslaggevingsplicht van de deskundige - XXX. Bewijswaarden en bewijskracht (van het deskundigenonderzoek / deskundig verslag) - XXXI. Sancties bij vormgebreken en andere onregelmatigheden tijdens het deskundigenonderzoek - XXXII. Taxatie - XXXIII. Hoger beroep en deskundigenonderzoek - XXXIV Verstek en deskundigenonderzoek - XXXV. Cassatieberoep en deskundigenonderzoek - XXXVI. Aansprakelijkheid van de gerechtsdeskundige - XXXVII. Gerechtskosten en deskundigenonderzoek - XXXVIII. Deskundigenonderzoek en arbitrage - XXXIX Het deskundigenonderzoek in internationale context - Zaakregister
rechtspraak --- burgerlijk recht --- juridiction --- droit civil --- Enquête judiciaire --- Droit civil --- Belgique --- Gerechtelijk onderzoek --- Burgerlijk recht --- België --- Law of civil procedure --- Belgium --- Juridiction --- 347.94 --- 347.94 Privaatrechtelijk bewijs --- Privaatrechtelijk bewijs --- Enquête judiciaire --- België --- gerechtsdeskundige --- recht --- Entreprises --- Preuve (droit) --- Procédure civile --- Evidence, Expert --- Expertises --- Court-appointed experts --- Experts (Droit) --- Civil procedure --- Bélgica --- Belgija --- Belgien --- Belgie --- Belgicko --- Beļģija --- Белгија --- Belgio --- Белгия --- Belgia --- il-Belġju --- An Bheilg --- Βέλγιο --- Belgjika --- Belgia Kuningriik --- Beļģijas Karaliste --- Royaume de Belgique --- Belgian kuningaskunta --- Belgické kráľovstvo --- Koninkrijk België --- Belgijos Karalystė --- das Königreich Belgien --- Βασίλειο του Βελγίου --- Kingdom of Belgium --- Кралство Белгија --- Краљевина Белгија --- Belgické království --- Reino de Bélgica --- ir-Renju tal-Belġju --- Regatul Belgiei --- Kongeriget Belgien --- Кралство Белгия --- Mbretëria e Belgjikës --- Belga Királyság --- Królestwo Belgii --- Konungariket Belgien --- Reino da Bélgica --- Kraljevina Belgija --- Regno del Belgio --- građansko pravo --- Bürgerliches Recht --- civilrätt --- e drejtë civile --- občianske právo --- drept civil --- гражданско право --- prawo cywilne --- граѓанско право --- civilno pravo --- tsiviilõigus --- грађанско право --- siviilioikeus --- polgári jog --- civillikums --- αστικό δίκαιο --- diritto civile --- dritt ċivili --- civil law --- civilinė teisė --- Derecho civil --- občanské právo --- direito civil --- civilret --- gemeen recht --- ligj i shkruar --- имотноправни односи --- borgerlig ret --- tavanomainen oikeus --- Zivilrecht --- civilní právo --- üldõigus --- ligj i zakonshëm --- allgemeines Recht --- предметно право --- diritto comune --- drept comun --- Derecho común --- Κοινό Δίκαιο --- облигациски односи --- ordinary law --- všeobecné právo --- civiltiesības --- allmän rätt --- droit commun --- direito comum --- statutory law --- įprastinė teisė --- interogatoriu --- investigación judicial --- inchiesta giudiziaria --- teisminis tyrimas --- судска истрага --- dochodzenie sądowe --- tiesas izmeklēšana --- rikostutkinta --- gerechtelijk onderzoek --- съдебно разследване --- bírósági vizsgálat --- rättslig undersökning --- soudní dokazování --- súdne dokazovanie --- stħarriġ ġudizzjarju --- sudska istraga --- gerichtliche Untersuchung --- retslig undersøgelse --- kohtulik juurdlus --- διεξαγωγή αποδείξεων --- inquérito judiciário --- hetim policor --- sodna preiskava --- judicial inquiry --- werkbezoek van deskundigen --- истражна постапка на јавниот обвинител --- anchetă de poliție --- diligencias previas --- polisutredning --- policejní vyšetřování --- enquête de police --- police inquiry --- indagatoria --- deskundig onderzoek --- enquête --- rendőrségi nyomozás --- indagine di polizia --- προανάκριση --- inquérito policial --- κυρία ανάκριση --- politieonderzoek --- διενέργεια ανακρίσεων --- полициска истрага --- rendőrségi vizsgálat --- poliisitutkinta --- policijos tyrimas --- policajné dokazovanie --- politsei uurimistoimingud --- προκαταρκτική εξέταση --- polizeiliche Untersuchung --- учество во истрагата на правосудната полиција --- policijska istraga --- indagine giudiziaria --- actuaciones preliminares --- onderzoek van waarnemers --- δικαστική έρευνα --- pirmstiesas izmeklēšana --- vrchní soud --- tiesas --- teismo institucijos --- sodišča --- судови и трибунали --- courts and tribunals --- δικαστήριο --- domstol --- curți și tribunale --- gjykata --- qrati u tribunali --- правосуђе --- tuomioistuin --- bíráskodás --- jurisdição --- sądownictwo --- jurisdiktion --- sudovi --- Gerichtsbarkeit --- kohus --- giurisdizione --- jurisdicción --- súdy a tribunály --- юрисдикция --- sistema giurisdizionale --- retskreds --- ítélőtábla --- δικαιοδοτικό σύστημα --- трибунали со ограничена надлежност --- систем на судови --- ад хок трибунали --- kohtusüsteem --- bíróság --- постојани трибунали --- système juridictionnel --- sistema jurisdiccional --- меѓународни трибунали --- domsmyndighed --- soustava soudů --- bírósági rendszer --- Gerichtssystem --- Gerechtelijk wetboek : Expertise --- Code judiciaire : Expertise --- an dlí sibhialta --- fiosrúchán breithiúnach --- cúirteanna agus binsí --- Procédure civile --- BPB2305 --- enquête judiciaire
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In dit Engelstalige boek, met een inleidend hoofdstuk van Keith Roe en bijdragen van belangrijke andere Europese en Canadese auteurs als o.a. David Buckingham en Stephen Kline, wordt de relatie tussen kinderen en media vanuit verschillende disciplines en met een verscheidenheid aan methoden benaderd. Naast bijdragen uit communicatiewetenschap, ontwikkelingspsychologie en sociologie komen ook cultuurhistorische en pedagogische benaderingen aan bod. Aan de hand van kwalitatief en kwantitatief empirisch onderzoek en theoretische analyses worden zeer diverse topics behandeld, zoals: kindercultuur; kinderen als mediagebruikers en consumenten; media en actieve socialisatie van kinderen; hoe ouders van kleuters omgaan met agressie op TV; zelfbeeld, conflict en communicatie in het gezin in relatie tot de ervaring van kinderen over de wijze waarop hun ouders hen begeleiden bij het gebruik van diverse media; diversiteit en intensiteit van mediagebruik en communicatiepatronen in het gezin; en de mogelijkheden en moeilijkheden van informatieen communicatietechnologie in lagere scholen. Doorheen het boek wordt de nadruk gelegd op de perceptie en ervaringen van kinderen. Kinderen zijn geen passieve ontvangers van boodschappen, maar evenmin creëren zij ervaringen en betekenissen die volledig los zouden staan van de hen omringende omgeving. Kinderen beïnvloeden hun omgeving en de omgeving beïnvloedt hen; precies door deze actieve en wederzijdse uitwisseling ontstaat het proces van betekenisverlening of 'actieve socialisatie'. (Bron: www.garant.be) In dit Engelstalige boek, met een inleidend hoofdstuk van Keith Roe en bijdragen van belangrijke andere Europese en Canadese auteurs als o.a. David Buckingham en Stephen Kline, wordt de relatie tussen kinderen en media vanuit verschillende disciplines en met een verscheidenheid aan methoden benaderd. Naast bijdragen uit communicatiewetenschap, ontwikkelingspsychologie en sociologie komen ook cultuurhistorische en pedagogische benaderingen aan bod. Aan de hand van kwalitatief en kwantitatief empirisch onderzoek en theoretische analyses worden zeer diverse topics behandeld, zoals: kindercultuur; kinderen als mediagebruikers en consumenten; media en actieve socialisatie van kinderen; hoe ouders van kleuters omgaan met agressie op TV; zelfbeeld, conflict en communicatie in het gezin in relatie tot de ervaring van kinderen over de wijze waarop hun ouders hen begeleiden bij het gebruik van diverse media; diversiteit en intensiteit van mediagebruik en communicatiepatronen in het gezin; en de mogelijkheden en moeilijkheden van informatieen communicatietechnologie in lagere scholen. Doorheen het boek wordt de nadruk gelegd op de perceptie en ervaringen van kinderen. Kinderen zijn geen passieve ontvangers van boodschappen, maar evenmin creëren zij ervaringen en betekenissen die volledig los zouden staan van de hen omringende omgeving. Kinderen beïnvloeden hun omgeving en de omgeving beïnvloedt hen; precies door deze actieve en wederzijdse uitwisseling ontstaat het proces van betekenisverlening of 'actieve socialisatie'. Door zijn multien interdisciplinair opzet brengt dit boek de rijkdom aan schakeringen van een dergelijk perspectief bij de studie van kinderen in relatie tot media, bijzonder fraai tot uiting. De auteurs hopen dat dit boek mede een aanzet zal zijn om ook op andere gebieden een dergelijk perspectief van kinderen ruimer aan bod te laten komen.Uit de inhoud:Children's culture(s) in consumer so [...]
Mass media and children. --- Ontwikkelingspsychologie --- Handboeken en inleidingen. --- Sociale en morele ontwikkeling. --- Age group sociology --- media --- kinderen --- Mass communications --- Mass media and children --- Violence in mass media --- Children and violence --- 433.5 --- Audiovisuele vorming --- Kinderen en televisie --- Kinderen --- Media --- Mediaopvoeding --- 120552.jpg --- Kinderen en media --- Academic collection --- #PBIB:2001.1 --- #PBIB:gift 2001 --- #SBIB:309H402 --- #SBIB:316.356.2H2350 --- #SBIB:316.356.2H2500 --- 316.77 --- 663 Jeugd --- 690 Media, mediarecht --- #A0102A --- Children and mass media --- Children --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Audiovisuele opvoeding --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Gezin en communicatiemedia --- Gezinsorganisatie en besluitvorming --- Kinderen en jeugd --- Geweld --- Beïnvloeding --- Informatieverwerking --- Ouder-kindrelatie --- Relatie ouder - kind --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, . --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- Kind --- Jeugd --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere --- Violence --- Family --- Education --- Television --- Internet --- Book --- Communication
Choose an application
In dit boek vormt de relatie tussen kinderen, opvoeders en maatschappij de rode draad. Een historisch-maatschappelijke analyse en een metatheoretisch model voor ontwikkeling vormen samen met een beschrijving van het onderzoeksopzet de wegwijzer voor de hoofdstukken waarin de survey-resultaten belicht worden. Onderzoeksvragen als: variëren de ervaren communicatie- en opvoedingskenmerken naar gezinstype en naar soort beoordelaar (ouder of kind), wat is het belang van communicatie- en opvoedingskenmerken voor de zelfwaardering en depressiesyndromen bij kinderen en jongeren, hoe ervaren jongeren en leerkrachten het school- en klasgebeuren en bij wie leggen ouders en leerkrachten de verantwoordelijkheid voor de zorgwekkende elementen rond `kind-zijn', staan centraal. Daarnaast is een hoofdstuk over computergestuurde methoden in onderzoek met kinderen en worden demografische rijksregistergegevens vanuit kindperspectief voorgesteld. Tot slot worden de belangrijkste resultaten geplaatst tegen de achtergrond van de pedagogisering van de samenleving. (Bron: covertekst)
Adolescenten --- Jeugd --- Opvoeding --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Sociologie. --- Educational sciences --- Age group sociology --- Teaching --- Psychiatry --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Mass communications --- Belgium --- International economic relations --- Firms and enterprises --- Poland --- opvoeding --- puberteit --- Sociology of education --- Educational psychology --- Personality development --- welzijn --- gezin --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- gezinsopvoeding --- jeugd --- communicatie --- adolescentie --- 37 --- #SBIB:033.AANKOOP --- #SBIB:041.GIFT --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.334.1O286 --- #SBIB:316.356.2H2221 --- 663 Jeugd --- 664.1 Gezin --- 700 Pedagogie --- Opvoedingsondersteuning --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:Gezinspsychologie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Pedagogie --- Gezin 314.6 --- Maatschappelijke ontwikkeling 304 --- Onderwijs 37 --- 308.4 --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- adolescenten --- sociologie --- sociologisch onderzoek --- 416.1 --- tienertijd (ler) --- 304.3 --- Adolescentie --- Arbeid --- Communicatie --- Depressies --- Echtscheiding --- Gezin --- Onderwijs --- Onderzoek --- Relaties --- demografie --- gezinnen --- onderwijs --- 37 Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- 392.5 --- 37.018 --- 362.8 --- 007 --- 159.987 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Onderwijs: personeel: relatie leraar-leerlingen --- Gezinssociologie: ouders-kind relaties --- Sociologie van de jeugd --- 040292.jpg --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Sociologie van het onderwijs --- Pedagogische psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Onderwijskunde --- Pedagogiek --- Psychiatrie --- Massacommunicatie --- België --- Kinderen en jeugd --- Statistische gegevens --- Sociologie --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Sociale welzijnszorg --- Kinderen --- Depressie --- Tieners --- Opvoeding en onderwijs --- Maatschappelijk welzijn --- Ouders --- Leraren --- Gezinnen --- #SBIB:328H274 --- Demografie --- Gezinstypes --- Leerkrachten --- School --- Taakbelasting --- Werken --- Instellingen en beleid: Polen --- Jeugdsociologie --- Kind en echtscheiding --- Depressie bij kinderen/jongeren --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Onderwijssociologie --- 37 Education --- Education --- Jongeren : leefwereld --- Jongeren : communicatie --- Schoolbeleving --- Gezin en samenleving --- Jongeren en maatschappij --- 443 --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Adolescent --- ouder --- Jongere --- Leraar --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Gesprek --- Directie --- Ouderenzorg --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|