Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In opdracht van het Netwerkbureau Kinderopvang heeft de faculteit Bouwkunde van de TU Delft een onderzoek gedaan naar de mogelijkheden van transformatie van bestaande schoolgebouwen gebouwen voor kinderen.Gebouwen die kinderen de hele dag kunnen ontvangen en waarin ruimtes efficiënt worden gebruikt, voor basisonderwijs, kinderopvang en buitenschoolse opvang. Het resultaat is dit boek en een tentoonstelling. Het boek bestaat uit een plandocumentatie van twintig getransformeerde schoolgebouwen in Nederland en een theoretische onderbouwing van de mogelijkheden en consequenties voor slim ruimtegebruik. Er wordt ingegaan op het ontwerp van het gebouw, kleurgebruik, routing, binnenklimaat, buitenruimte, stedenbouw en investeringen. Een selectie uit door tachtig studenten gemaakte ontwerpvoorstellen biedt een aantal inspirerende oplossingen. Met veel kleurenfoto's en -illustraties. Het boek is zowel interessant voor architecten en professionals in het basisonderwijs, als ouders van jonge kinderen. Drs. M.F. van Klinken
727.1 --- 727 --- 727.112 --- 727.111 --- 373.67 --- TU Delft --- Technische Universiteit Delft. Faculteit Bouwkunde --- Scholenbouw ; Nederland ; 2000-2011 --- Schoolgebouwen ; hergebruik tot gebouwen voor kinderen --- Studentenwerk ; architectuurontwerpen --- Scholen : omvorming tot gebouwen voor kinderopvang --- Architectuuronderwijs ; Delft ; TU ; Faculteit Architectuur --- Architectuur ; transformatie ; renovatie ; hergebruik --- Kinderdagverblijven ; crèches ; peutertuinen --- Multi-functionele gebouwen ; onderwijs en kinderopvang --- Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Gebouwen voor opleidingsdoeleinden --- Onderwijsarchitectuur --- Onderwijsgebouwen --- Scholen (architectuur) --- Schoolgebouwen --- Basisscholen --- Buitenschoolse opvang --- Kinderopvang --- Kinderdagverblijven --- Architectuuronderzoek --- Onderzoek (architectuur) --- Studentenprojecten --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; scholen --- Leeromgeving --- Scholen --- architectuur --- 727.1 Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Leeromgeving. --- architectuur. --- Architectuur.
Choose an application
Na de enorme nieuwbouwproductie in de tweede helft van de vorige eeuw en de stilte van de economische crisis tekent zich een nieuwe praktijk af. Een belangrijk onderdeel daarvan is hoe we manieren kunnen vinden om de bestaande gebouwenvoorraad opnieuw te gebruiken. Vanuit het streven duurzamer om te gaan met grondstoffen en sociaal kapitaal is de transformatie van de bestaande woningvoorraad een zinvolle opgave voor ontwikkelaars en architecten. In Nederland is de aandacht daarbij vooral gericht op de naoorlogse woningbouw uit de wederopbouwperiode, die alleen al om technische redenen aan een onderhoudsbeurt toe is. Deze opgave is niet nieuw. Al eeuwenlang gaat maatschappelijke verandering gepaard met aanpassing van de woningvoorraad. Deze 'DASH' zet de huidige opgave in historisch en internationaal perspectief, met essays die het onderwerp vanuit diverse gezichtspunten belichten. De voorbeelden in de projectdocumentatie variëren van het paleis van Diocletianus in Split en 'The Albany' in Londen tot recente projecten als de U.J. Klarenstraat in Amsterdam.
72.025 --- Woningbouw ; renovatie ; hergebruik ; 21ste eeuw --- Architectuur ; transformatie ; renovatie ; hergebruik --- 728 --- 72.037 --- Architectuur ; renovatie, restauratie --- Renovatie (architectuur) --- Restauratie (architectuur) --- Verbouwingen --- Woningbouw (architectuur) --- Woningen (architectuur) --- 21ste eeuw (architectuur) --- Eenentwintigste eeuw (architectuur) --- Conservation. Restoration --- Private houses --- renovation --- dwellings --- renovation [process] --- Histoire des villes --- Réhabilitation de bâtiment --- Amélioration de l'habitat --- Reconversion de bâtiment
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|