Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
informatieverwerking --- politiek --- journalistiek --- Journalism --- 070.1 --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Nieuws --- #SBIB:309H1025 --- Pers: begrip; betekenis; invloed; ethiek; onafhankelijkheid --- Mediaboodschappen met een informatieve functie --- 070.1 Pers: begrip; betekenis; invloed; ethiek; onafhankelijkheid
Choose an application
Politics --- Methods in social research (general) --- Political science --- Science politique --- Research --- Recherche --- Political statistics --- Methodology --- #SBIB:32H3 --- Politieke wetenschappen: inleidende werken, handboeken, methoden --- #A0204KW --- Political statistics. --- Methodology. --- Research. --- Statistics --- Statistical methods --- Political science - Methodology --- Political science - Research
Choose an application
nieuwsberichtgeving --- imago --- media-ethiek --- PR (public relations) --- opinieonderzoek --- Mass communications --- #SBIB:012.AANKOOP --- #SBIB:309H1821 --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:309H512 --- media --- communicatie --- Communicatiemanagement --- E090198.jpg --- Public relations --- Persartikels: functies, genres, taalgebruik, historiek --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Verbale communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen --- communication --- Mediarelaties --- Publieke opinie --- Media --- Profiel en imago --- Imagomanagement --- Mediarelatie --- Profiel --- Imago
Choose an application
Mass media --- Political parties --- Political aspects --- nieuwsberichtgeving --- politieke communicatie --- Internal politics --- verkiezingen --- opinieonderzoek --- Mass communications --- Netherlands --- Politiek en media ; Nederland --- Massacommunicatie --- 092.9 --- journalistiek --- Nederland --- politiek --- politieke journalistiek --- #KVHA:Media; Nederlands --- 281 Politiek per land (behalve Belgie) --- 690 Media, mediarecht --- Mass communication --- Media, Mass --- Media, The --- Communication --- pers en journalistiek - overige onderwerpen --- Netherlands. --- Netherlands (Kingdom, 1815- ). --- Zweite Kammer der Niederländischen Generalstaaten --- Elections, 2002. --- Media --- Communicatie --- Verkiezingen --- Verkiezingscampagnes --- Politiek --- Beïnvloeding --- Verkiezingscampagne --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Literatuur
Choose an application
Issues that touch on the separation of powers, that is, on the relationship between parliament, government and the judiciary, and on the relationship between the Public Prosecution Service, the legal profession and the judge, have been rife in the news of the past twenty years ( for example IRT affair, acquittal of terror suspects, trial Wilders). The separation of powers is part of most Dutch definitions of the rule of law. The research resulting from this WODC publication is aimed at identifying trends and patterns in messages (from newspapers, television news bulletins, news websites, Twitter) over the past twenty years that could affect confidence in the rule of law. It was examined whether text mining, that is, automated text analysis or "content analysis", is an appropriate research tool.
Choose an application
De media worden doorgaans als zeer invloedrijk voorgesteld: 'dat komt door de media' is een staande uitdrukking. Meestal verwijst men dan naar al dan niet 'verderfelijke' tendenties in de inhoud van bijvoorbeeld video's, strips, kranten, tijdschriften of televisieprogramma's. Om dat te onderzoeken zijn allerlei inhoudsanalyseprocedures ontwikkeld, die een kenmerk gemeenschappelijk hebben: het materiaal moet worden gelezen. Dat lijkt een basisvaardigheid, maar bij nader inzien zijn er allerlei methodische haken en ogen aan verbonden. In dit boek worden verschillende aspecten van het onderzoek van de media-inhoud toegelicht aan de hand van concrete onderzoeksvoorbeelden. Aan de orde komen zowel kwantitatieve als kwalitatieve en geautomatiseerde procedures; zowel de krant, de televisie als Internetmateriaal.
Research (onderzoek) --- 001.891 --- 316.772.14 --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Inhoudsanalyse--(communicatiesociologie) --- 316.772.14 Inhoudsanalyse--(communicatiesociologie) --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- massamedia --- mass media --- communicatie --- newspapers --- onderzoek --- television --- analyse --- internet --- kranten --- communication --- televisie --- research --- analysis --- theorie --- theory --- oefening --- practice --- kwantitatieve methoden --- quantitative methods --- kwalitatieve methoden --- qualitative methods --- Mass Media --- Massamedia --- #SBIB:303h14 --- #SBIB:309h506 --- #SBIB:309h512 --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H506 --- #SBIB:309H512 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Code en boodschap: inhoudsanalyse: theorie en methodologie --- Verbale communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|