Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dit is in eerste instantie een bundel verhalen die kinderen prikkelt tot nadenken over fundamentele vragen. Door de toevoeging van verwerkingsvragen en toelichtingen is dit boek teven te gebruiken als een methode die een verband legt tussen de natuurlijke kinderlijke interesse in verschillende levensvragen en het belang van het beter denken en communiceren. De karakters in de verhalen worden geboeid door het anders denken, het classificeren van de dingen, het uitvinden van woorden en het spelen met taal. Zonder er erg in te hebben treft de lezer zichzelf in gedachten aan, in verwondering. Hoe snel zijn gedachten? Wat is omkeerbaar en wat niet? Is het mogelijk om een nieuw betekenisvol woord uit te vinden? Hoe komt het dat een deel van mij iets wil en een ander deel iets anders? Wat kan wel en wat kan niet geteld worden? Kunnen we beloond worden voor het feit dat we geboren zijn? Waarom vergeten we dingen die we willen onthouden en herinneren we de dingen waar we niet om geven of die we willen vergeten?
Cognitive psychology --- filosofie --- Didactics of philosophy --- Philosophy --- filosoferen met kinderen --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; kinderen --- #PBIB:+111.94 --- Filosofie --- 476.8 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen --- Filosofie met kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 157.9 --- 476 --- Filosoferen ; basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen ; basisonderwijs --- Verhalen : filosoferen --- filosofie: basisonderwijs --- filosofie: kinderen --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- toegepaste filosofie
Choose an application
Pjoki Teer schrijft problemen op ballonnen, prikt ze door, dan zijn ze opgelost. Is dat een oplossing? Wanneer niet en wanneer wel? Boy sorteert mensen? Kan dat? Mag dat? Wie was de oudste vragensteller? Wat zijn jouw eigen ontdekkingen? Hoe zie jij de dood? Een leerlingenboek met een kloeke handleiding. Dit boek kan beschouwd worden als een vervolg op ´Klein maar dapper´ : verhalen en opdrachten om met kinderen (vanaf 10 jaar) te filosoferen. De verhalen vertonen een doorlopende lijn. Het boekje is geheel geïllustreerd (kleur). Bij het boekje is een aparte handleiding leverbaar.
Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Niet-confessionele zedenleer. --- Kinderen. --- Basisonderwijs. --- Didactics of secundary education --- filosofie --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- #PBIB:+111.94 --- filosoferen --- 433.9 --- didactiek --- 478.9 --- Filosoferen met kinderen --- Filosoferen (kinderen) --- Filosofie met kinderen --- Kind --- 157.9 --- 476 --- Filosoferen ; basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen ; basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen : didactiek --- Verhalen : filosoferen --- filosoferen: kinderen --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- jokken, sinterklaas, zakgeld, overige onderwerpen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: kunst (kinderen)) --- toegepaste filosofie --- Cognitieve opvoeding --- Kinderen --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Corpus, paru en 1992, s'achevait sur "l'entre-les-corps". D'un seul bond, "moi et toi" faisait conclure de l'entre-deux à l'entre-nous sans que ce bond ait été préparé ; il a semblé nécessaire, longtemps après, de rendre compte de l'entre en tant qu'il s'étire d'un corps aux autres en même temps qu'il se tend en chacun comme sa pulsion propre, ce qui le fait corps et qui nous fait corps-à-corps. "Moi et toi" (la conclusion de Corpus) a passé en trente ans un seuil qui rendait nécessaire de repartir de là plutôt que d'y aboutir. Moi et toi : soi et soi, comment ça se passe ? C'est, de là qu'est sortie cette suite du livre.
Choose an application
Filosoferen met kinderen is een nieuw verschijsel. Praktijkvoorbeelden geven aan hoe het gestimuleerd en gestructureerd kan worden. Kinderen kunnen op verschillende niveaus denken over hun wereldbeeld en hun eigen denken. Filosoferen met kinderen betekent het bespreken van vragen waarop ook de leerkracht het antwoord niet weet. De kinderen moeten zelf nadenken en ontwikkelen daarmee hun denken en hun vermogen tot zelfstandig oordelen.
476.8 --- filosoferen met kinderen --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen --- Filosoferen ; basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen ; basisonderwijs --- filosofie: didactiek --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Methodologie --- Filosofie
Choose an application
Niet-confessionele zedenleer --- Niet-confessionele zedenleer. --- Basisonderwijs. --- filosofie --- Didactics of primary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- basisonderwijs --- Philosophy --- didactiek --- 433.9 --- 478.9 --- basisschool --- filosoferen --- Filosoferen ; basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen ; basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen --- jokken, sinterklaas, zakgeld, overige onderwerpen --- toegepaste filosofie --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 476.8 --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|