Narrow your search

Library

KU Leuven (1)

RoSa (1)

UAntwerpen (1)

UGent (1)


Resource type

book (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2004 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Gender in urban education: strategies for student achievement
Authors: --- ---
ISBN: 086709530X Year: 2004 Publisher: Portsmouth, N.H. Heinemann

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uit verschillende Amerikaanse onderzoeken blijkt dat veel Amerikanen geen oog hebben voor discriminatie in het onderwijs. Discriminatie is voor velen iets dat eventueel op de werkvloer voorkomt maar niet in het onderwijs. Zelfs bij de staf en leerkrachten blijkt het wegwerken van ongelijke kansen voor meisjes niet hoog op hun prioriteitslijstje te staan. Deze 'onzichtbaarheid' van de genderproblematiek staat in fel contrast met verschillende onderzoeken die aantonen dat meisjes en jongens op verschillende gebieden ongelijke onderwijskansen krijgen. De berichtgeving in de media hierover versterken veeleer de stereotiepe denkbeelden dan dat ze nieuwe vragen oproepen. Het is niet alleen een kwestie van beeldvorming in de media, maar vooral een kwestie van schoolbeleid en financiën. In veel scholen is aandacht voor gelijke kansen iets dat er bijkomt en niet is geïntegreerd in het onderwijsprogramma en schoolcultuur.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by