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2019 (1)

2018 (1)

2010 (1)

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Book
Marketing du tourisme : construire une stratégie efficace
Authors: ---
ISBN: 9782100776474 2100776479 Year: 2018 Publisher: Malakoff : Dunod,

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Abstract

Comment construire des stratégies marketing efficientes dans un secteur évolutif et globalisé ? Je dois rester compétitif dans une industrie touristique mondialisée et protéiforme. Il est primordial de redéfinir l'expérience client pour le touriste du XXIe siècle. Faire évoluer le marketing relationnel en intégrant sa résonance digitale est une de mes priorités. Je dois reconcevoir et diversifier les stratégies de communication d'acteurs et de territoires. Vous avez coché au moins une proposition ? Ce livre est fait pour vous ! En pleine croissance, le secteur du tourisme est devenu une véritable industrie qui mérite une stratégie marketing spécifique. Ce livre expose toutes les techniques marketing appliquées à la conception et à la commercialisation des produits touristiques en soulignant les spécificités d'un domaine en évolution permanente. Illustré de nombreux cas d'entreprises, il s'adresse aux acteurs privés et publics du tourisme, ainsi qu'aux étudiants.


Book
Marketing du tourisme
Authors: ---
ISBN: 9782100549801 2100549804 Year: 2010 Publisher: Paris : Dunod : "L'Écho touristique,

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Abstract


Book
Marketing for tourism and hospitality : collaboration, technology and experiences
Authors: --- --- ---
ISBN: 9781138121270 1138121274 Year: 2019 Publisher: Abingdon, Oxon Routledge

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Abstract

"The marketing landscape has changed dramatically in recent years, especially for tourism and hospitality practitioners. Marketing for these industries is now a multi-dimensional, collaborative venture driven by technological change and the growing demand for authentic co-created experiences. Marketing for Tourism and Hospitality provides students with a contemporary, accessible and useful resource as they prepare to encounter the complexities and challenges of tourism and hospitality marketing globally. A clear articulation of the changing landscape, a comprehensive introduction to the three underpinning themes of collaboration, technology and experiences, and a plentiful supply of international case material provide students with an enjoyable and digestible resource that is both academically rigorous and practice-oriented, helping them prepare for day-to-day problems in the dynamic world of marketing. This contemporary, challenging and highly applied text is an indispensable resource for all students of tourism and hospitality degree programmes"--

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