Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
141.132 --- 165.63 --- Deconstruction --- Ethics --- Knowledge, Theory of --- Science --- -141.132 --- Epistemology --- Theory of knowledge --- Deontology --- Ethics, Primitive --- Ethology --- Moral philosophy --- Morality --- Morals --- Philosophy, Moral --- Science, Moral --- 165.63 Rationalisme. Intellectualisme. Aufklärung. Verlichting. Enlightenment --- Rationalisme. Intellectualisme. Aufklärung. Verlichting. Enlightenment --- 141.132 Rationalisme. Intellectualisme. Universalisme. Aufklärung. Verlichting --- Rationalisme. Intellectualisme. Universalisme. Aufklärung. Verlichting --- Natural science --- Science of science --- Sciences --- Philosophy --- Meaning (Philosophy) --- Academic collection --- #WSCH:AAS2 --- Psychology --- Values --- Criticism --- Semiotics and literature --- Normal science --- Philosophy of science --- Semantics (Philosophy) --- #GBIB:SMM --- #GGSB: Filosofie --- #GROL:SEMI-141 Rati --- #gsdbf --- filosofie --- 1 --- Knowledge, Theory of. --- Ethics. --- Deconstruction. --- Philosophy. --- Meaning (Philosophy). --- Hulpwetenschappen --- Filosofie. --- Signification (philosophie) --- Épistémologie --- Déconstruction --- Signification (Philosophie) --- Théorie de la connaissance --- Morale --- Déconstruction --- Philosophie --- Reason --- Analysis (Philosophy) --- Épistémologie. --- Déconstruction. --- Natural sciences --- Filosofie --- Science - Philosophy. --- -Philosophy
Choose an application
Ce sont huit soignants belges, professeurs d'université spécialisés en accompagnement palliatif, infirmiers et éthiciens reconnus qui tentent ensemble de dire leurs questions autour de la fin de vie, des soins palliatifs et de la pratique de l'euthanasie. Page après page, ils partagent leur vécu et leurs réflexions nées de leur confrontation aux demandes d'euthanasie et d'accompagnement en fin de vie dans un pays, la Belgique, où l'euthanasie, dépénalisée depuis 2002, est aujourd'hui souvent devenue un acte banal. Loin de tout militantisme, ces récits de vie et de mort, évoquent l'envers du décor d'une réalité qu'il est grand temps d'évaluer avec plus de rigueur. Ces multiples regards croisés de soignants font la richesse et l'originalité de cet ouvrage, qui s'appuie aussi sur la contribution d'une médecin israélienne. Il s'adresse non seulement à des soignants mais aussi à toute personne qui s'interroge sur le sens de la mort et de la souffrance, et aussi sur cette réalité d'une loi votée en 2002 qui suscite toujours plus de questions. Les exposés de ces gens de terrain contiennent des exemples qu'ils ont vécus, des histoires concrètes qui permettent au lecteur de prendre conscience de la complexité des situations et des conséquences concrètes de la loi " euthanasie ". II s'agit donc d'une contribution unique et sans doute utile pour de nombreux pays, dont la France, où la dépénalisation de l'euthanasie en fin de vie fait aujourd'hui débat.
Euthanasia --- Hospice Care --- Euthanasie --- Assistance médicalisée pour mourir --- Accompagnement de la fin de la vie --- Palliative Care --- ethics --- Accompagnement de la fin de vie --- Euthanasia - Belgium --- Palliative Care - ethics --- Assistance médicalisée pour mourir --- Euthanasia. --- Hospice Care. --- Palliative treatment --- Euthanasia, Active, Voluntary --- Palliative Care. --- Soins en phase terminale --- Moral and ethical aspects --- Aspect moral --- Belgique.
Choose an application
Sacred places have long exercised a special fascination. Sacred places are not static entities but reveal a historical dynamic. They are the result of cultural developments and have varied multidimensional levels of significance. They are places where time is, as it were, suspended, and they are points where holy times and holy places meet. Sacred places are places apart. It is this specificity in the context of the Christian religions of the West that 'Loci sacri' wishes to unveil by bringing together specialists from various disciplines, countries, and Christian denominations. One of the questions is why some sites have for centuries proven to be so popular while others have not. Another topic is the way in which extraordinary natural sites have been designated as sacred and given new meaning, primarily by means of architecture. "Loci sacri" also explores the 'eternal' character of this sacred status.
Christian special devotions --- Liturgy --- Christian church history --- Religious architecture --- Christianity --- Religious facilities --- Sacred space --- Shrines --- 203.5 --- architectuur --- C3 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- kerkbouw --- monumentenzorg --- Academic collection --- 2 --- 726.1 --- 726 --- 291 <063> --- 291.35 --- 291.35 Heilige plaatsen: altaren; tempels; pagoden; kerken; moskeeën; bossen; grotten; heilige landen en steden --- Heilige plaatsen: altaren; tempels; pagoden; kerken; moskeeën; bossen; grotten; heilige landen en steden --- Pilgrims and pilgrimages --- Holy places --- Places, Sacred --- Sacred places --- Sacred sites --- Sacred spaces --- Sites, Sacred --- Space, Sacred --- Holy, The --- Religion and geography --- Religious institutions --- Religions --- Church history --- Religion Public worship and other practices Sacred places and pilgrimages --- Kunst en cultuur --- Godsdienst --- Religie --- Heiligdommen --- Kerkelijke bouwkunst --- Religieuze architectuur --- Godsdienstwetenschap: vergelijkend--Congressen --- Heilige plaatsen: altaren; tempels; pagoden; kerken; moskeeën; bossen; grotten; heilige landen en steden --- Buildings --- Christianity. --- Religious facilities. --- Sacred space. --- Shrines. --- Lieux sacrés --- Sanctuaires --- Constructions religieuses --- Christianisme --- sacred places --- cultural development --- Christian religions of the West --- Christian denominations --- natural sites --- architecture
Choose an application
""Love is joy with the accompanying idea of an external cause."" Spinoza's definition of love (Ethics Book 3, Prop. LIX) manifests a major paradigm shift achieved by seventeenth century Europe in which the emotions, formerly seen as normative ""forces of nature,"" were embraced by the new science of the mind. We are determined to volition by causes. This shift has often been seen as a transition from a philosophy laden with implicit values and assumptions to a more scientific and value-free way of understanding human action. But is this rational approach really value-free? Today we incline to
Love --- Emotions (Philosophy) --- Philosophy, Modern --- Philosophy.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|