Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijskrant brengt beschrijvingen van, en kritische reflecties over onderwijs en onderwijsvernieuwing. Bepaalde bijdragen zijn wetenschappelijk gestoffeerd; andere zijn een directe neerslag of weergave van opvattingen en ervaringen. Onderwijskrant wordt gemaakt met medewerking van praktijkmensen en van medewerkers uit de lerarenopleidingen en de pedagogische en wetenschappelijke centra. Onderwijskrant is een onderwijstijdschrift met redactieleden uit de drie onderwijsnetten.
Teaching --- onderwijs --- 720 Onderwijs --- tijdschriften lerarenopleiding --- 470 --- Basisonderwijs --- leerkrachten --- onderwijs: basisonderwijs --- onderwijshervormingen --- onderwijspolitiek --- Periodicals --- Organization and Administration. --- E-journals --- tijdschriften lerarenopleiding onderwijs --- Primary education --- Secondary education --- Flanders --- Belgium
Choose an application
History --- Museums and schools --- Annals --- Auxiliary sciences of history --- Schools and museums --- Children's museums --- Schools --- Visual education --- Study and teaching (Secondary) --- Museology --- Didactics of history
Choose an application
s --- C3 --- Frans: tijdschriften --- Kunst en cultuur --- Periodicals --- Belgium --- periodical --- primary and secondary school level --- tijdschriften lerarenopleiding --- tijdschriften jeugd --- Frans --- Primary education --- French language --- tijdschriften lerarenopleiding taal --- C6 --- kinderliteratuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Didactics of primary education
Choose an application
Art --- 373.67 --- didactiek --- Ed. by Kay Alexander and Michael Day --- kunst --- kunstonderwijs --- kunstpedagogie --- lerarenopleiding --- pedagogie --- vakdidactiek --- Study and teaching (Elementary) --- Study and teaching (Secondary) --- Didactic strategies --- Didactics of the arts
Choose an application
Secondary education --- Art --- art education --- Geys, Jef --- Balen --- Didactics of the arts --- Aesthetics of art --- philosophy of art --- Artists as teachers --- Study and teaching --- Geys, Jef, --- Rijksmiddelbareschool Balen (Belgium) --- History --- History.
Choose an application
Wat de kunstenaars in het Middelheimmuseum en de studenten van een vaktechnische school in Antwerpen met elkaar gemeen hebben, is techniek. Technische onderlegdheid in materiaalkennis en hoe ermee om te gaan. Wat hen verschillend maakt, is hun specifieke kijk op het materiaal: in de beeldende kunst staat het verhaal en de betekenis centraal, in een vaktechnische opleiding is dit de functionele realisatie. Daarenboven eist een kunstenaar de vrijheid op om grenzen te verleggen, terwijl een vakman er op staat dat zijn product in alle technische opzichten 'klopt'. Deze beide zienswijzen met elkaar verzoenen, was de uitdaging die het Middelheimmuseum, de kunsteducatieve organisatie De Veerman en het Stedelijk Polytechnisch Instituut Antwerpen (SPIA) aangingen onder de noemer 'Bij-buurten op het Kiel', een project dat zich in de eerste plaats focust op het aantrekken van nieuwe doelgroepen in het museum. Kunstvakwerk is de neerslag van deze verzoening, met de uitdrukkelijke bedoeling bakens uit te zetten voor andere musea met 'moeilijk te bereiken doelgroepen' en voor scholen die de geijkte paden even willen verlaten. Het boek is dan ook opgevat als een handleiding die scholen, educatieve organisaties en diensten publieksverwerking de nodige handvatten wil aanreiken om dit instrument zelf uit te proberen en in te zetten in de dagelijkse praktijk. Een handleiding met inbegrip van de do's en don't's en vooral: met enkele schitterende voorbeelden tot wat voor moois dit instrument in staat is.
Didactics --- museology --- kunstopvoeding --- art education --- Iconography --- art appreciation --- Museology --- SO (secundair onderwijs) --- Sculpture --- Secondary education --- museumeducatie --- Technical, artistic and vocational education --- Ransbeeck, van, Bert --- Breedam, van, Camiel --- Caeckenbergh, van, Patrick --- Soom, van, Luk --- Jespers, Tom --- De Veerman [Antwerpen] --- Open-Air Museum of Sculpture Middelheim [Antwerp] --- kunsteducatie --- #PBIB:+115.13.3 --- 487.7 --- vaktechnische opvoeding --- materiaalkennis --- 615.851 --- Emoties --- Gedragsstoornissen --- Personen met een mentale handicap --- Psychische stoornissen --- Therapie --- Project kunstvakken --- 701.1 --- Kunst --- Techniek --- Samenwerking --- Musea en educatief werk --- Handleiding --- 691 --- Cultuur : Cultuurinstellingen : musea --- Pedagogie en didactiek --- Technologische opvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Musea --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kunstzinnige opvoeding --- Museum --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- audiences --- Breedam, Van, Camiel --- cultuurparticipatie
Choose an application
Op de dvd worden Kader Abdolah, Durre Ahmad en Cyrille Vael uitvoerig bevraagd over de noodzaak van verbeelding, droom en symboliek. Visueel antropoloog Laurent Van Lancker brengt hen in beeld. Meer dan ooit is er nood aan interculturele dialoog. Kinderen kunnen best van jongs af in die dialoog opgevoed worden. Het onderwijs zou de grote voortrekker moeten zijn. Maar waar halen leerkrachten hiervoor de inspiratie? Marc Colpaert zet hen op weg. Vertrekkend vanuit zijn persoonlijk verhaal en rijke levenservaring betrekt hij de lezer op zijn zoektocht naar de plaats en de betekenis van de ander. De queeste voert ons weg uit de filosofische en psychologische dwalingen van de 20ste eeuw. Martin Buber, Emmanuel Levinas en Ivan Boszormenyi-Nagy worden op een ongebruikelijke manier voorgesteld en getoetst op hun betekenis voor de interculturele dialoog. Zij zijn een opstap naar nieuwe manieren van werkelijkheidsbeleving, die beeldrijk verwoord worden door schrijvers en kunstenaars als Edwin Jacobs, Karen Armstrong, Raimon Panikkar, Durre Ahmad, Kader Abdolah, Chokri ben Chikha en vele anderen. De conclusie is dat je de werkelijkheid niet alleen kunt vatten met de taal van de rede, met de logos. Elke cultuur geeft aan dat zingeving gerealiseerd wordt vanuit een ander taalgebruik, vanuit de taal van de mythos.
Interculturele opvoeding --- Intercultureel onderwijs --- Multicultureel onderwjs --- Lerarenopleiding --- 454.6 --- intercultureel onderwijs --- KHM --- interculturele opvoeding --- 37.017 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Pastoraal --- 734 Multicultureel onderwijs --- #KVHA:Interculturaliteit --- #KVHA:Interculturele communicatie --- #KVHA:Interculturele opvoeding --- #KVHA:Onderwijskunde --- 130 --- 371 --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- 37 --- Abdolah Kader --- Ahmad Durre --- Armstrong Karen --- Boszormenyi-Nagy Ivan --- Buber Martin --- Jacobs Edwin --- Levinas Emmanuel --- Panikkar Raimon --- ben Chikha Chokri --- creativiteit --- filosofie --- lerarenopleiding --- onderwijs --- verbeelding --- 313 --- beeldvorming --- cultuurverschillen --- gelijke kansen onderwijs --- interculturalisatie --- symbolen --- 474.6 --- Creativiteit --- Godsdienst --- Koran --- Kunst --- Levinas, Emmanuel --- Mystiek --- Taoïsme --- Troje --- Volksgeloof --- Wetenschap --- intercultureel onderwijs (ler) --- 071293.jpg --- sociale opvoeding --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Onderwijskunde --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: onderwijs (wetenschap)) --- 008 --- 37.03 --- Philosophy and psychology of culture --- Teaching --- Islam --- departement Gezondheidszorg 07 --- 371.3:7 --- Onderwijs en diversiteit --- DVD's --- Interculturaliteit en beeldvorming --- Onderwijs ; leermethoden ; architectuur en kunst --- Contains audio-visual material --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Intercultureel onderwijs. --- interculturaliteit --- islam --- Multicultural education --- Imagination --- Myth --- Study and teaching --- Opvoeding en onderwijs --- Interculturele pedagogiek --- Multiculturaliteit --- Onderwijs --- multiculturele samenleving --- Interculturaliteit --- 37.014 --- 071294.jpg --- 370 --- onderwijsfilosofie --- Sociology of culture --- Sociology of education --- Didactics of social education --- Primary education --- Secondary education --- Didactics --- Opvoeding --- Multiculturalisme --- Musiceren --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Geloof --- Pastoraal --- Culture --- Philosophy --- Imagination (Philosophy) --- Intercultural communication
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|