Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cet ouvrage collectif s'inscrit dans une historiographie abondante sur l'atelier comme lieu matériel et immatériel de la transmission des savoirs artistiques. Il se compose d'une vingtaine d'essais dont l'originalité réside dans la diversité des approches et dans la multiplicité des définitions qu'ils donnent de l'atelier. L'ouverture, les seize études, les trois entretiens et le témoignage d'artiste donnent ainsi à comprendre tout autant les pratiques d'atelier : à savoir les recettes et les secrets, qu'ils rendent compte de l'évolution des structures didactiques de l'enseignement artistique et de la diversité des modèles et des outils de transmission des savoirs spécifiques aux arts. En interrogeant l'atelier en tant que lieu d'apprentissage où les techniques s'apprennent et les coutumes se perpétuent, tout autant qu'en étudiant les revues, les manuels où la transmission des savoirs s'effectue par le biais des discours, des images et des réflexions théoriques, les contributions au présent ouvrage renouvellent les questions du "devenir artiste de la fin du XIVe siècle à nos jours. Ainsi, ces études permettent de prendre conscience de la variété des expériences de sociabilité singulières et marquantes qui ont jalonné la création artistique au cours de cette période, et de se faire une idée de ce que transmettre, puis communiquer un savoir, peut avoir signifié et signifie encore de nos jours.
Didactics of the arts --- anno 1800-1999 --- anno 2000-2099 --- Artists' studios --- Art --- Ateliers d'artiste --- History --- Study and teaching --- Histoire --- Etude et enseignement --- Étude et enseignement --- History. --- Ateliers d'artistes. --- Étude et enseignement.
Choose an application
Museology --- Exhibitions --- Material culture --- Expositions --- Culture matérielle --- Congresses. --- Congrès --- Congresses --- Culture matérielle --- Congrès --- Philosophie politique --- Politique culturelle --- Science politique --- Réflexion (philosophie) --- Étude et enseignement. --- Exhibitions - Congresses --- Material culture - Exhibitions - Congresses --- Étude et enseignement
Choose an application
America --- Amérique --- Civilization --- Bibliography --- Study and teaching (Higher) --- Civilisation --- Bibliographie --- Etude et enseignement (Supérieur) --- Amérique --- Etude et enseignement (Supérieur) --- America - Civilization - Bibliography --- America - Study and teaching (Higher) - Spain - Seville
Choose an application
Existe-t-il une science de la couleur ? La couleur ce n'est pas seulement une affaire de goût, c'est ce que nous enseigne cet ouvrage. Il nous montre que les problèmes de couleur peuvent être résolus à partir de règles objectives. Il sera d'une aide précieuse pour tous ceux qui travaillent en relation avec la couleur.
Peinture --- Couleurs --- Technique --- Couleur (art) --- Couleur --- Étude et enseignement --- colors [hues or tints] --- color wheels --- easel paintings [paintings by form] --- Aesthetics of art --- kleurenleer --- Painting --- Colors --- Color --- Couleurs. --- Étude et enseignement. --- Technique. --- Peinture - Technique --- Painting - Technique --- Étude et enseignement.
Choose an application
Schmidt, Joost --- Commercial art --- Design --- Art --- Art publicitaire --- History --- Study and teaching --- Histoire --- Etude et enseignement --- Schmidt, Joost, --- Bauhaus.
Choose an application
Hanging on the walls of galleries around the world are hundreds of works titled Portrait of A Girl. But what is the purpose of a Portrait of A Girl? What should she do and who is she for? These are the questions that writer Claire Marie Healy explores in Girlhood.
Aesthetics of art --- Art --- theme --- girls --- national collections --- imago --- Tate Gallery [London] --- Girls in art --- Etude de genre --- Iconographie
Choose an application
Carolus-Duran, Emile Auguste --- Bonnat, Léon --- Gérôme, Jean Léon --- Cabanel, Alexandre --- Painters --- Painting, American --- Painting --- Peintres --- Peinture américaine --- Peinture --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- Peinture américaine
Choose an application
"What is art history? The answer depends on who asks the question. Museum staff, academics, art critics, collectors, dealers and artists themselves all stake competing claims to the aims, methods, and history of art history. Dependent on and sustained by different - and often competing - institutions, art history remains a multi-faceted field of study. Art History and Its Institutions focuses on the professional and institutional formation of art history, showing how the discourses that shaped its creation continue to define the field today. Grouped into three sections, articles examine the sites where art history is taught and studied, the role of institutions in conferring legitimacy, the relationship between modernism and art history, and the systems that define and control it. From museums and universities to law courts and photography studios, the contributors explore a range of different institutions, revealing the complexity of their interaction and their impact on the discipline of art history."--Jacket
Sociology of knowledge --- Museology --- Art --- History as a science --- Art, Modern --- History. --- Societies, etc. --- 1800 - 1899 --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- Associations --- History --- Societies, etc
Choose an application
Didactics of the arts --- History of education and educational sciences --- anno 1800-1899 --- Germany --- Art schools --- Art --- Ecoles des Beaux-Arts --- Study and teaching --- History --- Etude et enseignement --- Histoire --- History.
Choose an application
In this pioneering book, Christopher Whitehead provides an overview and critique of art interpretation practices in museums and galleries. Covering the philosophy and sociology of art, traditions in art history and art display, the psychology of the aesthetic experience and ideas about learning and communication, Whitehead advances major theoretical frameworks for understanding interpretation from curators' and visitors' perspectives. Although not a manual, the book is deeply practical. It presents extensively researched European and North American case studies involving interviews with pro
Museology --- Art --- Art appreciation --- Art museums --- Study and teaching --- History --- Educational aspects. --- Appréciation --- Etude et enseignement --- Musées --- Histoire --- Aspect éducatif --- Appréciation --- Musées --- Aspect éducatif --- Art appreciation. --- Study and teaching. --- Social aspects.
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|