Narrow your search

Library

Royal Museums of Art and History (4)

KBR (3)

KU Leuven (3)

UCLouvain (3)

ULB (3)

AP (1)

Royal Conservatories Brussels (1)

EHC (1)

KMSKA (1)

LUCA School of Arts (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

English (3)

French (1)


Year
From To Submit

2014 (1)

2007 (1)

2004 (1)

2001 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Peter Paul Rubens (1577-1640) and his landscapes : ideas on nature and art
Authors: ---
ISBN: 9782503550381 250355038X Year: 2014 Volume: 20 Publisher: Turnhout Brepols

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Painting landscapes was very much a private activity for Peter Paul Rubens. Whilst the majority of his other works were commissioned, the landscapes seem to have been painted for his own pleasure and delight and stayed in the artist’ s possession until his death. Most of them were painted in the last decade of his life; a happy period, in which Rubens retired from public duties and spent most of his free time studying the antique and enjoying sojourns on his country estate, castle Het Steen.0To grasp this profoundly personal character of Rubens’ s landscapes, this book considers the artist’ s highly complex method of pictorial invention to illuminate the perception, implementation, dissemination, and posthumous reception of views on nature and landscape as depicted in Rubens’ s landscape art.


Book
Invention musicale et idéologies. 2 : Mutations historiques et lectures critiques de la modernité
Author:
ISBN: 2267004488 9782870099605 9782267004489 2870099606 Year: 2007 Volume: *3 Publisher: Wavre : Mardaga,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dans ses travaux d’histoire et d’esthétique, Célestin Deliège a toujours cherché à mettre en relation l’invention musicale avec son concept et ses représentations mentales. Les mutations de l’écriture ont parcouru tout le XXe siècle, de Debussy à Ferneyhough et Lachenmann. Cette période est ici réévaluée par l’auteur, en partant du pivot des années postweberniennes et de la recherche postérieure. La seconde partie du livre envisage la modernité sous l’aspect stylistique et celui du goût, en les opposant à la postmodernité, qui n’apparaît aux yeux de l’auteur que comme un accident probable de la modernité. En 1986, l’auteur publiait sous le titre Invention musicale et idéologies un premier recueil de textes d’esthétique écrits depuis 1959, assorti de quelques inédits. Les essais réunis ici sous le même titre sont la prolongation de séminaires tenus à l’IRCAM entre 1989 et 1994, en association avec l’EHESS, l’ENS et l’IRCAM.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by