Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
To coincide with the 2017 Venice Art Biennale, the Fondazione Musei Civici di Venezia and the Axel & May Vervoordt Foundation will present their sixth, and final, exhibition: 'Intuition'. Curated by Axel Vervoordt and Daniela Ferretti, Director of the Palazzo Fortuny, and co-curated by Dario Dalla Lana, Davide Daninos and Anne-Sophie Dusselier, the exhibition will explore how intuition has, in some form, shaped art across geographies, cultures and generations. It will bring together historic, modern and contemporary works related to the concept of intuition, dreams, telepathy, paranormal fantasy, meditation, creative power, hypnosis and inspiration. Exhibition: Palazzo Fortuny, Venice, Italy (13.05. -26.11.2017).
kunst --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- 7.036/039 --- telepathie --- dromen --- parapsychologie --- hypnose --- surrealisme --- 7.03 --- intuïtie --- Exhibitions --- intuition --- art [fine art] --- Affective and dynamic functions --- Art --- Intuition --- Inspiration in art --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Dreams in art --- Inspiration dans l'art --- Création (Arts) --- Rêves dans l'art --- Exhibitions. --- Expositions --- Création (Arts) --- Rêves dans l'art --- intuïtie --- art [discipline]
Choose an application
Teachers --- Education, Humanistic --- Education, Humanistic. --- Training of --- Training of. --- Teacher education --- Teacher training --- Education, Liberal --- Humanistic education --- Liberal arts education --- Liberal education --- Education --- Classical education --- Formation des enseignants. --- Services aux élèves. --- Enseignants --- Éducation humaniste --- Counseling. --- Éducation humaniste. --- Formation --- Academicsc --- Psycbehav --- Socindex --- Conseil --- Consultation --- Counseling --- Enseignant --- Formateur --- Humaniste --- Liberal --- Maitre --- Professeur --- Psychologie --- Psychologique --- Psychosocial --- Therapie --- Education (Continuing education) --- Educational sciences --- Arts and Humanities --- Social Sciences --- Education & Careers --- General and Others --- Sociology --- Éducation humaniste --- Services aux élèves. --- Éducation humaniste.
Choose an application
Quatrième de couverture : "Cet ouvrage unique se présente comme un guide méthodologique très actuel et novateur. Elaboré par une équipe de coordinateurs pédagogiques ancrés dans la réalité de l’enseignement supérieur, il présente de manière concrète les étapes à parcourir pour élaborer des acquis d’apprentissage en phase avec les compétences que les diplômés novices doivent avoir développées à l’entrée dans le milieu professionnel. L’ouvrage rappelle, avec nombre d’exemples à l’appui, comment évaluer des acquis d’apprentissage de haut niveau. Les auteurs présentent à cet effet les étapes d’élaboration d’une charte de l’évaluation, outil puissant de concertation dans une équipe pédagogique. L’évaluation de compétences implique des mises en situation. L’ouvrage propose donc un chapitre entier sur les familles de situations et un autre sur les situations d’intégration de manière à guider le lecteur dans l’élaboration de ces situations qui doivent répondre à des critères bien précis. Le lecteur y trouvera une classification des familles de situations, une grille d’auto-évaluation des situations d’intégration et des exemples qui clarifient les liens et distinctions entre familles de situations et situations d’intégration. Un chapitre consacré à l’évaluation de la cohérence d’un programme à partir d’un extrait du référentiel de l’agence de la qualité de l’enseignement supérieur établit le lien entre l’approche programme basée sur les acquis d’apprentissage et la démarche de la qualité. Ce chapitre se termine par « les incontournables de l’approche par compétences », guide synthétique et très clair. Il identifie les rôles des uns et des autres et les points d’attention pour une amélioration constante de l’enseignement/apprentissage et de ses résultats. Il permet, en interne, de guider l’analyse des curriculums ou la mise en place de l’approche programme et de l’approche par compétences."
Educational evaluation --- Competency-based education --- Education, Higher --- Students --- Evaluation en éducation --- Education basée sur la compétence --- Enseignement supérieur --- Elèves --- Rating of --- Evaluation --- Pédagogie --- Education --- Education fondée sur la compétence --- Education, higher --- Competency based education --- Evaluation en éducation --- Education basée sur la compétence --- Enseignement supérieur --- Elèves --- Educational Measurement --- Education, Graduate --- Professional Competence --- Handbooks, manuals, etc. --- Enseignement supérieur. --- Évaluation en éducation. --- Éducation fondée sur la compétence. --- Education, Higher. --- Éducation --- Évaluation. --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- evaluatie (onderwijs) --- Enseignement supérieur. --- Éducation --- Éducation fondée sur la compétence. --- Évaluation. --- Educational evaluation. --- Competency-based education. --- Handbooks, vade-mecums, etc.
Choose an application
Virtual reality --- Shared virtual environments --- Three-dimensional imaging --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Shared virtual environments. --- Three-dimensional imaging. --- Virtual reality. --- Art and design --- Environments, Virtual --- Virtual environments --- Virtual worlds --- 3-D imaging --- 3D imaging --- Three-dimensional imaging systems --- Three-dimensional imaging techniques --- Three-dimensional visualization --- Visualization, Three-dimensional --- Immersive virtual environments --- IVEs (Immersive virtual environments) --- Multi-user distributed virtual environments --- Multi-user virtual environments --- MUVEs (Multi-user virtual environments) --- Shared VEs (Shared virtual environments) --- SVEs (Shared virtual environments) --- Creative ability in art --- Creative ability in literature --- Computer simulation --- Reality --- Imaging systems --- Art --- Imagination --- Inspiration --- Literature --- Creative ability --- Originality --- Computer. Automation --- creativiteit --- Arts & Entertainment (General) --- Réalité virtuelle --- Environnements virtuels partagés --- Imagerie tridimensionnelle
Choose an application
Virtual reality --- Shared virtual environments --- Three-dimensional imaging --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Creative ability in art --- Creative ability in literature --- Art --- Imagination --- Inspiration --- Literature --- Creative ability --- Originality --- 3-D imaging --- 3D imaging --- Three-dimensional imaging systems --- Three-dimensional imaging techniques --- Three-dimensional visualization --- Visualization, Three-dimensional --- Imaging systems --- Immersive virtual environments --- IVEs (Immersive virtual environments) --- Multi-user distributed virtual environments --- Multi-user virtual environments --- MUVEs (Multi-user virtual environments) --- Shared VEs (Shared virtual environments) --- SVEs (Shared virtual environments) --- Environments, Virtual --- Virtual environments --- Virtual worlds --- Computer simulation --- Reality --- Shared virtual environments. --- Three-dimensional imaging. --- Virtual reality. --- Computer. Automation --- creativiteit
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|