Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Teaching aids --- schoolgebouwen --- Netherlands
Choose an application
Ruimte die geschikt is om aan sport te doen moet zo goed mogelijk ingezet worden. Het naschools gebruiken van schoolsportinfrastructuur is een belangrijke stap in het efficiënt inzetten van publieke ruimte. Zowel de school, als de gebruikers en de lokale besturen plukken de vruchten van een goed opgezette samenwerking. Deze publicatie helpt je om inzicht te krijgen in de meerwaarde van structureel openstellen van schoolsportinfrastructuur en je eigen visie scherp te stellen. Het kan een leidraad zijn voor wie wil starten met de openstelling en biedt praktische tips voor scholen die klaar zijn om een stap verder te gaan. In verschillende hoofdstukken worden de praktische uitdagingen omschreven en mogelijke aanpakken naar voor geschoven. Met behulp van al deze informatie en online raadpleegbare sjablonen, infofiches, praktijkvoorbeelden en veel meer, kan je stappen zetten om naar een structurele openstelling te evolueren. Wanneer het op de juiste manier wordt aangepakt is het naschools inzetten van schoolsportinfrastructuur voor iedereen de beste oplossing! Stel jij (je er voor) open?
617.2 --- sport --- gebouwen --- infrastructuur --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- schoolgebouwen
Choose an application
Schooldomein heeft met haar partners het monumentale overzichtswerk Samen werken aan de School voor Morgen - Inspiratieboek 2015-2020 samengesteld.Dit vuistdikke boek van 536 pagina's bevat:Ruim 100 projecten binnen het primair- en voortgezet onderwijs die de afgelopen 5 jaren zijn opgeleverd.De meest recente ontwikkelingen rond innovatieve leeromgevingen binnen het basis- en speciaal onderwijs, het vmbo en het avo/vwo.Trendanalyses rond duurzaamheid, gezond bouwen en gebouwen die adaptief zijn en verbonden zijn met de omgeving.Inleidingen van bekende stakeholders, zoals Floris Alkemade, Harold Bekkering, Henk Oosterling en Sjef Drummen.De resultaten van het onderzoek naar de beleving van de leer- en werkomgeving door de docenten van de betrokken projecten.Vooral is het een prachtig foto- en tekstboek, dat toekomstige opdrachtgevers wil stimuleren om mooie en duurzame scholen te bouwen, die goed werken voor de toekomstige generaties gebruikers. Het Inspiratieboek hoort op elk bureau van schoolleiders, ambtenaren, marktpartijen en bestuurders die actief betrokken zijn bij de inrichting van het publieke domein, waarbij onderwijs een belangrijke voorziening is.(https://tenbrinkuitgevers.nl/samenwerken-aan-de-school-van-morgen)
727.1 --- 727.1 Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Schoolarchitectuur. Scholenbouw. Schoolgebouwen --- Schoolgebouwen; Nederland --- Duurzame architectuur ; 21ste eeuw --- Gebouwen voor opleiding en wetenschap ; scholen --- 727 --- Nederland --- Gebouwen voor opleidingsdoeleinden --- Scholen (architectuur) --- Schoolgebouwen --- Onderwijsarchitectuur --- Onderwijsgebouwen --- Schoolinrichting --- Infrastructuur --- Onderwijs --- Architectuur --- School management --- playgrounds --- schoolhouses --- schoolorganisatie --- Netherlands --- Schoolgebouw --- Archief --- Digitalisering --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Godsdienst --- Cultuur --- Sport --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs
Choose an application
History of education and educational sciences --- schoolgebouwen --- anno 1800-1999 --- Belgium
Choose an application
art education --- schools [buildings] --- kunstonderwijs --- schoolgebouwen --- Architects. Urbanists --- Mackintosh, Charles Rennie --- Glasgow School of Art
Choose an application
basisonderwijs --- schoolmaatschappelijk werk --- onderwijssociologie --- Didactics of social education --- hygiëne --- School management --- Hygiene. Public health. Protection --- lager onderwijs --- SO (secundair onderwijs) --- School buildings --- Education --- Sociological aspects --- Organization --- Woninghygiëne --- 371.62 --- Schoolgebouwen --- Klaslokalen --- 458.2 --- schoolgebouwen --- 371.62 Schoolgebouwen --- Leeromgeving --- Infrastructuur --- Veiligheid --- Hygiëne --- Schoolgebouw --- Thuis --- 281 Politiek per land (behalve Belgie) --- 520 Milieubeleid --- 571 Natuurbescherming --- 583 Groenbeleid --- Bossen Nederland --- 740 Schoolinfrastructuur
Choose an application
Ruimte delen is ruimte creëren. In de toekomst is het dus van groot belang dat schoolinfrastructuur buiten de schooluren ook voor andere doeleinden kan worden gebruikt. Scholen hebben namelijk een belangrijke functie als 'maatschappelijk vastgoed' en als kloppend hart voor de hele buurt. Deze Wegwijzer is het resultaat van een project waarbij de Verenigde Verenigingen samen met partners één jaar lang op zoek ging naar goede voorbeelden en tips om het delen van schoolinfrastructuur te stimuleren. Dit gebeurde vanuit de vaststelling dat de belangrijkste drempel voor scholen is dat ze niet weten hoe ze eraan moeten beginnen, terwijl de wil vaak wel aanwezig is. De Wegwijzer wil een bron van informatie zijn voor wie meer wil weten over het delen van schoolinfrastructuur, maar ook voor wie er concreet mee aan de slag wil gaan. Geïnteresseerden vinden er suggesties voor het aanpakken van juridische en organisatorische uitdagingen. Ze vinden handige voorbeeldcontracten en no-nonsense tips van pioniers. De Wegwijzer geeft aan dat scholen er niet alleen voor staan en dat het loont om te kijken naar andere scholen en de dialoog aan te gaan met verenigingen of lokale besturen.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/55503-slim+gedeeld+wegwijzer+over+het+slim+delen+van+schoolinfrastructuur
740 Schoolinfrastructuur --- Scholen --- Multifunctionele gebouwen --- organisatiecultuur --- schoolhouses --- schoolorganisatie --- Organisatiecultuur --- Schoolinrichting --- Schoolgebouwen --- Buurtwerk --- Sociale netwerken --- School (instelling) --- Multifunctioneel gebouw --- Schoolgebouw --- Sociaal netwerk
Choose an application
In 2009 werd voor het eerst met objectieve cijfers aangetoond wat al enkele jaren werd vermoed: er dreigt een capaciteitsprobleem in het onderwijs. De natuurlijke bevolkingsgroei en de migratie van jonge gezinnen naar de stad hebben ervoor gezorgd dat de vraag naar onderwijs op enkele jaren tijd exponentieel toenam. Om het capaciteitsvraagstuk zo geïntegreerd mogelijk aan te pakken, heeft de stad de noodzaak tot uitbreiding van haar scholenpatrimonium aangegrepen om de scholen die ze in haar bezit heeft, te opwaarderen, te herstructureren en te clusteren. De stad wil haar scholen onderbrengen in duurzame onderwijscampussen die een hedendaagse pedagogische visie kunnen ondersteunen. Om de potenties van onderwijscampussen in de stedelijke, Antwerpse context nader te onderzoeken hebben Stad Antwerpen en Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs een samenwerkingsverband met de architectuuropleiding van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen opgezet. Sinds 2008 staat binnen deze samenwerking het onderzoek naar de implementatie van het campusmodel in de stad centraal.'School in de stad, stad in de school' is gegroeid uit dit onderzoek. Het boek is een sensibiliserend instrument geworden voor diverse actoren betrokken bij scholenbouw. Het kaart nieuwe denkpistes en opgaven aan en wil opdrachtgevende instanties, architecten en studenten inspireren.
schools [buildings] --- Teaching --- Sociology of education --- Public buildings --- schoolgebouwen --- Antwerp --- School buildings --- Scholen --- renovatie --- 740 Schoolinfrastructuur --- Vlaanderen --- Antwerpen --- 727.1 --- Scholen ; architectuur --- Scholen ; inrichting --- Scholen ; renovatie --- Onderwijsarchitectuur --- Onderwijsgebouwen --- Scholen (architectuur) --- Schoolgebouwen --- renovatie. --- School buildings. --- Renovatie. --- architecture [discipline] --- Belgium --- Antwerp (Belgium) --- Design and plans --- Case studies --- Urban schools
Choose an application
Eén van de belangrijkste boodschappen van de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) voor het onderwijsbeleid 2014-2019 is duidelijk: er is een duurzaam, structureel en strategisch beleid voor onderwijscapaciteit nodig. Onderwijscapaciteit gaat niet alleen over gebouwen. Het is een breed concept dat het debat over 'voldoende stoeltjes' voor leerlingen ver overstijgt. Capaciteit creëert leeromgevingen die de jongere ook de kans geven andere jongeren te ontmoeten én zichzelf te ontwikkelen. Onderwijscapaciteit heeft daarom ook te maken met beschikbaarheid van voldoende professioneel personeel en voldoende omkaderende diensten. Het heeft te maken met het sociaal kapitaal van de school en de ondersteuning van een sociaal weefsel
onderwijsbeleid --- onderwijsstructuur --- Teaching aids --- School management --- Public buildings --- onderwijskwaliteit --- Onderwijs (België) --- Scholen --- Schoolgebouwen --- Onderwijsbeleid --- Leerplicht --- Onderwijs ; algemeen --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Beleid --- Onderwijsorganisatie --- Analyse --- Evaluatie --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Public buildings. --- School management. --- Teaching aids. --- onderwijsbeleid. --- onderwijskwaliteit. --- onderwijsstructuur.
Choose an application
Hoe kan de fysieke ruimte bijdragen tot een krachtige leeromgeving? Welke randvoorwaarden zijn noodzakelijk om deze krachtige leeromgevingen te ontwikkelen met het oog op 21st Century Skills? Of hoe zorg ik ervoor dat het hele schoolteam, de architecten en de bouwheren op dezelfde golflengte zitten? Wij reiken graag handvatten aan om met jouw fysieke leeromgeving aan de slag te gaan. Of het nu over de inrichting van de klas gaat of over het (ver)bouwen van jouw droomschool. Deze inspiratiegids biedt een verzameling van ervaringen uit de praktijk, inspirerende voorbeelden en nuttige informatie over het inzetten van fysieke leeromgevingen tegen de achtergrond van 21ste-eeuwse vaardigheden. Je vindt die informatie ook nog eens handig samengevat in een overzichtelijke matrix die pedagogiek met ruimte combineert. Een interdisciplinaire aanpak staat in dit boek centraal. Voor deze inspiratiegids werkten onderwijskundigen en architecten niet naast, maar met elkaar! Bron : http://www.acco.be
Scholen ; inrichting --- schoolinrichting --- Onderwijs --- Klasinrichting --- Scholen --- Scholenbouw --- 371.2 --- 371.2 Schoolorganisatie --- Schoolorganisatie --- Scholen : inrichting --- Schoolinrichting --- 371.6 --- onderwijs --- School management --- Didactics --- Teaching aids --- Public buildings --- Architecture --- schools [buildings] --- scholen --- klasinrichting --- leeromgevingen --- Schoolgebouwen --- Scholeninfrastructuur --- School (instelling) --- Schoolgebouw --- Schoolinfrastructuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Architectuur. --- Onderwijs. --- Scholen ; inrichting.
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|