Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
School management --- samenwerkingsverbanden --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- brede school --- gelijkekansenbeleid --- Flanders
Choose an application
This book examines all aspects of joint-use libraries, from the implications of government policy, to design and operational issues and evaluation. It considers all forms of joint-use library (e.g. school-public, college-public, university-public, health-university), reflecting on different models adopted around the world. Some of the main issues discussed include: partnership working, staffing and management, stock, digital resources, learning and literacy and community involvement.
Library management --- Public buildings --- samenwerkingsverbanden --- bibliotheeksamenwerking --- bibliotheekgebruik --- bibliotheken
Choose an application
Het Lokaal Overleg Kinderopvang (LOK) is een gemeentelijke adviesraad die iedereen die bij de opvang van jonge kinderen is betrokken, samenbrengt. Dit Cahier richt zich tot mensen die een LOK willen oprichten of het bestaande LOK binnen hun gemeente nieuw leven willen inblazen. Het gaat over de opdrachten van het LOK en behandelt kort het regelgevend kader. Het Cahier biedt inzicht in enkele belangrijke aspecten om tot een succesvol samenwerkingsverband te komen. Daarnaast vind je ook een stappenplan terug voor het samenstellen van een LOK, informatie over missie- en visievorming en een heleboel praktische tips: hoe hou je een vergadering boeiend, hoe behoud je de betrokkenheid van de leden van het overleg, hoe ga je om met weerstand, aan welke punten besteed je aandacht bij het formuleren van een advies. De publicatie werd aangevuld met lokale praktijken.
stedelijk beleid --- LOP (lokaal overlegplatform) --- kinderopvang --- Community organization --- sociale participatie --- Kinderopvang --- Sociaal beleid --- Samenwerking --- Samenwerkingsverbanden --- Samenwerkingsverband
Choose an application
This book adds a lot of value to deeper understand complex human systems. The concept of vertical development, the differentiation of We-spaces and the variables that impact on collaborative work and collective intelligence, have enormous value to help us think about how to promote transformation at the individual, organizational and social levels. The dialogues between the team members are very valuable. They facilitate understanding and create empathy with readers who can identify with similar situations. Azucena Gorbaran, President AMGThis book not only presents insights into teams from a business and academic perspective; it also offers a great number of tools and procedures for how to install practices that help making the leap to self organizing teams. The book dramatically broadens the way you now think about teams and explains why practices you have used have failed. I am keen to adapt to my purposes much of what the book authors have so far developed (and continue the many ?aha? experiences I owe to the book). Jan Beyen, CEO CH https://connecttransform.be/dynamic-collaboration/
Organization theory --- samenwerkingsverbanden --- organisatiemanagement --- Zelfsturend team --- Lerende organisatie --- Teamontwikkeling --- Personeelsmanagement --- Samenwerkingsintelligentie --- Teamwerk --- Samenwerking
Choose an application
Onze huidige maatschappij zit vol uitdagingen. Uitdagingen die vanzelfsprekend ook ons onderwijs raken: veranderende verwachtingen vanuit de samenleving, veranderende noden rond vaardigheden, attitudes en competenties, een gewijzigde kijk op kennis en kennisverwerving, een toenemende diversiteit en de evolutie van de onderwijstechnologie. Naast inhoudelijke en didactische expertise wordt van schoolteams in die veranderende context ook steeds meer verwacht. Dat je het als individuele leraar niet meer alleen kan bemeesteren, wordt steeds duidelijker. Samen een school vormgeven, elke dag opnieuw, vergt samenwerking en goed teamwerk. De leraar blijft daarbij zijn cruciale rol opnemen in de leerprocessen van lerenden. Er is niets mis met zelfstandigheid, maar samenwerken blijkt steeds meer een hefboom voor het leren. Zowel voor de leraren als voor de lerenden. In deze publicatie bekijken we hoe je als schoolleider samenwerking kan inzetten in het streven naar een zo hoog mogelijke leerwinst en hoe je teamwerk werkbaar en duurzaam kan maken.
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijzers --- samenwerkingsverbanden --- schoolbeleid --- onderwijskwaliteit --- teamwork --- samenwerking --- schoolteam
Choose an application
Zorg- en welzijnsprofessionals moeten adequaat met elkaar samenwerken om optimale zorgverlening of ondersteuning te kunnen bieden aan burgers binnen onze participatiemaatschappij. Maar interprofessioneel samenwerken gaat niet vanzelf. Het vraagt om het ontwikkelen van competenties die nodig zijn om te kunnen functioneren in een interprofessionele beroepspraktijk, met oog voor het brede functioneren van de cliënt en alle betrokkenen in het sociale systeem van de cliënt.Het Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn beschrijft het interprofessioneel samenwerken modelmatig en vanuit een breed perspectief. De uitgave onderscheidt vier kerncompetenties: waarden en ethiek, interprofessionele communicatie, rollen en verantwoordelijkheden en het werken in teams. De auteurs plaatsen deze competenties in het kader van de Nederlandse zorg en welzijnssector en de wet- en regelgeving en laten het belang zien van ethisch bewust en cliëntgericht werken. De uitgave biedt activerende werkvormen en opdrachten die helpen in de ontwikkeling van de gevraagde competenties.
Choose an application
Choose an application
**De nieuwe zijderoutes** gaat verder in de tijd. Een blik op het heden en de toekomst van een wereld die dramatisch aan het veranderen is. Frankopan volgt de zijderoutes naar het oosten, van Europa via Rusland en het Midden-Oosten naar China, en toont aan dat alles en iedereen met elkaar is verbonden. In deze tijd van Brexit en Trump lijken isolationisme en versnippering de boventoon te voeren, maar de ontwikkelingen langs de zijderoutes laten iets heel anders zien. Daar worden vriendschappen juist versterkt en ontstaan samenwerkingsverbanden die tegenwoordig langs alle zijderoutes uitgroeien tot complexe netwerken. Deze continue verschuivingen in het centrum van de macht hebben wereldwijde gevolgen, maar ontbreken maar al te vaak in de westers verslaggeving.
PXL-Central Office 2019 --- PXL-Media & Tourism 2019 --- handelsroutes --- wereldgeschiedenis --- wereldeconomie --- Economic order --- International economic relations --- Foreign trade. International trade --- World history --- samenwerkingsverbanden --- zijderoute
Choose an application
Professionals in zorg, welzijn en onderwijs moeten adequaat met elkaar samenwerken om optimale zorgverlening of ondersteuning te kunnen bieden aan burgers binnen onze participatiemaatschappij. Hierbij is het belangrijk om niet alleen goed samen te werken met andere professionals, maar ook samen met de cliënt, als medebeslisser en eigenaar van het proces. Samenwerken gaat echter niet vanzelf. Het vraagt om het ontwikkelen van competenties die nodig zijn om te kunnen functioneren in een interprofessionele beroepspraktijk, met oog voor het brede functioneren van de cliënt en alle betrokkenen in het sociale systeem van de cliënt.De geheel herziene uitgave Interprofessioneel samenwerken in zorg, welzijn en onderwijs (voorheen luidde de titel Handboek interprofessioneel samenwerken in zorg en welzijn) beschrijft het interprofessioneel samenwerken modelmatig en vanuit een breed perspectief. Het boek (+website) gaat daarbij nadrukkelijk in op interprofessionele samenwerking in zorg en welzijn én in/met het onderwijs.Er worden vier kerncompetenties onderscheiden: waarden en ethiek, interprofessionele communicatie, rollen en verantwoordelijkheden en het werken in teams. De auteurs plaatsen deze competenties in het kader van geldende richtlijnen en wet- en regelgeving en laten het belang zien van ethisch bewust en cliëntgericht werken.De herziene uitgave biedt instrumenten om interprofessioneel werken in kaart te brengen, vaardigheden en competenties te meten en om interprofessionele professionals op te leiden. De uitgave is aangevuld met nieuwe theoretische inzichten en actuele praktijkvoorbeelden en biedt activerende werkvormen en opdrachten die helpen in de ontwikkeling van de gevraagde competenties.Interprofessioneel samenwerken in zorg, welzijn en onderwijs is geschreven voor studenten van sociale studies en opleidingen in de zorg en het onderwijs. Daarnaast is het geschikt voor iedereen die werkzaam is in de sectoren zorg, welzijn en onderwijs.https://www.coutinho.nl/nl/interprofessioneel-samenwerken-in-zorg-welzijn-en-onderwijs-9789046908754?srsltid=AfmBOoqpxLfomI1H1AcCK8VxyCQhUsBQOHWj4ylupYV39cLke_Hb2kLK
gezondheidszorg --- samenwerking --- Sociology of education --- Sociology of social welfare --- Social policy and particular groups --- samenwerkingsverbanden --- zorgsector --- professionaliteit --- Netherlands --- Interprofessioneel werken --- Multidisciplinair team --- Multidisciplinaire samenwerking --- Ondersteuning --- Zorgverbreding --- Participatie
Choose an application
Consultatieve leerlingbegeleiding: meer dan leerlingbesprekingen.Hoe kunnen leraren en begeleiders samenwerken om de kwaliteit van de onderwijspraktijk te verbeteren? Wat kan gedaan worden om leerlingen zoveel mogelijk het onderwijs te bieden dat bij hen past, zonder dat leraren worden overbelast? Hoe kunnen schoolleiders en begeleiders leraren in hun directe werkomgeving ondersteuning bieden? Dit boek presenteert consultatieve leerlingbegeleiding als methodiek, waarbij de vragen van leraren over leerlingen consequent worden benaderd vanuit een onderwijsgezichtspunt. Consultatieve leerlingbegeleiding is ook een denkwijze over zorg en onderwijs, waarbij preventie voorop staat: de wens dat zoveel mogelijk leerlingen profiteren van het geboden onderwijs. Preventief werken vraagt om een gericht zorgbeleid van iedere school. Deze publicatie is geschreven voor begeleiders, leraren en schooldirecties in het basis- en het secundair onderwijs. Ze bestaat uit vier delen. Het eerste deel schetst de kenmerken van consultatieve leerlingbegeleiding, de plaats ervan in het zorgcontinuüm en de wijze waarop leraar en begeleider kunnen samenwerken. In het tweede deel ligt de nadruk op de betekenis van consultatieve leerlingbegeleiding voor leraren. In het derde deel wordt de methodiek onderbouwd en uitgewerkt als handreiking voor begeleiders. Deel vier staat in het teken van een preventieve zienswijze op zorg en onderwijs. Wat betekent dit voor scholen die consultatieve leerlingbegeleiding duurzaam willen invoeren?Bron: https://gompel-svacina.eu/product/consultatieve-leerlingbegeleiding-professionalisering-en-onderwijsverbetering/
leerlingbegeleiding --- 371.21 --- onderwijsverbetering --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- basisonderwijs --- leerlingenbegeleiding --- leraren-leerling relatie --- Apprenticeship programs --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Preventie --- Samenwerkingsverbanden --- Consultaties --- Professionalisering --- Samenwerkingsverband --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|