Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Er is een duidelijke relatie tussen opvoeding en de manier waarop het er in de wereld aan toe gaat. Als kinderen van jongs af aan meekrijgen dat het normaal is om er bij het minste of geringste op los te slaan, dan zullen ze als volwassenen zeker niet erg gediend zijn van het poldermodel. En wie opgroeit in een samenleving of buurt waarin het recht van de sterkste heerst, loopt een flinke kans om van zijn ouders te leren dat praten weinig helpt. Beroemde filosofen en pedagogen, zoals Kant, Montessori, Dewey en Freire legden een direct verband tussen de sociale en politieke misstanden uit hun tijd en de manier waarop kinderen werden grootgebracht. Aan die analyse ontleenden ze de ambitie om met behulp van pedagogische hervormingen de wereld te willen verbeteren. Om allerlei redenen is het tegenwoordig niet meer hip om opvoeding en ?de toestand in de wereld? met elkaar in verband te zien. Opvoeding is nu een individueel project, een soort gedragstherapie. Maar is een kind eigenlijk wel goed opgevoed als hij niet crimineel is geworden? Of als zij niet ten prooi is gevallen aan een loverboy of breezersex? De stelling van dit boek is dat het in opvoeding, onderwijs en jeugdbeleid om veel meer zou moeten gaan dan gedrag. Bijvoorbeeld om het leren begrijpen en internaliseren van democratisch burgerschap, humaniteit en vrijheid. Wat betekent het om te leven in een democratische samenleving waarin je recht hebt op een eigen identiteit, maar waarin je dan ook anderen datzelfde recht moet gunnen? Hoe bied je weerstand tegen het verleidelijke wij-zij denken, dat enerzijds een veilig gevoel van verbondenheid geeft, maar anderzijds het risico van dehumaniseren en uitsluiten van de ander met zich meebrengt? Dit boek heeft niet de pretentie om wereldproblemen op te lossen. Maar het heeft wel een hele duidelijke ambitie: iedereen die zich met opvoeding, onderwijs en jeugdbeleid bezighoudt weer flink wat ambitieuzer maken als het om sociale, maatschappelijke en globale doelen van opvoeding gaat. De manier waarop kinderen worden grootgebracht maakt immers groot verschil. Niet alleen voor hun eigen leven hier en nu, en tijdens de rest van hun bestaan. Maar ook voor de manier waarop mensen dagelijks met elkaar samenleven in allerlei sociale verbanden, voor de mate waarin ze bereid zijn actief te participeren in de politieke gemeenschap, en uiteindelijk ook voor hun betrokkenheid bij het leven en de problemen van mensen elders in de wereld
Orthopedagogiek --- geestelijke gezondheidszorg. --- jeugdbeleid --- maatschappelijke vorming --- Educational sciences --- sociale democratie --- opvoeding --- pedagogische denkgroepen --- kindermishandeling --- Netherlands --- Opvoeding --- BPB1106 --- Politique de la jeunesse --- Enseignement --- 700 Pedagogie --- 432 --- Burgerschap --- 182 Kinderrechteneducatie en jeugdinformatie --- Democratie --- Samenleving --- Opvoeding:algemeen --- Opvoeding en ideologieën --- pedagogie --- Jeugdbeleid --- Onderwijs --- Theorethische opvoedkunde --- Theoretische opvoedkunde --- 37 --- Opvoeding en onderwijs --- Maatschappij --- Opvoeden tot burgerzin --- Pedagogiek --- Waarden --- Kindersterfte --- Kindermishandeling --- εκπαίδευση --- Unterrichtswesen --- teaching --- mokymas --- poučevanje --- vyučovanie --- undervisning --- mācīšana --- ensino --- utbildningsväsen --- enseñanza --- tanítás --- настава --- onderwijs --- õpetamine --- opetus --- преподаване --- tagħlim --- insegnamento --- mësimdhënie --- školství --- nastava --- szkolnictwo --- предавање --- обучување --- výučba --- výuka --- obuka --- predare --- skoleuddannelse --- pagesë shkollimi --- поучување --- часови --- vyučování --- schoolopleiding --- podučavanje --- подучување --- skolväsen --- διδασκαλία --- poučavanje --- tuition --- Schulwesen --- политика према младима --- politika prema mladeži --- noorsoopoliitika --- política de la juventud --- ifjúságpolitika --- jaunatnes politika --- politici pentru tineri --- jaunimo politika --- polityka młodzieżowa --- politika për të rinjtë --- младинска политика --- política da juventude --- политика за младежите --- ungdomspolitik --- politika taż-żgħażagħ --- mladinska politika --- politika mládeže --- youth policy --- nuorisopolitiikka --- politica della gioventù --- πολιτική για τη νεότητα --- Jugendpolitik --- jaunimo reikalų politika --- politika pro mladé --- politika prema mladima --- Media --- Statistische gegevens --- Sport --- Waarde (ethiek) --- Beleidsplan --- teagasc --- beartas don ógra --- Primary education --- Secondary education --- politique de la jeunesse --- enseignement --- Geestelijke gezondheidszorg.
Choose an application
De toenemende rol van artificiële intelligentie en de steeds oprukkende automatisering en robotisering brengen mee dat veel jobs nu, en de volgende decennia nog veel meer, op de tocht staan. De arbeidsmarkt anno 2050 zal totaal anders zijn dan die van nu. Welke skills zullen de werknemer van de toekomst nog werk verschaff en, en welke niet meer? Sommigen voorspellen zelfs een toekomst zònder jobs, met 100% vrije tijd. Een een basisinkomen voor iedereen. Wie beter dan VDAB-baas Fons Leroy kan voorspellen wat de toekomst van de arbeid brengen zal? In een bevlogen, visionair relaas voorspelt hij dat werk ons leven en de hele samenleving zal blijven voeden. Maar ook dat dat werk helemaal anders zal moeten worden ingevuld, en dat het onderwijs daarop zal moeten inspelen.Bron: https://www.bookspot.be/boeken/no_jobs-fons_leroy-9789089315045?gclid=EAIaIQobChMIsdTfrsL-3wIVA9iyCh3tZwhLEAAYASAAEgIJR_D_BwE&gclsrc=aw.ds
Artificiële intelligentie --- Robots --- Arbeidsmarkt --- Competenties --- Werknemers --- Automatisering --- Technologie --- Onderwijs --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt --- arbeidsmarkt --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- #SBIB:316.334.2A300 --- Emploi Tewerkstelling --- Travail Arbeid --- Futurologie Futurologie --- 331.6 --- Arbeidssociologie: arbeidsmarkt en werkloosheid: algemeen --- Sociology of work --- Labour market --- arbeidssociologie --- artificiële intelligentie --- robotica --- onderwijs --- belgië --- Belgium --- Bélgica --- Belgija --- Belgique --- Belgien --- Belgie --- Belgicko --- Beļģija --- Белгија --- Belgio --- Белгия --- Belgia --- il-Belġju --- An Bheilg --- Βέλγιο --- Belgjika --- Belgia Kuningriik --- Beļģijas Karaliste --- Royaume de Belgique --- Belgian kuningaskunta --- Belgické kráľovstvo --- Koninkrijk België --- Belgijos Karalystė --- das Königreich Belgien --- Βασίλειο του Βελγίου --- Kingdom of Belgium --- Кралство Белгија --- Краљевина Белгија --- Belgické království --- Reino de Bélgica --- ir-Renju tal-Belġju --- Regatul Belgiei --- Kongeriget Belgien --- Кралство Белгия --- Mbretëria e Belgjikës --- Belga Királyság --- Królestwo Belgii --- Konungariket Belgien --- Reino da Bélgica --- Kraljevina Belgija --- Regno del Belgio --- εκπαίδευση --- Unterrichtswesen --- teaching --- mokymas --- poučevanje --- pedagogie --- vyučovanie --- enseignement --- undervisning --- mācīšana --- ensino --- utbildningsväsen --- enseñanza --- tanítás --- настава --- õpetamine --- opetus --- преподаване --- tagħlim --- insegnamento --- mësimdhënie --- školství --- nastava --- szkolnictwo --- предавање --- обучување --- výučba --- výuka --- obuka --- predare --- skoleuddannelse --- pagesë shkollimi --- поучување --- часови --- vyučování --- schoolopleiding --- podučavanje --- подучување --- skolväsen --- διδασκαλία --- poučavanje --- tuition --- Schulwesen --- Arbeidsmarkt 331.526 --- Onderwijs 37 --- Robots en arbeidsmarkt --- Automatisering en arbeid --- Arbeid --- Arbeid, invloed technologie --- Toekomstvisies --- Arbeid. --- Automatisering. --- Robots en arbeidsmarkt. --- Robot --- Competentie --- Werknemer --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Maatschappij --- Inspraak --- teagasc --- artificiële intelligentie
Choose an application
Julien Van Remoortere interviewde tientallen schoolmeesters en onderwijzeressen over de lagere school van toen. Het resultaat zijn honderden opmerkelijke en humoristische getuigenissen, die afgewisseld worden met een bloemlezing van anekdotes, weetjes en herinneringen.
History of education and educational sciences --- Primary education --- anno 1900-1999 --- Flanders --- onderwijs --- leerkracht --- Vlaanderen --- BPB1403 --- Enseignement --- Basisonderwijs ; Vlaanderen ; geschiedenis --- Basisonderwijs . Vlaanderen --- Geschiedenis : basisonderwijs --- 473.1 --- Histoire --- Enseignement primaire --- Communauté flamande --- Onderwijs --- Geschiedenis --- Basisonderwijs --- Vlaamse Gemeenschap --- Teachers --- Belgium --- History --- Elementary school teachers --- Tales --- flämische Gemeinschaft --- Komuniteti Flaman --- Komunità Fjamminga --- flaamikeelne kogukond --- flámska komunita --- Comunità fiamminga --- wspólnota flamandzka --- Flāmu kopiena --- Flemish Community --- flamanska zajednica --- comunidade flamenga --- flanderská oblast --- Comunitatea Flamandă --- flamandų bendruomenė --- фламандска общност --- flamländskt språkområde --- flamand közösség --- Comunidad flamenca de Bélgica --- Φλαμανδική Κοινότητα --- flaaminkielinen yhteisö --- фламанска заједница --- фламанска заедница --- Flamska skupnost --- det flamske sprogsamfund --- Belgium flamand közössége --- Flaami kogukond --- základní vzdělání --- sākumizglītība --- основно школско образовање --- enseñanza primaria --- ensino primário --- основно образование --- Primarstufe --- szkolnictwo podstawowe --- grundskoleundervisning --- първоначално образование --- arsim parësor --- prvostupňové vzdelávanie --- grundskoleutbildning --- pradinis ugdymas --- algharidus --- alapfokú oktatás --- πρωτοβάθμια εκπαίδευση --- osnovnoškolsko obrazovanje --- perusasteen koulutus --- basisonderwijs --- edukazzjoni primarja --- primary education --- osnovnošolsko izobraževanje --- învățământ primar --- istruzione primaria --- primarno obrazovanje --- istruzione elementare --- Grundschule --- základní školství --- grundskole --- arsim elementar --- první stupeň --- põhikool --- esimese taseme haridus --- примарно образование --- primary school --- låg- och mellanstadieutbildning --- învățământ elementar --- école primaire --- scuola elementare --- escola primária --- ensino básico --- kansakoulu --- általános iskola --- enseñanza elemental --- основно образование во образовниот систем --- ensi asteen koulutus --- δημοτικό σχολείο --- högstadium --- elementary education --- jednotřídka --- basisschool --- ciclo di istruzione primaria --- peruskoulun ala-aste --- στοιχειώδης εκπαίδευση --- sākumskola --- lågstadium --- pradinis lavinimas --- ciclo d'istruzione elementare --- EGB --- ниско образование --- základná škola --- základní škola --- druhý stupeň --- escuela primaria --- folkskola --- pradinė mokykla --- enseignement élémentaire --- shkollë parësore --- osnovna škola --- educación general básica --- mellanstadium --- Primarbereich --- dvoutřídka --- școală primară --- základné vzdelanie --- algkool --- lagere school --- begynderundervisning --- História --- ιστορία --- storja --- histori --- historie --- historia --- história --- история --- stair --- geschiedenis --- történettudomány --- povijest --- zgodovina --- history --- историја --- Geschichtswissenschaft --- storia --- istorija --- ajalugu --- vēsture --- istorie --- Geschichte --- historiografie --- storiografia --- dějiny národů --- historiador --- dějepis --- historická věda --- történelem --- εκπαίδευση --- Unterrichtswesen --- teaching --- mokymas --- poučevanje --- pedagogie --- vyučovanie --- undervisning --- mācīšana --- ensino --- utbildningsväsen --- enseñanza --- tanítás --- настава --- õpetamine --- opetus --- преподаване --- tagħlim --- insegnamento --- mësimdhënie --- školství --- nastava --- szkolnictwo --- предавање --- обучување --- výučba --- výuka --- obuka --- predare --- skoleuddannelse --- pagesë shkollimi --- поучување --- часови --- vyučování --- schoolopleiding --- podučavanje --- подучување --- skolväsen --- διδασκαλία --- poučavanje --- tuition --- Schulwesen --- #gsdbP --- An Pobal Pléimeannach --- bunoideachas --- teagasc --- leraar --- Boekgeschiedenis (kennisdomein) --- Socioculturele geschiedenis na 1830 (kennisdomein) --- Communauté flamande --- leraar. --- onderwijs. --- Vlaanderen.
Choose an application
De auteur tekent de weg uit voor het zorgzame Vlaanderen van de 21ste eeuw. Hoe staan de zuilen een efficiënte zorg in de weg? Welke gevolgen heeft dit voor zorgvrager en zorgverlener? Welke oplossingen zijn er mogelijk?In België zijn de meeste overheidstaken (onderwijs, gezondheidszorg, welzijn...) uitbesteed aan het verzuilde middenveld. Dat middenveld blijft buiten schot als het gaat over efficiënter besturen en besparen. Lange wachtlijsten op diverse zorggebieden zijn maar enkele van de vele gevolgen. Bij haar afscheid na 30 jaar actieve politiek spreekt Mieke Vogels vrijuit: "De verzuiling en de verwevenheid tussen de zuilen, de administratie en de politiek leiden tot maatschappelijke verstening."Aan de hand van verhalen uit de praktijk toont dit boek dat er met dezelfde middelen meer zorg georganiseerd kan worden als we de verzuilde organisatie in vraag durven te stellen. Deze vraag is vandaag meer dan ooit aan de orde. Door de zesde staatshervorming krijgt Vlaanderen er immers voor miljarden aan zorgbevoegdheden bij. Dit is het uitgelezen moment om het anders én beter te doen. Het boek is een directe oproep aan het beleid en is rijkelijk geïllustreerd met voorbeelden die elke burger aanbelangen.www.lannoobe
Sociale welzijnszorg ; beleid ; Vlaanderen. --- overheidstaken --- Political sociology --- Sociology of social welfare --- sociale zekerheid --- verzuiling --- Flanders --- BPB1406 --- Politique de la santé --- Enseignement --- Politique sociale --- 655.1 Verzuiling --- zesde staatshervorming - bevoegdheden --- zesde staatshervorming - financiën --- Gezondheidsbeleid --- Onderwijs --- Sociaal beleid --- Social policy --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- 21st century --- Welzijnszorg --- Beleid --- Vlaanderen --- Verzuiling --- sociálna politika --- socijalna politika --- социјална политика --- sociaal beleid --- socialpolitik --- socialna politika --- sociālā politika --- szociálpolitika --- politică socială --- sotsiaalpoliitika --- politikë sociale --- política social --- κοινωνική πολιτική --- politika soċjali --- politica sociale --- Sozialpolitik --- sociální politika --- socialinė politika --- sosiaalipolitiikka --- polityka społeczna --- социална политика --- social policy --- socialplan --- socijalni plan --- planificación social --- pianificazione sociale --- planifikim social --- sociálny plán --- sosiaalipoliittinen suunnittelu --- sotsiaalpoliitiline kava --- planeamento social --- socialinis planas --- social planläggning --- szociális politika --- κοινωνικό πρόγραμμα --- κοινωνική πτυχή --- sociální program --- social planning --- sosiaalinen suunnitelma --- социјален план --- Gesellschaftspolitik --- sociālā programma --- sociale planning --- plano social --- social plan --- sociālā plānošana --- ühiskonnapoliitika --- socijalno planiranje --- социјално планирање --- sociaal plan --- sociální plánování --- piano sociale --- socialinis planavimas --- Sozialplan --- socialplanlægning --- sociálne plánovanie --- Sozialplanung --- szociális tervezés --- pacchetto sociale --- κοινωνική σκοπιά --- planification sociale --- κοινωνικός σχεδιασμός --- sotsiaalkava --- sociaal luik --- plan social --- εκπαίδευση --- Unterrichtswesen --- teaching --- mokymas --- poučevanje --- pedagogie --- vyučovanie --- undervisning --- mācīšana --- ensino --- utbildningsväsen --- enseñanza --- tanítás --- настава --- onderwijs --- õpetamine --- opetus --- преподаване --- tagħlim --- insegnamento --- mësimdhënie --- školství --- nastava --- szkolnictwo --- предавање --- обучување --- výučba --- výuka --- obuka --- predare --- skoleuddannelse --- pagesë shkollimi --- поучување --- часови --- vyučování --- schoolopleiding --- podučavanje --- подучување --- skolväsen --- διδασκαλία --- poučavanje --- tuition --- Schulwesen --- egészségügyi politika --- polityka zdrowotna --- πολιτική για την υγεία --- politika për shëndetësinë --- zdravotnícka politika --- здравствена политика --- zdravotní politika --- sveikatos politika --- sundhedspolitik --- здравна политика --- política sanitaria --- Gesundheitspolitik --- politika tas-saħħa --- terveyspolitiikka --- politică în sănătate --- política de saúde --- veselības aizsardzības politika --- hälso- och sjukvårdspolitik --- zdravstvena politika --- gezondheidsbeleid --- health policy --- tervishoiupoliitika --- politica sanitaria --- sundhed --- zdravie --- terveydensuojelu --- ochrana zdravia --- terveys --- veselība --- egészségvédelem --- política de sanidad --- sănătate --- egészségügy --- egészségmegőrzés --- bescherming van de gezondheid --- υγειονομική πολιτική --- salud --- sveikata --- santé --- ochrana zdraví --- health protection --- shëndet --- protection de la santé --- hälsopolitik --- υγεία --- zdravlje --- tervisekaitse --- saúde --- sveikatos apsauga --- política sanitária --- egészség --- proteção da saúde --- politique sanitaire --- protezione della salute --- gezondheid --- salute --- health --- Gesundheitsschutz --- sundhedsbeskyttelse --- tervis --- protección de la salud --- mbrojtje e shëndetit --- προστασία της υγείας --- sanidad --- Zorg- en welzijnssector --- Analyse --- Evaluatie --- Emigratie --- beartas sóisialta --- teagasc --- beartas sláinte --- Politique de la santé
Choose an application
Een groot deel van de Belgische jeugd heeft schoolgelopen in het katholiek onderwijs. Hoe definieert men katholiek onderwijs? Wat is een ‘katholieke school’ precies? De definitie lijkt evident: een school opgericht op privé (vrij) initiatief en vanuit een katholieke levensbeschouwing. Maar zo eenvoudig is het niet. Het boek gaan in op de verschillende vormen die het katholiek onderwijs aannam. Sinds het begin van de 19de eeuw hebben religieuze congregaties, bisdommen en schoolbesturen dergelijke scholen opgericht. Natuurlijk is het katholiek onderwijs tijdens de voorbije eeuwen duidelijk geëvolueerd. De maatschappelijke en culturele context wijzigde bijvoorbeeld onder impuls van de democratisering, de opkomst van de positieve wetenschappen, de emancipatie van de vrouw, de toenemende secularisering … Het katholiek onderwijs speelde niet louter flexibel in op die tendensen, maar heeft ze ook vaak versterkt.Het is dus niet zo simpel om greep te krijgen op de veranderende historische identiteit(en) van het katholiek onderwijs in België. Katholiek Onderwijs Vlaanderen en SeGEC (Secrétariat général de l’enseignement catholique) vroegen een tweetalig team van 27 academici om ze in kaart te brengen. Katholiek Onderwijs in België. Identiteiten in evolutie, 19de-21ste eeuw, onder redactie van Jan De Maeyer en Paul Wynants, is het resultaat van dat collectief onderzoek. Het biedt een levendig panorama van praktijken en culturen binnen alle types katholiek onderwijs (buiten de universiteit): van kleuterschool tot hogeschool, van klassieke humaniora tot beroepsonderwijs, volwassenenonderwijs, van prestigieus internaat tot bescheiden dorpsschool.
History of education and educational sciences. --- anno 1800-1999. --- anno 2000-2009. --- anno 2010-2019. --- Belgium. --- History of education and educational sciences --- katholiek onderwijs --- anno 2000-2009 --- anno 1800-1999 --- anno 2010-2019 --- Belgium --- BPB9999 --- 37.017.93 --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- 230.3 --- geschiedenis --- onderwijs --- België --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- 21e eeuw --- godsdienstonderwijs --- katholicisme --- godsdienst --- maatschappelijke context --- identiteit --- 37 <493> --- #gsdb8 --- #GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- #GGSB: Onderwijs --- Geschiedenis --- Katholiek onderwijs --- Katholieke zuil --- onderwijs België (algemeen) --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstige opvoeding --- 37 <493> Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--België --- Opvoeding en onderwijs --(algemeen)--België --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- christendom en cultuur/maatschappij --- Enseignement --- Catholicisme --- Belgique --- Histoire contemporaine --- Religion --- BPB1903 --- Onderwijs --- Katholicisme --- Hedendaagse geschiedenis --- Godsdienst --- fe --- uskonto --- náboženstvo --- vallás --- religión --- religioon --- religie --- vjera --- religija --- religione --- reliģija --- religião --- náboženství --- religia --- религија --- reliġjon --- θρησκεία --- religion --- религия --- usutunnistus --- víra --- deismus --- светец --- теизам --- irreligiosità --- religiosità --- zbožnost --- věřící --- религиозност --- religiozita --- teismus --- деизам --- побожност --- světec --- kreacionismus --- panteismus --- Religionsgemeinschaft --- fideismus --- svatý --- vallási közösség --- Glaubensgemeinschaft --- pobožnost --- верници --- вера --- пантеизам --- contemporary history --- suvremena povijest --- historia contemporánea --- samtidshistoria --- sodobna zgodovina --- Geschichte der Gegenwart --- istorie contemporană --- storia contemporanea --- hedendaagse geschiedenis --- soudobá historie --- nykyhistoria --- súčasné dejiny --- lähiajalugu --- šiuolaikinė istorija --- História Contemporânea --- samtidshistorie --- legújabb kori történelem --- σύγχρονη ιστορία --- histori bashkëkohore --- storja kontemporanja --- съвременна история --- jauno laiku vēsture --- historia współczesna --- современа историја --- савремена историја --- tegenwoordige tijd --- età contemporanea --- gegenwärtige Epoche --- современа епоха --- историја на новата ера --- nutidshistoria --- historie současnosti --- nykyaika --- σύγχρονη εποχή --- nutidshistorie --- современа ера --- Gegenwartsgeschichte --- σύγχρονα χρόνια --- nutid --- nieuwste geschiedenis --- epoka bashkëkohore --- jelenkor --- Idade Contemporânea --- актуелна историја --- âge contemporain --- contemporary era --- suvremena era --- Edad Contemporánea --- nüüdisaeg --- současná historie --- samtid --- époque contemporaine --- šiuolaikinė era --- Bélgica --- Belgija --- Belgien --- Belgie --- Belgicko --- Beļģija --- Белгија --- Belgio --- Белгия --- Belgia --- il-Belġju --- An Bheilg --- Βέλγιο --- Belgjika --- Belgia Kuningriik --- Beļģijas Karaliste --- Royaume de Belgique --- Belgian kuningaskunta --- Belgické kráľovstvo --- Koninkrijk België --- Belgijos Karalystė --- das Königreich Belgien --- Βασίλειο του Βελγίου --- Kingdom of Belgium --- Кралство Белгија --- Краљевина Белгија --- Belgické království --- Reino de Bélgica --- ir-Renju tal-Belġju --- Regatul Belgiei --- Kongeriget Belgien --- Кралство Белгия --- Mbretëria e Belgjikës --- Belga Királyság --- Królestwo Belgii --- Konungariket Belgien --- Reino da Bélgica --- Kraljevina Belgija --- Regno del Belgio --- Katholizismus --- katolicizem --- katolicizmus --- katolicisms --- katolisuus --- katolicismus --- catolicism --- katalikybė --- katoliiklus --- katolicyzm --- katolicisme --- католицизам --- katolicizam --- καθολικισμός --- Catholicism --- katolicizëm --- cattolicesimo --- katolicism --- католицизъм --- catolicismo --- papežství --- katolická víra --- katholische Kirche --- katolické náboženství --- římskokatolická církev --- католичка црква --- katolická věrouka --- pausdom --- katolická církev --- katechismus --- papauté --- katolictví --- католичка вера --- papado --- církev římskokatolická --- католичка веронаука --- katolikus vallás --- римокатоличка црква --- påvedöme --- εκπαίδευση --- Unterrichtswesen --- teaching --- mokymas --- poučevanje --- pedagogie --- vyučovanie --- undervisning --- mācīšana --- ensino --- utbildningsväsen --- enseñanza --- tanítás --- настава --- õpetamine --- opetus --- преподаване --- tagħlim --- insegnamento --- mësimdhënie --- školství --- nastava --- szkolnictwo --- предавање --- обучување --- výučba --- výuka --- obuka --- predare --- skoleuddannelse --- pagesë shkollimi --- поучување --- часови --- vyučování --- schoolopleiding --- podučavanje --- подучување --- skolväsen --- διδασκαλία --- poučavanje --- tuition --- Schulwesen --- 451.1 --- Katholiek onderwijs--België--geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- reiligiún --- stair chomhaimseartha --- Caitliceachas --- teagasc --- Geschiedenis (Belgie) --- 903.9 --- algemene geschiedenis - overige onderwerpen --- Teaching --- History
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|