Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"The only way to understand art is to go to a museum and look at it," French painter Renoir suggests. But once inside, this is easier said than done. What do you do when the label simply reads Untitled, 1973? Where to look when a painting offers you a picturesque yet undisguised view of a giant vagina? And how to react when the museum guard stares at you for far too long?How to Visit an Art Museum offers fresh perspectives on how to behave once inside a museum. Whether you'r a first-timer or a frequent visitor, it shows you the sense and nonsense of museum etiquette. The typical museum behavior - "Walk slowly, but keep walking" - is seldom the most rewarding. That's why this book encourages you to look outside the box and tackle the challenges that art presents to us by taking matters into your own hands.Find out how you can use museum guards to your advantage. Learn the rules of thumb for distinguishing good from bad art. Explore how kids are able to offer you glimpses of the world that's hidden behind an art-work. How to Visit an Art Museum shows you how a littel courage and creativity can go a long way to making your museum vist truly worthwhile. Because, ultimately, the art museum is what you make it.
museumbezoek --- museumeducatie --- kunstopvoeding --- Social psychology --- museology --- human behavior --- art appreciation --- Museology --- Art --- Museumbezoek --- Museums --- cultuur --- 008
Choose an application
Vandaag moet Lowie met zijn klas naar het museum voor Schone Kunsten en daar heeft hij helemaal geen zin in! Maar dan begint een schilderij tegen hem te praten en krijgt hij een belangrijke opdracht ...
musea (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Art --- schilderkunst (themawoord fictie) --- JB DUCO --- prentenboeken --- kunst --- schilderkunst --- museumbezoek
Choose an application
Museology --- Sociology of culture --- Didactics of the arts --- museumkunde --- cultuurparticipatie --- museumbezoek --- museumeducatie --- multiculturele samenleving --- inclusief beleid
Choose an application
Het boek biedt leerkrachten, die de verbinding tussen beeldende kunst en tekenen-handvaardigheidslessen willen leggen, een duidelijk houvast. Naast een beschrijving of een verslag, zijn inzichtelijke stappenplannen opgenomen
musea --- Didactics of the arts --- tentoonstellingen --- museumbezoek --- kunstopvoeding --- didactiek --- Didactics of primary education --- kinderen --- 458.9 --- 477 --- 477.6 --- Kunst --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Tentoonstellingen --- Kunstzinnige vorming --- Museumbezoek --- Tentoonstelling --- Museumbezoek ; kinderen --- School en museum --- Tentoonstellingen ; basisonderwijs --- 458.3 --- plastische opvoeding: didactiek lagere school --- Overige bijzondere onderwerpen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Musea --- Lager onderwijs --- Kunstzinnige opvoeding --- Beeldopvoeding --- Museum --- Beeldeducatie
Choose an application
museum shops --- Sociology of culture --- museums [buildings] --- museumbezoek --- museumkunde --- visitors --- Museology --- Public buildings --- 904 --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates
Choose an application
Verander je blik op kunst aan de hand van 50 geïllustreerde kaarten. Hoe kijk jij eigenlijk? Elke kaart geeft je een andere blik op kunst, van graffiti tot beeldhouwkunst en van schilderkunst tot wandtapijten. Bekijk kunst eens met andere ogen.(Zie achterkant doosje)
Kunst --- Kunstzinnige vorming --- Kunstbeschouwing --- Werkvorm --- Kunstbeleving --- Museumbezoek --- Waarneming --- Muzische vorming --- Kunsteducatie --- Beeldende vorming --- Kunst. --- Didactics of the arts --- muzische vorming --- kunst --- kunstonderwijs --- kunstbeschouwing --- kunstopvoeding
Choose an application
De gang naar het museum met schoolklassen is nooit echt van de grond gekomen. Er blijken allerlei beletselen te bestaan, zowel in het onderwijsveld als in de museumwereld. De Initiatiefgroep Musea en Onderwijs is opgericht door vertegenwoordigers van musea en onderwijsinstellingen. Zij wil onderwijskundige vernieuwingen en veranderde museologische inzichten aangrijpen om partijen nader tot elkaar te brengen. Dit boek laat zien wat beide partijen daar zelf aan kunnen doen. Nu brengen musea prachtige producten op de onderwijsmarkt die leerkrachten echter niet willen of kunnen gebruiken. Gaat de vraag van de school uit, dan bieden musea wel degelijk excellente leeromgevingen. Het organiseren van educatieve activiteiten vereist een specifieke aanpak. Het boek bevat dan ook een checklist met aandachtspunten voor de school/docent en een checklist voor musea om het onderwijs beter te bedienen. (Bron: www.garant.be)
museumeducatie --- Didactics of social education --- Didactics of the arts --- esthetica --- museumbezoek --- kunstopvoeding --- 069.01 --- 37.018.7 --- 371 --- #SMV:museum --- cultuur --- musea --- onderwijs --- wereldoriëntatie --- 373 --- 373.67 --- didactiek --- kunstonderwijs --- lerarenopleiding --- pedagogie --- redactie Initiatiefgroep Musea & Onderwijs & Frans Smolders --- vakdidactiek --- 458.9 --- Cultuur --- Educatie --- Musea --- Onderwijs --- 471.43 --- 476.1 --- 477 --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Museumbezoek --- Wereldoriëntatie --- 120480.jpg --- museumbezoek: didactiek --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- 37.018.7 Leren door practische ervaring --- Leren door practische ervaring --- 069.01 Museologie --- Museologie --- Overige bijzondere onderwerpen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten
Choose an application
Van kinderen die de kleuterschool verlaten, wordt op taalkundig vlak al heel wat verwacht. Met Klap Klap bereid je je kleuters daarop voor op een speelse manier. Focus op meer en betere interactie in de klas en tussen school en thuis; Multi-inzetbaar met veel flexibiliteit en veel ruimte voor differentiatie en preteaching; Aandacht voor ouderparticipatie en taalsensibilisering; Maximale garantie op het behalen van de talige doelen. Prentenboek "Prinses Arabella in het museum" : Prinses Arabella en haar vrienden gaan naar het Arabellamuseum. Er staan werken van verschillende kunstenaars: sommige zijn groot en andere zijn klein. In sommige werken kan je verdwalen en andere doen je glimlachen. Dan willen de kinderen naar huis. Waarom? Omdat ze zelf een kunstwerk willen maken!
Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- Taalontwikkeling --- onderwijs --- Prentenboeken --- Museumbezoek --- Kunsteducatie --- Didactics of Kindergarten --- Dutch literature --- kunst (themawoord fictie) --- taalverwerving --- kleuteronderwijs --- Didactics of languages --- taalvaardigheid --- interactie --- Didactics of Dutch --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- wasberen --- dassen (dieren) --- poppenspel --- konijnen (themawoord fictie) --- konijnen
Choose an application
Wil je alles weten over het museum en wat er te beleven valt? In dit boek lees je meer over wie er allemaal werken en over soorten musea. Mag je een kunstwerk aanraken? Wat is een catalogus? Kun je in een museum ook iets anders doen dan kijken naar wat er tentoongesteld wordt? Op deze en vele andere vragen krijg je een antwoord. Zoals in alle Willewete boeken vind je ook in dit boek een leuk liedje en opdrachten, een grote uitklappagina en een miniquiz, zodat je een echte expert wordt. Een informatief prentenboek over vrije tijd, namelijk naar het museum gaan.
Museology --- museology --- musea (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- museumbezoek --- kunstopvoeding --- Musea --- Kunst --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- PXL-Education 2013 --- jeugdliteratuur: tot 6 jaar --- prenten-, fotoboeken --- school --- 908.2 --- Informatieve prentenboeken --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Kunst ; verhalen --- Musea ; verhalen --- Tentoonstellingen ; verhalen --- 476.13 --- Museum --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- museumboek voor kinderen --- kunst --- musea --- kunsteducatie. --- kinderboeken.
Choose an application
Daar is Max weer! Ken je hem nog? Hij is gek op tekenen, knutselen en kunst. Deze keer trekt Max erop uit en hopt hij van museum naar museum. Hij ontdekt er alles over wetenschappen, geschiedenis en kunst. Na alles wat hij gezien heeft, is hij niet meer te stoppen: hij knutselt en experimenteert erop los. Hij bouwt zijn eigen museum, met plaats voor al zijn kunstwerken en uitvindingen! Hij toont hoe je zelf een groot kunstenaar kunt worden en een plekje in zijn museum kunt versieren.
Didactics of the arts --- museumeducatie --- knutselen --- Knutselen --- Museumbezoeken --- Musea --- Kunsten --- Kunstzinnige vorming --- Tekenen --- Knutselen. --- Kunst. --- Musea. --- 477.3 --- handvaardigheid --- Museum --- 379.826 --- Kunst --- 477 --- Museumbezoek --- Handvaardigheid; ba.o. --- C6 --- kinderen --- musea --- creatieve expressie --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Handvaardigheid; ba.o --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- kunsteducatie. --- kind.
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|