Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een kind leert heel vlot de taal van zijn geboorteland, maar hoe ouder we worden, hoe minder goed onze talenknobbel werkt. Het aangeboren talent kan echter weer worden geactiveerd, en daar gaat dit boek dus over. Het systeem verbetert bestaande leerprocessen en voegt er hedendaagse nieuwe technieken aan toe: je leert vlotter een andere taal en je traint je brein zodat het fitter wordt. S.O.S. Taal integreert diverse leuke body-mind-technieken. Naast tips voor de lerende zijn er ook nuttige tips voor ouders, leerkrachten of taaldocenten.
talenonderwijs --- Didactics of languages --- Cours de langue Taalcursus --- Langues Talen --- Apprentissage Leerproces --- Moderne vreemde talen --- Didactiek
Choose an application
'100 x creatief met taal' bevat 100 expressie-activiteiten en is bedoeld voor al wie met jongeren op een creatieve manier rond taal wil werken. Het boek bevat spelletjes en oefeningen rond kennismaking, opwarming, expressie, concentratie, toneel en teambuilding.
Creativiteit --- Frans --- Taalvaardigheid. --- Jeugd. --- Taalgebruik. --- didactiek --- Didactics of French --- 475.34 --- Taal --- taalspelletjes --- Franse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek --- Moderne vreemde talen
Choose an application
In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)
Psycholinguistics --- zelfstudie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- didactische werkvormen --- Taakgericht onderwijs --- Didactiek --- Tabasco --- Zelfsturend leren --- Coöperatief leren --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Samenwerkend leren --- 050937.jpg --- 050938.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- #gsdbP --- Didactiek. --- Taalonderwijs.
Choose an application
taalstudie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- European Union --- 800.7 --- 485.21 --- didactiek so : frans (ler) --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- Frans --- Moderne vreemde talen --- Evaluatie --- Didactiek --- Competenties --- Competentie --- Language planning --- Language and languages --- Langues --- Study and teaching. --- Planification --- Étude et enseignement
Choose an application
Dit boek is opgevat als een handleiding, een boek vol handelingsoriëntaties voor leraren en leraren-in-opleiding die in hun educatieve praktijk op zoek zijn naar ideeën om de onderzoekscompetenties concreet met hun leerlingen te realiseren. Bij elk project gaat er aandacht naar de nodige voorkennis, de opdrachten, bepaalde werkvormen en naar wat er kan gebeuren in de oriënterings-, voorbereidings-, uitvoerings- en reflectiefase. De lesgevers zijn vrij om deze lessuggesties vrij naar hun hand te zetten: de duur van een project, bepaalde inhoudelijke wijzigingen, andere evaluatievormen, enz. De bijlagen bevatten verschillende evaluatievormen. (Bron: flaptekst)
onderzoeksvaardigheden --- moderne talen --- klasieke talen --- secundair onderwijs --- 485.2 --- Didactics of secundary education --- competenties --- wetenschappelijk onderzoek --- linguïstiek --- PXL-Education 2016 --- didactische werkvormen --- talenonderwijs --- Moderne vreemde talen --- Lerarenopleiding --- Nederlands --- Frans --- Engels --- 371 --- Onderzoeksvaardigheden --- Klassieke talen --- Secundair onderwijs --- 373.5 --- Onderzoeksvaardigheid --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
"In het eerste deel wordt een theoretisch raamwerk aangeboden waarmee de kwaliteit van testen in kaart kan worden gebracht. De kwaliteitsdimensies die onderscheiden worden, zijn : betrouwbaarheid, validiteit, authenticiteit, interactiviteit, impact en uitvoerbaarheid. Vervolgens worden de verschillende stadia besproken die een ontwerper van een test moet doorlopen om tot een kwalitatief hoogstaand product te kunnen komen. In het tweede deel worden voorbeelden van toetsen voor het testen van de kennis van grammatica en woordenschat, en de beheersing van de vier vaardigheden becommentarieerd in het licht van het theoretische raamwerk. Courant gebruikte toetsvormen werden op hun sterke en zwakken punten getaxeerd. Er worden voorstellen voor verbetering gesuggereerd en alternatieven aangereikt. In het derde deel wordt ingegaan op een aantal recente evoluties op het gebied van testen in het vreemdetalenonderwijs, met name op zelfevaluatie, evaluatie via portfolio en computerondersteund testen. Ook in dit deel wordt ingegaan op basisprincipes en op actuele knelpunten en punten van discussie."
Evaluatietechnieken --- Lerarenopleiding --- Onderwijs. --- (vak)didactiek talen. --- anderstaligen --- Didactic evaluation --- talenonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of languages --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatietechnieken --- Didactische evaluatie --- Didactiek van de talen --- 371.26 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Evalueren --- #KVHA:Taalonderwijs --- evaluatie --- testen --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Evalueren --- Frans --- Taalonderwijs --- Testen --- Toetsen --- 371.27 --- 371.31 --- 485.2 --- Evaluatie --- Examineren --- Handboek/cursus --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Sociale promotie --- Vreemde talen-onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- computerondersteund testen --- toetsen --- zelfevaluatie --- 456.1 ) Talenpracticum --- hoger onderwijs --- moderne vreemde talen --- onderwijs voor sociale promotie --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatie --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: evaluatie --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Intercultureel onderwijs --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Onderwijs voor sociale promotie --- Moderne vreemde talen --- #BSCH: vak: didactiek --- Toets --- Language and languages --- Language teachers --- Examinations --- Evaluation. --- Training of.
Choose an application
Dit boek richt zich zowel tot beginnende taalleerkrachten als tot ervaren taalleerkrachten met belangstelling voor onderwijsvernieuwing en eigenlijk tot iedereen met interesse in tweedetaalverwerving en vreemdetalenonderwijs. Het stelt een brede waaier van stellingen en gewoontes van taallesgevers in vraag en pleit voor een beter geïnformeerde en doordachte taaldidactiek, geënt op wetenschappelijk onderzoek.Heeft het zin om kennis van grammaticaregels te toetsen ? Presenteer je woordenschat best in thematische sets ? Doe je er goed aan je leerlingen te waarschuwen voor valse vrienden en andere verwarrende gevallen ? Hoe reageer je best op fouten ? Waartoe dient luidop lezen ? Wat is een goede taalvaardigheidstoets ? Deze en ettelijke andere kwesties waarover veel taalleerkrachten een uitgesproken mening hebben, worden in dit boekje aangepakt.De genuanceerde antwoorden die worden aangeboden zijn gebaseerd op een rijk gamma aan onderzoeksbevindigen, die hier op een heel toegankelijke manier worden samengevat. Kortom, dit boekje nodigt uit tot reflectie en overleg over een eigentijds vreemdetalenonderwijs.Bron : http://www.acco.be
Vreemdetalenonderwijs. --- Taal en talen --- Didactiek. --- Didactics of secundary education --- talenonderwijs --- taalverwerving --- tweede-taalverwerving --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- Languages [Modern ] --- Study and teaching --- PHL-Education 12 --- taaldidactiek --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 475.32 --- Vreemdetalenonderwijs --- Tweedetaalverwerving --- 485.2 --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- 111915.jpg --- 475.3 --- Didactiek --- Taalonderwijs --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Engelse taal --- Taal en letterkunde; overige talen --- Moderne vreemde talen --- Engels --- Frans --- Duits --- Taalverwerving --- Onderwijs --- Onderwijsmethoden --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Objectives of teaching --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- Netherlands --- 456.2 --- didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- 373.3 --- 485.2 --- Basisschool --- Basisvorming --- Cultuur --- Duits --- Engels --- Frans --- Gespreksvaardigheden --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Luistervaardigheid --- Moderne vreemde talen --- Onderwijsdoelen --- Schrijfvaardigheid --- Secundair onderwijs --- Spraakkunst --- Taal --- Vakoverschrijdende thema's --- Vreemde talen onderwijs --- Woordenschat --- taalonderwijs : didactiek (ler) --- 475.3 --- Leerdoelen --- Taalonderwijs --- Vreemde talen; onderwijs --- vreemde-talen-onderwijs --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Taal- en letterkunde ; overige talen --- Doelen --- Didactiek --- Leerdoel --- Doelstelling --- Basisvorming (Nederland)
Choose an application
Cet ouvrage est un outil de synthèse destiné aux professeurs.
Franse taal --- Francés (Lengua) --- Educación --- Espacio Europeo de Educación Superior. --- Estudio y enseñanza --- Alófonos. --- Política gubernamental --- Europa --- Política cultural. --- Lenguas --- Aspecto político. --- Frans --- Leermiddelen. --- Français (langue) --- Référentiel (éducation) --- Étude et enseignement --- Allophones --- didactiek --- Didactics of French --- 804.0-07 --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Allophones. --- Moderne vreemde talen --- Evaluatie --- Didactiek --- Competenties --- Français langue étrangère --- Étude et enseignement -- Allophones. --- Français langue étrangère. --- Competentie
Choose an application
This book contains descriptor scales which describe the linguistic skills needed by language learners to become competent speakers of another language
Second language acquisition --- Language and languages --- Study and teaching --- Teaching --- Évaluation --- evaluation --- curriculum --- European Union --- Didactics of English --- Curriculum development --- Vreemdetalenonderwijs --- Taalonderwijs ; Raad van Europa --- Languages, Modern --- Langues vivantes --- Langage et langues --- Etude et enseignement --- Common European Framework. --- evaluation. --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- 831 --- Engels --- assessment --- Encyclopedische werken enz. * --- didactiek --- Second language acquisition - European Union countries --- Language and languages - Study and teaching - European Union countries --- LANGUES VIVANTES --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- EUROPE --- Langue etrangere --- Langues --- Étude et enseignement
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|