Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
S.O.S. taal : Frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaans leren ? : een nieuwe frisse aanpak
Authors: --- ---
ISBN: 9789002235023 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een kind leert heel vlot de taal van zijn geboorteland, maar hoe ouder we worden, hoe minder goed onze talenknobbel werkt. Het aangeboren talent kan echter weer worden geactiveerd, en daar gaat dit boek dus over. Het systeem verbetert bestaande leerprocessen en voegt er hedendaagse nieuwe technieken aan toe: je leert vlotter een andere taal en je traint je brein zodat het fitter wordt. S.O.S. Taal integreert diverse leuke body-mind-technieken. Naast tips voor de lerende zijn er ook nuttige tips voor ouders, leerkrachten of taaldocenten.


Book
100 x créatif en langues
Author:
ISBN: 9789081560917 Year: 2010 Publisher: Gent Roeland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'100 x creatief met taal' bevat 100 expressie-activiteiten en is bedoeld voor al wie met jongeren op een creatieve manier rond taal wil werken. Het boek bevat spelletjes en oefeningen rond kennismaking, opwarming, expressie, concentratie, toneel en teambuilding.


Book
Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering : naar een cultuuromslag in de taalles
Author:
ISBN: 9044115324 9789044115321 Year: 2004 Volume: 11 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)

Un cadre européen commun de référence pour les langues : apprendre, enseigner, évaluer
Authors: ---
ISBN: 2278050753 9782278050758 Year: 2001 Publisher: Strasbourg Paris Conseil de l'Europe, division des politiques linguistiques Didier


Book
Onderzoekscompetent in de klas : praktische gids voor de moderne en klassieke talen in het secundair onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789038224589 Year: 2015 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is opgevat als een handleiding, een boek vol handelingsoriëntaties voor leraren en leraren-in-opleiding die in hun educatieve praktijk op zoek zijn naar ideeën om de onderzoekscompetenties concreet met hun leerlingen te realiseren. Bij elk project gaat er aandacht naar de nodige voorkennis, de opdrachten, bepaalde werkvormen en naar wat er kan gebeuren in de oriënterings-, voorbereidings-, uitvoerings- en reflectiefase. De lesgevers zijn vrij om deze lessuggesties vrij naar hun hand te zetten: de duur van een project, bepaalde inhoudelijke wijzigingen, andere evaluatievormen, enz. De bijlagen bevatten verschillende evaluatievormen. (Bron: flaptekst)


Book
Testen en evalueren in het vreemdetalenonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9030173831 9789030173830 Year: 2003 Volume: 15 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"In het eerste deel wordt een theoretisch raamwerk aangeboden waarmee de kwaliteit van testen in kaart kan worden gebracht. De kwaliteitsdimensies die onderscheiden worden, zijn : betrouwbaarheid, validiteit, authenticiteit, interactiviteit, impact en uitvoerbaarheid. Vervolgens worden de verschillende stadia besproken die een ontwerper van een test moet doorlopen om tot een kwalitatief hoogstaand product te kunnen komen. In het tweede deel worden voorbeelden van toetsen voor het testen van de kennis van grammatica en woordenschat, en de beheersing van de vier vaardigheden becommentarieerd in het licht van het theoretische raamwerk. Courant gebruikte toetsvormen werden op hun sterke en zwakken punten getaxeerd. Er worden voorstellen voor verbetering gesuggereerd en alternatieven aangereikt. In het derde deel wordt ingegaan op een aantal recente evoluties op het gebied van testen in het vreemdetalenonderwijs, met name op zelfevaluatie, evaluatie via portfolio en computerondersteund testen. Ook in dit deel wordt ingegaan op basisprincipes en op actuele knelpunten en punten van discussie."

Keywords

Evaluatietechnieken --- Lerarenopleiding --- Onderwijs. --- (vak)didactiek talen. --- anderstaligen --- Didactic evaluation --- talenonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of languages --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatietechnieken --- Didactische evaluatie --- Didactiek van de talen --- 371.26 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Evalueren --- #KVHA:Taalonderwijs --- evaluatie --- testen --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Evalueren --- Frans --- Taalonderwijs --- Testen --- Toetsen --- 371.27 --- 371.31 --- 485.2 --- Evaluatie --- Examineren --- Handboek/cursus --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Sociale promotie --- Vreemde talen-onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- computerondersteund testen --- toetsen --- zelfevaluatie --- 456.1 ) Talenpracticum --- hoger onderwijs --- moderne vreemde talen --- onderwijs voor sociale promotie --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatie --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: evaluatie --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Intercultureel onderwijs --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Onderwijs voor sociale promotie --- Moderne vreemde talen --- #BSCH: vak: didactiek --- Toets --- Language and languages --- Language teachers --- Examinations --- Evaluation. --- Training of.


Book
Ben je zeker ? : nieuwe en achterhaalde stellingen en praktijken in het vreemdetalenonderwijs
Author:
ISBN: 9789033485121 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek richt zich zowel tot beginnende taalleerkrachten als tot ervaren taalleerkrachten met belangstelling voor onderwijsvernieuwing en eigenlijk tot iedereen met interesse in tweedetaalverwerving en vreemdetalenonderwijs. Het stelt een brede waaier van stellingen en gewoontes van taallesgevers in vraag en pleit voor een beter geïnformeerde en doordachte taaldidactiek, geënt op wetenschappelijk onderzoek.Heeft het zin om kennis van grammaticaregels te toetsen ? Presenteer je woordenschat best in thematische sets ? Doe je er goed aan je leerlingen te waarschuwen voor valse vrienden en andere verwarrende gevallen ? Hoe reageer je best op fouten ? Waartoe dient luidop lezen ? Wat is een goede taalvaardigheidstoets ? Deze en ettelijke andere kwesties waarover veel taalleerkrachten een uitgesproken mening hebben, worden in dit boekje aangepakt.De genuanceerde antwoorden die worden aangeboden zijn gebaseerd op een rijk gamma aan onderzoeksbevindigen, die hier op een heel toegankelijke manier worden samengevat. Kortom, dit boekje nodigt uit tot reflectie en overleg over een eigentijds vreemdetalenonderwijs.Bron : http://www.acco.be


Book
Référentiel des contenus d'apprentissage du FLE en rapport avec les six niveaux du Conseil de l'Europe, à l'usage des enseignants de FLE
Authors: --- ---
ISBN: 9782090352795 2090352795 Year: 2008 Publisher: Paris Paris Alliance Française CLE International

Common European Framework of Reference for Languages : learning, teaching, assessment
Author:
ISBN: 0521005310 9780521005319 0521803136 Year: 2001 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by