Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cet ouvrage présente le travail graphique de l'agence de graphisme berlinoise "Designagent Km7".
Graphisme --- Illustration --- Publicité --- 753 --- Mai, Klaus --- grafische vormgeving --- typografie --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- design [discipline] --- graphic design --- ontwerpen
Choose an application
"Abbott Miller: Design and Content is the first monograph of the works of Abbott Miller--graphic designer, writer, editor, and the youngest partner to join Pentagram. This comprehensive survey of Miller's career acts as a catalogue of design strategies emerging from the unique circumstances of form and content, which he develops in symbiosis. To this end, his theoretical writings and design projects are presented in Abbott Miller: Design and Content as parallel arguments for his ideologies, representing various platforms of production, primarily through publications, and exhibitions. Working with performers, curators, artists, photographers, writers, publishers, corporations, and institutions, Miller has created a unique practice that traverses between the printed page and the physical space of exhibitions. He has focused on the relationship of culture and public forums in design and writing, and has subsequently pioneered the notion of designer as author"-- "Open Book is the first monograph on the preeminent graphic designer Abbott Miller. Recipient of numerous design honors including the Chrysler Award for Innovation in Design, Miller is known for his pioneering graphic work as a partner at Pentagram, where he leads a team designing books, magazines, catalogs, identities, exhibitions, and creating editorial projects. His work is often concerned with the cultural role of design and the public life of the written word. Collaborating with performers, curators, artists, photographers, writers, publishers, corporations, and institutions, he has created a unique practice that crosses back and forth between the printed page and the physical space of exhibitions. In his work as a designer, editor, and writer he has pioneered the concept of the designer as author, and he has collaborated with artists such as Matthew Barney, Yoko Ono, Geoffrey Beene, Philip Glass, Twyla Tharp, and Nam June Paik, among many others. His clients include Vitra, Knoll, Harley-Davidson, and Steuben, as well as many museums and publishers. Miller presents his work as a catalog of design strategies, emerging from the unique circumstances of form and content. In four chapters "Books," "Exhibitions," "Magazines," and "Identity" Open Book provides insight into Miller's working process and showcases all of his best designs. Miller talks freely about influences on his practice, his ideas, his experiences working with curators, artists, and clients, as well as the lessons he's learned. A foreword by Ellen Lupton situates his work in the context of contemporary design. Open Book, beautifully produced and illustrated with more than four hundred images, is a must-have for anyone interested in design and the visual arts"--
Miller, J. Abbott --- Abbott, Miller --- Miller, Abbott --- ontwerpers --- designers --- 753 --- 772.81 --- ontwerpmethodiek --- Pentagram --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- productdesign, historisch, 1945-, ontwerpers afzonderlijk --- Themes, motives.
Choose an application
684.94 --- 753 --- boekillustraties --- grafische vormgeving --- illustraties --- McKean, Dave --- stripverhalen --- het boek, boekillustratie --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- English literature --- comics [documents]
Choose an application
graphic design --- grafische vormgeving --- Victore, James --- 753 --- affiches --- ecologie --- politiek --- propaganda --- welzijn --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- Victore, James, --- Themes, motives.
Choose an application
Het jaar 2009 is een belangrijk jaar voor Swip Stolk (1944). Vijftig jaar geleden begon hij als grafisch ontwerper en beeldend kunstenaar. In deze uitgave legt hij daar verantwoording van af. ‘Is getekend’ behandelt alle aspecten van zijn werk, in de onderlinge verbanden tussen zijn grafische ontwerpen en zijn beeldende werk, in het doorlopende experiment dat zijn werk tekent en in het begrip visuele irritatie dat hij in de loop der jaren ontwikkelde. Het is een document van een leven. Swip Stolk neemt een bijzondere plaats in binnen het grafisch ontwerpen in Nederland. Zijn werk is al op meters afstand onmiddellijk als het zijne te herkennen, in dat eigen, unieke handschrift. Hij volgde de trends niet die er gedurende zijn leven ontstonden. Hij zocht consequent naar eigen antwoorden op de ontwikkelingen die gaande waren. Hij gaf niet alleen zijn ideeën, maar ook het tijdsbeeld vorm, hij maakte trends. In ‘Is getekend’ gaat het vooral om ontwerpschetsen. Schetsen en schetsontwerpen hebben in hun intentie een aftastend en zoekend karakter. Ze leggen daarmee, en dat is het unieke van dit boek, het denken bloot achter het ontwerpproces. Je ziet een idee ontstaan en groeien naar zijn uitvoering. Je ervaart als kijker dat denkend tekenen en ziet tegelijk het hele ontwerpproces in zijn technische uitwerking, tot in detail. Het innoverende karakter van het werk van Swip Stolk was er in de jaren zestig al direct met zijn Upperground-actie voor de Bijenkorf en werd voortgezet met de experimentele kalenders voor De Boek & Vink, grafische industrie in Zaandijk in de jaren zeventig. Zijn ontwerpen voor de VARA met de beeldbepalende haan hebben een legendarische status, evenals zijn grafische ontwerpen en vormgeving van tientallen tentoonstellingen voor het Groninger Museum, zoals Memphis en Art Business/ Business Art. Hij heeft die lijn van vernieuwing consequent doorgetrokken, in zijn baanbrekende tentoonstellingsinrichtingen van de laatste jaren en in zijn ontwerpen voor internationale bladen als Dutch, Zoo, Stile en Chiq. Het beeldend werk van Swip Stolk als kunstenaar is even innovatief. ‘Is getekend’ laat dat zien in de ontwikkeling van zijn sieraden, wandobjecten en driedimensionale werken, zoals een BMW uit de luxe klasse met een tweede huid van mat rubber waarin de tekens uit zijn geheim alfabet als reliëfs opkomen. Het gaat in ‘Is getekend’ om uniek materiaal in zijn samenhang over een lange periode (vijftig jaar!), waarvan het grootste deel nooit eerder is gepubliceerd. Zo is het boek, met zijn vijftienhonderd illustraties (1500!), tevens een document over zijn geschiedenis in het grafisch ontwerpen in Nederland. En van zijn positie als beeldend kunstenaar. Het is, in de lijn van zijn manier van werken, gedrukt op verschillende papiersoorten en in verschillende technieken.
Graphic arts --- designers --- grafische vormgeving --- ontwerpers --- graphic design --- Stolk, Swip --- Vormgevers --- 766 <492> --- 753 --- Nederland --- grafische vormgevers --- ontwerpmethodiek --- ontwerpproces --- typografie --- 766 <492> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Nederland --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- Vormgever
Choose an application
766.071 SANDBERG --- Ad Petersen --- Amsterdam --- Nederland --- Sandberg Willem --- Stedelijk Museum --- affiches --- boeken --- boekomslagen --- boekontwerp --- grafiek --- grafische vormgeving --- grafische- en reclamevormgeving --- twintigste eeuw --- typografie --- 753 --- Sandberg --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- typography --- Museology --- graphic design --- Sandberg, Willem --- Publishers. Printers
Choose an application
Grafische vormgevers ; reclame ; 1990-2000 ; Nofrontiere --- Digitale kunsten ; toegepaste --- 766.07 --- 766:681.3 --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Gebruiksgrafiek ; digitale ; webtoepassingen ; computerprogramma's --- graphic design --- advertising --- reclamevormgeving --- grafische vormgeving --- communication design
Choose an application
graphic design --- grafische vormgeving --- Lubalin, Herb --- America --- 766.07 --- Grafische vormgevers ; typografen ; 20ste eeuw ; Herb Lubalin --- Lubalin, Herbert Frederick 1918-1981 (°New York City, Verenigde Staten) --- Grafische vormgeving ; reclame ; Amerika ; 1950-1980 --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z
Choose an application
The Art of Looking Sideways is a primer in visual intelligence, an exploration of the workings of the eye, the hand, the brain and the imagination. It is an inexhaustible mine of anecdotes, quotations, images, curious facts and useless information, oddities, serious science, jokes and memories, all concerned with the interplay between the verbal and the visual, and the limitless resources of the human mind. Loosely arranged in 72 chapters, all this material is presented in a wonderfully inventive series of pages that are themselves masterly demonstrations of the expressive use of type, space, colour and imagery. This book does not set out to teach lessons, but it is full of wisdom and insight collected from all over the world. Describing himself as a visual jackdaw, master designer Alan Fletcher has distilled a lifetime of experience and reflection into a brilliantly witty and inimitable exploration of such subjects as perception, colour, pattern, proportion, paradox, illusion, language, alphabets, words, letters, ideas, creativity, culture, style, aesthetics and value. The Art of Looking Sideways is the ultimate guide to visual awareness, a magical compilation that will entertain and inspire all those who enjoy the interplay between word and image, and who relish the odd and the unexpected.
Design. --- Visual communication. --- Design --- Communication visuelle --- Fletcher, Alan --- 7(035) --- 766.01 --- Beeld en woord ; beeld en tekst ; typografie --- Grafische vormgevers ; typografie ; Alan Fletcher --- Kunstbeschouwing ; handboeken ; over visuele intelligentie --- Pentagram --- 766.071 FLETCHER --- Alan Fletcher --- Fletcher Alan --- creativiteit --- cultuur --- grafische vormgeving --- illustraties --- kleur --- kunst --- stijl --- taal --- twintigste eeuw --- typografie --- vorm --- vormgeving --- 753 --- affiches --- ontwerpproces --- Kunst ; handboeken --- Gebruiksgrafiek ; theorie, filosofie, esthetica --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- Graphic arts --- graphic design --- Visual communication --- Graphic communication --- Imaginal communication --- Pictorial communication --- Communication --- Creation (Literary, artistic, etc.)
Choose an application
David Carson est considéré comme le graphiste le plus "fameux" au monde actuellement: il a en effet changé l'image du graphisme. Cet ouvrage présente l'important travail graphique de l'artiste, réalisé au cours de ces 5 dernières années.
Carson, David --- Affiche --- Affiche publicitaire --- Graphisme --- Illustration --- Illustration, presse --- Illustration, publicité --- Carson, David, --- typografie --- grafische vormgeving --- typography --- graphic design --- Publishers. Printers --- Ontwerpers --- Vormgevers --- 655.26 --- 745.071 --- David Carson --- designers --- grafische designers --- 753 --- 766.07 --- Grafische vormgevers ; reclame ; 1996-2003 ; David Carson --- grafische vormgeving, typografie --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Ontwerper --- Vormgever --- Carson, David, - 1956- - Catalogs --- Carson, David, - 1956 --- -Ontwerper
Listing 1 - 10 of 57 | << page >> |
Sort by
|