Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Organisaties en hun bedrijfscommunicatie' is de opvolger van 'De PR-methode, een inleiding in de bedrijfscommunicatie'. Het is geschreven vanuit jarenlange praktijkervaring en schetst het hele spectrum van interne en externe communicatie vanuit een organisatie als dynamisch geheel. Centraal hierbij staat het denken vanuit relatiegroepen. Het boek begint met inleidende hoofdstukken over de organisatie als organisch geheel en de rol van communicatie daarbij. In hoofdstuk 3 komt interne communicatie aan bod, als basis van de bedrijfscommunicatie. Daarna volgt een hoofdstuk over bedrijfscommunicatie als beleidsinstrument en het belang van planmatig communiceren. Vervolgens worden de belangrijkste relatiegroepen afzonderlijk besproken. De laatste hoofdstukken gaan in op het organiseren van de (bedrijfs-)communicatie en op de diverse communicatiemedia. Organisaties en hun bedrijfscommunicatie is een prettig hanteerbaar boek met een overzichtelijke structuur, veel voorbeelden en duidelijke schema's. Het is zeer geschikt voor managers (in opleiding) en bedrijfskundigen en als basisboek voor communicatiespecialisten (in opleiding). Inhoudsopgave : Inleiding 1. Organisatie en communicatie 2. Wat beweegt mensen 3. Interne relaties 4. Uitgangspunten bedrijfscommunicatie 5. Marketingrelaties 6. Mediarelaties 7. Financiële relaties 8. Omgevingsrelaties 9. Politieke relaties 10. Arbeidsmarktrelaties 11. Bedrijfscommunicatie georganiseerd 12. Overzicht van communicatiemedia Literatuur Aanbevolen literatuur Register
Organization theory --- bedrijfscommunicatie --- Mass communications --- Communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Interne communicatie --- Externe communicatie --- Relaties --- Marketing --- Mediarelaties --- Communicatiemiddelen --- bedrijfsbeheer --- communicatie --- 659 --- 659.1 --- Communicatie in en door de onderneming --- Public relations --- #SBIB:309H250 --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Bedrijfscommunicatie. --- Ondernemingen
Choose an application
Wenken voor het creëren van een positief bedrijfsimago door middel van geïntegreerd gebruik van communicatiemiddelen.
Branding (Marketing). --- Corporate identity. --- Corporate image. --- Reputatie. --- bedrijfsimago --- imago --- Organization theory --- bedrijfscommunicatie --- merkimago --- Mass communications --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:309H252 --- 366.42 --- communicatiemanagement --- reputatiemanagement --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Organisatieleer --- Massacommunicatie --- bedrijfscommunicatie. --- bedrijfsimago. --- communicatiemanagement. --- reputatiemanagement. --- Interne en externe communicatie: algemene werken. --- Externe communicatie (incl. public relations). --- Communicatiemanagement. --- Public relations --- Corporate communication --- Identiteit --- Profiel en imago --- Huisstijl --- Casestudies --- Corporate image --- Profiel --- Casestudy --- Imago
Choose an application
Door de bomen het bos niet meer zien. Het is een gevoel dat (young) professionals niet vreemd is wanneer zij hun onderzoek opzetten. Inderdaad kan de veelheid aan keuzes en onderzoekmethoden het zicht belemmeren op dat waar het eigenlijk om gaat. Met behulp van een ?onderzoekboom? geeft dit boek je inzicht in de diversiteit aan onderzoektechnieken die je in kunt zetten bij marktonderzoek.Het begint allemaal onder de grond, met de wortels van marktonderzoek. Die bestaan uit begrippen als validiteit en betrouwbaarheid, maar ook uit een onderzoekende houding en ethisch handelen. In de stam volgen de onderzoekstappen, vanaf de aanleiding tot aan de keuze voor een specifieke onderzoektechniek. De verschillende technieken zijn de uitlopers van een drietal dikkere takken: deskresearch, verbaal onderzoek en observatie. Het boek eindigt met een toelichting op de wijze waarop je je resultaten kunt analyseren.In dit boek ontdek je stapsgewijs hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Tal van voorbeelden helpen daarbij. Steeds wordt de link gelegd met het concrete marketingvraagstuk waar het om draait. Je vindt onder meer antwoorden op: Welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek? Hoe onderzoek je een customer journey? Hoe achterhaal je de koopcriteria van potentiële klanten?Dit boek maakt (markt)onderzoek eenvoudiger, toepasbaarder en toegankelijker.Marktonderzoekdesign is voor iedereen die marktonderzoek ontwerpt en voor studenten in het hoger onderwijs die in hun stage- en afstudeerperiode zitten.?We zijn van nature nieuwgierige wezens. Onderzoeken zit gewoon in onze genen? aldus auteur Iris van Hest. Van Hest behaalde haar Master Marketing Management aan de universiteit van Tilburg. Nu is ze als docent Marktonderzoek & Marketing verbonden aan Fontys Hogescholen. Ze ziet het als haar missie om onderzoek toegankelijk, logisch en praktisch te maken, zowel voor studenten als professionals.Bron: www.standaardboekhandel.be
Market research --- marktonderzoek --- Marktonderzoek --- Marketing --- Marketingresearch --- Design --- Grafische vormgeving --- Design thinking --- Beeldvorming --- Logo's --- Beeldcommunicatie --- Externe communicatie --- Logo --- Financiewezen --- Marktonderzoek.
Choose an application
huisstijl --- grafische communicatie --- Advertising. Public relations --- Huisstijl --- Communicatie --- Externe communicatie --- Interne communicatie --- Profiel en imago --- 754.21 --- designmanagement --- vormgeven --- grafische vormgeving, corporate identity --- Profiel --- Imago
Choose an application
Hoe kan je als overheid goed communiceren met de burger ? Hoe kan je eenzijdige communicatie ombuigen tot een gesprek zodat er een dialoog ontstaat waarin ook de burger een actieve rol heeft ?Machteld Weyts kent als experte de knepen van het vak en toont vanuit haar ervaring hoe communicatie een essentiële rol speelt in de democratie. Zij biedt met dit handboek de basis voor een strategische communicatieaanpak in een overheidscontext. Het boek is doorspekt met actuele voorbeelden en getuigenissen van professionals. Het maakt studenten, startende (communicatie)ambtenaren en medewerkers van communicatieadviesbureaus wegwijs in de structuur, basisbeginselen en domeinen van overheidscommunicatie. Het is een onmisbare inleiding voor wie beter, gerichter en sprekender wil communiceren in overleg met de burger.Bron : http://www.academiapress.be
Communicatie --- Overheid. --- Organisaties. --- communicatiecampagnes --- communicatiestrategie --- marketingcommunicatie --- overheidscommunicatie --- Mass communications --- Government publicity --- Belgium --- Communication in public administration --- Massacommunicatie --- PXL-Media & Tourism 2017 --- communicatie --- communicatievaardigheden --- communicatiemanagement --- #SBIB:35H502 --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:309H261 --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Voorlichting: toepassingsgebieden --- Overheidscommunicatie --- Democratie --- Interactieve beleidsvorming --- Communicatiemanagement --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Communicatie : Externe communicatie --- 695 Communicatie --- Information et communication : Communication --- Communication : Communication externe --- Media
Choose an application
communicatietheorieën --- communicatiestrategie --- Mass communications --- Interne communicatie ; ondernemingen --- Communicatie --- Massacommunicatie --- 695 Communicatie --- aanwinstenlijst september 05 --- #SBIB:309H250 --- 366.4 --- 316.77 --- Effectieve communicatie --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Planning --- Communicatieplannen --- Strategisch management --- Communicatiestrategieën --- Communicatieplan --- Communicatiestrategie --- Kostenbeheersing
Choose an application
Linkedin is het grootste zakelijke netwerk ter wereld. Hoe gebruik je het voor advertenties, hoe krijg je aandacht, wat is de waarde van een 'company page' etc.
#SBIB:309H252 --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H1713 --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Applied marketing --- Computer architecture. Operating systems --- e-business --- e-HRM --- marketing --- marketingtoepassingen --- marketingstrategie
Choose an application
De hele dag door worden we bestookt met informatie en suggesties, bedoeld om ons ergens toe aan te zetten of juist van af te brengen, in het belang van onszelf of van de wereld om ons heen. Ook bij het bedenken van oplossingen voor de meest uiteenlopende problemen roepen we al gauw om meer of betere communicatie. Kortom, strategische communicatie is aan de orde van de dag. Dit boek gaat over principes en toepassingen van strategische communicatie. Het uitgangspunt is dat een goed begrip van de wijze waarop mensen met elkaar communiceren in verschillende contexten en gedegen inzicht in de mechanismen die daarbij een rol spelen, noodzakelijk zijn voor een effectieve toepassing van communicatie. Toepassingen vinden plaats in de context van probleemoplossing en innovatie, waarbij innovatie ruim wordt opgevat. Het gaat niet alleen om technische innovaties maar ook om sociale innovaties, zoals andere manieren om met elkaar te communiceren. De schrijvers richten zich op studenten die communicatie Studeren aan de universiteit of het hbo. Tegelijkertijd is het boek van nut voor communicatiespecialisten in organisaties die voortdurend worden geconfronteerd met innovatie en verandering, waaronder overheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Ook voor professionals voor wie strategische communicatie een belangrijk aspect vormt van het dagelijkse werk - denk aan onderzoekers, beleidsfunctionarissen, artsen en ondernemers - is het boek van waarde. Veel hangt af van hun inzicht in de principes van communicatie en de vaardigheid daarmee om te gaan. Het boek is doorspekt met historische en actuele voorbeelden waarmee abstracte theorien en modellen niet alleen worden verduidelijkt, maar ook hun praktische toepassing en relevantie zichtbaar worden gemaakt.InhoudsopgaveAchtergronden en basisprocessen 1 Terreinverkenning Inleiding 1.1 Communicatie 1.2 Vernieuwing en verandering 1.3 Communicatie en verandering 1.4 Ethische kwesties 1.5 Besluit 2 Gedragsverandering Inleiding 2.1 Gedrag 2.2 Selectie- en constructieprocessen 2.3 Theorie van gepland gedrag 2.4 Besluitvorming 2.5 Verspreiding van vernieuwingen 2.6 Besluit 3 Benvloeding Inleiding 3.1 Persuasieve communicatie? 3.2 Overtuigingen en hun waardering 3.3 Het verwerken van argumenten 3.4 Argumenten nader bekeken 3.5 De rol van het onderbewuste 3.6 Besluit 4 Het gesprek Inleiding 4.1 Dagelijkse gesprekken 4.2 Discoursanalyse 4.3 Gesprekken en probleemoplossing 4.4 Het socratisch gesprek 4.5 Besluit Maatschappij en communicatie 5 Netwerken, communicatie en zelforganisatie Inleiding 5.1 De netwerksamenleving 5.2 Netwerken en gemeenschapsvorming 5.3 Gemeenschappen in de samenleving 5.4 Zelforganisatie: enkele basisprincipes 5.5 Sociale bewegingen 5.6 Besluit 6 Nieuwe media Inleiding 6.1 Een breekpunt in de mediale ontwikkeling 6.2 Consequenties voor zenders 6.3 Internet en de rest 6.4 Gebruikers ontmoeten gebruikers 6.5 Besluit 7 Communicatie met andersdenkenden Inleiding 7.1 Wat zijn andersdenkenden? 7.2 Cultuur 7.3 Cultuurverschil 7.4 Non-verbale communicatie 7.5 Omgaan met verschil 7.6 Communicatie met andersdenkenden, enkele uitgangspunten 7.7 Besluit Beleid en communicatie 8 Communicatie en beleidsvorming Inleiding 8.1 Communicatie als sluitstuk van beleidsvorming 8.2 Interactieve beleidsvorming: opmars en dilemma's 8.3 Anders denken over verandering 8.4 Planning en communicatie 8.5 Een werkplan voor planvormende communicatie 8.6 Besluit 9 Conflict en onderhandeling, framing en reframing Inleiding 9.1 Conflicten 9.2 Onderhandelen 9.3 Valkuilen bij onderhandelen 9.4 Framing en reframing 9.5 Risico en onzekerheid 9.6 Besluit 10 Planning van communicatie Inleiding 10.1 Kennen en kiezen 10.2 Planning van communicatie 10.3 Het eerste niveau: de instrumentenmix 10.4 Het tweede niveau: het communicatieplan 10.5 Het derde niveau: de activiteiten 10.6 Evaluatie van instrumentele communicatie 10.7 Besluit Wetenschap en communicatie 11 Communicatie en kennis Inleiding 11.1 Wat is kennis? 11.2 Categorien van kennis 11.3 Wetenschap en Communicatie 11.4 Interactieve kennisontwikkeling 11.5 Kennis en leren 11.6 Besluit Communicatie en organisatie 12 Communicatiemanagement Inleiding 12.1 Een organisatie en haar omgeving 12.2 Zelfreferentialiteit 12.3 Besluit
Mass communications --- sociale psychologie --- communicatiemanagement --- bedrijfscommunicatie --- organisatiepsychologie --- Communication Communicatie --- Conversation Gesprek --- Réseaux Netwerken --- #SBIB:309H250 --- 366.42 --- strategisch management --- communicatie --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Communicatiemanagement. --- Strategisch management.
Choose an application
Communicatie vormt en vervormt de werkelijkheid, verleidt en creëert illusies, stimuleert, saboteert, motiveert en wekt enthousiasme of ergernis op. Communicatie zet aan tot actie en reactie. Ondernemingen en organisaties drijven op hun communicatie, bouwen er hun succes op of gaan eraan ten onder. In dit boek worden de technieken en instrumenten waarvan bedrijven en organisaties zich kunnen bedienen om te communiceren met de medewerkers en de buitenwereld, uitgebreid beschreven met voorbeelden, praktische tips, ideeën en waarschuwingen voor de valkuilen.Het boek bestaat uit drie delen: 1. Een pleidooi voor het vak; 2. De theorie, de basiskennis; 3. Verhalen uit de praktijk, hoe de theorie werkt en niet werkt
ondernemingsoverleg --- communicatievaardigheden --- Personnel management --- Mass communications --- Personeelsbeleid --- Massacommunicatie --- 001.9 informatiebeheer --- 007 communicatie --- 32.019.5 publieke opinie --- 334 bedrijven --- 654 media --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- 091 --- bedrijfscommunicatie --- externe communicatie --- interne communicatie --- 005.57 --- Media (Communicatiemedia) --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- communicatietheorie --- Communicatie in en door de onderneming --- 65.012.45 --- Ondernemingen : communicatie --- communicatie --- public relations --- 007 --- Communicatie --- Bedrijfscommunicatie --- Communicatieplannen --- Interne communicatie --- Externe communicatie --- Media --- Bedrijfsleven --- Organisaties --- Ondernemingen --- Communicatieplan --- Organisatie
Choose an application
Al te vaak wordt in de marketingwereld een perspectief gehanteerd dat erg merk- en organisatiegeoriënteerd is. Waarna men zich de vraag stelt waarom iets niet aanslaat. De reden is simpel: omdat het niet boeit. Omdat er niemand op zit te wachten.Het vertellen van verhalen is een kunst, maar wel een die ook in het bedrijfsleven een rol kan spelen. Verhalen maken content duidelijker, brengen organisaties onder de aandacht, maken een merk tastbaar. Als je weet hoe het concept te gebruiken, vormt Storytelling een haast onmisbaar instrument in een modern marketingarsenaal.Via voorbeelden en inzichten uit de praktijk maakt de auteur duidelijk hoe rijk de techniek wel kan zijn en wat ze kan bijdragen aan de marketing van merken en organisaties. Kernbegrippen en basistechnieken worden geïllustreerd, minder voor de hand liggende maar belangrijke aspecten komen uitvoerig aan bod. In Storytelling bundelt de auteur meer dan twee decennia ervaring in marketing, communicatie en copywriting in een vlot leesbaar geheel dat geen enkel aspect van storytelling voor bedrijven onbesproken laat: van personages tot doelpubliek, van basisplots tot social media
Marketing --- Storytelling. --- Communicatie. --- Communication externe Externe communicatie. --- Marketing Marketing. --- merkenbinding. --- marketing --- business marketing --- storytelling --- merkimago --- Mass communications --- Reclame --- Copywriting --- Marketingcommunicatie --- Stratégie de marque --- Storytelling --- Economic aspects --- Massacommunicatie --- 658.8 --- merkenbinding --- marketing, verkoop, distributie --- Marketing Marketing --- Communication externe Externe communicatie --- Marketing : communicatiestrategieën --- PXL-Media & Tourism 2015 --- marketingcommunicatie --- communicatiewijze --- sociale media --- 369.1 --- merken --- marketingstrategieën --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Merkstrategieën --- Merken --- Marketingstrategieën --- Sociale media --- Verhalen --- Communicatie --- Organisatieleer --- Merkstrategie --- Merk --- Marketingstrategie --- Verhaal --- Financiewezen
Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|