Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Strip en wereldliteratuur vormen een gouden combinatie. Maar hoe zit het met strip en de Nederlandstalige klassieken? Nederlandse en Vlaamse stripmakers werden uitgedaagd tot een meesterproef: vat je favoriete klassieker samen in één strippagina. Bijna zestig toptekenaars, jonge honden en gelauwerde veteranen, namen de handschoen op. Het resultaat is een staalkaart in stripvorm van de Nederlandstalige literatuur.Aan bod komen romans en verhalen, toneelstukken en gedichten - van Vondels Lucifer en Hildebrands Camera Obscura tot Knielen op een bed violen van Jan Siebelink en Tirza van Arnon Grunberg. Ze zijn op alle mogelijke manieren verbeeld: in zwart-wit of kleur, digitaal of geschilderd, met krijt, pastel, inkt, kool en nog veel meer.Mooi is dat! is een oogstrelende weergave van de hoogtepunten uit onze literaire traditie én een visitekaartje van de begaafdste Nederlandse en Belgische stripmakers. Een cadeau voor liefhebbers van literatuur, strips en beeldende kunst.
illustratieve vormgeving --- Dutch literature --- beeldverhalen --- Nederlandse literatuur --- Netherlandish --- literature [writings] --- comics [documents] --- Graphics industry --- Caricatures and cartoons --- History --- departement Lerarenopleiding 11 --- Nederlands, literatuur --- stripverhaal --- Dutch literature - Caricatures and cartoons --- Dutch literature - History - Pictorial works --- Caricatures and cartoons - Netherlands --- literature [documents]
Choose an application
Het boek biedt een praktisch werkbare methode om het overzicht op een budget te bewaren. Het nodige materiaal is in het boek voorhanden, zodat de lezer er meteen zelf mee aan de slag kan. Naast de praktische kant wordt ook de nadruk gelegd op het hoe en waarom van sparen. Het boekje biedt hier eenvoudige tips die de lezer voor zichzelf kan gebruiken. (Bron: covertekst)
Geldbeheer --- Huishouding. --- PFP (Persoonlijke Financiële Planning) --- Private finance --- Didactics of economy --- budgettering --- departement Lerarenopleiding 11 --- handboeken secundair onderwijs --- economie --- leerboeken --- 485.8 --- Budgetbeheer, budgetbegeleiding --- Economie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Geldbeheer ; huishouding --- geldbeheer --- budgetbeheer --- SLO HHA --- didactiek secundair onderwijs - economie, bedrijfshuishoudkunde, boekhouden, recht --- Economie - Recht --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Nederlands --- Dutch language --- Grammar --- grammatica --- spraakkunst --- taalbeschouwing --- * 837.1 --- 837.1 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Taalbeschouwing --- Nederlands 836.1 --- Nederlands 837.1 --- Nederlandse spraakkunst ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- moderne taalkunde Nederlands - grammatica, gemengde materialen woordenschat en grammatica --- Spraakkunst; algemeen * --- Spraakkunst; algemeen --- Grammatica --- Nederlandse taalkunde --- departement Lerarenopleiding 11 --- didactiek van het Nederlands
Choose an application
Over hoogbegaafdheid doen veel misverstanden de ronde. Hoogbegaafde kinderen zouden op school een luilekkerleven leiden, en hun ouders mogen zichzelf gelukkig prijzen met een succesgarantie in huis! Toch zijn hoogbegaafde kinderen vaak juist erg kwetsbaar en hebben ze grote nood aan begrip een een aangepaste begeleiding, zowel op school als thuis. Hoogbegaafdheid is géén luxeprobleem!
#KVHB:Hoogbegaafdheid --- 462.1 --- 113877.jpg --- Hoogbegaafde kinderen --- hoogbegaafdheid --- kinderen --- orthopedagogiek --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- hoogbegaafde kinderen --- leerproblemen --- Basisonderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Kinderen --- Kleuters --- 462.1 ) Hoogbegaafde kinderen --- 376.8 --- Intelligentie --- Onderwijs --- Opvoeding --- Testen --- Educational psychology --- Gifted children --- Education --- Accompaniment --- Handbooks, manuals, etc. --- Pedagogische psychologie --- departement Lerarenopleiding 10 --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- 420 --- opvoeding --- pédagogie
Choose an application
Wat is het verschil tussen het syndroom van Asperger en autisme? - Hoe breng je je kind stapsgewijs zelfredzaamheid bij? - Hoe communiceer je het best met je kind? - Wat met vrije tijd en ontspanning? - Hoe hou je het vol als ouder?
Aspergersyndroom. --- Autistische kinderen. --- leerproblemen --- Educational sciences --- leerstoornissen --- Aspergersyndroom --- opvoedingsproblemen --- LOM (leer- en opvoedingsmoeilijkheden) --- Asperger's syndrome --- Child psychiatry --- Autism in children --- 462.4 --- autisme --- Autisme --- Autistische kinderen --- Autisme ; kinderen --- 616.2 --- departement Lerarenopleiding 10 --- Asperger (syndroom van) --- onderwijs --- zelfredzaamheid --- Syndroom van Asperger
Choose an application
Dit allesomvattende, toegankelijke basisboek over autisme biedt concrete antwoorden op de meest voorkomende vragen die ouders van kinderen met autisme zich stellen. Hoe herkennen we autisme? Weten we of de diagnose die is gesteld ook juist is? Wat zijn de oorzaken van autisme? Welke behandeling is de beste voor ons kind? Hoe kunnen we ons kind helpen in zijn vrije tijd? Hoe gaan we om met uitdagend en moeilijk gedrag? En hoe kunnen we het beste communiceren met ons kind? (Bron: covertekst)
Autisme --- Diagnostiek --- Oorzaken --- Denken --- Behandeling --- Communicatie --- Gedrag --- 462.4 --- Aspergersyndroom --- Gedragsproblemen --- autisme --- communicatie --- diagnose --- gedragsproblemen --- 467 --- 376.44 --- Gedragsstoornissen --- Vrijetijdsbesteding --- Autistische kinderen --- Kinderen --- Ouderschap --- Hulpverlening --- 111533.jpg --- Autisme ; kinderen --- #KVHB:Autisme --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- Developmental psychology --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- Autistische kinderen. --- Autism in children --- Treatment --- Parents of autistic children --- departement Lerarenopleiding 10 --- autistische kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
cd-rom hoort bij het gelijknamige handboek
Frans --- Grammatica --- Grammaticaoefeningen --- Werkwoordsspelling --- Didactics of French --- Didactics of secundary education --- werkwoorden --- grammatica --- #BSCH: vak: Frans --- leerboeken --- secundair onderwijs --- spraakkunst --- werkwoordsvormen --- 485.2 --- Werkwoordsvormen --- Handboek/cursus --- handboek --- verbuigingen --- 485.21 --- fran 485.21 --- Franse werkwoorden --- Taal en letterkunde; overige talen : frans --- Taal en letterkunde; overige talen --- Schoolbooks - Didactic material --- departement Lerarenopleiding 10 --- Franse spraakkunst --- Franse werkwoorden. --- Werkwoordspelling --- Oefening
Choose an application
Dit boek wil inzicht geven in het kader waarin alle huidige politieke twisten en problemen zich afspelen. Het gaat dan over de principes die de Belgische staatsorganisatie beheersen en over de instellingen die daarin een rol spelen. Bedoeld voor een ruim publiek en leerlingen vanaf de derde graad ASO, TSO-KSO.
regering --- Government --- grondwet --- Public law. Constitutional law --- Belgium --- departement Lerarenopleiding 11 --- geschiedenis van België --- Politiek, wetgeving en organisatie --- #BSCH: vak: geschiedenis --- België --- geschiedenis --- politiek --- 485.6 --- maatschappelijke vorming --- recht --- schoolboeken --- 393.2 --- Recht --- 485.5 --- België ; staatsinrichting --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- MAVO --- Staatsrecht en staatsinrichting van België --- Schoolbooks - Didactic material --- Staatsinrichting --- Politiek --- Geschiedenis --- Regeringen --- Democratie --- Wetgeving --- Grondwet --- Justitie --- Parlement --- Koningshuis --- Politieke partijen --- Federalisme --- EU --- Verkiezingen --- Brussel --- Financiering --- Regering --- Politieke partij --- Europese Unie --- Media --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Beleid --- Maatschappij --- Film
Choose an application
Effectief leren speelt in alle onderwijssituaties een belangrijke rol. In alle onderwijssituaties moeten leerlingen basiskennis opdoen en basisvaardigheden aanleren. Dit basisboek geeft door middel van de instructiestrategie van directe instructie een groot aantal praktische adviezen aan op welke wijze docenten dat kunnen vormgeven, of hoe docententeams dat samen kunnen doen en hoe ze van daaruit een begin kunnen maken met activerend leren. Het boek is rijkelijk voorzien van praktische adviezen en voorbeelden uit de praktijk.
Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- actief leren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- 371.13 --- 371.212 --- 371.31 --- 454.21 --- effectief leren --- 454.2 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Directe instructie --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Leren --- Meervoudige intelligentie --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- onderwijsbeleid (ler) --- onderwijsleerprocessen (ler) --- onderwijsorganisatie (ler) --- 094180.jpg --- Didactiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactische beginsituatie --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- basiseducatie --- Coöperatief leren --- leren leren --- departement Lerarenopleiding 10 --- leeromgevingen --- leermotivatie
Choose an application
Zelfverwonding bij tieners is een fenomeen dat ruimer verspreid is dan vaak wordt gedacht. Recent onderzoek toont aan dat een op de tien vijftien- tot zestienjarigen zichzelf opzettelijk verwondt: ze krassen, snijden of branden zichzelf. Dit boek haalt zelfverwonding uit de taboesfeer en geeft duidelijke antwoorden op vragen als: Wat zijn de oorzaken van zelfverwonding? Wat zijn de gevolgen op korte en lange termijn? Hoe kan ik er goed mee omgaan? Hoe kan zelfverwonding het beste worden behandeld? Met dit boek willen Laurence Claes, doctor in de psychologie, en Walter Vandereycken, hoogleraar psychiatrie, het veel voorkomende fenomeen van zelfverwonding uit de taboesfeer halen. Na een korte inleiding wordt het begrip 'zelfverwonding' op verschillende manieren gedefinieerd. Daarna wordt stilgestaan bij de vraag of het wel echt om een nieuw fenomeen gaat. Hoofdstuk drie gaat dan weer na waar de oorzaken liggen en wat zelfverwonding in stand houdt. Verder volgen twee praktische hoofdstukken, met een aantal zelftesten en een stappenplan, en wordt er ingegaan op het verband met de behoefte van adolescenten aan zelfstandigheid. Hoofdstukken acht en negen gaan dieper in op de verschillende betrokkenen, van de ouders tot de school, en in het laatste hoofdstuk wordt de professionele hulpverlening besproken. Een korte bibliografie sluit het boek af. De auteurs richten zich met dit boek in de eerste plaats tot de zelfverwonders zelf (jongeren vanaf ca. 15 jaar) en de betrokkenen. De vele tips, vragenlijsten, eenvoudige taal en gestructureerde lay-out zorgen voor een heldere uitgave, die goed aansluit bij die doelgroep. Zelfverwonding bij tieners is een fenomeen dat ruimer verspreid is dan wordt gedacht. Recent onderzoek toont aan dat n op de tien vijftien- tot zestienjarigen zichzelf opzettelijk verwondt. Van nature zijn mensen geneigd om pijn te vermijden en zelfverwonding is dan ook schokkend om te zien. In de vakliteratuur is over dit thema echter niet zoveel terug te vinden. Dit boek haalt zelfverwonding uit de taboesfeer en geeft duidelijke antwoorden op vragen naar oorzaak van dit handelen, gevolgen op korte en lange termijn, hoe je ermee moet omgaan, welke behandelingen het meest adequaat zijn etc. Laurence Claes is gespecialiseerd in het onderzoek naar zelfverwonding. Professor Walter Vandereycken is vooral bezig met het onderzoek naar de behandeling van o.a. eetstoornissen. Beiden startten het onderzoek naar zelfverwonding met als doel een antwoord te vinden op de waaromvraag, in de hoop dat de aanpak makkelijker zou worden. De eerste en belangrijkste stap die gezet moest worden om met dit thema aan de slag te kunnen was het vermijden van afkeer of afwijzing tegenover de problematiek. Het boek is in de eerste plaats bedoeld voor de zelfverwonders zelf, het is in de jij-vorm geschreven. In een toegankelijke taal proberen de auteurs inzichten bij te brengen en de slachtoffers/daders aan te zetten tot het zoeken van oplossingen. Daarnaast is dit boek ook een hulpmiddel voor de directe omgeving van het slachtoffer. In het eerste hoofdstuk worden een aantal definities geformuleerd waarbij er een onderscheid wordt gemaakt tussen zelfverwondend gedrag en andere vormen van zelfbeschadiging, zoals eetstoornissen, middelenmisbruik, zelfmoordneigingen - Vervolgens wordt er stilgestaan bij de vraag of zelfverwonding een nieuw fenomeen is, of een oud gegeven dat pas nu op de voorgrond komt. In hoofdstuk drie wordt ingegaan op de functies van zelfverwonding en de factoren die het uitlokken en in stand houden. Daarna staat de praktijk centraal, met eerst een aantal zelftesten waarin je kan nagaan in welke mate je jezelf verwondt en welke factoren hierbij een rol spelen. In hoofdstuk vijf kan je dan een stappenplan vinden voor de concrete aanpak van zelfverwondend gedrag. Verderop leer je dat de problematiek vaak samenhangt met de behoefte aan het versterken van je zelfvertrouwen en het uitbouwen van een eigen leven in de overgang naar volwassenheid. Daarna zijn er concrete tips voor ouders, vrienden en familie van jongeren die zichzelf verwonden, en wordt ingegaan op de school, met tips voor leerkrachten. Vervolgens wordt besproken hoe je de stap kan zetten naar professionele hulpverlening. Door het taboe rond zelfverwonding te doorbreken, kunnen er heel wat mensen geholpen worden. De vragenlijsten, eenvoudige tips, en het duidelijke en eenvoudige taalgebruik, zorgen alvast voor een erg toegankelijk boek. De hoofdstukken zijn kort en bondig, en overbodige informatie wordt geweerd. Een korte bibliografie geeft de lezer ten slotte de kans om zich verder te verdiepen in het thema.
youth --- Age group sociology --- psychosociale hulpverlening --- Psychiatry --- kinderpsychotherapie --- kinderpsychiatrie --- zelfverminking --- Educational psychology --- jeugd --- Automutilation --- Self-mutilation --- Zelfverminking --- Zelfverwonding --- #KVHB:Automutilatie --- 606.4 --- kinderpsychologie --- psychiatrie --- 606.329 --- Zelfverminking (automutilatie) --- 616.89 --- Jeugd --- Leraren --- Ouders --- Zelfhulp --- Zelfvertrouwen --- jeugdpsychiatrie --- zelfverminking (automutilatie) --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Overige neurosen --- Zelfverminking. --- youth [people] --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Pedagogische psychologie --- Psychiatrie --- departement Lerarenopleiding 10 --- psychische stoornissen --- zelfverwonding --- zelfbeschadiging --- Boys --- Girls --- Psychological vulnerabilities --- Mutilations --- Book
Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|