Listing 1 - 10 of 55 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Mooi is dat! Hoogtepunten van de Nederlandstalige literatuur verbeeld
Authors: --- ---
ISBN: 9789049501570 9049501575 Year: 2010 Publisher: Place of publication unknown Vliegende Hollander

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Strip en wereldliteratuur vormen een gouden combinatie. Maar hoe zit het met strip en de Nederlandstalige klassieken? Nederlandse en Vlaamse stripmakers werden uitgedaagd tot een meesterproef: vat je favoriete klassieker samen in één strippagina. Bijna zestig toptekenaars, jonge honden en gelauwerde veteranen, namen de handschoen op. Het resultaat is een staalkaart in stripvorm van de Nederlandstalige literatuur.Aan bod komen romans en verhalen, toneelstukken en gedichten - van Vondels Lucifer en Hildebrands Camera Obscura tot Knielen op een bed violen van Jan Siebelink en Tirza van Arnon Grunberg. Ze zijn op alle mogelijke manieren verbeeld: in zwart-wit of kleur, digitaal of geschilderd, met krijt, pastel, inkt, kool en nog veel meer.Mooi is dat! is een oogstrelende weergave van de hoogtepunten uit onze literaire traditie én een visitekaartje van de begaafdste Nederlandse en Belgische stripmakers. Een cadeau voor liefhebbers van literatuur, strips en beeldende kunst.


Book
Stapstenen: stap voor stap je budget beheren
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789045531847 Year: 2010 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek biedt een praktisch werkbare methode om het overzicht op een budget te bewaren. Het nodige materiaal is in het boek voorhanden, zodat de lezer er meteen zelf mee aan de slag kan. Naast de praktische kant wordt ook de nadruk gelegd op het hoe en waarom van sparen. Het boekje biedt hier eenvoudige tips die de lezer voor zichzelf kan gebruiken. (Bron: covertekst)


Book
Taalbeschouwing en Nederlandse spraakkunst : een beknopte actuele Nederlandse spraakkunst
Author:
ISBN: 9789048606146 Year: 2010 Publisher: Brugge Die Keure


Book
Hoogbegaafd : als je kind (g)een einstein is
Author:
ISBN: 9789020969825 Year: 2007 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over hoogbegaafdheid doen veel misverstanden de ronde. Hoogbegaafde kinderen zouden op school een luilekkerleven leiden, en hun ouders mogen zichzelf gelukkig prijzen met een succesgarantie in huis! Toch zijn hoogbegaafde kinderen vaak juist erg kwetsbaar en hebben ze grote nood aan begrip een een aangepaste begeleiding, zowel op school als thuis. Hoogbegaafdheid is géén luxeprobleem!


Book
Syndroom van Asperger : een antwoord op 101 vragen
Author:
ISBN: 9789020980448 Year: 2008 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is het verschil tussen het syndroom van Asperger en autisme? - Hoe breng je je kind stapsgewijs zelfredzaamheid bij? - Hoe communiceer je het best met je kind? - Wat met vrije tijd en ontspanning? - Hoe hou je het vol als ouder?


Book
Mijn kind heeft autisme : gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Authors: ---
ISBN: 9020966324 9789020966329 Year: 2007 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit allesomvattende, toegankelijke basisboek over autisme biedt concrete antwoorden op de meest voorkomende vragen die ouders van kinderen met autisme zich stellen. Hoe herkennen we autisme? Weten we of de diagnose die is gesteld ook juist is? Wat zijn de oorzaken van autisme? Welke behandeling is de beste voor ons kind? Hoe kunnen we ons kind helpen in zijn vrije tijd? Hoe gaan we om met uitdagend en moeilijk gedrag? En hoe kunnen we het beste communiceren met ons kind? (Bron: covertekst)


Book
Conjux : savoir conjuguer
Author:
ISBN: 9789028939158 Year: 2007 Publisher: Kapellen Pelckmans


Book
Expeditie België
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789048610242 Year: 2011 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil inzicht geven in het kader waarin alle huidige politieke twisten en problemen zich afspelen. Het gaat dan over de principes die de Belgische staatsorganisatie beheersen en over de instellingen die daarin een rol spelen. Bedoeld voor een ruim publiek en leerlingen vanaf de derde graad ASO, TSO-KSO.


Book
Effectief leren : basisboek
Authors: ---
ISBN: 9001307523 9789001307523 Year: 2005 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Effectief leren speelt in alle onderwijssituaties een belangrijke rol. In alle onderwijssituaties moeten leerlingen basiskennis opdoen en basisvaardigheden aanleren. Dit basisboek geeft door middel van de instructiestrategie van directe instructie een groot aantal praktische adviezen aan op welke wijze docenten dat kunnen vormgeven, of hoe docententeams dat samen kunnen doen en hoe ze van daaruit een begin kunnen maken met activerend leren. Het boek is rijkelijk voorzien van praktische adviezen en voorbeelden uit de praktijk.


Book
Zelfverwonding : Hoe ga je ermee om?
Authors: ---
ISBN: 9789020969849 Year: 2007 Publisher: Tielt Uitgeverij Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zelfverwonding bij tieners is een fenomeen dat ruimer verspreid is dan vaak wordt gedacht. Recent onderzoek toont aan dat een op de tien vijftien- tot zestienjarigen zichzelf opzettelijk verwondt: ze krassen, snijden of branden zichzelf. Dit boek haalt zelfverwonding uit de taboesfeer en geeft duidelijke antwoorden op vragen als: Wat zijn de oorzaken van zelfverwonding? Wat zijn de gevolgen op korte en lange termijn? Hoe kan ik er goed mee omgaan? Hoe kan zelfverwonding het beste worden behandeld? Met dit boek willen Laurence Claes, doctor in de psychologie, en Walter Vandereycken, hoogleraar psychiatrie, het veel voorkomende fenomeen van zelfverwonding uit de taboesfeer halen. Na een korte inleiding wordt het begrip 'zelfverwonding' op verschillende manieren gedefinieerd. Daarna wordt stilgestaan bij de vraag of het wel echt om een nieuw fenomeen gaat. Hoofdstuk drie gaat dan weer na waar de oorzaken liggen en wat zelfverwonding in stand houdt. Verder volgen twee praktische hoofdstukken, met een aantal zelftesten en een stappenplan, en wordt er ingegaan op het verband met de behoefte van adolescenten aan zelfstandigheid. Hoofdstukken acht en negen gaan dieper in op de verschillende betrokkenen, van de ouders tot de school, en in het laatste hoofdstuk wordt de professionele hulpverlening besproken. Een korte bibliografie sluit het boek af. De auteurs richten zich met dit boek in de eerste plaats tot de zelfverwonders zelf (jongeren vanaf ca. 15 jaar) en de betrokkenen. De vele tips, vragenlijsten, eenvoudige taal en gestructureerde lay-out zorgen voor een heldere uitgave, die goed aansluit bij die doelgroep. Zelfverwonding bij tieners is een fenomeen dat ruimer verspreid is dan wordt gedacht. Recent onderzoek toont aan dat n op de tien vijftien- tot zestienjarigen zichzelf opzettelijk verwondt. Van nature zijn mensen geneigd om pijn te vermijden en zelfverwonding is dan ook schokkend om te zien. In de vakliteratuur is over dit thema echter niet zoveel terug te vinden. Dit boek haalt zelfverwonding uit de taboesfeer en geeft duidelijke antwoorden op vragen naar oorzaak van dit handelen, gevolgen op korte en lange termijn, hoe je ermee moet omgaan, welke behandelingen het meest adequaat zijn etc. Laurence Claes is gespecialiseerd in het onderzoek naar zelfverwonding. Professor Walter Vandereycken is vooral bezig met het onderzoek naar de behandeling van o.a. eetstoornissen. Beiden startten het onderzoek naar zelfverwonding met als doel een antwoord te vinden op de waaromvraag, in de hoop dat de aanpak makkelijker zou worden. De eerste en belangrijkste stap die gezet moest worden om met dit thema aan de slag te kunnen was het vermijden van afkeer of afwijzing tegenover de problematiek. Het boek is in de eerste plaats bedoeld voor de zelfverwonders zelf, het is in de jij-vorm geschreven. In een toegankelijke taal proberen de auteurs inzichten bij te brengen en de slachtoffers/daders aan te zetten tot het zoeken van oplossingen. Daarnaast is dit boek ook een hulpmiddel voor de directe omgeving van het slachtoffer. In het eerste hoofdstuk worden een aantal definities geformuleerd waarbij er een onderscheid wordt gemaakt tussen zelfverwondend gedrag en andere vormen van zelfbeschadiging, zoals eetstoornissen, middelenmisbruik, zelfmoordneigingen - Vervolgens wordt er stilgestaan bij de vraag of zelfverwonding een nieuw fenomeen is, of een oud gegeven dat pas nu op de voorgrond komt. In hoofdstuk drie wordt ingegaan op de functies van zelfverwonding en de factoren die het uitlokken en in stand houden. Daarna staat de praktijk centraal, met eerst een aantal zelftesten waarin je kan nagaan in welke mate je jezelf verwondt en welke factoren hierbij een rol spelen. In hoofdstuk vijf kan je dan een stappenplan vinden voor de concrete aanpak van zelfverwondend gedrag. Verderop leer je dat de problematiek vaak samenhangt met de behoefte aan het versterken van je zelfvertrouwen en het uitbouwen van een eigen leven in de overgang naar volwassenheid. Daarna zijn er concrete tips voor ouders, vrienden en familie van jongeren die zichzelf verwonden, en wordt ingegaan op de school, met tips voor leerkrachten. Vervolgens wordt besproken hoe je de stap kan zetten naar professionele hulpverlening. Door het taboe rond zelfverwonding te doorbreken, kunnen er heel wat mensen geholpen worden. De vragenlijsten, eenvoudige tips, en het duidelijke en eenvoudige taalgebruik, zorgen alvast voor een erg toegankelijk boek. De hoofdstukken zijn kort en bondig, en overbodige informatie wordt geweerd. Een korte bibliografie geeft de lezer ten slotte de kans om zich verder te verdiepen in het thema.

Listing 1 - 10 of 55 << page
of 6
>>
Sort by