Listing 1 - 10 of 32 << page
of 4
>>
Sort by

Periodical
Scripta geologica.
Author:
ISSN: 03757587 Publisher: Leiden : Rijksmuseum van geologie en mineralogie,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Association meetings
ISSN: 10423141 Publisher: Place of publication unknown


Periodical
Insurance conference planner
ISSN: 01930516 Publisher: Shawnee Mission, Kans.


Book
De Kerk (nog) in het Midden ? : colloquium ter gelegenheid van 350 jaar Parochie en 75 jaar Kerkgebouw
Author:
ISBN: 9789079528103 9079528102 Year: 2010 Publisher: Antwerpen: Stad Antwerpen,


Book
De publieke betekenis van pedagogisch denken en handelen : bijdragen aan de Veertiende Landelijke Pedagogendag
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789088500749 Year: 2010 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk ‘het publieke’, werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009. Uit de verschillende in deze bundel opgenomen bijdragen blijkt enerzijds duidelijk dat de notie van ‘het publieke’ een krachtdadig instrument is om de reductie van het pedagogisch denken en handelen tot een verzameling van eenvoudig toe te passen technieken in vraag te stellen. Anderzijds tonen de verschillende bijdragen ook dat we niet kunnen spreken over hét publieke, maar dat er eerder sprake is van een continuüm van perspectieven waarbij het publieke nu eens gelijkgesteld wordt aan de publieke ruimte waarbinnen jongeren voorbereid moeten worden op het leven in de samenleving en dan weer verduidelijkt wordt als die ruimte waarbinnen bepaalde maatschappelijke structuren en denkpatronen bevraagd en ontmoetingen met het andere mogelijk worden. Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk 'het publieke', werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009.


Book
Migranten maken de stad : migratie, diversiteit en conflict in historisch perspectief
Author:
ISBN: 9789057182914 Year: 2015 Volume: *6 Publisher: Brussel : ASP,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steden zijn altijd plaatsen van uitwisseling en ontmoeting geweest, dus ook van migratie. In dit boek onderzoekt Anne Winter hoe stedelijke migratie in de vorige eeuwen verliep en hoe men er toen mee omging in Europese steden. Ze schetst ons de voorlopers van de actuele uitdagingen rond migratie en diversiteit.Stad en migratie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar de spanningen en uitdagingen die migratie met zich meebrengt zijn de laatste vijf eeuwen heel uiteenlopend geweest. Enige historische diepgang is nodig om de discussie van vandaag beter begrijpen. Zo ontsnapt men ook aan al te oppervlakkige en populistische oordelen.


Periodical
Proceedings of the Japan academy. Series A: Mathematical sciences.
Author:
ISSN: 03862194 Publisher: Tokyo : Japan academy,

Listing 1 - 10 of 32 << page
of 4
>>
Sort by