Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Kunst op de campus
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789057183324 Year: 2013 Publisher: Antwerpen UPA


Book
100 Jahre Ingenieursausbildung in Zwickau. 1897-1997.
Author:
Year: 1997 Publisher: Zwickau Fachhochschule

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Katholieke Universiteit te Leuven, 1425-1958
Authors: ---
Year: 1958 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit te Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Overzicht van het gebruik van onderwijstechnologische middelen aan de Vlaamse universitaire instellingen
Author:
Year: 1984 Publisher: Brussel VLIR

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Studeren met autisme : hoe werkt dat?
Authors: ---
ISBN: 9789088501586 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Uitgeverij SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is gericht op jongeren met autisme en/of AD(H)D die verder gaan studeren, maar het kan ook voor andere jongeren met dit vooruitzicht een ondersteuning zijn. Voor ouders en begeleiders kan het een gids zijn voor de begeleiding van deze jongeren. Elk hoofdstuk bevat informatie over specifieke thema's rond verder studeren, zoals studiekeuze, zelfstandig wonen, studievaardigheden en stage. Concreet bestaan deze hoofstukken uit concrete stappenplannen, tips en ervaringsverhalen van studenten en hun begeleiders. Het boek is geschreven vanuit de Nederlandse context, met verwijzingen naar studierichtingen, studieniveaus en instellingen uit het Nederlands grondgebied. Het merendeel van de onderwerpen en thema's zijn echter universeel inzetbaar.


Book
Kingston upon Hull, Humberside University: School of Engineering and Information Technology
Year: 1996 Publisher: Kingston-upon-Hull Humberside University


Multi
Geschiedenis van de wetenschap
Author:
ISBN: 9789038225838 9038225830 Year: 2018 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is wetenschap? Hoe is wetenschap ontstaan? Hoe evolueert wetenschap en waarom evolueert ze zo? Deze vragen staan centraal in dit werk. Wie wil achterhalen hoe wetenschap evolueert, denkt meteen aan schitterende ingevingen van briljante wetenschappers, aan nieuwe experimenten van vooruitstrevende onderzoekers, aan technische innovaties die de wetenschappen naar een hoger niveau tillen. Uiteraard dragen al deze elementen bij tot de ontwikkeling van wetenschap, maar de werkelijkheid is toch enigszins anders. Ook elementen als toeval, hardnekkige vooroordelen of bijvoorbeeld het karakter van een wetenschapper bepalen voor een stuk of nieuwe ideeën al dan niet doorbreken. Zo hebben niet de boeken van Copernicus of van Kepler tot een doorbraak van het heliocentrisch wereldbeeld geleid, maar is het de koppigheid van Galilei die de revolutie ontketende. Dit werk wil met gelijkaardige voorbeelden de evolutie van de wetenschap illustreren. Maar niet enkel de wetenschappelijke kennis evolueert, ook de ambitie van wetenschappers is in de loop der tijden gewijzigd. De zoektocht naar ware, betrouwbare kennis heeft plaatsgemaakt voor het ontwikkelen van modellen die de werkelijkheid beschrijven. Dit boek heeft niet de ambitie om een volledig en gedetailleerd overzicht van de geschiedenis van de wetenschap te bieden. Veeleer worden grote lijnen geschetst en wordt er aandacht besteed aan de evolutie zelf. Zo komen de boeiende geschiedenis van mechanica, elektromagnetisme, relativiteitstheorie, sterrenkunde en geneeskunde aan bod. (Bron: website uitgever)


Book
Jongeren vandaag en de wereld morgen
Authors: ---
ISBN: 9789462700222 Year: 2015 Volume: 21 Publisher: Leuven Universitaire Pers Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wie in zijn jeugd niet op de barricade heeft gestaan, die heeft geen hart - zo wil de boutade. Toch vindt elke generatie haar eigen manier om zich maatschappelijk te engageren. Hoe kritisch zijn jongeren in het tijdperk van de sociale media? En omgekeerd: hoe ernstig neemt onze maatschappij hun bekommernissen? Elke generatie heeft ook haar eigen 'jeugd van tegenwoordig'. Welke complexe realiteit gaat er schuil achter recente cijfers inzake jeugdcriminaliteit? De huidige economische crisis stelt de intergenerationele solidariteit op de proef. In welke wereld komen onze jongeren morgen terecht? Hoe gehavend komt ons financieel systeem uit de bankencrisis? Hoe houden we onze gezondheidszorg performant en betaalbaar wanneer behandelingen en medicijnen steeds duurder worden? En hoe zullen we wonen, werken of reizen in de eenentwintigste eeuw? Over deze en andere vragen gaat het in de eenentwintigste bundel 'Lessen voor de 21ste eeuw'. Contributors: H.K.H. Prinses Laurentien der Nederlanden, Stefaan, Pleysier, Johan Put, Geert Deconinck, Axel Haelterman, Stan Maes, Katelijne De Nys, Guido Vanheeswijck, Dirk De Geest, Marc Dubois, Frank Delmulle, Jan van der Borg, Geert Van Hootegem, Frederic Amant en Gert Storms.

Listing 1 - 10 of 38 << page
of 4
>>
Sort by