Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
schrijven --- Dutch language --- spelling --- pragmatiek --- Pragmatics --- PHL-Central Office 12 --- Nederlands taalgebruik
Choose an application
This introduction to intercultural communication in international business, international relations and other situations of cross-cultural contact features the following unique highlights: • It is rooted in history and anthropology, allowing the reader to situate intercultural issues in a wider humanistic framework. •It offers practical advice that will be directly helpful in concrete intercultural settings. • It goes through great lengths to warn against oversimplification and stereotyping, traps that are inherent in several publications in the field of intercultural publications. • It is critical: it does not shy away from critically discussing various theories and statements that are found in the literature in order to arrive at a balanced view of what we can learn from research in the field. • It encourages an open discussion of ethical issues related to multiculturalism and intercultural contact, also in the exercise section. • It includes a substantial set of exercises of various types which will allow the reader to develop their intercultural skills. • It blends into an online learning platform. • It makes a set of pedagogical aids available to instructors.
Massacommunicatie --- Pragmatiek --- Sociolinguïstiek --- Go International. --- International relations. --- Mass communications --- Pragmatics --- Sociolinguistics --- Cultuurverschillen --- Interculturele bedrijfscommunicatie --- interculturaliteit --- Sociology of minorities --- Go international.
Choose an application
Drawing on an enormous range of examples from children's drawings to textbook illustrations, photo-journalism to fine art, as well as three-dimensional forms such as sculpture and toys, the authors examine the ways in which images communicate meaning. Features of this fully updated second edition include: new material on moving images and on colour; a discussion of how images and their uses have changed through time; websites and web-based images; and ideas on the future of visual communication.
316.772.22 --- 7.01:003 --- 165.212 --- audiovisuele communicatie --- 165.212 Semiotiek. Pragmatiek. Communicatie. Informatie. Symbool.Symbolisering --- Semiotiek. Pragmatiek. Communicatie. Informatie. Symbool.Symbolisering --- 7.01:003 Semiotiek van kunst en esthetiek --- Semiotiek van kunst en esthetiek --- 316.772.22 Audio-visuele, visuele communicatie. Beeldcommunicatie--(communicatiesociologie) --- Audio-visuele, visuele communicatie. Beeldcommunicatie--(communicatiesociologie) --- beeldanalyse --- Communication in design. --- Semiotics and art --- Communication en design --- Sémiotique et art --- Sémiotique et art --- Communication in design --- beeldtaal --- Semiotics --- Product strategy --- beeldelementen --- visuele communicatie --- Mass communications --- Picture interpretation --- Visual communication --- Illustrations, images, etc. --- Communication visuelle --- Interprétation --- departement Onderzoek 09 --- design --- communicatie
Choose an application
Communicatie bestaat voor 7% uit woorden en voor 93% uit non-verbale aspecten. In dit boek ontleedt Pieter De Smet niet alleen je lichaamstaal, hij onderwerpt ook je verbale communicatie aan een grondige analyse. Het resultaat? Een waaier aan tips en tricks in functie van een optimale info-overdracht én -ontvangst.
Communicatie --- Lichaamstaal. --- Onderwijs. --- lichaamstaal --- Pragmatics --- onderwijsstijlen --- Semiotics --- non-verbale communicatie --- Mass communications --- lichaamshouding --- Teaching --- onderwijs --- leraren-leerling relatie --- Non-verbale communicatie --- Communicatie ; onderwijs --- Nonverbal communication --- 800.95 --- communicatie --- 415.2 --- conflicthantering --- 305.8 --- Lichaamstaal --- Verbale communicatie --- 450.49 --- Conflicthantering --- Onderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- 415.3 --- communicatie (leesbaarheid) --- 800.95 Non-verbale communicatie --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Communicatie ; algemeen --- Overige onderwerpen --- Semiotiek --- Massacommunicatie --- Pragmatiek --- PHL-Central Office 12 --- communicatievaardigheden --- Didactiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Educational sciences
Choose an application
Plakkend design legt duidelijk en beknopt uit hoe je je boodschap op een aantrekkelijke manier kunt verpakken. Ontdek de impact van lettertypes, witruimtes, kleuren, beelden ... en leer hoe je die kunt inzetten om je inhoud te presenteren.
#SBIB:309H519 --- #SBIB:309H511 --- #SBIB:309H501 --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Verbale communicatie: algemene pragmatiek, stilistiek en teksttheorie, discoursanalyse --- Mediapedagogiek (incl. mediadidactiek) --- Advertising. Public relations --- Computer architecture. Operating systems --- Computer. Automation --- Graphic arts --- digitale ontwerptechnieken --- visuele communicatie --- DTP (desktop publishing) --- grafische computerprogramma's --- grafische vormgeving --- typografie --- bedrijfscommunicatie --- 745 --- design --- vormgeving --- CAD, design en industriële vormgeving --- Grafische vormgeving --- Computergrafiek --- Grafische vormgeving. --- Graphics industry --- Visuele communicatie --- Design --- Schrijven --- 001.8 --- digital design --- advertisements --- typography --- Web sites
Choose an application
Deze grondige inleiding in zakelijk communiceren is opgezet rondom het exclusieve schrijfproces in drie stappen van Bovée en Thill: 1. plannen, 2. schrijven en 3. afwerken. Deze praktische strategie biedt een stevige basis voor het oplossen van schriftelijke en mondelinge communicatieproblemen in een zakelijke omgeving. Aan de hand van het driestappen proces leert de lezer snel en efficiënt boodschappen op te stellen. Het schrijfproces in drie stappen komt in het gehele boek aan de orde. Het wordt geïntroduceerd en tot in detail beschreven in deel 2. Vervolgens wordt het proces toegepast op korte boodschappen (brieven, memo's en e-mail), op verslagen en mondelinge presentaties en ten slotte op sollicitaties. 'Zakelijk communiceren' bevat talloze voorbeelden van brieven en andere zakelijke teksten die zijn voorzien van uitgebreid commentaar. Bij veel voorbeelden wordt beschreven hoe het driestappen proces is toegepast en wordt getoond hoe de theorie in de praktijk is gebracht. Elk hoofdstuk begint met een communicatieprobleem uit de praktijk, dat aan het eind van het hoofdstuk met de geleerde theorie kan worden opgelost. Daarnaast is er ruime aandacht voor communicatie via het web en e-mail.
Mondelinge zakelijke communicatie --- Schriftelijke zakelijke communicatie --- Nederlandse taal. --- Pragmatics --- mondelinge communicatie --- solliciteren --- schriftelijke communicatie --- zakentaal --- interculturele communicatie --- Didactics of economy --- Mass communications --- #SBIB:309H519 --- #KVHA:Zakelijke communicatie; Nederlands --- 372.833 --- 659.3 --- 800.08 --- 001.817 --- 001.818 --- 651.77 --- 808 --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- brieven --- communicatie --- e-mail --- presentaties --- rapporteren --- verslagen --- E04077.jpg --- Handelscorrespondentie ; Nederlandse taal ; leermiddelen --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Didactiek van de economie --- Massacommunicatie --- Pragmatiek --- Bedrijfscommunicatie --- Interne communicatie --- Externe communicatie --- Communicatie --- Casestudies --- Schrijven --- Spreken in het openbaar --- Solliciteren --- Interculturele communicatie --- Correspondentie --- Communicatieve vaardigheden --- Casestudy --- Sollicitatie
Choose an application
In dit boek vindt u een overzicht van de wijze waarop kindertaalverwerving verloopt. Daarnaast worden verschillende facetten van deze taalverwerving nog eens thematisch uitgediept, telkens door een specialist op het betreffende deelgebied. Ook de tweede-taalverwerving komt aan bod, en de taalpathologie. (Bron: covertekst)
Didactics of Dutch --- Dutch language --- taalverwerving --- Psycholinguistics --- Language Development. --- Infant. --- Child. --- Verbal Behavior. --- 803.93-07 --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Taalverwerving: Nederlands --- #KVHA:Kindertaal; Nederlands --- #PBIB:2001.4 --- #KVHB:Taalontwikkeling --- taalontwikkeling --- kindertaal --- Nederlands --- 803.3 --- Kinderen --- Ontwikkeling van kinderen --- Psycholinguïstiek --- Spraakproblemen --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen --- Taalverwerving --- Tweedetaalverwerving --- 800 ) Taalverwerving --- lexicon --- pragmatiek --- semantiek --- taalpathologie --- taalproblemen --- 094177.jpg --- Taalverwerving ; kinderen --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Behavior, Verbal --- Behaviors, Verbal --- Verbal Behaviors --- Speech --- Children --- Minors --- Infants --- Development, Language --- Developments, Language --- Language Developments --- psycholinguïstiek, taalverwerving, kindertaal --- Taalpsychologie (Psycholinguïstiek) --- Language Development --- Infant --- Child --- Verbal Behavior --- Language Acquisition --- Acquisition, Language --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- LANGAGE ET LANGUES --- NEERLANDAIS (LANGUE) --- ACQUISITION --- Acquisition linguistique
Choose an application
Welke vormen van intermenselijke communicatie kunnen we onderscheiden? Welke kenmerken hebben ze en hoe manifesteren ze zich? Welke effecten hebben ze op gedrag? En in welke verhouding staan ze tot gestoord gedrag? Het antwoord op deze vragen wordt helder geïllustreerd met een groot aantal aan de literatuur ontleende voorbeelden. Zo geeft het boek een diepgaande analyse van Albee's 'Wie is er bang voor Virginia Woolf'. Speciale aandacht is er ten slotte voor het fenomeen van de paradox
communicatie --- systeemtheorie --- schizofrenie --- #GSDBP --- sociologie --- 007 --- 301 --- 616.2 --- Communication --- gesprekstechnieken --- Communication Programs --- Communications Personnel --- Misinformation --- Personal Communication --- Social Communication --- Communication Program --- Communication, Personal --- Communication, Social --- Communications, Social --- Personnel, Communications --- Program, Communication --- Programs, Communication --- Social Communications --- Communicatie --- Communicatie-axioma's --- Interpersoonlijke communicatie --- Theorieën --- Communicatietheorieën --- Communication Communicatie --- Feedback Feedback --- Métacommunication Metacommunicatie --- gedrag --- hulpverlening --- maatschappelijk werk --- filosofie --- psychische syndromen --- psychotherapie --- 1 --- 615.8 --- #GBIB:CBMER --- sociale psychologie --- 305.8 --- 499.4 --- 606.3 --- gedragsstoornissen --- psychiatrie --- psychopathologie --- Communicatie in de hulpverlening --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Mondelinge communicatie --- Psychopathologie - Psychiatrische ziektekunde --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- Theorie --- Communicatietheorie --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Mass communications --- Sociology of minorities --- Sociology of social welfare --- Social problems --- Psychiatry --- Primary groups --- intermenselijke relaties --- feedback --- interpersonele communicatie --- gedrag (mensen) --- Psychology --- pragmatiek --- Philosophy of language --- Human. --- Dutch. --- Gedrag. --- Relaties. --- Sociale relaties. --- Sociologie. --- psychologie --- communication --- #psyc:1993.1 --- Systémique Systematiek --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Relations humaines Menselijke relaties
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|