Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
VONK is: - een vaktijdschrift met artikels over literatuur, taalbeschouwing, vaardigheden lesvoorstellen, recensies, standpunten - een barometer voor didactiek Nederlands - het enige tijdschrift voor vakdidactiek Nederlands in Vlaanderen én Nederland - het tijdschrift van de Vereniging voor het Onderwijs in het Nederlands Op de website vind je een archief van samenvattingen van alle artikels die ooit verschenen zijn in VONK.
Didactics of Dutch --- Nederlands --- didactiek --- Enseignement --- Néerlandais (langue) --- Onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- #TS:KOHU --- tijdschriften --- LO --- taalonderwijs --- 471.41 --- 475.2 --- 485.1 --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- 456.1 --- Nederlands: didactiek secundair onderwijs --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlandse taal- en letterkunde --- 832 Tijdschriften en seriewerken --- Nederlandse taal en letterkunde --- Periodicals --- tijdschriften lerarenopleiding --- Educational sciences --- Flanders
Choose an application
Ben je op zoek naar dynamische, communicatieve en interactieve (coöperatieve) werkvormen? Wil je meer differentiëren in je les? Zoek je nieuwe ideeën voor woordenschatverwerving of een andere manier om de luister- of leesoefeningen aan te pakken? Wil je ludieke lesideeën opdoen en oefeningen in een ander jasje steken?Doe maar taal biedt een schat aan inspiratie. Het boek is opgebouwd uit vijf delen: spreken, schrijven, luisteren, lezen en spelvormen. Elk deel begint met vijf-minutenactiviteiten, die je instant kan gebruiken om een gaatje in je les op te vullen. Vervolgens krijg je tal van andere leuke ideeën die wat langer duren en waarvoor je soms extra materiaal nodig hebt. De ideeën zijn (meestal) gerangschikt van minder naar meer voorbereiding.Doe maar taal is een must read voor elke (taal)leerkracht.Op www.acco.be/Doemaartaal vind je uitgewerkt voorbereidingsmateriaal, extra ideeën en een waslijst aan interessante websites die je nog meer zullen inspireren. Door te variëren in werkvormen, oefeningen en vaardigheden prikkel je het enthousiasme en de motivatie van de leerlingen tijdens de les. En dat maakt lesgeven des te prettiger voor jou als leerkracht.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792240/Doe-maar-taal
#PBIB:+111.14 --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Taalonderwijs ; didactiek --- 456.1 --- differentiatie --- taalspel --- creativiteit --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- taal --- didactiek --- Nederlands --- lesideeën --- Taalonderwijs --- Didactiek --- Taaldidactiek --- Taalvaardigheid --- Onderwijs --- Nederlandse taal en letterkunde --- Werkvormen --- Tussendoortjes --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- Interactief onderwijs --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- werkvormen
Choose an application
Een activiteitenbundel om 'hands-on' Nederlands te leren. Vertrekkend vanuit het principe dat je een taal het beste leert door ze te spreken, heeft de auteur 60 activiteiten ontwikkeld die spontaan aanzetten tot spreken.
taalvaardigheid --- taalspelletjes --- taalverwerving --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- NT2 --- taalspelen --- 456.1 --- communicatie --- Nederlands --- taalspel --- creativiteit --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlands als tweede taal --- Spelen --- Bewegen --- Spel --- Beweging --- Plezier
Choose an application
‘Hoe kan ik mijn cursisten motiveren?’ ’Hoe geef ik feedback bij spreken en schrijven?’ Zowel beginnende als ervaren NT2-docenten kampen met deze en andere vragen over de opzet van hun lessen en de omgang met cursisten. De uitgave Praktisch didactisch geeft waardevolle adviezen op het snijvlak van theorie en praktijk. Ze behandelen zowel vragen van didactische aard als zaken die gericht zijn op pedagogisch handelen. Ook gaan de auteurs in op kwesties die te maken hebben met de intake en het monitoren van cursisten. Tenslotte bespreken ze vraagstukken die specifiek op het vakgebied van de NT2-docent liggen en onderwerpen waarbij de NT2-docent zelf centraal staat.
Didactiek. --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- 456.1 --- 838.5 --- Didactiek --- anderstaligen --- * 838.5 --- Nederlands --- didactiek --- NT2 --- Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen --- Pedagogiek --- reflectie --- 370.02 --- Nederlands als tweede taal
Choose an application
Nederlands --- woordenschat --- * 844 --- 485.1 --- 81'37 --- oefeningen --- woordenlijsten --- E110636.jpg --- Nederlandse woordenschat ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Nederlands - idioom, woordenschatverrijking --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Semantiek --- Didactics of Dutch --- didactiek --- Woordenschat
Choose an application
Dit handboek voor taaldidactiek behandelt de taalontwikkeling van alle kinderen in de basisvorming, ongeacht hun moedertaalachtergrond, vanaf de peuterleeftijd tot en met de eerste graad van het secundair onderwijs. In het boek komen alle essentiële onderdelen van het curriculum aan bod: luisteren, spreken, lezen, schrijven, taalbeschouwing... Elke hoofdstuk bespreekt de relevnte ontwikkelingsdoelen en/of eindtermen. Het schetst de wijze waarop kennis, vaardigheden, houdingen bij kinderen tot ontwikkeling komen en de moeilijkheden die daarbij kunnen optreden. Telkens worden de belangrijkste pedagogische en taaldidactische knelpunten belicht. Bovendien zijn er in elk hoofdstuk een of meerdere inspirerende voorbeelden van goede taaldidactiek over het betreffende onderdeel van het curriculum taal opgenomen. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- Didactics of primary education --- Psycholinguistics --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- #KVHB:Taaldidactiek --- #KVHB:Taalontwikkeling --- lezen --- spelling --- taal --- taalbeschouwing --- taalonderwijs --- 456.1 --- Nederlands --- basisonderwijs --- didactiek --- ontluikende geletterdheid --- secundair onderwijs --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Literatuuronderwijs --- Spelling --- Taal --- Taalonderwijs --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- 1e graad s.o --- 471.41 --- 475.2 --- 485.1 --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Geïntegreerd taalonderwijs --- Mondelinge vaardigheden --- Ontluikende geletterdheid --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Secundair onderwijs --- Spellen --- Stellen --- Studerend lezen --- Taalbeschouwing --- Taaldidactiek --- Technisch lezen --- Woordherkenning --- 456.1 ) * NEDERLANDSE TAAL- EN LETTERKUNDE - METHODIEK EN DIDACTIEK --- basisschool : didactiek : taal (ler) --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- taaldidactiek --- Nederlandse taal --- 475.25 --- Nederlands; s.o --- 043702.jpg --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Luisteren --- Spreken --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- 1e graad secundair onderwijs --- Linguïstiek --- Taalvaardigheid --- Onderwijs --- 830 --- Taal- en letterkunde volgens afzonderlijke talen ; algemeen * --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Deel 1. Bouwstenen van taalbeleid1. Wat is taalbeleid?2. Doelen voor taal op leerlingniveau3. Werken aan taalontwikkeling in het vakgebied taal4. Taal in de niet-taalvakken5. Evalueren en opvolgen van taalontwikkeling6. Omgaan met meertaligheid7. Ouders en buurt betrekken bij het taalbeleidDeel 2. Processen van taalbeleid8. Een beginsituatieanalyse maken9 Een taalbeleidsplan schrijven10. Een taalbeleidsplan uitvoeren en evalueren11. BesluitVoor wie er meer over wil lezen
Didactics of secundary education --- taalbeleid --- Didactics of languages --- SO (secundair onderwijs) --- Academic collection --- Nederlands --- secundair onderwijs --- taal --- taalontwikkeling --- 485.1 --- didactiek --- 373.5.016:80 --- Meertaligheid --- Taalontwikkeling --- 112095.jpg --- Taalonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- 456.1 --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- taal in het middelbaar onderwijs --- Nederlande taal en letterkunde --- 485.2 --- 831.2 --- linguïstiek --- meertaligheid --- onderwijs --- taalvaardigheid --- taalverwerving --- PHL-Education 13 --- taalcompetenties --- Taalbeleid --- Secundair onderwijs --- Taalgericht vakonderwijs --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.334.1O365 --- #SBIB:316.334.1O213 --- Pedagogie --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van technisch onderwijs --- Onderwijsbeleid: regionaal --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde
Choose an application
Hoort bij de methode Nederlands, Frappant. Het vademecum tweede graad en het literatuurspel tweede graad horen zowel bij de groene als de gele reeks.
Nederlands --- Secundair onderwijs. --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.1 --- schoolboeken --- KHK --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Nederlande taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Nederlandse taalkunde --- handboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 13 --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- 2e graad secundair onderwijs --- Taalvaardigheid --- Taalbeschouwing --- Literatuur --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Didactics of Dutch --- Secondary education --- didactische werkvormen --- literaire activiteiten --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Afrika --- Frans --- België --- Noorwegen --- Vrouw --- #BSCH: vak: Nederlands
Choose an application
linguïstiek --- Nederlands --- Orthography --- Dutch language --- spelling --- 803.93-07 --- 803.93-1 --- * 842 --- 485.1 --- Handboek/cursus --- Afleidingen --- handboek --- Hoofdletter --- Koppelteken --- Leesteken --- Samenstellingen --- secundair onderwijs --- Spelling --- werkwoorden --- woordteken --- Werkwoorden --- 659.2 --- 801.5 --- communicatie, schriftelijk --- Nederlands: spelling --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands - spelling --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal --- spelling. --- 803.93-1 Nederlands: spelling --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Spelling.
Choose an application
Dit boek is een handleiding voor een systematische aanpak van de spreeklessen. Naast wat theoretische hoofdstukken is er grote aandacht voor de lespraktijk: het rollenspel, oefeningen, taken, werkbladen, buitenschoolse opdrachten...
Didactics of Dutch --- didactiek --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 ; didactiek --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Jeux de rôle Rollenspel --- Parler Spreken --- Vocabulaire Woordenschat --- Cours de langue Taalcursus --- Communication Communicatie --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- 485.1 --- Didactiek --- NT2 --- Rollenspel --- Spreekvaardigheid --- Spreken --- Mondelinge communicatie --- Spreekkunst --- spreken --- verbale expressie --- Nederlandse taal- en letterkunde --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Schoolbooks - Didactic material
Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|