Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Aanwijzingen om kinderen te laten kennismaken met mindfulness, een therapievorm die gebaseerd is op oosterse wijsheden.Redactie Vlabin-VBCDe auteur is arts bij de dienst psychiatrie van het Universitair Ziekenhuis Gent en oprichter van het Instituut voor Aandacht en Mindfulness, waar wetenschappelijk onderzoek naar mindfulness wordt gedaan. In dit boek werkt hij een aantal sessies uit om kinderen te laten kennismaken met mindfulness, een therapievorm die gebaseerd is op oosterse wijsheden. Uitgangspunt is dat we rust kunnen vinden door onze aandacht te richten op het huidige moment. De auteur schreef al meer boeken over mindfulness voor volwassenen en jongeren. Voor dit boek werkte hij samen met Berti Persoons, die zelf mindfulnessopleidingen volgde en werkt als I.V.-psychotherapeut, en Veronique Benoit, bezieler van Kiddy Minds, de mindfulnesstraining voor kinderen. In een inleiding krijgt de lezer informatie over de basis van mindfulness en worden enkele belangrijke begrippen uitgelegd. Daarna wordt aan de hand van 'Het verhaal van Pieter en Pol de Trol' een therapie uitgewerkt in zestien etappes. De oefeningen zijn op maat van kinderen vanaf ca. 8 jaar gesneden en zijn geïllustreerd met clichématige zwart-wittekeningen. Het boek bevat enkele invuloefeningen. Een degelijke gids voor ouders en therapeuten, waaruit blijkt dat mindfulness ook kinderen concentratie en rust kan brengen. Zie ook www.aandacht.be© NBD Biblion
Meditatie --- Mindfulness --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- stress --- bewegingsopvoeding --- Didactics of sports and games --- Psychiatry --- kleuteronderwijs --- Personality development --- Affective and dynamic functions --- meditatie --- jeugd --- mindfulness --- Anxiety in children --- Relaxation --- Children --- Mental health --- Mindfulness-based cognitive therapy --- Juvenile --- Mediatie --- Kinderen --- Relaxatie --- Rust --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Muziek
Choose an application
Door je aandacht te richten op het nú met een vriendelijke en oordeelvrije houding is het mogelijk om emoties te leren reguleren en verdragen. In dit boek wordt een stap-voor-stap trainingsprogramma beschreven dat is gebaseerd op de bekende Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) en de Mindfulness Based Cognitive Therapy (MBCT). Het is een specifieke aanpassing voor mensen met problemen in de emotieregulatie. Het bevat veel praktische oefeningen en is toepasbaar als zelfhulpboek of als behandelmodule bij de borderlinestoornis.
Aandachtgerichte cognitieve therapie --- Emoties --- Emotions --- Feelings --- Gevoelens --- Human emotions --- MBCT (Psychotherapy) --- Mindfulness gebaseerde cognitieve therapie --- Mindfulness-based cognitive therapy --- Passies --- Passions --- Sentiments --- TCBPC --- Thérapie cognitive basée sur la pleine conscience --- Émotions --- Émotivité --- Mindfulness --- Borderline --- Mindfulness. --- Borderline. --- Psychiatry --- emoties --- borderlinesyndroom --- psychotherapie --- mindfulness --- Psychology --- Borderline personality disorder --- Treatment --- PXL-Healthcare 2013 --- zelfhulp --- Borderlinesyndroom --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS)
Choose an application
Mindfulnesstraining helpt jongeren krachtiger in het leven te staan, vermindert (examen)stress, piekeren en faalangst en kan de kans op een depressie significant verminderen. Het versterkt de aandacht, bevordert emotioneel evenwicht en geeft waardevolle bagage mee aan jongeren om de golven van het leven succesvol te kunnen weerstaan. Dit boek van de bekende arts en mindfulnesstrainer David Dewulf bevat een volledige evidence based mindfulnesstraining bij jongeren van 14 tot 24 jaar. Stap voor stap wordt de opbouw van de lessen besproken en het kader dat aan de jongeren wordt aangereikt. Naast informatie over de theorie, meditaties en groepsinteracties bevat het boek veel praktische voorbeelden. Met een code in het boek zijn via de website van de uitgever hand-outs voor de jongeren te downloaden. Onmisbaar voor hulpverleners die werken met jongeren en voor docenten die begeleidings- of mentortaken hebben in het voortgezet onderwijs.
Mindfulness --- Meditatie --- Jeugd. --- Cognitieve therapie voor teenagers --- Cognitive therapy for teenagers --- Thérapeutique cognitive pour les adolescents --- Mindfulness ; jongeren --- Age group sociology --- Social welfare methods --- jeugd --- mindfulness --- hulpverlening --- preventiewerking (mensen) --- Cognitive therapy --- Methods --- Mindfulness-based cognitive therapy --- Meditation --- Therapeutic use --- Zelfzorg --- Sociaal werk --- Age group sociology. --- Cognitieve psychologie. --- Levenskunst. --- Meditatie. --- Social welfare methods. --- hulpverlening. --- jeugd. --- mindfulness. --- preventiewerking (mensen).
Choose an application
In deze superdiverse, steeds veranderende samenleving kan je er niet meer onderuit: als we samen willen leven en werken en overleven, zullen we de confrontatie met elkaar niet meer uit de weg kunnen gaan. Respect en verdraagzaamheid lijken de magische woorden maar schieten in de praktijk tekort. Professionals voelen dat gebrek aan goede oplossingen in hun dagelijkse praktijk bij het omgaan met een heterogeen doelpubliek. Vanuit de stem van de minderheid wordt de ervaren heterogeniteit een bron van heterogenialiteit. Dit boek biedt antwoorden op deze uitdaging via een eigen methodiek.
culturele diversiteit --- maatschappelijke hulpverlening --- sociaal werk --- Sociology of social welfare --- Sociology of minorities --- diversiteitsbeleid --- hulpverlening --- Social policy and particular groups --- Hulpverlening --- Multiculturele samenleving --- Interculturele verpleegkunde --- Interculturele communicatie --- welzijnswerk, methoden --- 321 --- maatschappelijk werk --- sociale zorg --- welzijnszorg --- diversiteit --- interculturaliteit --- 328.7 --- Maatschappelijk werk : hulpverleners --- multiculturele samenleving --- 364.62 --- multiculturaliteit --- 615.1 --- Sociaal werk --- 361.1 --- maatschappelijk werk en sociale zorg --- Sociale problemen van allochtone groepen --- Pluralism (Social sciences) --- Belgium --- Nursing --- Cross-cultural studies --- Intercultural communication --- Social aspects --- Multiculturalism --- Mindfulness-based cognitive therapy --- Sociologie van de minderheden --- Sociologie van de welzijnszorg --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- PXL-Social Work 2016 --- maatschappelijke zorg --- migratie --- interculturele communicatie --- Interculturele hulpverlening --- Superdiversiteit --- Coaching --- Geweldloos verzet --- Mindfulness --- Diversiteit --- Methodiek --- Kind --- 603 --- medische en paramedische beroepen
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|