Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Effectiever communiceren, ineffectieve gedragspatronen doorbreken. Dat is de belofte van elke managementtraining of elk coachingstraject. Maar lang niet altijd wordt die belofte ingelost. De gebruikelijke leer- en ontwikkelingsmethodieken schieten vaak te kort als veranderen van denken en doen het doel is. De nieuwe leermethode troaching levert wel het verwachte rendement, en dat in relatief weinig tijd.Troaching voegt het beste van training en coaching samen. Het succes van de methode ligt in de combinatie: de korte, intensieve methode van training wordt gecombineerd met de individuele aanpak van coaching. Het leren door doen en door experimenteren, staat bij troaching centraal. Troaching is vooral geschikt om heel gericht een of enkele competenties te versterken en een blijvende verandering te bewerkstelligen.(bron: https://www.managementboek.nl/boek/9789052615196/troaching-edger-gubbels)
Didactic strategies --- coaching --- personeelstraining --- personeelsmanagement --- Personnel management --- Personeelsmanagement --- Training --- Coaching --- Competentiemanagement --- Competentieontwikkeling --- Coaching Coaching --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Formation Opleiding --- competenties --- human resources management --- leiding geven
Choose an application
aanwijzingen voor docenten
hogescholen --- Personnel management --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- pedagogiek --- Didactic strategies --- didactiek --- Opvoeding en onderwijs --- Leren --- Hoger onderwijs --- Empowerment --- Presentaties --- Communicatieve vaardigheden --- Didactiek. --- mondelinge communicatie --- hoger onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Didactique Didactiek --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- #KVHA:Didactiek --- communicatie, mondeling --- onderwijs, holt --- onderwijs, organisatie --- onderwijsmethoden --- Didactiek --- 489.4 --- Presenteren --- 371.3 --- 007.1 --- Opvoeding --- Presentatie --- Onderwijs
Choose an application
In een duaal onderwijssysteem combineren leerlingen per week één tot twee dagen les op school met drie tot vier dagen opleiding op de werkvloer. In dit boek bekijken we de invoering van duaal leren in het Vlaamse secundair onderwijs met een kritische blik. We doen hiervoor beroep op de beschikbare economische en sociologische internationale wetenschappelijke literatuur. De volgende vragen komen aan bod: (1) Suggereren de cijfers van jeugdwerkloosheid in Vlaanderen dat de invoering van duaal leren noodzakelijk is? (2) Wat zijn de verwachte effecten van duaal leren op de arbeidsmarktintrede van de leerlingen en hun latere loopbaan? (3) Wat zijn de verwachte effecten van duaal leren op ongekwalificeerde uitstroom? En op de doorstroom naar het hoger onderwijs? (4) In welke mate is de Vlaamse context geschikt om van duaal leren een succes te maken? (5) Welke kritische kanttekeningen kunnen geplaatst worden bij het huidige Vlaamse voorstel? (Informatie van de uitgever)
Ervaringsleren --- Praktijklessen --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- Deeltijds onderwijs --- onderwijssociologie --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.334.2A343 --- #SBIB:316.334.2A472 --- Enseignement Onderwijs --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- secundair onderwijs --- arbeidssociologie --- Vlaanderen --- 371 --- Onderwijs en economie --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: positie van jongeren en ouderen op de arbeidsmarkt --- Arbeidssociologie: het beleid ter bestrijding en opslorping van de werkloosheid --- Primary education --- Secondary education --- Flanders --- School management --- Didactic strategies --- leren
Choose an application
Dit boek wil de spontane leerhonger van het menselijk brein opnieuw aanwakkeren, door de toepassing van recente inzichten in hoe onze hersenen het liefste leren. Het combineert nieuwe leertechnieken zoals Mind Mapping, Speed Reading, Radiant Thinking, en Mental Literacy. Daarnaast vindt de lezer praktische toepassingen van de meervoudige intelligenties van Howard Garder, NLP-ankers, toegepaste meditatie en intuïtieve visievorming. Hierbij hoort een cd 'Mind Manager's2004/118. Plaats: 371.21
Geheugen. --- Leren. --- Permanente vorming. --- Studievaardigheden. --- Leermethoden. --- Lerende organisatie. --- Levenslang leren. --- Studeren. --- Cognitive psychology --- Study methods --- leermethoden --- leren --- didactiek --- Leren --- permanente vorming --- Studievaardigheden --- Mindmapping --- onderwijs --- vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Formation continuée Permanente opleiding --- Intelligence Intelligentie --- Mentorat Mentorschap --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Méthodes de pensée Denkmethoden --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Techniques Technieken --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 159.95 --- 37.041 --- leertechnieken --- leren leren --- mind mapping --- 450.8 --- studiemethoden --- 159.953 --- 37.03 --- 493 --- Brein --- Geheugen --- Leren leren --- Levenslang leren --- Mind mapping --- Permanente vorming --- Studeren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- communicatie --- creativiteit --- geheugen --- geheugentraining --- hersenen --- levenslang leren --- psychologie --- studeren --- studievaardigheden --- 37 --- 371.3 --- 371.39 --- Doelstellingen --- IQ --- Intelligentie --- Intelligenties --- Leerproces --- Leerpsychologie --- Mind Mapping --- Omgeving --- Onbewuste, het --- Onderwijs --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- Plannen --- Snellezen --- Studiemethode --- Studiemethodes --- leren leren (ler) --- 415.4 --- Hersenen --- Menselijk brein --- studiemethode --- E07066.jpg --- pedagogiek --- studiebegeleiding --- zelfsturend leren --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- Cognitieve psychologie --- Studiemethodiek --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Sociaal-cultureel werk - Volwasseneneducatie --- 371.21 --- Contains audio-visual material --- studentenbegeleiding --- Studiemethoden --- Mental literacy --- Memory --- Thought and thinking. --- Knowledge management. --- Learning. --- KNOWLEDGE --- MIND --- Management. --- Study --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Management of knowledge assets --- Management --- Information technology --- Intellectual capital --- Organizational learning --- Mind --- Thinking --- Thoughts --- Educational psychology --- Philosophy --- Psychology --- Intellect --- Logic --- Perception --- Psycholinguistics --- Self --- Retention (Psychology) --- Thought and thinking --- Executive functions (Neuropsychology) --- Mnemonics --- Perseveration (Psychology) --- Reproduction (Psychology) --- Monograph --- #gsdbP --- Mindmap
Choose an application
Als het om onderwijs en opleiden gaat, kan over veel zaken verschil van mening bestaan, maar over één ding zijn docenten het roerend eens: deelnemers leren pas als ze iets doen. Wie iets wil leren, moet inspanningen leveren.Dit boek biedt 130 werkvormen om die inspanningen bij deelnemers op te roepen, stuk voor stuk werkvormen die leren tot avontuur maken. De auteurs baseren zich op de 4 fasen van ervaringsleren van Kolb: conceptualiseren, toepassen, ervaren en reflecteren. Bij elke fase horen andere werkvormen. In een les komen alle fasen aan bod, pas dan is er sprake van een volwaardig leerproces. Activerende werkvormen zorgen voor de goede balans tussen de activiteiten van de deelnemers en de docent. Zowel voor docent als deelnemer leveren activerende werkvormen interessante voordelen op.De werkvormen zijn ingedeeld in 5 soorten: ijsbrekers, spelvormen, discussievormen, werkopdrachten en docentgecentreerde werkvormen. De werkvormen zijn overzichtelijk ingedeeld en voorzien van voorbeelden uit de praktijk van de auteurs
Didactiek. --- Ervaringsleren. --- Opleidingen. --- Personnel management --- coaching --- Didactics of higher education --- opleiden --- ervaringsleren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Didactische werkvormen --- Ervaringsleren --- 371.38 --- 374 vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Jeux Spelen --- Matériel didactique Leermiddelen --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- #KVHB:Didactiek --- didactiek --- 454.21 --- activerende werkvormen --- discussievormen --- leerprocessen --- spelvormen --- 489.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- hoger onderwijs --- Didactisch proces (leerproces) --- Leermiddelen --- leermethoden --- 454 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- activerende didactische werkvormen --- didactische werkvormen (ler) --- ervaringsleren (ler) --- onderwijs --- opleiding --- reflecteren --- 37.02 --- Activerende didactische werkvormen --- Didactiek --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- Leerstijlen --- Leren --- Werkvormen --- onderwijsmethoden --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.38 Zelfwerkzaamheid --- Zelfwerkzaamheid --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Games --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Leermethoden --- 474.21 --- Beginsituatie --- Discussietechnieken --- Dramaspelen --- Evaluatietechnieken --- Gezelschapsspelen --- Groeperingsvormen --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidskenmerken --- Probleemoplossend leren --- Reflectie --- Rollenspel --- Simulatie --- S2007225.JPG --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- 371.3 --- 371 --- 484.21 --- didactisch proces --- les --- reflectie --- departement Lerarenopleiding 07 --- leren --- leerstijlen --- Opleidingen --- Onderwijs --- Groepsdynamiek --- Vergaderen --- Groepsprocessen --- Vaardigheden --- werkvormen en leeractiviteiten --- leermiddelen --- Didactische werkvorm --- Opleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport --- Groepsproces --- Werkvorm --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Muziekpedagogie --- Gezelschapsspellen.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|