Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Lombard, Lambert --- Art --- Kunst --- Liège (province) --- Lombard, L. --- Luik (provincie) --- renaissance --- humanisme --- 16de eeuw --- Luik --- 75 LOMBARD, LAMBERT --- kunst --- zestiende eeuw --- kunstonderwijs --- 75.071 LOMBARD --- tekenkunst --- schilderkunst --- Lombard Lambert --- België --- Schilderkunst--LOMBARD, LAMBERT --- Art, Renaissance --- Lombard, Lambert, --- Criticism and interpretation. --- Catalogues raisonnés. --- 75 LOMBARD, LAMBERT Schilderkunst--LOMBARD, LAMBERT --- renaissance (historisch tijdvak, doorheen de 16e eeuw) --- 790 --- Luik geschiedenis --- Renaissance --- Humanisme --- schilderkunst 16de eeuw --- kunstenaars --- artistes --- Lombard, Lambert. --- 16de eeuw. --- Luik.
Choose an application
Hoofdstad van de provincie Luik in België is de stad Luik. Maak kennis met deze provincie en lees over o.a. de geschiedenis, landschappen en de steenkoolwinning. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.
Didactics of social education --- Regional documentation --- provincies --- Liege (Prov.) --- Belgium --- Luik (provincie) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep)
Choose an application
De graven van Loon is het nieuwste deel in de prestigieuze reeks waarin reeds De graven van Vlaanderen en De Bourgondische vorsten van Edward De Maesschalck verschenen. Het is een standaardwerk over het Limburgse verleden tot 1795. Een verleden dat zich niet in de Nederlanden afspeelde, maar in het Duitse Rijk en in de schaduw van het prinsbisdom Luik. Anders, verrassend en intrigerend. De politieke, sociaal-economische, religieuze en culturele ontwikkelingen komen systematisch en toegankelijk aan bod. Ook het prinsbisdom Luik krijgt ruime aandacht. In zijn meeslepende vertelstijl weet JAN VAES elke lezer te boeien. Het boek is gekruid met talrijke bronnen en vermakelijke anekdotes. Een wetenschappelijk én didactisch gefundeerd epos, ondersteund door wereldwijd opgediept beeldmateriaal en een stamboom die rechtstreeks reikt tot de huidige vorstenhuizen van de beneluxlanden.
History of the Low Countries --- Limburg [Belgium, province] --- C3 --- Limburg [provincie in gewest Vlaams Gewest - BE] --- geschiedenis --- Kunst en cultuur --- Belgique --- --Limbourg, province belge --- --Belgium --- Limburg (Belgium : Province) --- History --- PXL-Central Office 2016 --- Limburg --- Prinsbisdom Luik --- Loon (Comté) --- Histoire. --- Belgium --- Belgium. --- History. --- Limbourg, province belge --- Belgium - History --- Limburg (Belgium : Province) - History
Choose an application
Arbeidssociologie richt zich op de studie van het sociale fenomeen ‘arbeid’. Arbeid heeft een erg belangrijke plaats in ons leven. Daarom zijn sociologische vragen over arbeid bijzonder divers. Arbeidssociologen buigen zich onder meer over de manier waarop we ‘arbeid’ organiseren in onze samenleving, of staan stil bij de rol van de verschillende actoren die vorm geven aan het arbeidsbestel: werknemers, werkgevers, vakbonden, de overheid… Ze analyseren ook de gevolgen van arbeid voor werknemers en de samenleving, bijvoorbeeld op het vlak van zingeving of sociale ongelijkheid.De arena’s van het arbeidsbestel geeft een actueel overzicht van de arbeidssociologische kennis en inzichten, die toelaten actuele arbeidsvraagstukken te begrijpen en er kritisch over te reflecteren. Het boek besteedt aandacht aan de drie arena’s van het arbeidsbestel: de arbeidsorganisatie, de arbeidsmarkt en de arbeidsverhoudingen. Ook de historische ontwikkeling van ons arbeidsbestel komt aan bod.Dit basiswerk is bedoeld voor iedereen die een inzicht wil verwerven in de sociologische concepten achter ons arbeidsbestel. Voor studenten in de sociologie, andere sociale wetenschappen en economische wetenschappen is het verplicht studiemateriaal. De kwaliteit van dit handboek is gegarandeerd door de interuniversitaire samenwerking die eraan ten grondslag ligt.
#SBIB:316.334.2A10 --- Arbeids-, bedrijfs- en economische sociologie: algemeen --- arbeid --- Sociology of work --- arbeidssociologie --- Arbeids- en organisatiesociologie. --- arbeidsmarkt --- arbeidsverhoudingen --- werkloosheid --- arbeidsorganisatie --- kapitalisme --- Labour market --- Employers and workers organisations --- VP Economisch luik / keuze Bedrijfsdomeinen 2020-2021 --- OO Arbeidssociologie (TEW) (*) --- Arbeid --- Arbeidsmarkt --- 301.188.0 --- Arbeidssociologie. Sociologie van de arbeid
Choose an application
Lara Gasparotto (Liège, 1989) is one of today's most fascinating photographers. She swiftly developed a spontaneous style in which she documents her own life. Gasparotto often photographs the young people around her, but she also has an unmatched ability to distil the atmosphere of landscapes and interiors. Her pictures reveal her love of the countryside in which she grew up and to which she frequently returns, also during her many journeys to places like Kyrgyzstan, Ethiopia, Mexico and Andalusia. The photographs are permeated with beauty and intimacy. Exhibition: Stieglitz 19, Antwerp, Belgium (18.09. - 29.10.2016).
Photography, Artistic. --- landschapsfotografie --- portretfotografie --- reportagefotografie (documentaire fotografie) --- Gasparotto, Lara --- 761.2 fotografen afzonderlijk --- Artistic photography --- Photography --- Photography, Pictorial --- Pictorial photography --- Aesthetics --- Gasparotto, Lara, --- reisfotografie --- travel photography --- Art --- Photography, Artistic --- Fotografie --- 77.092.07 --- Vrouwelijke kunstenaars --- Belgische kunstenaars --- Fotografen A - Z --- Fotografen ; 1ste helft 21ste eeuw ; Lara Gasparotto --- Gasparotto, Lara °1989 (°Comblain-au-Pont, bij Luik, België)
Choose an application
Archeologie --- Archéologie --- Art --- Belgique --- België --- Kunst --- Kunstnijverheid --- Métiers d'art --- monograms --- marks [symbols] --- signatures [names] --- congres / 1987 --- beeldende kunst --- fine arts --- Artists' marks --- Monograms --- Initiales ornées --- Monogrammes --- Signatures --- merktekens (symbolen) --- meestertekens --- Luik --- Initials. --- Monograms. --- Artists' marks. --- Glyptographie --- 7.024 --- 7 <063> --- Kunst: opschriften; inschriften; omlijstingen; voetstukken --- Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel--Congressen --- 7 <063> Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel--Congressen --- 7.024 Kunst: opschriften; inschriften; omlijstingen; voetstukken --- Initiales ornées --- Academic collection --- Conferences - Meetings --- History --- kunstgeschiedenis --- Manuscripts. Epigraphy. Paleography --- art history --- merken --- Belgium --- Liège (Principauté) --- Pays-Bas (anciens) --- 15de eeuw --- 16de eeuw --- 17de eeuw --- Zuidelijke Nederlanden --- Initials --- Artistes --- fine arts [discipline] --- merktekens (symbolen). --- meestertekens. --- 15de eeuw. --- 16de eeuw. --- 17de eeuw. --- Zuidelijke Nederlanden. --- Luik. --- marks [identifying markings]
Choose an application
art [fine art] --- kunst --- Gogh, van, Vincent --- Gogh, Vincent van --- Boch, Eugène --- Piérard, Louis --- Wallonië --- Borinage --- 75.07 --- 741.07 --- Schilderkunst ; 19de eeuw ; Vincent van Gogh --- Sociaal Realisme --- Tentoonstellingscatalogi ; Luik ; BAM ; Beaux-Arts Mons --- Thema's in de kunst ; boeren ; mijnwerkers --- Van Gogh, Vincent 1853-1890 (°Groot-Zundert, Nederland) --- Schilderkunst ; schilders --- Tekenkunst ; tekenkunstenaars A - Z --- Exhibitions --- Van Gogh, Vincent --- Painting [Netherlandish ] --- 19th century --- Drawing [Dutch ] --- Agriculture in art --- Labor in art --- Painters --- Netherlands --- Correspondence --- Gogh, van, Vincent: Aardappelrooister, 0000-0000 (2889). --- Tentoonstellingscatalogus. --- kunst. --- Gogh, Vincent van, --- van Gogh, Vincent --- Van Gogh, Vincent. --- Boch, Eugène. --- Piérard, Louis. --- Wallonië. --- Borinage. --- art [discipline]
Choose an application
Fundamentals of Corporate Finance, 10e, is an introduction to corporate finance and focuses on how companies invest in real assets, how they raise the money to pay for the investments, and how those assets ultimately affect the value of the firm. It also provides a broad overview of the financial landscape. The book offers a framework for systematically thinking about most of the important financial problems that both firms and individuals are likely to confront. Fundamentals is organized around the key concepts of modern finance. These concepts, properly explained, simplify the subject. They are also practical. The tools of financial management are easier to grasp and use effectively when presented in a consistent conceptual framework. This text provides that framework.Bron : http://www.amazon.com
Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement Engelstalig --- Financieel management --- 658.14 --- OF 1 2019-2020 --- OF 2 2019-2020 --- SP 2019-2020 --- VP 2019-2020 --- Bedrijfsfinanciering --- OO Bank en beurs --- OO Ondernemingsfinanciering --- OF 1 2020-2021 --- OF 2 2020-2021 --- SP 2020-2021 --- VP Economisch luik - keuze Bedrijfsdomeinen 2020-2021 --- VP MA 2020-2021 --- OO Ondernemingsfinanciering (S) (*) --- Corporate finance --- financieel management --- bedrijfsfinanciën --- OF 1 2021-2022 --- OF 2 2021-2022 --- SP 2021-2022 --- VP MA 2021-2022 --- Bachelor in het bedrijfsmanagement Engelstalig --- OF 1 2022-2023 --- OF 2 2022-2023 --- VP MA 2022-2023 --- OO Ondernemingsfinanciering (S) --- SP 2022-2023
Choose an application
Deze zevende editie van Principes van marketing, geschreven door bestselling auteur Philip Kotler, laat studenten op een innovatieve, brede, maar ook praktische en plezierige manier kennismaken met de fascinerende wereld van moderne marketing.Principes van marketing is gebaseerd op vijf belangrijke waardethemas:1. Het creëren van waarde voor klanten om in ruil daarvoor waarde van klanten te ontvangen.2. Het opbouwen en managen van sterke, waardecreërende merken.3. Het rendement van marketing managen om waarde uit de klant te halen.4. Het mobiliseren van nieuwe marketingtechnologieën.5. Het introduceren van maatschappelijk verantwoorde marketing over de hele wereld.Nieuw in deze editieDe structuur van het boek is geheel aangepast aan een nieuwe visie op het marketingplanningsproces waarin de fases analyse, strategie, tactiek en implementatie centraal staan. Daarnaast is online marketing volledig geïntegreerd in het boek. Bij elk hoofdstuk zijn nieuwe cases, highlights en voorbeelden toegevoegd, vaak gebaseerd op Belgische of Nederlandse bedrijven. Veel extra cursusmateriaal is te vinden in de digitale leeromgeving Pearson MyLab.DoelgroepPrincipes van marketing is bestemd voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar in elke studie waarin marketing aan de orde komt.Bron : http://www.pearsoneducation.nl
Marketing --- marketing --- 658.8.01 --- 658 --- 658.8 --- OF 2 2018-2019 --- SP 2018-2019 --- VP 2017-2018 --- 658.8.01 Marketing. Sales. Selling. Distribution--?.01 --- Marketing. Sales. Selling. Distribution--?.01 --- Bedrijfskunde --- OO Marketing --- OO Marketing (*) --- VP 2018-2019 --- Verkoopstechnieken --- Marketing : communicatiestrategieën --- Marketing : strategieën --- Marketing : planning --- PXL-Music 2018 --- organisatiekunde --- PXL-Business 2018 --- PXL-Handboeken --- OF 2 2019-2020 --- SP 2019-2020 --- VP 2019-2020 --- Strategisch marketingmanagement --- Marketingplanning --- Marktinformatie --- Consumentengedrag --- Prijsvorming --- Positionering --- Promotie --- Ethiek --- Onderzoek --- Marketingethiek --- Marketingresearch --- OF 2 2020-2021 --- SP 2020-2021 --- VP Economisch luik - keuze Bedrijfsdomeinen 2020-2021 --- OO Marketing (S) (*) --- VP MA 2020-2021 --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Financiewezen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- OF 2 2021-2022 --- VP MA 2021-2022 --- Marktonderzoek
Choose an application
Voor een fotograaf is het fotoboek een van de belangrijkste media waarin hij zijn werk kan tonen. De evolutie van het fotoboek kadert dan ook in een grote traditie. 'Photobook belge' is het eerste overzicht ooit van fotoboeken die werden gepubliceerd door Belgische fotografen en uitgevers. Het draagt bij aan de studie naar een tot nu toe verwaarloosd onderdeel van de Belgische fotogeschiedenis. Voor het eerst wordt op deze schaal onderzoek gedaan naar de productie en context van Belgische fotoboeken. Dit ambitieuze boek heeft tot doel een representatief beeld te schetsen van hun ontwikkeling, vanaf het midden van de negentiende eeuw tot vandaag. Het Belgische fotoboek is een begrip geworden en krijgt met deze publicatie eindelijk de erkenning die het verdient. De catalogus omvat meer dan 250 fotoboeken, gemaakt over een periode van 150 jaar, uit diverse publieke en private collecties, elk zorgvuldig beschreven en geïllustreerd.
Fotografie --- kunstenaarsboeken --- fotoboeken --- fotografen --- België --- fotografie --- fotografiegeschiedenis --- grafisch ontwerp --- grafisch design --- grafische vormgeving --- boekontwerp --- twintigste eeuw --- eenentwintigste eeuw --- artists' books --- kunst --- 77.03 --- 761 --- geschiedenis --- fotografie, geschiedenis --- Exhibitions --- Photography --- artists' books [books] --- photobooks --- photographers --- Belgium --- Photobooks --- Photography, Artistic --- Histoire de la photographie --- History --- 19e siècle --- 20e siècle --- 21e siècle --- Belgique --- Photobooks - Belgium - Exhibitions --- Photography - Belgium - History - Exhibitions --- Photography, Artistic - Exhibitions --- Thema's in de fotografie ; Belgisch Congo --- Gruyaert, Harry °1941 (°Antwerpen, België) --- De Blieck, Marc °1958 (°Sint-Niklaas, België) --- Vanfleteren, Stephan °1969 (°Kortrijk, België) --- Fastenaekens, Gilbert --- Konrad, Aglaia °1960 (°Salzburg, Oostenrijk). Leeft en werkt in Brussel --- Braeckman, Dirk °1958 (°Eeklo, België) --- Gasparotto, Lara °1989 (°Comblain-au-Pont, bij Luik, België) --- Kempenaers, Jan °1968 (°Heist op den Berg, België) --- Goiris, Geert °1971 (°Bornem, België) --- Guns, Tine (°1983) --- Pinckers, Max °1988 (°Brussel, België) --- Fotografie; België; geschiedenis --- Fotografie ; fotoboeken ; geschiedenis --- 77(091)(493) --- Fotografie ; geschiedenis ; België
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|