Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Lambert Lombard. Renaissance en humanisme te Luik
Author:
ISBN: 9061532418 9789061532415 Year: 1990 Publisher: Antwerpen Mercatorfonds


Book
Provincie Luik
Author:
ISBN: 9789463417310 Year: 2021 Publisher: Etten-Leur Schoolsupport

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoofdstad van de provincie Luik in België is de stad Luik. Maak kennis met deze provincie en lees over o.a. de geschiedenis, landschappen en de steenkoolwinning. Met kleurenfoto's. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar.


Book
De graven van Loon : Loons, Luiks, Limburgs / Jan Vaes.
Author:
ISBN: 9789059087651 9059087658 Year: 2016 Publisher: Leuven : Davidsfonds,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De graven van Loon is het nieuwste deel in de prestigieuze reeks waarin reeds De graven van Vlaanderen en De Bourgondische vorsten van Edward De Maesschalck verschenen. Het is een standaardwerk over het Limburgse verleden tot 1795. Een verleden dat zich niet in de Nederlanden afspeelde, maar in het Duitse Rijk en in de schaduw van het prinsbisdom Luik. Anders, verrassend en intrigerend. De politieke, sociaal-economische, religieuze en culturele ontwikkelingen komen systematisch en toegankelijk aan bod. Ook het prinsbisdom Luik krijgt ruime aandacht. In zijn meeslepende vertelstijl weet JAN VAES elke lezer te boeien. Het boek is gekruid met talrijke bronnen en vermakelijke anekdotes. Een wetenschappelijk én didactisch gefundeerd epos, ondersteund door wereldwijd opgediept beeldmateriaal en een stamboom die rechtstreeks reikt tot de huidige vorstenhuizen van de beneluxlanden.


Book
De arena's van het arbeidsbestel : inleiding tot de sociologie van arbeid en arbeidsverhoudingen
Authors: --- ---
ISBN: 9789462922471 Year: 2018 Publisher: Leuven ACCO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Arbeidssociologie richt zich op de studie van het sociale fenomeen ‘arbeid’. Arbeid heeft een erg belangrijke plaats in ons leven. Daarom zijn sociologische vragen over arbeid bijzonder divers. Arbeidssociologen buigen zich onder meer over de manier waarop we ‘arbeid’ organiseren in onze samenleving, of staan stil bij de rol van de verschillende actoren die vorm geven aan het arbeidsbestel: werknemers, werkgevers, vakbonden, de overheid… Ze analyseren ook de gevolgen van arbeid voor werknemers en de samenleving, bijvoorbeeld op het vlak van zingeving of sociale ongelijkheid.De arena’s van het arbeidsbestel geeft een actueel overzicht van de arbeidssociologische kennis en inzichten, die toelaten actuele arbeidsvraagstukken te begrijpen en er kritisch over te reflecteren. Het boek besteedt aandacht aan de drie arena’s van het arbeidsbestel: de arbeidsorganisatie, de arbeidsmarkt en de arbeidsverhoudingen. Ook de historische ontwikkeling van ons arbeidsbestel komt aan bod.Dit basiswerk is bedoeld voor iedereen die een inzicht wil verwerven in de sociologische concepten achter ons arbeidsbestel. Voor studenten in de sociologie, andere sociale wetenschappen en economische wetenschappen is het verplicht studiemateriaal. De kwaliteit van dit handboek is gegarandeerd door de interuniversitaire samenwerking die eraan ten grondslag ligt.


Book
Ask the dusk
Authors: ---
ISBN: 9789491819681 9491819682 Year: 2016 Publisher: Antwerp Ludion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lara Gasparotto (Liège, 1989) is one of today's most fascinating photographers. She swiftly developed a spontaneous style in which she documents her own life. Gasparotto often photographs the young people around her, but she also has an unmatched ability to distil the atmosphere of landscapes and interiors. Her pictures reveal her love of the countryside in which she grew up and to which she frequently returns, also during her many journeys to places like Kyrgyzstan, Ethiopia, Mexico and Andalusia. The photographs are permeated with beauty and intimacy. Exhibition: Stieglitz 19, Antwerp, Belgium (18.09. - 29.10.2016).


Book
Merken opmerken : merk- en meestertekens op kunstwerken in de Zuidelijke Nederlanden en het Prinsbisdom Luik : typologie en methode.
Authors: --- ---
ISBN: 906831274X 9789068312744 Year: 1990 Publisher: Leuven Peeters


Book
Fundamentals of corporate finance
Authors: --- ---
ISBN: 9781260566093 1260566099 Year: 2019 Publisher: New York McGraw-Hill Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Fundamentals of Corporate Finance, 10e, is an introduction to corporate finance and focuses on how companies invest in real assets, how they raise the money to pay for the investments, and how those assets ultimately affect the value of the firm. It also provides a broad overview of the financial landscape. The book offers a framework for systematically thinking about most of the important financial problems that both firms and individuals are likely to confront. Fundamentals is organized around the key concepts of modern finance. These concepts, properly explained, simplify the subject. They are also practical. The tools of financial management are easier to grasp and use effectively when presented in a consistent conceptual framework. This text provides that framework.Bron : http://www.amazon.com


Book
Principes van marketing
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043034098 9043034096 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze zevende editie van Principes van marketing, geschreven door bestselling auteur Philip Kotler, laat studenten op een innovatieve, brede, maar ook praktische en plezierige manier kennismaken met de fascinerende wereld van moderne marketing.Principes van marketing is gebaseerd op vijf belangrijke waardethemas:1. Het creëren van waarde voor klanten om in ruil daarvoor waarde van klanten te ontvangen.2. Het opbouwen en managen van sterke, waardecreërende merken.3. Het rendement van marketing managen om waarde uit de klant te halen.4. Het mobiliseren van nieuwe marketingtechnologieën.5. Het introduceren van maatschappelijk verantwoorde marketing over de hele wereld.Nieuw in deze editieDe structuur van het boek is geheel aangepast aan een nieuwe visie op het marketingplanningsproces waarin de fases analyse, strategie, tactiek en implementatie centraal staan. Daarnaast is online marketing volledig geïntegreerd in het boek. Bij elk hoofdstuk zijn nieuwe cases, highlights en voorbeelden toegevoegd, vaak gebaseerd op Belgische of Nederlandse bedrijven. Veel extra cursusmateriaal is te vinden in de digitale leeromgeving Pearson MyLab.DoelgroepPrincipes van marketing is bestemd voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar in elke studie waarin marketing aan de orde komt.Bron : http://www.pearsoneducation.nl


Book
Photobook belge : 1854-now
Author:
ISBN: 9789492677884 9492677881 Year: 2019 Publisher: Lichtervelde : Hannibal,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor een fotograaf is het fotoboek een van de belangrijkste media waarin hij zijn werk kan tonen. De evolutie van het fotoboek kadert dan ook in een grote traditie. 'Photobook belge' is het eerste overzicht ooit van fotoboeken die werden gepubliceerd door Belgische fotografen en uitgevers. Het draagt bij aan de studie naar een tot nu toe verwaarloosd onderdeel van de Belgische fotogeschiedenis. Voor het eerst wordt op deze schaal onderzoek gedaan naar de productie en context van Belgische fotoboeken. Dit ambitieuze boek heeft tot doel een representatief beeld te schetsen van hun ontwikkeling, vanaf het midden van de negentiende eeuw tot vandaag. Het Belgische fotoboek is een begrip geworden en krijgt met deze publicatie eindelijk de erkenning die het verdient. De catalogus omvat meer dan 250 fotoboeken, gemaakt over een periode van 150 jaar, uit diverse publieke en private collecties, elk zorgvuldig beschreven en geïllustreerd.

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by