Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Eva vindt kiezen moeilijk. Welke schoenen trekt ze aan? Wat wil ze op haar boterham, kaas of jam? In welke hoek wil ze spelen, de bouwhoek of de poppenhoek? Wil ze uit school met haar vriendje spelen of met mama mee naar oma? We volgen een dag uit het leven van Eva.
prentenboeken --- kiezen --- JB STAR --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- kleuters --- sociaal-emotionele opvoeding --- 472.9 --- Kiezen : basisonderwijs --- Kiezen : kleuteronderwijs --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- keuzes (themawoord fictie)
Choose an application
In het alledaagse leven moet u vaak de ene na de andere keuze maken. Meestal gaat u dat waarschijnlijk makkelijk af, maar er zijn wellicht ook keuzes waar u moeite mee heeft. De bedoeling van dit spel is u te helpen bij het maken van keuzes, zodat deze makkelijker gaan of van betere kwaliteit zijn.Naast de vragen bevat het spel ook een set van 29 kaarten met afbeeldingen. Daarmee kunt u op een associatieve manier kijken naar de keuze waar u voor staat. Het spel stuurt niet in de richting van een bepaalde keuze, maar richt zich op verbetering van het keuzeproces. Dat betekent dat de persoon die centraal staat, de volledige vrijheid én verantwoordelijkheid houdt voor de inhoud van de gemaakte keuze.Toepassingsmogelijkheden:Het spel is een goed hulpmiddel voor iedereen die zelfstandig een belangrijke keuze gaat maken. Ook is het bestemd voor professionals die anderen helpen bij het maken van keuzes. Het is tevens zinvol bij het terugkijken op een gemaakte keuze, zodat u daar lering uit kunt trekken voor de toekomst
Social psychology --- zelfkennis --- Adult education. Lifelong learning --- intermenselijke relaties --- Personality development --- testotheek --- spelmateriaal --- kiezen --- Games --- Kiezen --- Kwaliteit --- Vaardigheden --- Begeleiding --- Keuze --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Didactics of social education --- keuzebegeleiding --- keuzes
Choose an application
Boeiend vervolgverhaal op De bank. De hoofdfiguur uit De bank stapt de wereld in. Theatervoorstelling i.s.m. Theater Stap. Een rijk boek over het leven en hoe het te beleven. Wat gebeurt er als je dag anders begint dan andere dagen? Wat gebeurt er met je als je zomaar een onbekende weg inslaat? In dit boek staat de hoofdfiguur op van een bank in het park. Simpele keuzes leiden hem naar angstaanjagende keuzes. Een toeschouwer wordt deelgenoot. En dat levert verpletterend mooie ervaringen op.
Dutch literature --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Kiezen --- Treinen --- Vluchtelingen --- Wachten --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Keuze --- Trein --- Vluchteling
Choose an application
Als je kijkt naar het aantal keuzes dat een mens binnen het korte tijdsbestek van één dag al moet maken, is kunnen kiezen het een van de belangrijkste vaardigheden die je in het leven moet leren. Keuze-leuk wil kinderen meer kansen bieden tot (het leren) kiezen. Een handleiding met een beschrijving van het materiaal, de opbouw van het bord en suggesties om het kiezen te organiseren. Halve cirkels (in geplastificeerd karton) met daarop de pictogrammen van de hoeken en activiteiten die daarin plaatsvinden. Wie het groeiende voorstellingsvermogen van kinderen wilt stimuleren, vindt dezelfde voorstelling in zwart-wit uitvoering aan de achterzijde. Grote prenten (in geplastificeerd karton) met afbeeldingen van de verschillende hoeken. Kopieerbladen met dierenfiguurtjes die de kinderen als hun eigen symbolen kunnen gebruiken Kopieerbladen met getalbeeld- en getalkaartjes. Keuze-leuk werd zo ontwikkeld dat het zowel door kleuters als 6-7-jarigen gebruikt kan worden. Het pakket wil vooral materialen en tips bieden voor een flexibel keuzebord. Je kunt het volledig aanpassen aan de behoefte van jouw groep én aan de ruimte die je ter beschikking hebt.
471.44 --- basisonderwijs --- didactiek --- kiezen --- kleuteronderwijs --- psychologie --- sociaal-emotionele opvoeding --- 471.4 --- 471.49 --- Dagindeling --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Hoekenwerk --- Kiezen (werkwoord) --- Pictogrammen --- Sociale ontwikkeling --- Tijdsbesef --- Kiezen --- Planning --- Activiteiten --- Ontwikkeling ; 4 - 7 jaar --- Ontwikkelingsmaterialen ; basisonderwijs --- D091741.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - sociale en emotionele opvoeding --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- hoekenwerk --- keuzes --- Didactics of primary education
Choose an application
Mijn hart is een pinguïn roept een glashelder beeld op, maar brengt je daarna in verwarring, want het beeld krijgt maar betekenis naarmate het verhaal zich voor je opent. De pinguïn laat zich onbevangen van alle kanten zien, van onder tot boven, met alle conflicten, verlangens en ervaringen die hij in zich draagt. Mijn hart is een pinguïn vindt zijn oorsprong in de oosterse filosofie. Het verhaal eindigt en begint waar de pinguïn de sprong waagt in een zee vol gevaren en beloften.
Philosophy --- Chinese literature --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Filosoferen met kinderen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Filosofie --- 478.9 --- Emoties (Gevoelens) --- Fantasie --- Geboorte --- Geluiden --- Groei --- Kiezen --- Kleuren --- Muziek --- Prentenboeken --- Tijd --- Voeding --- basisschool --- jeugdboeken --- Overige vormingsgebieden
Choose an application
Drie voorleesverhalen voor de allerkleinstenGeluksexpert Leo Bormans schreef drie voorleesverhalen voor jonge kinderen (en hun ouders) over wat je echt gelukkig maakt: bijvoorbeeld spelen en je fantasie gebruiken, emoties delen en lachen, even nadenken en keuzes maken. Felix beleeft samen met zijn zus Gloria en zijn beste vriend Ami kleine en grote avonturen. Geluk vind je immers niet in 'dingen' maar in 'mensen'.Felix zoekt geluk is een 'knusselboek': bij elk verhaal hoort een knuffelmoment en een knutselopdracht. Je vindt vragen om met je peuter in gesprek te gaan, en praktische tips om samen te knutselen bij elk thema.https://www.lannoo.be/nl/felix-zoekt-geluk-leo-bormans
Dutch literature --- children's books --- illustrations [layout features] --- illustraties --- Geluk --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Filosoferen met kinderen --- Emoties --- Kiezen --- Voorleesverhalen --- Hoop --- Levenskwaliteit --- prentenboeken --- knutselen --- Prentenboeken --- Vriendschap --- Gevoelens --- Emotie --- Keuze --- Voorleesverhaal --- liefde --- spelen --- geluk --- Books and reading for children
Choose an application
Dit boek geeft de leraar handreikingen om leerlingen te helpen zich bewust te worden van vele vormen van reclame, groepsdruk, beïnvloeding en verleiding en daarmee om te gaan. Het is niet de bedoeling dat ze elke reclame of beïnvloeding categorisch afwijzen, wel dat ze die leren herkennen en bewuste keuzen waar ze wel of niet op ingaan. Aan de orde komt hoe kinderen keuzen maken, rol van de commercie in het leven van kinderen en de verschillende manieren waarop kind en groep invloed op elkaar hebben. Er worden suggesties gegeven hoe de school kinderen weerbaar kan maken tegen commercie en groepsdruk. Het tweede deel van dit boek bevat lessen voor de verschillende "bouwgroepen" en een opzet voor een ouderavond.
kleuteronderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- 369.4 --- 471.44 --- Kiezen (werkwoord) --- Reclame --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 478.3 --- Basisonderwijs --- Beïnvloeding --- Consumentenopvoeding --- Groepsdynamica --- Handboek/cursus --- Kiezen --- Lager onderwijs --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 416.23 --- 478.4 --- consumptie --- groepsdynamica --- kinderen (ler) --- kinderen en reclame --- kinderpsychologie (ler) --- reclame --- verleiding (ler) --- 478.8 --- Kinderen --- Sociale druk --- Reclame ; algemeen --- Sociale en emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Groepsdynamiek --- Keuze
Choose an application
Leren kiezen is een vaardigheid voor het leven. Dit leer je door keuzes te maken thuis en op school. 'Vaardig kiezen in het basisonderwijs' is een wegwijzer bij het begeleiden van het studiekeuzeproces. Via een uitgebreid gamma van oefeningen leren jongeren zichzelf kennen, zonder oogkleppen naar de wereld kijken en planmatig kiezen.Dit boek is een inspiratiebron voor leekrachten, directies, begeleiders en lerarenopleidingen bij het nastreven van de eindtermen en het benaderen van keuzeproblemen. In de oefeningen vinden ouders inspiratie om met hun kind te praten over studiekeuze en bewust kiezen.Het aparte Leerlingenwerkboek is voor de jongere een aanzet om op ontdekkingstocht te gaan naar zichzelf en zijn toekomst.
Primary education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Flanders --- Basisonderwijs --- Encadrement des élèves --- Enseignement primaire --- Leerlingbegeleiding --- Orientation scolaire --- Schoolkeuze --- #KVHB:Studiekeuze --- #KVHB:Studie- en beroepsorientering --- #KVHB:Lager onderwijs --- 474.23 --- 480.1 --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Identiteit --- Kiezen --- Lager onderwijs --- Studiekeuze --- 030287.jpg --- Didactische principes
Choose an application
Dit boek biedt specifieke ideeën, strategieën en modellen voor differentiatie in groepen met verschillende leerniveaus. De bedoeling is om het werk in de klas te ondersteunen. Het werk van leraren, maar ook van remedial teachers, interne begeleiders, leraren van "talentenklasjes" en leraren in het buitengewoon onderwijs.
#PBIB:+105.92 --- didactische principes --- differentiatie --- motivatie --- 474.23 --- Begeleid zelfstandig leren --- Differentiatie --- Evaluatie --- Graadklassen --- Hoogbegaafde kinderen --- Klasmanagement --- Leren --- Lesgeven --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Basisonderwijs --- Kiezen --- Motivatie --- Differentiatie ; onderwijs --- Motivatie ; onderwijs --- Onderwijs :Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Motivatie/Schoolmoeheid --- Didactische principes --- Lager onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Van veel meeslepende ideeën is bekend dat ze, ondanks al hun goede bedoelingen, in de praktijk negatief uitpakken voor mensen. Keuzevrijheid is typisch zo'n idee dat op papier iedereen gelukkig maakt. Alle politici zijn ervoor. Maar wat als mensen eigenlijk niet willen kiezen - zoals nu het geval lijkt op de vrije energiemarkt? En wat als mensen niet kunnen kiezen, omdat ze op de een of andere manier niet helemaal bekwaam zijn? Het boek brengt de grenzen van de keuzevrijheid in beeld aan de hand van recent praktijkonderzoek. Wetenschappers van naam gaan in op de verschillende ontwikkelingen in de verzorgingsstaat: bijdragen van Jos van der Lans, Margot Trappenburg, Herman Lelieveldt, Hans Boutellier, Evelien Tonkens, Janneke Plantenga, Ibrahim Yerden en anderen
#SBIB:17H24 --- #SBIB:316.8H00 --- 311 --- burgerschap --- gezondheidszorg --- kinderopvang --- mantelzorg --- onderwijs --- politiek --- sociale zekerheid --- veiligheid --- vrijheid --- Verzorgingsstaat (welvaartsstaat) --- Welzijnswerk: voorzieningen en overheidsbeleid (hulpverlening) --- criminaliteitspreventie --- gedrag --- maatschappelijk welzijn --- overheid, plaatselijk --- sociologie --- 130.2 --- 316.6 --- Vrijheid van keuze --- welvaartsstaat --- Sociale wijsbegeerte: persoon en samenleving --- Sociaal beleid: algemeen --- Sociale ethiek --- 362.1 --- 362.7 --- 367 --- 371 --- 368 --- 35 --- 339 --- Sociology of culture --- Consumer behavior --- sociale filosofie --- verzorgingsstaat --- zorg --- Netherlands --- Beeldvorming. --- Sociale welzijnszorg --- Nederland. --- Verzorgingsstaat --- Samenleving --- Vrijheid --- Kiezen --- Keuze
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|