Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Faalangst bepaalt vaak de mate waarin mensen last hebben van dyslexie, aldus de auteurs. Dyslectici denken volgens hen op een andere manier: conceptueel i.p.v. lijngericht. Als ze hun werkwijze op hun denkwijze afstemmen, zullen ze zich succesvoller voelen, waardoor hun dyslexie en faalangst zullen verminderen.
Orthopedagogics --- dyslexie --- orthopedagogiek --- intelligentie --- 464.1 --- 464 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- faalangst --- Leerstoornissen --- Dyslexie --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Faalangst --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Dyslexia --- Children --- Handbooks, manuals, etc. --- Faalangst --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Choose an application
‘Goed oefenen maar’, hoort een kind vaak als het lezen moeilijk gaat. Maar oefenen met lezen heeft weinig zin als de oorzaak van de achterstand niet bekend is. Een leesachterstand kan verschillende oorzaken hebben. Met dit praktische boek kun je als ouder zelf met je kind aan de slag. In het tienstappenplan wordt beschreven wat je van dag tot dag kunt doen zodat het lezen van je kind vooruitgaat. De eerste weken ligt de nadruk op tweehandige oefeningen en luister- en geheugenoefeningen. Daarna gaat je kind de letters maken van klei. De speciale leesbladen maken het stappenplan compleet. Samen met je kind ga je ontdekken dat lezen ook leuk kan zijn.
Orthopedagogics --- dyslexie --- leesproblemen --- Orthopedagogiek --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- 464 --- Dyslexie --- 113407.jpg --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Lezen --- Leesproblemen --- Begeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Leesprobleem --- Schrijven --- Spel --- School management
Choose an application
Er ligt ijs op het meer. Maar is het al dik genoeg? Boris en Jan gaan kijken. Ze horen een hond blaffen. De hond staat bij een wak. En uit het wak steekt een hand... (Bron: covertekst)
Bij dit boek hoort een audio-cd, 'Zoeklicht dyslexie', met teksten voor dyslectische kinderen.
Dutch literature --- 070755.jpg --- Dyslexie: leesboekjes --- Dyslexie. --- Helpen. --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Fiction --- Helpen --- Honden --- Ijs (water) --- Jeugdboeken --- 8+ --- AVI 3 --- Dyslexie --- jeugdboekenweek --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- AVI 3 (doelgroep) --- dyslexie
Choose an application
Naast een leesprobleem is dyslexie in grote mate ook een schrijfprobleem. Dit boek gaat ervan uit dat ouders en leerkrachten in aanvulling op de therapie zelf ook heel veel kunnen doen. Ik schreif faut is een praktische gids, waarin naast een omschrijving van wat dyslexie precies is vooral ook veel praktisch bruikbaar materiaal te vinden is: regels voor het omgaan met de knelpunten in de spelling en concrete tips voor thuis en in de klas. (Bron: covertekst)
Dyslexie. --- Leesstoornissen. --- Schrijfstoornissen. --- Orthopedagogics --- dyslexie --- leesproblemen --- schrijfstoornissen --- Developmental psychology --- Leesstoornissen ; leermiddelen --- Schrijfstoornissen ; leermiddelen --- Dyslexie --- Academic collection --- 008.434.5 --- #KVHB:Dyslexie --- leerproblemen --- 464 --- orthopedagogiek --- schrijfproblemen --- Logopedie --- Leerproblemen --- Schrijfproblemen --- Vreemde talen --- kinderen met leerproblemen --- Orthophonie --- Kinderen met leerproblemen --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- 376.51 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Kinderen --- Leesmoeilijkheden --- Oefeningen --- Scholen --- Schrijfstoornissen --- 376.54 --- dyslexie (woordblindheid) --- leesstoornissen --- 050395.jpg --- Dyslexie; kinderen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- 159.95 --- 464 ) Dyslexie --- kinderen --- #PBIB:+105.62 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyslexie
Choose an application
Dit boek interpreteert en trekt besluiten uit het de onderzoeksresultaten van de internet-enquête naar leren met dyslexie, verschenen in Deel 1: onderzoek. Door de positieve benadering van dyslexie - er wordt onderzocht hoe mensen met dyslexie er toch in slagen te studeren - komt men tot nieuwe inzichten. Hoe leren mensen met dyslexie in het basis- en voortgezet onderwijs? Hierover werd een internet-enquête opgesteld, bestemd voor mensen met dyslexie. Dit boek brengt de resultaten van dit onderzoek in beeld. Er werd aan mensen met dyslexie gevraagd antwoord te geven op volgende vragen: Wat waren (in het verleden) de best behaalde resultaten in het basis- en voortgezet onderwijs? Welk onderdeel binnen de taalvakken leidde tot de beste resultaten in het basis- en voortgezet onderwijs? en wat was de reden van de goede resultaten?
Orthopedagogics --- leermoeilijkheden --- leerstoornissen --- dyslexie --- Dyslexie --- Dyslexic children --- Language arts --- #KVHB:Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leren --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- 083295.jpg --- 083296.jpg --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Leerproblemen --- Onderzoek --- Leerprobleem --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Over dysorthografie (moeilijkheden op het vlak van foutloos schrijven) en dyslexie(ernstige en hardnekkige problemen wat betreft de automatisering van het lezen en/of de spelling) is er al heel wat gepubliceerd. Therapie bij dysorthografie en dyslexie begint niet van nul en vraagt van de lezer een zekere voorkennis en vertrouwdheid met beide stoornissen. Het boek biedt vooral uitgewerkte sessies (therapieën) om kinderen met deze stoornissen te begeleiden. Ludo Cuyvers begint in zijn eerste deel bewust met dysorthografie omdat hij van oordeel is dat je schrijven trager doet dan lezen. In de opbouw van de sessies zit een zekere gradatie. De auteur start met het aanleren van de klinkers, vervolgens de enkellettergrepige klankzuivere woorden, de open en gesloten lettergrepen, de uitzonderingen zoals e/iij, ooi, eeuw.... om te eindigen met een algoritme voor de dt-oefeningen. Heel wat suggesties in de sessies zijn ook bedoeld als ondersteuning voor de ouders.
leesproblemen --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- schrijfproblemen --- dyslexie --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Schrijfstoornissen --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Schrijfproblemen --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- Dyslexie --- Dysorthografie --- Oefeningen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Dyslexic children --- Ability testing --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- Case studies --- Dyslexia --- Treatment --- departement Gezondheidszorg 10 --- dysorthografie --- Therapie
Choose an application
Hoogbegaafde kinderen kunnen ook stoornissen hebben. Het is voor leerkrachten en ouders van groot belang dat zij hiervan op de hoogte zijn. Maar al te vaak verbloemt de hoogbegaafdheid een stoornis, met als gevolg dat er niet voldoende aandacht aan besteed wordt. Dit boek belicht de meest voorkomende stoornissen in het basisonderwijs en legt uit wat de mogelijke relatie is met hoogbegaafdheid. Het helpt zo leerkrachten en ouders beter inzicht te geven in mogelijke stoornissen bij hoogbegaafdheid.
#KVHB:Hoogbegaafdheid --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Dyscalculie --- #KVHB:ADHD --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:NLD --- #KVHB:PDDNOS --- #KVHB:OCD --- 462.1 --- Leerstoornissen --- ADHD --- Dyslexie (Woordblindheid) --- dyscalculie --- pdd-nos --- autisme --- Hoogbegaafde kinderen ; onderwijs --- NLD --- Hoogbegaafde kinderen --- hoogbegaafdheid --- Developmental psychology --- dyslexie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Ontwikkelingspsychologie --- Hoogbegaafdheid --- Ontwikkelingsvoorsprong --- Onderpresteren --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Elk kind kan een vlotte lezer worden. Dyslexie is namelijk geen erfelijke taalontwikkelingsstoornis, maar het gevolg van slechte onderwijsmethoden.Dwaalspoor dyslexie laat zien welke ogenschijnlijk kleine, maar in werkelijkheid kapitale fouten er worden gemaakt en stelt een alternatief voor: de alfabetcode-aanpak. Die is gebaseerd op Amerikaans onderzoek, werd in nauwe samenwerking met de Nederlandse Stichting Schriftontwikkeling uitgewerkt en heeft inmiddels bewezen zowel makkelijk hanteerbaar als dyslexieveilig te zijn.Dwaalspoor dyslexie is geen boek boordevol nuttige tips, maar een heldere handleiding die je toont hoe je elk kind goed leert lezen en schrijven. Of dat kind al leesonderwijs gekregen heeft of niet; of je onderwijzer, remedial teacher, hulpverlener of ouder bent, je kunt het.
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- Didactics of Dutch --- leermoeilijkheden --- leesproblemen --- dyslexie --- #PBIB:+105.62 --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leesopvoeding --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- 464 ) Dyslexie --- leesstoornissen --- Leesstoornissen ; kinderen --- Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- KHKV --- didactiek --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Dyslexie --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Dyslexia --- Treatment --- Leesproblemen --- Kinderen --- Lezen --- Didactiek --- Schrijven --- Leermiddelen --- Alfabetcode --- Leesonderwijs --- Leesprobleem --- Kind --- Leermiddel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Spel
Choose an application
Henk is een kind zoals alle andere kinderen. Of toch niet. Bij hem dansen de letters over de pagina's. Daardoor heeft hij moeite met lezen, spellen en schrijven. Henk heeft dyslexie en dysorthografie. Dat zijn moeilijke woorden die willen zeggen dat je problemen hebt met taal. Heel vervelend, maar dan ontdekt Henk dat hij niet de enige is ... Voor lezers en luisteraars vanaf 6 jaar.
Dutch literature --- lezen (themawoord fictie) --- letters (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- anders zijn (themawoord fictie) --- dyslexie --- Dyslexie --- Leesstoornissen --- Lettertypes --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- leesstoornissen --- Anders zijn - prentenboek --- Lezen --- Prentenboek 6+ --- Anders zijn --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Dysorthografie --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- Leesstoornis --- Lettertype --- Orthopedagogics --- prentenboeken --- anders zijn --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Choose an application
Expert Prof. dr. Aryan van der Leij geeft op beknopte en zeer toegankelijke manier inzicht in deze lastige stoornis. Wat zijn de oorzaken, hoe kun je ze herkennen, wat zijn de diagnostische methoden, wat kun je er aan doen en wat zijn de mogelijkheden om de dyslexie bij het kind te beperken of zelfs te voorkomen.Het boek geeft informatie over vele aspecten rondom dyslexie en gaat in op wat er bekend is uit de wetenschap. De informatie wordt verhelderd met praktijkvoorbeelden.Het boek gaat ook in op de rol van school, hulpverlening en ondersteunende programma's. Naast de brede groep van ouders en geïnteresseerden in dyslexie is het boek geschikt voor onderwijzers, leraren, hulpverleners en studenten.(http://www.lannoocampus.be/)
464.1
---
Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen))
---
Dyslexie (Woordblindheid)
---
Kinderen met lees- en schrijfproblemen
---
#KVHB:Dyslexie
---
Dyslexie
---
Leesproblemen
---
464
---
leerproblemen
---
dyslexie
---
Diagnostiek
---
Hulpverlening
---
Leerlingbegeleiding
---
Zorgverbreding
---
Orthopedagogics
---
lager onderwijs 3de graad (doelgroep)
---
leerstoornissen
---
genre-thema"">
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|