Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De noordenwindheks is een 'dubbelboek' over twee in elkaar grijpende levens. Je kunt zelf kiezen met welk verhaal je begint. Rifka Verdigaal woont met haar oom op een etage waar honderden klokken staan. Ze heeft een geweldige fantasie, maar ze is ziek. Als haar ziekte erger wordt, moet ze naar het ziekenhuis. Daar komt ze in een kamer te liggen met een jongen, Mori. Tussen hun bedden hangt een gordijn. Ze kan hem dus niet zien, maar wel met hem spreken. Ze gaat hem verhalen vertellen, en zo leren ze elkaar kennen op een heel bijzondere manier. Mori Brunèl is verlegen - zó verlegen dat hij voortdurend dingen kapotmaakt. Tot overmaat van ramp wordt hij ziek en moet naar het ziekenhuis. Hij komt in een kamer te liggen met het meisje Rifka. Maar ... hij kan haar niet zien. Tussen hun bedden hangt een gordijn. Zo leert hij haar kennen op een heel bijzondere manier: door de verhalen die ze elkaar vertellen.
Didactic evaluation --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- Kindergarten --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Zorgverbreding ; kleuteronderwijs --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- kindvolgsysteem --- klasscreening --- motorische vaardigheden --- 454 --- ervaringsgericht onderwijs --- leerlingvolgsystemen --- motoriek --- 471.4 --- 616.5 --- Betrokkenheid --- Bewegingsopvoeding --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingsdoelen --- Welbevinden --- Zorgverbreding --- Bewegingsproblemen --- Concordantielijnen --- Evaluatie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsysteem --- Leerlingvolgsystemen --- Motoriek --- Motorische vaardigheden --- Observatielijsten --- Ontwikkelingslijn --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- bewegingsorganen --- kindvolgsystemen --- kleuters --- ontwikkelingsdoelen --- 796.041 --- Bewegingsonderwijs --- Brochure --- Observatietechnieken --- 471.5 --- Bewegingsopvoeding; k.o. --- Bewegingsopvoeding: didactiek kleuterschool --- Kindvolgsysteem: kleuters --- didactiek --- Didactiek; algemeen --- Gymnastiek naar doelgroepen --- Leerplannen --- Bewegingsopvoeding; k.o --- Ontwikkelingsdoel --- Leerplan --- Kind
Choose an application
Sinds een tiental jaren wordt er meer en meer aandacht besteed aan kinderen met motorische coördinatiestoornissen. DCD (coördinatie-ontwikkelingsstoornis), ook ontwikkelingsdyspraxie genoemd, is niet de stoornis van rekenen, lezen of spelling. Het is de leerstoornis van de motorische vaardigheid. Het gaat hierbij om het handig en bij een normaal tempo kunnen omspringen met alle motorische taken die van een kind op een bepaalde leeftijd verwacht worden.
Motoriek --- Ontwikkelingsdyspraxie. --- Kinderen. --- bewegingsapparaat --- motorische ontwikkeling --- Orthopedagogics --- Kindergarten --- psychomotoriek --- psychomotorische stoornissen --- #KVHB:Dyspraxie --- #KVHB:Motoriek --- #KVHB:Ontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- mensen met een motorische beperking --- ontwikkelingsdyspraxie --- ontwikkelingsstoornissen --- 415.3 --- kinderen --- motoriek --- 463.5 --- 463.9 --- 464 --- Bewegingsproblemen --- Dyspraxie (DCD, Ontwikkelingsdyspraxie) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingsstoornissen --- Diagnostiek --- Dyspraxie (DCD) --- Kinderen --- Motorische problemen --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Therapie --- 376.55 --- Behandelingen --- Dysorthografie --- Hulpverlening --- Motoriek ; kinderen --- Motorische stoornissen --- Motorische vaardigheden --- Ontwikkelingsdyspraxie --- 463 --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- bewegingsstoornissen --- kinderzorg --- leerstoornissen --- revalidatie --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Lichamelijk gehandicapten --- Overige groepen --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: groeistoornissen) --- 362.7 --- 159.99 --- 159.98 --- 365 --- leerstoornissen (ler) --- ontwikkelingsdyspraxie (ler) --- Kleuteronderwijs. Peuteronderwijs --- Orthopedagogiek --- Onhandigheid --- dyspraxie --- DCD. --- Motorisch gehandicapte kinderen --- ADHD --- Developmental Coordination Disorder --- Coördinatieproblemen --- Basiscompetenties --- Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Kind --- Kind met een lichamelijke handicap --- Coördinatieprobleem --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. Dit Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen is ontwikkeld om de bewegings- en spelontwikkeling van kinderen van 2 t/m 16 jaar te kunnen observeren en registreren. Door het kennen van het vaardigheidsniveau van kinderen, wordt het beter mogelijk om kinderen optimale kansen te bieden zich op het gebied van spelen en bewegen te ontwikkelen. Het systeem bestaat uit vier onderdelen: motorische vaardigheid, spelinzicht, gedrag in spelsituaties en klein-motorische vaardigheid. Als een blijvende achterstand bij een kind zorgt dat het afhaakt bij het spelen en bewegen in de lessen bewegingsonderwijs, op het schoolplein en/of bij het buiten spelen, dan kan extra zorg uitkomst bieden. Het ontwikkelingsniveau van het kind kan - met behulp van de registratieformulieren die bij het Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen horen - in kaart worden gebracht. In het boek wordt het gebruik van de registratieformulieren toegelicht. Tevens wordt een aantal werkwijzen beschreven en wordt er ingegaan op de motorische ontwikkeling van het kind en het aanbieden van bredere zorg. De bijbehorende cd-rom - met o.a. alle registratieformulieren - maakt het invoeren van gegevens, het bijhouden en printen van registraties eenvoudig. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding. --- Evaluatietechnieken. --- Leerlingbegeleiding. --- Observatietechnieken --- Zorgverbreding. --- Onderwijs. --- leerlingvolgsystemen --- Didactic evaluation --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- observeren --- Orthopedagogics --- Didactics of primary education --- Bewegingsopvoeding ; evaluatietechnieken ; basisonderwijs --- Motorisch remediërend onderwijs --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- 372.879.6 --- 471.47 --- 616.01 --- Bewegen --- Bewegingsopvoeding --- Extra zorg --- Leerlingen --- Observeren --- Registreren --- Spelen --- basisonderwijs --- evaluatietechnieken --- kleuteronderwijs --- kleuters --- leerlingvolgsysteem --- motorische ontwikkeling --- 477.8 --- Ayres, J --- Bewegingsonderwijs --- Evaluatietechnieken --- Gesell, Arnold --- Leerlingvolgsysteem --- Leerlingvolgsystemen --- MRT (Motorische Remedial Teaching, motorische remediërend onderwijs) --- Mesker --- Motoriek --- Sensomotoriek --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 796 --- Evaluaties --- Gedrag --- Motorische vaardigheden --- Rapporteren --- D40945.jpg --- D40946.jpg --- Leerlingvolgsysteem: bewegen --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Bewegingsproblemen --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs --- Psychomotorische ontwikkeling --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Evaluatietechniek --- Motorische stoornis --- Beweging --- Spel --- Plezier --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Motorisch remediërend onderwijs
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|