Listing 1 - 10 of 203 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Zon vier procent van de kinderen in Nederland heeft ADHD, aldus een schatting van de gezondheidsraad. ADHDers zijn druk, impulsief en kunnen lastig stilzitten of zich concentreren. Dat kan grote problemen opleveren, zoals het niet afmaken van opleidingen, snel en vaak ruzie hebben door ondoordachte uitspraken en het gevoel niet begrepen te worden. De oorzaak van ADHD is nog steeds onduidelijk. Sommige mensen twijfelen ronduit of ADHD wel een stoornis is. Ze denken eerder aan een karaktertrek. Toch zijn er pillen en therapieën die de symptomen effectief verminderen. Het meest gebruikte middel is methylfenidaat, beter bekend onder de merknaam Ritalin, maar dat is niet onomstreden. Het is een stimulerende stof die qua molecuulstructuur lijkt op amfetamine en cocaïne. Ondertussen blijven medische wetenschappers zoeken naar een goede verklaring voor ADHD. Onze genen worden uitgeplozen: welke genvarianten verhogen het risico op ADHD, en waarom? Het is duidelijk dat er geen ADHDgen bestaat; de verzamelde snippers kennis wijzen voorlopig op een verschil in de bedrading van onze hersenen.
Chemistry --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- cocaïne
Choose an application
Orthopedagogics --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- orthodidactiek
Choose an application
Psychiatry --- kinderpsychiatrie --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder)
Choose an application
Psychiatry --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Psychology --- Orthopedagogics
Choose an application
Psychiatry --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- volwassenen --- ADHD
Choose an application
Choose an application
In zijn baanbrekende boek **De gave van dyslexie** beschreef Ronald D. Davis zijn ervaringen met dyslexie tijdens zijn loopbaan als technicus, zakenman en beeldhouwer én hoe hij zijn moeilijkheden overwon met behulp van methoden die hij zelf ontwikkelde op basis van zijn vermogen in beelden in plaats van in woorden te denken. Zijn revolutionaire technieken worden inmiddels wereldwijd door professionele hulpverleners toegepast en hebben tienduizenden geholpen vergelijkbare problemen te overwinnen. In dit nieuwe boek past Davis zijn beproefde technieken toe op vier leerproblemen die na dyslexie het algemeenst zijn: - aandachtstekortstoornis (ADD) - ADD met hyperactiviteit (ADHD) - problemen met rekenen (dyscalculie en acalculie) - problemen met schrijven (dysgrafie en agrafie) Met zijn unieke kijk op leerproblemen laat Davis zien hoe mensen met dergelijke problemen met behulp van mentale en fysieke oefeningen en een verzameling speciaal 'leergereedschap' in staat zijn hun problemen te corrigeren, hun gave te erkennen én vreugde te vinden in leren. **Ronald D. Davis** was tot zijn 38e functioneel analfabeet. Toen ontdekte hij hoe hij zijn waarnemingen mentaal kon oriënteren, waarna hij binnen korte tijd leerde lezen, schrijven en spellen. Sindsdien heeft hij zijn leven gewijd aan het helpen van mensen met dyslexie en andere leerproblemen. Zijn programma's zijn in 22 landen en 15 talen beschikbaar. De technieken en methodieken die Ron Davis ontwikkelde op basis van zijn vermogen in beelden in plaats van in woorden te denken en die hij beschreef in het boek De gave van dyslexie past hij in dit boek toe op vier (andere) leerproblemen: aandachtstekortstoornis (ADD), ADD met hyperactiviteit (ADHD), problemen met rekenen (dyscalculie en acalculie) en problemen met schrijven (dysgrafie en agrafie).
Orthopedagogics --- dyslexie --- leerstoornissen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- dyscalculie --- schrijfproblemen
Choose an application
Orthopedagogics --- Psychiatry --- orthopedagogiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder)
Listing 1 - 10 of 203 | << page >> |
Sort by
|