Narrow your search

Library

KDG (203)

AP (117)

Arteveldehogeschool (98)

UCLL (98)

VIVES (91)

Odisee (74)

Thomas More Kempen (64)

KBR (49)

Hogeschool Gent (48)

Thomas More Mechelen (48)

More...

Resource type

book (155)

digital (46)

object (3)

periodical (2)

audio (1)


Language

Dutch (167)

English (36)


Year
From To Submit

2024 (3)

2023 (7)

2022 (10)

2021 (10)

2020 (7)

More...
Listing 1 - 10 of 203 << page
of 21
>>
Sort by

Digital
Het ADHD bij kinderen formularium : een praktische leidraad
Authors: ---
ISBN: 9789031365722 9789031351558 Year: 2009 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Leven met ADHD
Authors: --- ---
ISBN: 9789031369256 9789031369249 Year: 2009 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
ADHD
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Leidschendam Bèta Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zon vier procent van de kinderen in Nederland heeft ADHD, aldus een schatting van de gezondheidsraad. ADHDers zijn druk, impulsief en kunnen lastig stilzitten of zich concentreren. Dat kan grote problemen opleveren, zoals het niet afmaken van opleidingen, snel en vaak ruzie hebben door ondoordachte uitspraken en het gevoel niet begrepen te worden. De oorzaak van ADHD is nog steeds onduidelijk. Sommige mensen twijfelen ronduit of ADHD wel een stoornis is. Ze denken eerder aan een karaktertrek. Toch zijn er pillen en therapieën die de symptomen effectief verminderen. Het meest gebruikte middel is methylfenidaat, beter bekend onder de merknaam Ritalin, maar dat is niet onomstreden. Het is een stimulerende stof die qua molecuulstructuur lijkt op amfetamine en cocaïne. Ondertussen blijven medische wetenschappers zoeken naar een goede verklaring voor ADHD. Onze genen worden uitgeplozen: welke genvarianten verhogen het risico op ADHD, en waarom? Het is duidelijk dat er geen ADHDgen bestaat; de verzamelde snippers kennis wijzen voorlopig op een verschil in de bedrading van onze hersenen.&#13;&#13;


Object
Themapakket opvoedingsondersteuning : drukke kinderen 4-12 jaar
Author:
Year: 1999 Publisher: Velp Loopp

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
ADHD, een update : actuele stand van wetenschappelijke inzichten rond diagnostiek en behandeling van ADHD
Authors: ---
Year: 2015 Publisher: Den Haag ZonMW

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Zitstil magazine : magazine over ADHD en leer-, ontwikkelings- en gedragsstoornissen
Author:
ISSN: 17806070 Year: 1981 Publisher: Antwerpen Centrum Zitstil

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
ADHD bij volwassenen : diagnostiek en behandeling
Author:
ISBN: 9789043035934 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
ADHD toolkit : spelenderwijs gedrag veranderen
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Leuven Die-'s-lekti-kus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De gave van leren : nieuwe methoden om leerstoornissen te overwinnen : ADD, rekenproblemen, ADHD, schrijfproblemen
Authors: ---
ISBN: 9789038921297 Year: 2011 Publisher: Rijswijk Elmar

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In zijn baanbrekende boek **De gave van dyslexie** beschreef Ronald D. Davis zijn ervaringen met dyslexie tijdens zijn loopbaan als technicus, zakenman en beeldhouwer én hoe hij zijn moeilijkheden overwon met behulp van methoden die hij zelf ontwikkelde op basis van zijn vermogen in beelden in plaats van in woorden te denken. Zijn revolutionaire technieken worden inmiddels wereldwijd door professionele hulpverleners toegepast en hebben tienduizenden geholpen vergelijkbare problemen te overwinnen. &#13;&#13;In dit nieuwe boek past Davis zijn beproefde technieken toe op vier leerproblemen die na dyslexie het algemeenst zijn: &#13;- aandachtstekortstoornis (ADD) &#13;- ADD met hyperactiviteit (ADHD) &#13;- problemen met rekenen (dyscalculie en acalculie) &#13;- problemen met schrijven (dysgrafie en agrafie) &#13;&#13;Met zijn unieke kijk op leerproblemen laat Davis zien hoe mensen met dergelijke problemen met behulp van mentale en fysieke oefeningen en een verzameling speciaal 'leergereedschap' in staat zijn hun problemen te corrigeren, hun gave te erkennen én vreugde te vinden in leren. &#13;&#13;**Ronald D. Davis** was tot zijn 38e functioneel analfabeet. Toen ontdekte hij hoe hij zijn waarnemingen mentaal kon oriënteren, waarna hij binnen korte tijd leerde lezen, schrijven en spellen. Sindsdien heeft hij zijn leven gewijd aan het helpen van mensen met dyslexie en andere leerproblemen. Zijn programma's zijn in 22 landen en 15 talen beschikbaar. De technieken en methodieken die Ron Davis ontwikkelde op basis van zijn vermogen in beelden in plaats van in woorden te denken en die hij beschreef in het boek De gave van dyslexie past hij in dit boek toe op vier (andere) leerproblemen: aandachtstekortstoornis (ADD), ADD met hyperactiviteit (ADHD), problemen met rekenen (dyscalculie en acalculie) en problemen met schrijven (dysgrafie en agrafie).


Book
AD(H)D in de klas : hulpwaaier
Authors: ---
Year: 2014 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 203 << page
of 21
>>
Sort by