Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Praktijkboek strategie : routeplan voor het ontwikkelen van een werkbare bedrijfsstrategie
Authors: --- ---
ISBN: 9789077432235 Year: 2008 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een praktische handleiding om je bedrijfsstrategie te realiseren Dankzij de stapsgewijze aanpak zet je strategisch denken om in praktisch doen. Een praktijkgerichte benadering van strategiebepaling gebaseerd op de jarenlange consultancyervaring van de auteurs. Het duidelijke routeplan en de essentiële werkbladen vormen een handig instrument om in team een strategie te ontwikkelen én uit te voeren. Met een unieke code die gratis toegang verleent tot een online leerplatform - www.praktijkboekstrategie.com - voor meer uitleg, theoretische achtergronden, illustraties en praktijkvoorbeelden. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
MVO 2.0 : een duurzaam buinessmodel voor innovatieve ondernemers
Authors: ---
ISBN: 9789046542866 Year: 2012 Volume: 2012-3 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) wordt steeds meer uit de hoek van de wereldverbeteraars gehaald. Dit wil zeggen dat de businesscase achter MVO steeds duidelijker wordt. Desondanks beperken vele ondernemingen MVO nog te veel tot ad-hocactiviteiten die losstaan van de bedrijfsbelangen op lange termijn. Hierdoor gaan belangrijke kansen verloren en lopen de organisaties onnodige risico’s. Dit boek focust op de evolutie van maatschappelijk verantwoord ondernemen naar strategisch duurzaam ondernemen. Met meer dan 40 voorbeelden en enkele uitgewerkte casestudies is het boek praktijkgedreven en praktijkgericht. De gehanteerde theoretische onderbouwing gebruikt enkel die modellen en concepten die nuttig zijn voor ondernemers. Zo introduceert het boek een systeem om strategische MVO-activiteiten te onderscheiden van niet-strategische. Ook wordt het ‘duurzame business model canvas (BMC+)’ voorgesteld en legt het boek expliciet de link tussen strategisch duurzaam ondernemen en businessmodelinnovatie. Ten laatste breidt het boek een bestaand innovatiemodel uit tot een motor voor duurzame ideegeneratie en iinnovatie, met als doel de lezer te inspireren om te werken aan een nieuw verhaal dat de drie P’s van MVO overstijgt. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) wordt steeds meer uit de hoek van de wereldverbeteraars gehaald. Dit wil zeggen dat de businesscase achter MVO steeds duidelijker wordt. Desondanks beperken vele ondernemingen MVO nog te veel tot ad-hocactiviteiten die losstaan van de bedrijfsbelangen op lange termijn. Hierdoor gaan belangrijke kansen verloren en lopen de organisaties onnodige risico's. Dit boek focust op de evolutie van maatschappelijk verantwoord ondernemen naar strategisch duurzaam ondernemen. Met meer dan 40 voorbeelden en enkele uitgewerkte casestudies is het boek praktijkgedreven en praktijkgericht. De gehanteerde theoretische onderbouwing gebruikt enkel die modellen en concepten die nuttig zijn voor ondernemers. Zo introduceert het boek een systeem om strategische MVO-activiteiten te onderscheiden van niet-strategische. Ook wordt het 'duurzame business model canvas (BMC+)' voorgesteld en legt het boek expliciet de link tussen strategisch duurzaam ondernemen en businessmodelinnovatie (bron: covertekst).


Book
Groeien in het buitenland : geef uw zaken wereldwijd een nieuwe wending.
Author:
ISBN: 9020967290 9789020967296 Year: 2006 Publisher: Leuven Lannoo

What would Google do?
Author:
ISBN: 9780061709715 0061709719 Year: 2009 Publisher: New York Harper Business

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A manual for survival and success that asks the most important question today's leaders, in any industry, can ask themselves: What would Google do? To demonstrate how to emulate Google, Jarvis lays out his laws of what he calls "the new Google century," including such insights as: Think distributed; Become a platform; Join the post-scarcity, open-source, gift economy; The middleman has died; Your worst customers are your best friends and your best customers are your partners; Do what you do best and link to the rest; Get out of the way; Make mistakes well; and more. He applies these principles not just to emerging technologies and the Internet, but to other industries--telecommunications, airlines, television, government, healthcare, education, journalism, and, yes, book publishing--showing ultimately what the world would look like if Google ran it. The result will change the way readers ask questions and solve problems.--From publisher description.

The competitive advantage of nations
Author:
ISBN: 0333518047 9780333518045 0029253616 9780029253618 Year: 1990 Publisher: London : MacMillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An analysis of why some nations succeed and some fail in international competition. In Porter's view, a set of forces is at work which may include government policy, management practice, and macroeconomic conditions, but these do not wholly account for the international preeminence of a firm.

Keywords

658.11 --- #ECO:01.01:economie algemeen --- #ECO:05.10:landen internationaal --- 658.11 Kinds and forms of enterprise --- Kinds and forms of enterprise --- 658.112 --- AA / International- internationaal --- Economische toestand 338.1 --- 382.10 --- 380.23 --- J4300 --- J4310 --- 658.112 Site, location, place of business --- Site, location, place of business --- Theorieën van internationale en interregionale handel: algemeenheden. Comparatieve voordelen. --- Vorming van internationale prijzen. Internationale gelijkheden en verschillen. Concurrentievermogen. --- Japan: Economy and industry -- general and history --- Japan: Economy and industry -- economic theory and thought --- International economic relations --- politiek --- management --- Business policy --- economie --- croissance economique --- concurrence --- nijverheid --- commerce mondial --- politique industrielle --- economische groei --- concurrentie --- industrie --- wereldhandel --- industrieel beleid --- Industrial policy --- Competition, International --- International business enterprises --- Strategic planning --- Economic development --- Industrial management --- COMPETITIVE ADVANTAGE -- 381.8 --- COMPANY STRATEGY -- 381.8 --- GOVERNMENT POLICY -- 381.8 --- COMPETITION -- 381.8 --- Internationale economische betrekkingen --- Bedrijfsbeleid --- Theorieën van internationale en interregionale handel: algemeenheden. Comparatieve voordelen --- Vorming van internationale prijzen. Internationale gelijkheden en verschillen. Concurrentievermogen --- Industrial policy. --- Competition, International. --- International business enterprises. --- Strategic planning. --- Economic development. --- Industrial management. --- Industry. --- Planification stratégique --- Économie industrielle

Listing 1 - 6 of 6
Sort by