Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Een praktische handleiding om je bedrijfsstrategie te realiseren Dankzij de stapsgewijze aanpak zet je strategisch denken om in praktisch doen. Een praktijkgerichte benadering van strategiebepaling gebaseerd op de jarenlange consultancyervaring van de auteurs. Het duidelijke routeplan en de essentiële werkbladen vormen een handig instrument om in team een strategie te ontwikkelen én uit te voeren. Met een unieke code die gratis toegang verleent tot een online leerplatform - www.praktijkboekstrategie.com - voor meer uitleg, theoretische achtergronden, illustraties en praktijkvoorbeelden. Bron : http://www.boekenbank.be
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Strategic Policy. --- strategisch beleid --- Business policy --- 631.15 bedrijfsbeheer --- 334 bedrijven --- 65 management --- 098 Bedrijfskunde --- 366.43 --- strategisch management --- planmatig werken --- management --- Competenties --- Concurrentie --- Management --- SWOT-analyses --- Strategisch denken --- 658.112 --- 658.112 Site, location, place of business --- Site, location, place of business --- Strategisch management --- Strategievorming --- Stakeholders --- Bedrijfsstrategieën --- Stakeholder --- Bedrijfsstrategie --- Kostenbeheersing
Choose an application
Business management --- strategisch beleid --- Mission statements --- Handbooks, vade-mecums, etc. --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- AA / International- internationaal --- 650 --- 098 Bedrijfskunde --- 658 --- management --- 658.112 --- 658.112 Site, location, place of business --- Site, location, place of business --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Management --- Strategisch management --- Communicatiestrategieën --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Mission statement --- Communicatiestrategie --- Kostenbeheersing
Choose an application
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) wordt steeds meer uit de hoek van de wereldverbeteraars gehaald. Dit wil zeggen dat de businesscase achter MVO steeds duidelijker wordt. Desondanks beperken vele ondernemingen MVO nog te veel tot ad-hocactiviteiten die losstaan van de bedrijfsbelangen op lange termijn. Hierdoor gaan belangrijke kansen verloren en lopen de organisaties onnodige risico’s. Dit boek focust op de evolutie van maatschappelijk verantwoord ondernemen naar strategisch duurzaam ondernemen. Met meer dan 40 voorbeelden en enkele uitgewerkte casestudies is het boek praktijkgedreven en praktijkgericht. De gehanteerde theoretische onderbouwing gebruikt enkel die modellen en concepten die nuttig zijn voor ondernemers. Zo introduceert het boek een systeem om strategische MVO-activiteiten te onderscheiden van niet-strategische. Ook wordt het ‘duurzame business model canvas (BMC+)’ voorgesteld en legt het boek expliciet de link tussen strategisch duurzaam ondernemen en businessmodelinnovatie. Ten laatste breidt het boek een bestaand innovatiemodel uit tot een motor voor duurzame ideegeneratie en iinnovatie, met als doel de lezer te inspireren om te werken aan een nieuw verhaal dat de drie P’s van MVO overstijgt. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) wordt steeds meer uit de hoek van de wereldverbeteraars gehaald. Dit wil zeggen dat de businesscase achter MVO steeds duidelijker wordt. Desondanks beperken vele ondernemingen MVO nog te veel tot ad-hocactiviteiten die losstaan van de bedrijfsbelangen op lange termijn. Hierdoor gaan belangrijke kansen verloren en lopen de organisaties onnodige risico's. Dit boek focust op de evolutie van maatschappelijk verantwoord ondernemen naar strategisch duurzaam ondernemen. Met meer dan 40 voorbeelden en enkele uitgewerkte casestudies is het boek praktijkgedreven en praktijkgericht. De gehanteerde theoretische onderbouwing gebruikt enkel die modellen en concepten die nuttig zijn voor ondernemers. Zo introduceert het boek een systeem om strategische MVO-activiteiten te onderscheiden van niet-strategische. Ook wordt het 'duurzame business model canvas (BMC+)' voorgesteld en legt het boek expliciet de link tussen strategisch duurzaam ondernemen en businessmodelinnovatie (bron: covertekst).
strategisch beleid --- Business policy --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Verantwoord ondernemen --- Veranderingsmanagement --- 460 Economie --- 65.012.4 --- 658.3 --- MVO --- Environnement Milieu --- Ecologie Ecologie --- Protection de l'environnement Milieubescherming --- 658.112 --- 658.116 --- Ethisch ondernemen --- 658.112 Site, location, place of business --- Site, location, place of business --- management - leidinggeven (zie ook 361.012) --- sociaal beleid in het bedrijf - personeelsbeleid - personeelwerk - human resource management (zie ook 361.411) --- Technologische ontwikkeling. Innovatie. Ondernemerschap --- Monograph
Choose an application
Een gids voor zakendoen in het buitenland, met 6 gevalstudies van toonaangevende Vlaamse ondernemers. Nadruk ligt op de integratie van het zakelijke en het culturele.
interculturele communicatie --- intercultureel management --- internationale handel --- Foreign trade. International trade --- 658.112 --- 366.4 --- internationalisering --- management --- HRM human resource management --- bedrijfsplanning --- internationaal management --- multinationale ondernemingen --- 658.018 --- Internationaal management --- bedrijfsstrategie --- bedrijven, management --- handel, internationaal --- human resources management --- multinationals --- organisaties, verandering --- Site, location, place of business --- bedrijfsleiding, management --- ondernemingsvormen.financiën: vestigingsplaats --- 658.112 Site, location, place of business --- beleid, strategie, organisatie, verandering, wendbaarheid --- Investments --- Foreign countries --- Belgium --- Foreign economic relations --- Economic policy --- cultuur --- ondernemingen --- economie (algemeen)
Choose an application
A manual for survival and success that asks the most important question today's leaders, in any industry, can ask themselves: What would Google do? To demonstrate how to emulate Google, Jarvis lays out his laws of what he calls "the new Google century," including such insights as: Think distributed; Become a platform; Join the post-scarcity, open-source, gift economy; The middleman has died; Your worst customers are your best friends and your best customers are your partners; Do what you do best and link to the rest; Get out of the way; Make mistakes well; and more. He applies these principles not just to emerging technologies and the Internet, but to other industries--telecommunications, airlines, television, government, healthcare, education, journalism, and, yes, book publishing--showing ultimately what the world would look like if Google ran it. The result will change the way readers ask questions and solve problems.--From publisher description.
Applied marketing --- Computer architecture. Operating systems --- marketingbeleid --- Information systems --- marketingcommunicatie --- e-commerce --- internet --- e-business --- Information technology --- Technological innovations --- Creative ability in business --- Management --- Google --- Innovatie --- Internetondernemingen --- Veranderingsmanagement --- Informatiemanagement --- Creative ability in business. --- Management. --- Technological innovations. --- Google. --- 316.774 --- 658.112 --- Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Site, location, place of business --- 658.112 Site, location, place of business --- 316.774 Massamedia--(communicatiesociologie); technologische aspecten zie {659.3} --- Breakthroughs, Technological --- Innovations, Industrial --- Innovations, Technological --- Technical innovations --- Technological breakthroughs --- Technological change --- Creative ability in technology --- Inventions --- Domestication of technology --- Innovation relay centers --- Research, Industrial --- Technology transfer --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Business creativity --- Business --- Success in business --- BackRub --- Information technology - Management
Choose an application
An analysis of why some nations succeed and some fail in international competition. In Porter's view, a set of forces is at work which may include government policy, management practice, and macroeconomic conditions, but these do not wholly account for the international preeminence of a firm.
658.11 --- #ECO:01.01:economie algemeen --- #ECO:05.10:landen internationaal --- 658.11 Kinds and forms of enterprise --- Kinds and forms of enterprise --- 658.112 --- AA / International- internationaal --- Economische toestand 338.1 --- 382.10 --- 380.23 --- J4300 --- J4310 --- 658.112 Site, location, place of business --- Site, location, place of business --- Theorieën van internationale en interregionale handel: algemeenheden. Comparatieve voordelen. --- Vorming van internationale prijzen. Internationale gelijkheden en verschillen. Concurrentievermogen. --- Japan: Economy and industry -- general and history --- Japan: Economy and industry -- economic theory and thought --- International economic relations --- politiek --- management --- Business policy --- economie --- croissance economique --- concurrence --- nijverheid --- commerce mondial --- politique industrielle --- economische groei --- concurrentie --- industrie --- wereldhandel --- industrieel beleid --- Industrial policy --- Competition, International --- International business enterprises --- Strategic planning --- Economic development --- Industrial management --- COMPETITIVE ADVANTAGE -- 381.8 --- COMPANY STRATEGY -- 381.8 --- GOVERNMENT POLICY -- 381.8 --- COMPETITION -- 381.8 --- Internationale economische betrekkingen --- Bedrijfsbeleid --- Theorieën van internationale en interregionale handel: algemeenheden. Comparatieve voordelen --- Vorming van internationale prijzen. Internationale gelijkheden en verschillen. Concurrentievermogen --- Industrial policy. --- Competition, International. --- International business enterprises. --- Strategic planning. --- Economic development. --- Industrial management. --- Industry. --- Planification stratégique --- Économie industrielle
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|