Narrow your search

Library

KDG (3)

UCLL (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

EhB (1)

Hogeschool Gent (1)


Resource type

book (2)

digital (1)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2022 (1)

2019 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Innovatie 3.0 : slimmer managen, organiseren en werken
Authors: ---
ISBN: 9789490463175 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Mediawerf

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Research en development (R&D) en innovatie zakken weg in Nederland. Er zijn zorgen over het kennispeil van organisaties. Toch lopen er heel wat visionaire ondernemers rond en zijn er talloze organisaties die de creativiteit en productvernieuwing juist weten aan te jagen. Hun geheim ? Sociale innovatie. Aan de hand van bezoeken aan sociaal innovatieve bedrijven en gesprekken met deskundigen wordt in dit boek uiteengezet hoe sociaal innoveren werkt en wat het oplevert. De conclusie: met simpele ingrepen zijn enorme winsten te boeken.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Innovatie jij.nu : niet de robots, maar wij zijn aan zet
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462762664 946276266X Year: 2019 Publisher: Deventer Management IMPACT

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Theorie en praktijk van technologische en sociale innovatie binnen bedrijven en organisaties en de samenhang daartussen Dit boek gaat over het innoveren van bedrijven en organisaties. De auteurs beschouwen innoveren als belangrijke randvoorwaarde om te kunnen overleven in de vierde industriële revolutie. Innoveren biedt ook kansen voor verdere ontwikkeling van bedrijven en organisaties. In dit boek wordt niet alleen de technologische innovatie besproken, maar ook en met name de sociale innovatie en de samenhang tussen beide. Dit boek gaat ook over de ervaringen van een aantal bedrijven met innovatie, zoals DSM en Randstad. Daarnaast gebruiken de auteurs ook een denkbeeldig bedrijf om de theorie uit te leggen. De theorie en praktijk komen in dit boek op een krachtige manier samen, waardoor het boek zeer leesbaar is. Dit managementboek is een aanrader voor iedereen die veranderingen en innovaties in een organisatie wil doorvoeren. Het boek is in kleur uitgevoerd, met cartoonachtige illustraties, met een voorwoord en managementsamenvatting, inhoudsopgave en een zeer uitgebreide literatuurlijst.


Digital
The New Professional Service Firm : How Consultants, Accountants, and Lawyers Need to Reinvent Themselves
Authors: --- ---
ISBN: 9783031061349 9783031061332 9783031061356 Year: 2022 Publisher: Cham Springer International Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The authors of this book alert that professional services like law, accountancy, and consultancy firms are set to face major disruption. The most important driver and enabler are the new technologies that help and in part substitute the work done by professionals. The second important disruptor is the new generation of professionals - "NewGen" - who are less interested in building their careers in a hierarchical organization and more interested in entrepreneurial challenges in small teams, with more rapid returns. In the meanwhile, major service conglomerates - the "big four" accounting firms, the "big three" consulting firms to name a few examples - build their network using their brand and substantial resources. All along, the relentless pressure from clients to receive more services at lower cost continues. Medium-sized professional firms as well as one-person independents appear to suffer most from these disruptions and are most anxious to find new ways to conduct their business. But the leaders of large firms also feel that they are increasingly unable to support the innovative entrepreneurship of their most promising professionals while their organizations institutionalize and their overheads continue to grow. This book proposes a new orientation and model of a professional service firm as an answer to these challenges, by creating a Professional Service Community. It is a synergistic team of organizations that share a vision of their role in society and main lines of their mission as well as the quality of their deliverables and their key clients. At the same time, they are independent in designing their internal business models - like recruitment, training, knowledge management, and economics. The Professional Service Community provides a unique and highly attractive level of entrepreneurship, flexibility, and efficiency to the benefit of its clients, partners, staff, and other stakeholders. It is the way of the future.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by