Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of biology --- General microbiology --- microscopie --- bacteriën --- microbiologie --- bacteriologie --- voedingsmiddelen --- Microbiologie --- Microscopie
Choose an application
Choose an application
Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- personen met een beperking
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit diepgaande handboek helpt (toekomstige) hulpverleners, leerkrachten en andere professionals om op een effectieve manier te werken met mensen met een verstandelijke beperking. Je maakt kennis met de nodige paradigma?s en terminologie, en verkent onderwerpen zoals kwaliteit van leven en complexe ondersteuningsbehoeften.Aan de hand van boeiende getuigenissen en casestudies wordt de praktijk tot leven gebracht, en daarnaast ontdek je de meest recente theoretische inzichten en kritische overwegingen. Elk hoofdstuk eindigt met tien leervragen die je kennis testen en verdiepen.Door de stem van mensen met een verstandelijke beperking en hun netwerk centraal te stellen, en door interculturele aspecten te belichten, daagt dit boek je uit om verder te kijken dan de traditionele benaderingen. Samen streven we naar een inclusieve samenleving waarin iedereen gelijke kansen krijgt. Laat dit boek je inspireren in de ondersteuning van mensen en hun netwerk, om net dié hulpverlener te zijn die het verschil maakt!https://www.standaardboekhandel.be/p/ondersteuning-aan-mensen-met-een-verstandelijke-beperking-9789464946871
Choose an application
Er gebeurt heel wat onderzoek naar ouders met een verstandelijke beperking, maar meestal komen de ouders zelf weinig of niet aan bod. In dit boek willen de auteurs de ouders zélf aan het woord laten over hun gezin en de opvoeding van hun kinderen. Elk verhaal van een ouder of ouderpaar, laat de lezer kennismaken met zijn/haar persoonlijke belevingswereld en illustreert de sterkte en veerkracht van deze mensen
Opvoeding. --- personen met een mentale beperking --- ouderschap --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- gezinsproblematiek --- Social policy and particular groups --- 326 --- gehandicapten --- mentaal gehandicapten --- ouders --- begeleid wonen --- verhalen --- Begeleid wonen (kamerwonen, zelfstandig wonen) --- Levensverhaal --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- Opvoeding --- Ouders --- Personen met een mentale handicap --- 364.65 --- Verstandelijke handicap --- 094879.jpg --- Ouderschap ; mentaal gehandicapten --- ouder-kind relatie --- verstandelijk gehandicapten --- sociale problemen van en zorg voor verstandelijk gehandicapten --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- 159.92 --- 362.31 --- Child psychiatry --- Child psychology --- Family --- Social psychiatry --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Gezinnen --- Ouderschap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Oudere --- Gemeenschap --- Gesprek --- School --- Buurt --- Ouderenzorg
Choose an application
Verbondenheid en het verlangen ernaar is van alle tijden en voor alle mensen. Het is inherent aan mensen, het gaat om een dagelijkse manier van in het leven staan. Verbondenheid maakt het meest wezenlijke deel uit van de opdracht van hulpverleners in hun samenwerking met mensen in kwetsbare leefsituaties. Zij zijn vaak de draad met zichzelf en hun omgeving verloren. Ook begeleiders zijn soms de draad kwijt. Maar het fundament van een samenwerkingsrelatie is juist die verbondenheid. Soms lijkt ze als streef- én als doe-waarde ondergesneeuwd door tal van factoren van economische, ethische of maatschappelijke aard. De auteurs gaan uit van een model waarin verbondenheid zich situeert op zes dimensies. Hierbij krijgen vragen als ?Hoe kunnen we de verbondenheid tussen de cliënt en de wereld bevorderen??, ?Hoe kunnen de begeleider en het team hun eigen verbondenheid versterken?? en ?Hoe kan het management verbondenheid weer op de kaart zetten?? concrete antwoorden. Het gaat niet langer om een filosofisch discours, maar vooral om handelen. De vele praktijkvoorbeelden prikkelen en zetten aan om met overtuiging te werken aan verbondenheid.
Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- cliënt-hulpverlener relatie --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- welzijnswerk, methoden --- 361.1 --- Hulpverleners --- Professionalisering --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Relatie cliënt --- Hulpverlener --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Soms wordt het Egel te veel. Het is te druk, te luid, het gaat te vlug. Een feest is dan geen pretje. Egel zet zijn stekels op en prikt per ongeluk alle ballonnen stuk. Zijn vrienden proberen hem op te vrolijken. Maar hoe ga je om met zoveel prikkels? Ik prik is een voorleesboek in de reeks 'Superdieren' over persoonlijke ontwikkeling. Het is een ontwapenend verhaal voor kleuters over omgaan met hoogsensitiviteit.
Dutch literature --- emoties (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Hooggevoeligheid --- Emoties --- Gedrag --- Anders zijn --- Hooggevoelige kinderen --- Klanknabootsingen --- Identiteit --- Persoonlijke ontwikkeling --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Prentenboeken --- hoogsensitiviteit --- Hoogsensitieve kinderen --- Jeugdboeken --- Fiction --- Hoogsensitief --- Developmental psychology --- HSP (hypersensitieve personen) --- Hoogsensitiviteit --- Emotie --- Klanknabootsing --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jezelf zijn
Choose an application
Bo verveelt zich en wil graag een tijger. Zijn moeder bestelt een welpje, maar... kleine tijgertjes worden groot. En dan wil Bo een giraf. En een olifant. Al gauw zit het hele huis vol ? wat nu?Bron: bibliotheek.be
Dutch literature --- AVI AVI-E5 --- AVI AVI 7 --- Eerste leesboekjes --- Dieren --- Huisdier --- Tijger --- Leeuw --- Pretpark --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Dier --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep)
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|