Narrow your search

Library

KDG (5)

VIVES (5)

Arteveldehogeschool (4)

Odisee (4)

AP (3)

UCLL (3)

DocAtlas (2)

Hogeschool Gent (2)

Thomas More Kempen (2)

KU Leuven (1)

More...

Resource type

object (4)

book (2)


Language

Dutch (4)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2018 (2)

2016 (1)

2011 (1)

2007 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Multi
Ken je kwaliteiten : werken met kwaliteiten in de klas
Author:
ISBN: 9789065080110 Year: 2016 Publisher: Z.p. CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het succesvolle kwaliteitenspel is in een nieuw jasje gestoken. Niet alleen is het ontwerp verbeterd, er zijn ook twee VO-kwaliteiten toegevoegd. Doel van het Ken je kwaliteitenspel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.Met behulp van de kwaliteitenkaartjes kunt u op een leuke manier met uw leerlingen in gesprek komen over hun kwaliteiten. De kaartjes kunnen op verschillende momenten en met verschillende doelen ingezet worden in de dagelijkse onderwijspraktijk. De kwaliteitenkaartjes zijn geschikt voor jeugd van zeven jaar en ouder. Onze ervaring is dat ook volwassenen het spel met veel resultaat gebruiken.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1401/alle-boeken/58757/ken-je-kwaliteiten-(jeugd)kwaliteitenspel


Object
Ken je kwaliteiten : (jeugd)kwaliteitenspel : update
Authors: ---
ISBN: 9789065081452 Year: 2018 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het succesvolle kwaliteitenspel is in een nieuw jasje gestoken. Niet alleen is het ontwerp verbeterd, er zijn ook twee VO-kwaliteiten toegevoegd. Doel van het Ken je kwaliteitenspel is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. Het spel bestaat uit een handleiding en 92 prachtig geïllustreerde kaartjes, waarvan 60 kaartjes basiskwaliteiten bevatten en 32 kaartjes voortgezette kwaliteiten.Met behulp van de kwaliteitenkaartjes kunt u op een leuke manier met uw leerlingen in gesprek komen over hun kwaliteiten. De kaartjes kunnen op verschillende momenten en met verschillende doelen ingezet worden in de dagelijkse onderwijspraktijk. De kwaliteitenkaartjes zijn geschikt voor jeugd van zeven jaar en ouder. Onze ervaring is dat ook volwassenen het spel met veel resultaat gebruiken.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.(Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1401/alle-boeken/58757/ken-je-kwaliteiten-(jeugd)kwaliteitenspel)Ken je kwaliteiten - (jeugd)kwaliteitenspel is de vernieuwde opvolger van het Kinderkwaliteitenspel (basisonderwijs) en Ken je kwaliteiten (secundair onderwijs). De tekeningen zijn vernieuwd, de twee niveaus zijn samengevoegd in één spel en er zijn kaartjes bijgekomen die betrekking hebben op 21ste eeuwse vaardigheden. Doel van het Ken je kwaliteiten is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. Het spel bestaat uit een handleiding en 90 kaartjes, waarvan 60 kaartjes basiskwaliteiten (6+, groene, oranje en blauwe kaartjes) bevatten en 32 kaartjes voortgezette kwaliteiten (11+, rode, paarse en gele kaartjes). Op elk kaartje staat een woord, zoals dromerig, slim of eerlijk. Op alle kaartjes staat ook een grappige illustratie van de benoemde kwaliteit. In de uitgebreide handleiding staan diverse werkvormen concreet beschreven en handvatten voor tijdens de gesprekken. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator. verberg tekstBron: http://zoeken.bibliotheek.be/detail/Els-Loman/Ken-je-kwaliteiten-(jeugd)-kwaliteitenspel/Spel/?itemid=%7Clibrary%2Fv%2Flimburg-extern%7C4360852


Object
Ken je kwaliteiten!
Authors: --- ---
ISBN: 9789065085696 Year: 2011 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doel van het spel is jongeren (en bij uitbreiding volwassenen) bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau als in kleine of grotere groepen gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de begeleider. Dit spel kenmerkt zich door een combinatie van foto en tekening. Geschikt voor jongeren vanaf ongeveer 14 jaar èn voor volwassenen/teams


Object
Kinderkwaliteitenspel
Authors: --- ---
ISBN: 9789065085542 Year: 2007 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doel van dit spel is kinderen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leerkracht, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.sensoa.be/materiaal/kinderkwaliteitenspel


Book
Differentiëren is te leren! : omgaan met verschillen in het basisonderwijs : praktische handreiking voor leerkrachten
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789065081377 Year: 2018 Publisher: Amersfoort CPS Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sinds in 2013 de eerste versie van dit boek verscheen, is er veel gebeurd. Niet alleen op het gebied van wet- en regelgeving, maar bijvoorbeeld ook qua digitale hulpmiddelen die beschikbaar zijn.

Deze herziene editie is wederom een praktisch basisboek, waarmee leerkrachten stap voor stap leren hoe zij kunnen differentiëren voor de slimme leerling en voor de leerling die extra uitleg, oefenstof en feedback nodig heeft. Vertrekpunt is uiteraard de basisles.

Het boek begint met het waarom. Hoofdstuk 1 gaat in op recente ontwikkelingen in het onderwijsbeleid die het belang van differentiatie onderstrepen. Hoofdstuk 2 beschrijft de visie op differentiëren. In hoofdstuk 3 staan de auteurs stil bij de voorwaarden om te kunnen differentiëren.

Hoofdstuk 4 handelt over het clusteren van leerlingen en het opstellen van een groepsoverzicht en een groepsplan. In hoofdstuk 5 behandelen ze de differentiatie in doelen,leerstof en tijd, waarna hoofdstuk 6 dieper ingaat op instructie en organisatie.

Vervolgens staat het differentiëren met jonge kinderen centraal. In hoofdstuk 8 sluiten ze af met een schoolbeleid voor differentiatie en het belang van professionalisering van leerkrachten op dit vlak.


Listing 1 - 5 of 5
Sort by