Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
A third edition of the best known introduction to EBM. This is a pocket-sized introduction which tells the reader how to integrate the best available evidence with his or her own clinical expertise, written by world-renowned authorities.Following the retirement of David Sackett from the EBM field and the author team of the book, his colleagues have revised the book throughout and, in answer to common criticisms have focussed on how EBM can be practiced in real time in a variety of clinical settings.
Klinische psychologie --- Onderzoek (wetenschap) --- Verpleegkundige diagnose --- Integrale kwaliteitszorg --- Verpleegkundig specialist --- Klinisch onderwijs --- WB 102 Clinical medicine --- Evidence-Based Medicine --- Problem Solving --- Teaching --- Teaching Materials --- Methods
Choose an application
Overheden voeren beleid, elke dag opnieuw. Ze denken na over gezondheid, reguleren festivals, stimuleren jobcreatie, evalueren onderwijs enzovoort. Over die beleidsvoering wordt veel gezegd en geschreven, en niet atltijd in een positieve context. Geregeld vallen er krasse uitspraken over wat beter had gekund of gemoeten. Al wie zich aan zo'n beoordeling waagt, is hopelijk goed ingelicht, zodat hun standpunten goed gefundeerd zijn. Precies daartoe wil dit handboek bijdragen.In 'Bouwen aan beleid' leggen we het proces van de overheid uit in verschillende fasen. Per fase zoomen we in op typische bouwblokken van hedendaags beleid zoals ontembare problemen, nudges en street-level prestaties. Ook kijken we naar wetenschappelijke constructen die met zo'n blokken zijn opgetrokken zoals het meerstromenmodel van agenda-setting en de coalitie van pleitbezorgers die opereert tijdens het design en de verdere evolutie van beleid. Met die kennis leer je de praktijk beter vatten en kun je op een constructieve manier meebouwen aan het beleid.(https://www.standaardboekhandel.be/p/bouwen-aan-beleid-9789463932127)
Overheidsbeleid --- Politiek --- Overheidscommunicatie --- onderwijs. --- onderwijs --- Political sociology --- Public administration --- Organization theory --- overheidsbeleid --- Bestuur --- Beleidsanalyse --- Constructivisme --- Gestion publique Overheidsbeheer --- #SBIB:35H410 --- #SBIB:35H400 --- Beleidscyclus: algemene werken --- Beleid: algemeen --- Beleidsuitvoering --- Beleidsevaluatie --- Agendasetting --- Besluitvorming --- Beleid --- Analyse --- Evaluatie --- Maatschappij --- Film --- Politics --- Organisation and Administration --- Handbooks --- H 97 Public policy (General). Policy sciences
Choose an application
De structuren van de orthopedagogische zorg en ondersteuningvoor kinderen en jongeren in kwetsbare leefsituaties in Vlaanderenzijn ingrijpend veranderd. De Integrale Jeugdhulp hertekendede toegang tot en organisatie van het hulpverleningslandschapvoor minderjarigen, maar ook de afzonderlijke sectoren ondergingeneen aantal grondige wijzigingen. De sector Jongerenwelzijn,die tussenkomt in situaties van verontrusting, evolueerdenaar een meer vraaggerichte en modulair georganiseerde jeugdhulp.Het M-decreet zorgde voor een ommekeer in het onderwijsaan kinderen en jongeren met specifieke leerbehoeften, waardoorredelijke aanpassingen en inclusie voortaan de norm zijn. Debegeleiding en ondersteuning van personen met een beperkingvertrekt sinds kort vanuit de inschaling van ondersteuningsbehoeftenen persoonsvolgende financiering. Binnen de geestelijkegezondheidszorg werden de Vlaamse bevoegdheden aanzienlijkuitgebreid en staan de-institutionalisering en vermaatschappelijkingvan de zorg centraal. De erkenning van het statuut van?klinisch orthopedagoog? als gezondheidsberoep opent tenslotteheel wat perspectieven voor (toekomstige) orthopedagogen eneen meer kwaliteitsvolle geestelijke gezondheidszorg.Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?ID=9789044135268
Orthopedagogie --- bijzondere jeugdzorg. --- mentaal gehandicapten. --- orthopedagogiek --- 376. --- Orthopedagogics --- geestelijke gezondheidszorg --- jeugdbescherming --- jeugdzorg --- personen met een beperking --- Flanders --- Orthopedagogiek --- Vlaanderen --- bijzondere jeugdzorg --- mentaal gehandicapten --- 376 --- Opvoeding en onderwijs --- Residentiële jeugdzorg --- Preventie --- Hulpverlening --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Inclusief onderwijs --- Kinderopvang --- Ondersteuning --- Begeleiding --- Geestelijke gezondheidszorg --- Integrale jeugdhulp --- Jeugdbescherming --- Beleid --- Leerstoornissen --- M-decreet --- Gelijke onderwijskansen --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- PXL-Social Work 2020 --- orthopedagogie --- jeugdhulpverlening --- wettelijk kader --- graduaat orthopedagogie --- Young Adult --- Education, Special --- Belgium --- Psychology, Educational --- Psychotherapy --- WM 100 Psychiatry -- General works --- Opvoeding --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Leerstoornis --- Analyse --- Evaluatie --- Oudere --- Onderwijs --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Emigratie
Choose an application
Analysis of variance --- Regression analysis --- Social sciences --- regressie-analyse --- wiskundige statistiek --- #SBIB:303H520 --- 37.012 --- 519.2 --- 519.2 Probability. Mathematical statistics --- Probability. Mathematical statistics --- Analysis, Regression --- Linear regression --- Regression modeling --- Multivariate analysis --- Structural equation modeling --- ANOVA (Analysis of variance) --- Variance analysis --- Mathematical statistics --- Experimental design --- 37.012 Onderzoeksmethoden bij opvoeding en onderwijs --- Onderzoeksmethoden bij opvoeding en onderwijs --- Statistical methods --- Methoden sociale wetenschappen: techniek van de analyse, algemeen --- Regression Analysis --- Analysis of variance. --- Regression analysis. --- Methoden en technieken --- Statistical methods. --- handboeken en inleidingen. --- Quantitative methods in social research --- Handboeken en inleidingen. --- HA 29 Theory and method of social science statistics - General works --- Analysis of Variance
Choose an application
Drawing on more than 40 years of experience conducting applied social science research and program evaluation, author Michael Quinn Patton has crafted the most comprehensive and systematic book on qualitative research and evaluation methods, inquiry frameworks, and analysis options available today. Now offering more balance between applied research and evaluation, this Fourth Edition illuminates all aspects of qualitative inquiry through new examples, stories, and cartoons; more than a hundred new summarizing and synthesizing exhibits; and a wide range of new highlight sections/sidebars that elaborate on important and emergent issues. For the first time, full case studies are included to illustrate extended research and evaluation examples. In addition, each chapter features an extended "rumination," written in a voice and style more emphatic and engaging than traditional textbook style, about a core issue of persistent debate and controversy.
Qualitative methods in social research --- Social sciences --- Methods --- Research methods --- Evaluation research (Social action programs) --- H 61 Theory. Method. Relation to other subjects - General works --- Sciences sociales --- Recherche évaluative (Programmes d'action sociale) --- Methodology. --- Méthodologie --- #SBIB:303H30 --- 303 --- 303.022 --- Qualitative research. --- #SBIB:303H32 --- Qualitative analysis (Research) --- Qualitative methods (Research) --- Research --- 303.022 Kwalitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- Kwalitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- Recherche évaluative (Programmes d'action sociale) --- Méthodologie --- Gezondheidszorg ; onderzoek --- Gezondheidszorg ; sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Kwalitatief onderzoek --- Onderzoeksmethoden --- Methodology --- Qualitative research --- 37.012 --- 37.012 Onderzoeksmethoden bij opvoeding en onderwijs --- Onderzoeksmethoden bij opvoeding en onderwijs --- Social sciences - Methodology
Choose an application
De 25e eeuw. De mensen spreken niet meer zo goed Nederlands als vroeger. Dat moet veranderen. Daarom stuurt de president drie mensen naar het verleden. Hun opdracht: taal verzamelen in de 21e eeuw. Maar dat is niet altijd zo vanzelfsprekend! Niet Vanzelfsprekend is een lesmethode Nederlands voor tieners en volwassenen die al een basiskennis van de taal hebben. De methode brengt de student op een intermediair niveau, het zogenaamde drempelniveau (B1). De volledige leergang bestaat uit een leerboek, een hulpboek, deze dvd en twee cd’s. Niet Vanzelfsprekend is zowel geschikt voor zelfstudie als voor gebruik in de klas. Bovendien is de methode aan alle leerstijlen aangepast. De twaalf delen van het Leerboek zijn telkens gebaseerd op een aflevering van de dvd-soap. Naast deze boeiende soap bevat de dvd ook authentiek materiaal uit Vlaamse en Nederlandse televisieprogramma's. Aan de dvd-soap werkten bekende namen mee uit Nederland en Vlaanderen: Sien Diels, Fons Fraeters, Norbert Kaart, Mieke Laureys, Hugo Metsers, Peter Schoenaerts, Bob Selderslaghs, Annie Van Avermaet, Herman van Baar en anderen.
L - EDUCATION --- education --- Teaching Materials --- Handbooks --- gevorderden --- Nederlands ; secundair onderwijs --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Video --- #BAVD:video Instituut voor levende talen --- taalcursus --- Nederlandse voor anderstaligen --- Nederlandse voor anderstaligen. --- #KVHA:DVD --- Langue néerlandaise Nederlandse taal --- Orthographe (néerlandais) Spelling (Nederlands) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Vocabulaire (néerlandais) Woordenschat (Nederlands) --- Grammaire (néerlandais) Spraakkunst (Nederlands) --- Cours de langue (néerlandais) Taalcursus (Nederlands) --- #KVHA:CD-ROM --- Nederlands voor anderstaligen --- 838.5 --- Contains audio-visual material --- #PBIB:+111.28 --- #PBIB:+111.25 --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Andere --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Secundair onderwijs --- NT2 --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands --- didactiek --- Didactics of Dutch --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlandse taal --- taalcursussen. --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Textbooks for foreign speakers --- Manuels pour allophones --- tweede taalonderwijs --- 372.8 --- 8 --- Taalcursussen.
Choose an application
"Waar ben je zoal mee bezig?" Een vraag die een onderzoeker, of hij nu student, doctorandus of wetenschappelijk medewerker is, geregeld krijgt. Zodra die vraag door een zogenaamde leek gesteld wordt, rijzen er problemen. En er zijn nogal wat leken: eigenlijk is dat iedereen die niet meteen tot je eigen vakgebied behoort. Hoe leg je kort en duidelijk uit wat je studie of onderzoek inhoudt? Hoe voorkom je dat je lezer of toehoorder al vanaf de eerste zin het noorden kwijt is? En dan is er de scriptie. In het vernieuwde bachelor- en mastersysteem moeten studenten meer en meer bewijzen dat ze zelfstandig kunnen werken en efficiënt over hun werk kunnen rapporteren. De bachelorproef is vaak de eerste confrontatie met het schrijven van een technisch-wetenschappelijke tekst. De klassieke eindverhandeling wordt in meerdere richtingen vervangen door essays waarin de student niet alleen de resultaten van maar ook zijn visie op zijn studie geeft. Helder kunnen communiceren over je eigen eerste onderzoek wordt belangrijk.Dit boek geeft richtlijnen voor het schrijven van een degelijke vaktekst op bachelor- en masterniveau die voor iedereen begrijpelijk is. Die vaktekst dient dan als basis voor verdere communicatie: je onderzoek online brengen, in een posterpresentatie gieten, presenteren voor een publiek en meedelen aan de pers
Wetenschappelijk onderwijs. --- Wetenschapsvoorlichting. --- Mondelinge communicatie. --- Populariserende teksten. --- Research --- Schriftelijke communicatie. --- Scripties --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Wetenschappelijke teksten --- teksten. --- Nederlandse taal. --- Science --- schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- wetenschappelijk onderzoek --- communicatie --- Stilistics --- Communication --- WZ 345 Medical writing and publishing. Historiography --- 001.818 --- 001.891 --- 001 wetenschappen --- 007 communicatie --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Presenteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven --- 001 --- 001.8 --- 003 --- presenteren --- schriftelijke communicatie --- auteurschap --- onderzoeksmethoden --- schrijfvaardigheid --- Rapportage --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- interviews --- persberichten --- persconferenties --- posters --- presentaties --- publicaties --- rapporteren --- 001.81 --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- Wetenschapscommunicatie --- wetenschappelijk schrijven --- wetenschappelijke communicatie --- wetenschappelijke literatuur --- Wetenschapsvoorlichting --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- wetenschappelijk onderzoek algemeen --- Technical writing --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Gezondheidszorg 07 --- scripties --- bachelor --- master --- wetenschappelijk werk --- essays --- Publicaties --- Presentaties --- Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Presenteren --- Communicatie --- communicatievaardigheden --- Publicatie --- Presentatie --- Natuurwetenschappen --- Scriptie --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
De demografische, economische en technologische ontwikkelingen zijn bepalende factoren voor de toekomst van de leefsituatie. Met dit rapport wil Vlaanderen vooruit kijken om zo de grote maatschappelijke uitdagingen met meer kennis van zaken aan te pakken.Bron : http://www4dar.vlaanderen.be/sites/svr/Publicaties/Pages/publicaties2.aspx
Belgium --- Health Policy --- Economics --- Social Security --- Poverty --- HM 571 Study and Teaching. Research -- General works --- Sociaal beleid 304:32 --- Armoede 330.521 --- Energie 620.9 --- Vervoer 656 --- vroegtijdig schoolverlaten --- digitale participatie --- mobiliteit --- 311.21 --- Vlaanderen --- bevolkingsonderzoek --- geestelijke gezondheid --- onderwijs --- armoede --- Sociale zekerheid --- Verzorgingsstaat (welvaartsstaat) --- 301.8 --- schoolmoeheid --- geestelijke gezondheidszorg (gez) --- alleenstaande ouders --- welvaartseconomie --- Sociaal-economisch beleid --- Statistieken . Vlaanderen --- sociale indicatoren --- 316.32 <493-17> --- 303 --- statistisch onderzoek --- 493.8 --- 308 --- Globale samenlevingsvormen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Statistische gegevens verzamelen --- Sociale studies --- Ruimtelijke planning en ruimtelijk ontwerp --- Methoden en technieken --- Methoden en technieken. --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 316.32 <493-17> Globale samenlevingsvormen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- sociale wetenschappen --- statistieken: België --- PXL-Central Office 2013 --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Emigratie --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek
Choose an application
'Basisboek Kwalitatief Onderzoek' is een onmisbare leidraad als u efficiënt en adequaat geïnformeerd wil worden over de ins en outs van kwalitatief empirisch onderzoek. Al snel kunt u overgaan tot het daadwerkelijk opzetten en uitvoeren van een kwalitatief onderzoek. Aan de didactische opbouw van dit boek is veel aandacht besteed. Uitgangspunt vormt een schematisch overzicht van alle fasen die u in een kwalitatief onderzoek doorloopt. Elke onderzoeksfase is in een apart hoofdstuk uitgewerkt aan de hand van een beslissingsschema. Deze schema's passen goed bij het cyclische karakter dat kenmerkend is voor veel kwalitatief onderzoek.
Methoden en technieken --- Speciale methoden. --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- 303 --- #SBIB:303H30 --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 001 --- 301.081 --- 300.6 --- kwalitatief onderzoek --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- 003 --- interview --- onderzoeken --- onderzoeksmethoden --- rapporteren --- statistiek --- wetenschappelijk onderzoek --- 001.891 --- Research (onderzoek) --- 001 )* Wetenschappelijke onderzoeksmethoden --- 303.100 --- Interviewen --- Kwalitatief onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Methodiek --- S20080046.JPG --- sociaal onderzoek --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- Wetenschap --- Kwalitatieve sociologische onderzoeksmethoden --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek; algemeen --- 301.08 --- Science policy --- Qualitative methods in social research --- interviewtechnieken --- Study methods --- W 20.5 Medical research (General) --- Research methods --- Research Design --- Research --- Education --- Social sciences --- Wetenschapsbeleid --- Studiemethodiek --- #KVHA:Methodologie --- #KVHA:Onderzoeksmethodologie --- #KVHA:Statistiek --- methodologie --- Professionalisering --- kunstonderwijs --- onderzoek in de kunsten --- onderzoek --- onderwijs --- 001.8 --- dissertaties --- essays --- heuristiek --- papers --- kwalitetitszorg --- scripties --- verhandelingen --- Methodologie --- Technieken --- Onderzoek --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
In het kader van de Leerstoel Rector Dhanis (UFSIA, Antwerpen) werd door een studiegroep bestaande uit artsen en verpleegkundigen, ethici en juristen, een interdisciplinaire studie ondernomen over 'klinische ethiek' en 'hoe recht en politiek omgaan met problemen die thuishoren in de klinische praktijk'. In deze bundel wordt het ethische denken in een aantal casussen betreffende neonatalen en dementerenden kritisch besproken. De adviezen van het Raadgevend Comité voor Bio-Ethiek over sterilisatie van mentaal gehandicapten en over klonering worden onderzocht op hun relevantie voor de klinische praktijk.
ouderschap --- euthanasie --- Natural law --- gezondheidsrecht --- Professional ethics. Deontology --- medische ethiek --- Medical law --- baby's --- Ethique médicale --- Medische ethiek --- WB 60 Bioethics. Clinical ethics. Clinical ethics committees --- Medical ethics. --- Bioethics. --- Patients --- Legal status, laws, etc. --- 17.023.33 <493> --- #GGSB: Bio-ethiek --- #GGSB: Moraal - Algemeen --- 061 Ethische problemen --- ethiek --- medisch recht --- 603.1 --- bio-ethiek --- casestudies --- filosofie --- klonen --- mentaal gehandicapten --- neonatologie --- prenatale diagnose --- recht --- sterilisatie --- voeding --- wilsonbekwaamheid --- autonomie --- biotechnologie --- geboorteregeling (anticonceptie) --- lichaamsbeeld --- pasgeborenen --- Biologische doeleinden. Bio-ethiek; bioethiek. Übermensch. Medische deontologie--België --- (zie ook: terminale zorgen) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: genetisch advies) --- 17.023.33 <493> Biologische doeleinden. Bio-ethiek; bioethiek. Übermensch. Medische deontologie--België --- Bioethics --- Medical ethics --- C6 --- Patients' rights --- Biomedical ethics --- Clinical ethics --- Ethics, Medical --- Health care ethics --- Medical care --- Medicine --- Professional ethics --- Nursing ethics --- Social medicine --- Biology --- Life sciences --- Life sciences ethics --- Science --- Legal status, laws, etc --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Moral and ethical aspects --- Biologische doeleinden. Bio-ethiek; bioethiek. Übermensch. Medische deontologie--België --- Bio-ethiek --- Moraal - Algemeen --- Patients - Legal status, laws, etc.
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|