Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Studies have shown that most organizations already house much of the content they need to make key business decisions, faster. Consider the following: - The number of e-mails sent every day in North America has tripled to 11.9 billion since 1999- Employees in today's hi-tech world spend 2.2 hours each day reading, managing and organizing their e-mail.The challenge lies in effectively finding, organizing, storing and managing growing amounts of information. The effective management of content is good for business. Companies that manage content are able to better leverage information to respond quickly to opportunities, achieve high rates of return on investment and gain competitive edge. Enterprise Content Management: What you need to know tells you how ECM can help to transform your organization into a more knowledgeable and agile enterprise. It also focuses on another topical area of concern corporate governance and regulatory compliance. Recent legislation (such as Sarbanes-Oxley, the Patriot Act and Basel II compliance) will impact many organizations throughout the world and has moved governance to the top of the management agenda. From a business perspective, the book explores the quality controls and productivity enhancements realized when an organization uses the latest in secure Internet technology to deploy an ECM solution. Each chapter in the book focuses on a component technology of ECM, tracing their origins from the early search technologies to ubiquitous computing, real-time collaboration and rich media. Over 60 user stories are featured throughout the book to illustrate effective ECM applications in action and paint the picture of an industry in the making.
Choose an application
This guide has been developed to support facilitators in three approaches to the integration of Knowledge Sharing methods and tools into IFAD (International Fund for Agricultural Development) funded projects:The guide covers:-how to plan and deliver a KS Methods and Tools Workshop that would provide hands-on practice in the use of the methods and tools-how to introduce and potentially develop skills in the use of specific KS methods and tools in series of mini-KS workshops (of between 2-3 hrs) or by integrating the methods and tools into a meeting, workshop or event on a range of topics such as gender or M&E-how to enhance a personal work related activity or task through the integration of a KS method or tool.
HD 58.82 Organizational learning --- Knowledge management --- Knowledge, Theory of --- Organizational learning
Choose an application
Le Guide méthodologique SENIORS-JUNIORS, publié en 2006 par le SPF Personnel et Organisation, propose une méthode et des outils pour organiser la transmission des savoirs entre collaborateurs expérimentés (seniors) et collaborateurs moins expérimentés (juniors). Il répond à la question suivante: comment faire en sorte que des connaissances importantes pour atteindre les objectifs stratégiques et sauvegarder la continuité des services ne se perdent pas ? Le Guide propose une approche pour lensemble dune organisation. Il sadresse aux responsables KM.
Knowledge management --- Belgium --- HD 58.82 Organizational learning
Choose an application
Ce guide méthodologique est destiné aux services KM des organisations fédérales, chargés de mettre en place la gestion des connaissances. Il propose une méthode pas à pas pour organiser la transmission des savoirs au sein dune organisation.La méthode comprend cinq étapes successives:identifier les domaines de connaissances à risque dans lorganisationpréparer le projet et sensibiliser les futurs intervenantsconstituer le portfolio des connaissances à transférerinitier le transfert des connaissancesévaluer le processus et les résultats.
Knowledge management --- Belgium --- HD 58.82 Organizational learning
Choose an application
Choose an application
Publié par le CEFRIO, cet ouvrage fait état des plus récents progrès dans ce volet essentiel de la gestion des connaissances que constituent les communautés de pratique et les réseaux d'apprentissage et de collaboration. Conçu pour favoriser l'atteinte de résultats concrets, ce guide pratique définit les concepts et propose au lecteur des outils qui encourageront l'indispensable réflexion qui doit précéder l'action. Fondé sur 14 cas vécus au Québec et au Canada français, cet ouvrage nous apprend aussi pourquoi certaines communautés qui ont participé au vaste projet du CEFRIO Modes de travail et de collaboration à l'ère d'Internet ont connu de fort belles réussites, alors que d'autres ont éprouvé des problèmes de mise en oeuvre ou ont tout simplement dû être mises au rancart. Cet ouvrage s'adresse tant à l'employé intéressé par l'expérience de la communauté qu'à l'animateur en devenir, au professionnel en ressources humaines ou encore au gestionnaire curieux.
Choose an application
Choose an application
Knowledge management --- Organisation and Administration --- Methods --- HD 58.82 Organizational learning
Choose an application
Dites-moi à quels réseaux vous appartenez, je vous direz qui vous êtes ! Le phénomène des réseaux humains, réseaux d influence, réseaux d écoles, réseaux politiques, réseaux terroristes, ... semble plus que jamais occuper le devant de la scène. Mais que se cache-t-il réellement derrière ces « réseaux » que l on retrouve dans tous les articles de journaux et sur toutes les bouches ? Après un patient travail d enquête de trois ans, Jérôme Bondu livre cet ouvrage qui fait le point sur la question. On y trouvera en première partie un abécédaire qui donne 26 clés d entrée pour comprendre le phénomène des réseaux. La seconde partie, est composée de plus de 100 témoignages, issus de spécialistes des réseaux, mais aussi de chefs d entreprise, journalistes, politiques, sportifs, chômeurs, SDF, ... Toutes les composantes de la société sont représentées. Tous présentent avec honnêteté leur vision et leur pratique des réseaux ! On y découvre comment les réseaux sont construits et utilisés, dans un langage clair et simple. Cette présentation concrète apporte une lumière nouvelle à un sujet qui charrie beaucoup d idées reçues.
Handbooks --- Knowledge management --- Social networks --- HM 711 Groups and organizations -- General works
Choose an application
Evidence-based practice, despite its ?gold-standard? status, is faltering because too much effort has gone into creating an idealised model of how clinicians ought to use the best evidence, and little into understanding why they so often don?t. Practice-based Evidence for Healthcare is a groundbreaking attempt to redress that imbalance. Examining how clinicians actually develop and use clinical knowledge day-to-day, the authors conclude that practitioners use ?mindlines?? internalised, collectively reinforced, tacit guidelines that serve as their knowledge-in-practice-in-context. Gabbay and le May draw on a wide range of disciplines to explore how clinicians' mindlines are continually formed and transformed by their interactions with collegues and patients. Their conclusions and recommendations challenge the evidence-based practice movement to rethink its assumptions and will be of value to all practitioners, health service managers, policymakers, researchers, educators and students involved in the promotion of evidence-based practice.
Evidence-based practice --- WB 102 Clinical medicine --- Evidence-Based Practice --- Clinical Medicine --- Methods --- Guideline adherence --- Health Knowledge, Attitudes, Practice
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|