Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Het belang van meertaligheid in onze hedendaagse maatschappij kan niet genoeg benadrukt worden. Toenemende globalisering, migratie en technologische vernieuwingen maken van meertaligheid eerder de norm dan de uitzondering. Dit creëert nieuwe uitdagingen, zowel op onderzoeks- als op beleidsvlak. Want wanneer is iemand meertalig? Wat is de invloed van de omgeving? Wat doet meertaligheid met de hersenen? Wat als een meertalige plots een taalstoornis heeft? Welke cognitieve en affectieve factoren spelen een rol? Wat bevordert of belemmert de implementatie van meertalig onderwijs? Welke rol speelt meertaligheid bij de constructie van maatschappelijke en individuele identiteiten? Hoe beïnvloedt meertaligheid mediaprocessen en berichtgeving? Dit boek biedt een overzicht van de recentste inzichten over meertaligheid. Verscheidene auteurs komen aan het woord vanuit hun expertisedomein. Ze voeren onderzoek in de Belgische meertalige context, gekaderd in een Europees perspectief.
Multilingualism --- Meertaligheid --- Meertaligheid. --- Sociolinguïstiek. --- politieke aspecten --- België. --- meertaligheid --- Didactics of languages --- Sociolinguistics --- PXL-Education 2015 --- taalcompetenties --- taalvaardigheid --- taalsociologie --- Vreemde talenonderwijs --- 803.3 --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- Onderzoek --- #KVHB:Meertaligheid --- Multiculturaliteit --- Diversiteit --- Interculturaliteit --- 803.2 --- Psycholinguïstiek --- vreemde talenonderwijs --- diversiteit --- multiculturaliteit --- 370.02 --- 801 --- Multilingualism - Belgium
Choose an application
Basisonderwijs. --- Tweetaligheid. --- Vreemde-talenonderwijs. --- Taalonderwijs --- Taalverwerving. --- Vreemde taal --- Vreemdetalenonderwijs --- Frankrijk. --- Vroegtijd aanleren. --- Didactiek. --- Education, Preschool --- Bilinguisme chez l'enfant --- Education préscolaire --- 372.88 <44> --- psycholinguïstiek --- Taalonderwijs --(niet-universitair onderwijs)--Frankrijk --- 372.88 <44> Taalonderwijs --(niet-universitair onderwijs)--Frankrijk --- Education préscolaire --- taalverwerving --- 803.3 --- psycholinguïstiek, taalverwerving, kindertaal --- Bilingualism in children --- Bilingualism --- Bilinguisme --- Study and teaching --- Etude et enseignement
Choose an application
Dit cahier schetst de contouren van intercultureel vreemdetalenonderwijs. Achtereenvolgens wordt ingegaan op doelstellingen, leerinhouden en ondrwijsprincipes. Verder wordt toelichting gegeven bij het beroepsprofiel van 'de leerkracht intercultureel vreemdetalenonderwijs. Elk van die uitgangspunten en principes wordt geconcretiseerd aan de hand van lesmateriaal voor Engels, Frans of Duits. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan interculturele projecten, en aan de evaluatie van interculturele communicatieve competentie. Het laatste hoofdstuk gaat in op de criteria waaraan interculture leermiddelen zouden moeten voldoen.
intercultureel onderwijs --- interculturele communicatie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- Intercultureel onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Taalonderwijs --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Frans --- Leren leren --- Taalonderwijs --- 485.2 --- Cultuur --- Cultuuropvoeding --- Onderwijs --- Vreemde talen --- 454.6 --- 485.21 ) Franse taal - s.o --- vreemde-talenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: teleonderwijs) --- #BSCH: vak: PAV --- Taalkunde --- Methodologie --- Opvoedkunde
Choose an application
1. Pistache à l'école - 2. Bon anniversaire Sammy - 3. Zoé est malade - 4. Zoé chez Ada - 5. Un jour à la ferme - 6. Un petit frère pour Julien et Jeanne - 7. Pistache à la piscine - 8. Vive les vacances!
371.67 --- 373.3 --- Nederlands --- 475.2 --- NT2 --- anderstaligen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- Taalonderwijs --- Handpoppen --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Tweedetaalinitiatie --- vreemde talenonderwijs --- tweedetaalinitiatie --- basisonderwijs --- Nederlands als tweede taal --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Taalinitiatie --- 1e graad lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Ziek zijn --- Vriendschap --- Boerderijen --- Baby's --- Broers en zussen --- Zwemmen --- Vakantie --- Verjaardagen --- Talensensibilisering --- Frans --- 101137.jpg --- Nederlands: didactiek anderstaligen --- Music sound recording --- Taleninitiatie --- Boerderij --- Baby --- Verjaardag --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
De Koffer van Pistache 2 b'estaat uit volgende materialen:- Handleiding- 2 handpoppen (Pistache & Vanille)- cd 'De liedjes van Pistache en Vanille'- cd-rom 'De familie van Pistache - De school van Pistache'- 8 stripposters- 8 bordposters
371.67 --- 373.3 --- Nederlands --- 475.2 --- NT2 --- anderstaligen --- Lager onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- Taalonderwijs --- Handpoppen --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Tweedetaalinitiatie --- vreemde talenonderwijs --- basisonderwijs --- tweedetaalinitiatie --- Nederlands als tweede taal --- #PBIB:+111.24 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Taalinitiatie --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Frans --- Kleuteronderwijs --- Music sound recording --- Taleninitiatie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Handpop
Choose an application
Inleiding. - 1. De wereld van het taalonderwijs. - 2. Aspecten van schools taalleren. - 3. Woorden: de bouwstenen van een taal. - 4. Grammatica: steun of struikelblok. - 5. De vaardigheden voor communicatie. - 6. Een stap verder, buiten de school. - 7. Vroeg beginnen? - 8. Wat altijd geldt. - 9. Op de achtergrond: Europese stimuli. - Slotwoord. - Literatuur. - Index.
Didactics of languages --- Second language acquisition --- Children --- Language acquisition --- Parent participation --- didactiek --- talen --- tweetaligheid --- vreemdetalenonderwijs --- 475.3 --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- Taalvaardigheid --- Vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- Communicatief taalonderwijs --- Communicatieve vaardigheden --- Meertaligheid --- Vreemdetaleninitiatie --- 475.3 ) * FRANSE TAAL - O.N. --- communicatief talenonderwijs --- communicatieve vaardigheden --- meertaligheid --- onderwijs --- taaleducatie (ler) --- taalonderwijs (ler) --- taalonderwijs --- taalverwerving (ler) --- vreemdetaleninitiatie --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Taal --- Taalonderwijs --- Vreemde talen; onderwijs --- communicatievaardigheden --- Taalonderwijs; overige talen --- Taal en letterkunde; overige talen --- 092976.jpg --- 475.3 ) * FRANSE TAAL - O.N --- Vreemde-talenonderwijs --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Onderwijs, Vreemde taal --- Onderwijs --- Vreemde taal
Choose an application
Anglais (langue) --- Engels --- Frans --- Français (langue) --- Linguistique --- Nederlands --- Néerlandais (langue) --- Taalkunde --- Lerarenopleiding --- Engelse taal --- Franse taal --- Nederlandse taal --- Vergelijkende en algemene grammatica --- (vak)didactiek talen --- zinsleer --- Vergelijkende en algemene grammatica. --- (vak)didactiek talen. --- zinsleer. --- Zinsleer. --- Nominaux --- Syntagme nominal --- Nominals --- Anglais-Français --- Anglais-Néerlandais --- Français-Néerlandais --- nominale constituenten --- 801.52 --- #KVHA:Vreemde-talenonderwijs --- E120093.jpg --- 801.52 Comparatieve grammatica. Vergelijkende grammatica --- Comparatieve grammatica. Vergelijkende grammatica --- nominale constituenten. --- Nominale constituenten. --- Linguistique contrastive --- #KVHA:Taalonderwijs --- Engelse spraakkunst --- Franse spraakkunst --- Nederlandse spraakkunst --- Spraakkunst --- Dutch language --- English language --- French language --- Grammar, Comparative and general --- Néerlandais (Langue) --- Anglais (Langue) --- Grammar, Comparative --- English --- French --- Dutch --- Noun phrase --- Grammaire comparée --- Anglais --- Français --- Contrastive linguistics --- Grammar [Comparative ] --- Taalkundigen, linguisten --- Anglais-Français. --- Anglais-Néerlandais. --- Français-Néerlandais. --- Français (Langue) --- Néerlandais --- LINGUISTIQUE CONTRASTIVE --- FRANCAIS-NEERLANDAIS --- ANGLAIS-FRANCAIS --- ANGLAIS-NEERLANDAIS
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|