Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Thomas zit in de klas. Op zijn tafel staat een schrijfmachine. Een speciale schrijfmachine. Thomas kan geen letters en cijfers zien, zoals ziende mensen. Thomas leest braille. Hij schrijft ook braille, met zijn speciale schrijfmachine. De letters en cijfers van braille zijn bobbeltje sop papier. Thomas leest die bobbeltjes met zijn vingers. Thomas is blind. Samen met zijn vriendinnetje Merel gaat hij naar een gewone school. Vandaag schrijven ze in de klas een brief aan sinterklaas. En Thomas weet al precies wat hij de sint wil vragen ...
Dutch literature --- Sinterklaas ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken --- Blinden ; verhalen --- JB VAND --- prentenboeken --- braille --- blindheid --- sinterklaas --- Personen met een visuele handicap (blinden, visueel gehandicapten) --- Slechtzienden --- Visueel gehandicapten - prentenboek
Choose an application
Kinderpsychologie --- Opvoedkunde --- Psychologie de l'enfant --- Pédagogie --- 612.8 --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- leermoeilijkheden --- visuele informatieverwerking --- optometrie --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Orthopedagogiek. --- informatieverwerking.
Choose an application
De auteur wil positieve verhalen brengen, al gaat ze de pijn niet uit de weg. Het zijn oprechte, maar bemoedigende verhalen, die getuigen van doorzettingsvermogen en liefde voor het leven in al zijn facetten. Twaalf zwaar slechtziende tot blinde mensen wisten hun beperking te overwinnen. Ze werden of bleven toch advocaat, marathonloper, therapeut, studio-uitbater, moeder of gemotiveerde vrijwilliger. Ze zijn zelfstandig en met wat steun uit hun omgeving nemen ze gewoon deel aan het leven. De onbekende aspecten van leven in een donkere wereld trokken de aandacht: feesten, sporten, leren stoklopen, naar school gaan, werk zoeken en de papierwinkel in orde brengen. Het gaf stof voor nieuwsgierige reportages: hoe kan een schoolloopbaan uitmonden in een leuke baan, of net niet. Het is dikwijls een lastig parcours, maar het kan wel!
Personen met een visuele handicap (blinden, visueel gehandicapten) --- Slechtzienden --- 376.22 --- Beroepen --- Dagelijks leven --- Levenswijzen --- Personen met een visuele handicap --- Blinden --- S20090171.JPG --- S20090172.JPG --- slechtzienden --- 362.32 --- Lichamelijk gehandicapten --- Visueel gehandicapten --- Blinden - Slechtzienden. --- personen met een visuele beperking --- Social policy and particular groups --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Slechtziende --- Persoon met een visuele handicap
Choose an application
Adresboeken --- Gehandicapten --- Handicapés --- Livres d'adresses --- Blindness --- rehabilitation. --- Aveugles--Services--Répertoires d'adresses --- Blinden--Diensten--Adresboeken --- Visueel gehandicapten en hulpverleners, artsen, opvoedend personeel, centra voor maatschappelijk werk, PMS-centra, beleidsinstanties, welzijnszorg --- rehabilitation
Choose an application
Colloques --- Colloquia --- Enseignement --- Gehandicapten --- Handicapés --- Onderwijs --- Blindness --- Deafness --- #KVHB:Gehoorgestoorden --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- #KVHB:Doofheid --- #KVHB:Gehoorapparatuur --- rehabilitation. --- Conferences - Meetings --- Doof-blinden en hulpverleners, artsen, buitengewoon onderwijzend en opvoedend personeel --- rehabilitation
Choose an application
Dit is een boek voor en over kinderen en jongeren met CVI. Zij hebben problemen om goed te kijken en de oorzaak daarvan ligt in de hersenen. Boeken zijn eigenlijk niet zo hun ding. Om dit boek voor hen toegankelijk en bruikbaar te maken hebben we beroep gedaan op de ervaring van jongeren zelf en van hun ouders en begeleiders. Voor de twee leeftijdsgroepen (8 tot 12 jaar en 12 tot 20 jaar) is er een apart deel in het boek met telkens een begrijpelijke uitleg over CVI en een reeks voorbeelden van dagelijkse situaties die moeilijk kunnen zijn als je CVI hebt. We geven ook mogelijke oplossingen. De problemen en de oplossingen komen uit het echte leven van kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
Leerstoornissen --- Kinderen. --- Cerebrale visuele inperkingen --- Visueel gehandicapten --- Slechtzienden --- Leerproblemen --- 376.22 --- CVI --- Visuele perceptiestoornissen --- Personen met een visuele handicap --- Dagelijks leven --- 110567.jpg --- Slechtziende kinderen ; onderwijs --- 464 --- visuele perceptiestoornissen --- leerproblemen --- Cerebrale visuele inperking --- Persoon met een visuele handicap --- Slechtziende --- Leerprobleem
Choose an application
Inhoudsopgave Personen met een verstandelijke beperking Personen met een fysieke handicap Personen met een auditieve handicap Personen met een visuele handicap Personen met gedragsstoornissen Drughulpverlening.
Gedragsstoornissen. --- Gehandicapten. --- Mentaal gehandicapten --- Mentaal gehandicapten. --- Orthopedagogiek. --- Slechthorenden. --- Visueel gehandicapten. --- Integratie. --- personen met een auditieve beperking --- personen met een mentale beperking --- personen met een fysieke beperking --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogiek --- Gehandicaptenzorg --- Opvoedkunde --- Adolescentiepsychologie --- Jeugdwerk
Choose an application
Deze publicatie bevat de vertaling van Jardintégration: un rêve devenu réalité van Christian Badot, die als blinde via tuinieren zijn leven terug op de rails kreeg en voor wie tuinieren een levenshouding werd. De vertaling wordt voorafgegaan door een hoofdstuk met tips en aanbevelingen om ten volle te kunnen genieten van een tuin en het tuinieren. Kortom, het is een schat aan informatie over tuinieren als persoon met een visuele beperking.De betekenis van planten en groen bij mensen met een visuele beperking verschilt immers niet zoveel van die blij vlot zienden. De natuur is niet gevoelig voor wie met haar omgaat, maar wel voor hoe men met haar omgaat. Voor de ziende is dit boek een uitnodiging om de natuur met de andere zintuigen te leren ontdekken, om haar al tastend, horend en ruikend te verkennen. De persoon met een visuele beperking zal merken dat er zich mits enkele kleine aanpassingen een ongekende wereld opent, maar vooral dat de omgang met de natuur geen kwestie is van zien maar van geduld, toewijding en zorg dragen.(https://www.politeia.be/nl/publicaties/234326-groenbeleving+met+een+visuele+beperking)
outdoor education --- Tuinieren --- Outdoor education --- Visuele beperking --- Visueel gehandicapten --- Tuinen --- Tuintherapie --- Groen --- Blinden --- Slechtzienden --- Persoon met een visuele handicap --- Tuin --- Groen (kleur) --- Blinde --- Slechtziende --- Social policy and particular groups --- Plant husbandry --- tuinieren --- personen met een visuele beperking --- vrijetijdsbesteding
Choose an application
Dit boek verduidelijkt de visuele problemen van slechtziende kinderen zodat aangepaste pedagogische, psychosociale, psychomotorische en praktisch-organisatorische hulp kan verleend worden. Het geeft informatie betreffende de oogaandoeningen, het visueel functioneren van slechtziende kinderen en de diverse hulpmiddelen.
prematuriteit --- personen met een fysieke beperking --- sport --- retina-aandoeningen --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- prothesen --- personen met een visuele beperking --- oftalmologie --- kleurenblindheid --- kinderen --- #KVHB:Kinderen; gehandicapte --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- pediatrie --- blindheid --- oogchirurgie --- 605.3 --- 617.7 --- Begeleiding --- CVI --- Erfelijkheid --- Hulpmiddelen --- Ogen --- Onderzoek --- Personen met een visuele handicap --- Prothesen --- Sport --- oogheelkunde --- Kinderen --- Visueel gehandicapten --- Hulpverlening --- Integratie --- Onderwijs --- Kind --- Persoon met een visuele handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Gehandicapten --- Oogheelkunde
Choose an application
Steeds meer slechtziende kinderen groeien in de eigen omgevingop. Naast de ouders kunnen familie, vrienden, artsen, leerkrachten en anderen hun bijdrage leveren aan een optimale ontplooiing en integratie van het slechtziend kind... mits zijenig inzicht hebben in de betekenis van deze handicap. Nog te vaak is er sprake van verkeerde beeldvorming: onhandigheid, onzekerheid en afhankelijkheid zou de visueel gehandicapte kenmerken.
Orthopedagogics --- personen met een visuele beperking --- orthopedagogiek --- #KVHB:Visueel gehandicapten --- #KVHB:Kinderen; blindheid --- #KVHB:Orthopedagogie --- 376.22 --- Cognitieve ontwikkeling --- Kinderen met een handicap --- Mobiliteit --- Motorische ontwikkeling --- Onderwijs --- Opvoeding --- Oriëntatie --- Personen met een visuele handicap --- Spelen --- Zelfredzaamheid --- 463.1 --- ADL --- blinden --- hulpverlening --- visuele beperking --- Blinden en slechtzienden --- Kinderen --- Visueel gehandicapten --- slechtzienden --- kinderen --- blinden en slechtzienden --- Kind --- Persoon met een visuele handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Opvoedkunde --- Gezondheidszorg --- Oogheelkunde
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|